شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » اقدامات ادعایی مدیریت ارشد اجرایی استان، به هیچ عنوان با واقعیات جامعه هم‌خوانی ندارد

انتقاداتی که روز گذشته نماینده‌ی مردم پل‌دختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی نسبت به استاندار لرستان مطرح کرد، باعث شد ابتدا روابط عمومی استانداری جوابیه بنویسد و سپس واکنش معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری را در پی داشت، که هم سخنان نماینده و هم جوابیه و واکنش آن در بلوطستان درج گردید، اما انگار این قصه سر تمامی ندارد و بناست واکنش‌ها هم‌چنان ادامه داشته باشد، در تازه‌ترین واکنش‌ها معاون اقتصادی استاندار بر سخنان سیدحمید کاظمی جوابیه نوشته و روابط عمومی دفتر نماینده‌ی محترم مردم پل‌دختر هم جوابیه‌ای برای جوابیه‌ی استانداری و واکنش معاونین به نگارش در آورده که نسخه‌ای از آن را در اختیار بلوطستان گذارده، در ادامه مطلب  جوابیه‌ی آقای غضنفری و دفتر نماینده‌‌ی پل دختر می آیند.

جوابیه معاون اقتصادی استاندار به اظهارات نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی

  به نام خدا

در پی اظهارات اخیر نماینده محترم مردم شریف پلدختر در مجلس شورای اسلامی که متاسفانه بجای قدر دانی از زحمات شبانه روزی استاندار عملگرا، خستگی ناپذیر و موفق لرستان، در یک اظهار نظر احساسی و غیر کارشناسی، ایشان را متهم به سیاسی کاری، بی برنامه گی و صرفا عزل و نصب مدیران متهم کرده والبته برای روز مبادا هم عرض ارادتی به دولت تدبیر  وامید داشته است (همین ارادت را در ایام تبلیغات انتخاباتی داشته اند و مسبوق به سابقه است) ، صرفا به گوشه ای از خدمات  همین دولت که نماینده عالی آن همین استاندار است وآنهم فقط در همین شهرستان پلدختر اشاره میکنم.

قطعا مردم شریف آن دیار وجدان بیداری داشته ومنصفانه قضاوت خواهند کرد:

اختصاص سی در صد اعتبارات سفر هیئت دولت به استان در حوزه تامین آب به منظور راه اندازی پنج ایستگاه پمپاژ پلدختر با سالها تعطیلی که به بهره برداری رسیده ویا با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت امسال به بهره برداری میرسند.

احداث دومین مجتمع بزرگ پرورش ماهیان خاویاری کشور با پیش بینی سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد تومان، به ظرفیت ۶۰۰تن واشتغال مستقیم وغیر مستقیم ۴۵۰ نفر که فاز اول آن خرداد امسال به بهره برداری میرسد.

واگذاری گلخانه عظیم ۲۰ هکتاری پلدختر پس از ده سال به ظرفیت ۲۲۰۰ تن به بخش خصوصی با اشتغال حد اقل ۲۰۰ نفر متخصص کشاورزی بصورت مستقیم و ۴۰۰ نفر غیر مسقیم که امسال به بهره برداری میرسد و هم اکنون نزدیک به ۷۰درصد پیشرفت دارد.

ایجاد اشتغال برای ۴۷۵۹ نفر از جوانان عزیزجویای کار شهرستان پلدختر در این دولت  (فقط در سال ۹۵ برای تعداد ۱۴۷۳نفرایجاد اشتغال  و بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال در این رابطه تسهیلات توسط کار گروه اشتغال پرداخت گردیده است) واین روند موجب شده که نرخ بیکاری شهرستان از ۲۰٫۱ درصد در سال ۹۲ به ۱۱٫۷ در صد در پایان سال ۹۴ برسد.

کلنگ زنی آهک هیدراته پلدختر با اعتبار یکصد میلیارد تومان که نماینده محترم بیشترین بهره تبلیغاتی را در این زمینه داشته است.

احداث وآسفالت راههای روستای، گازرسانی وسیع در حوزه شهرستان ،پروژه های متعدد برق رسانی، ورفع مشکل بسیاری از واحدهای تولیدی وصنعتی شهرستان از طریق ستاد تسهیل استان که در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت ولیکن  چون دولت این اقدامات را حقوق طبیعی مردم تلقی نموده ودنبال بهره برداری سیاسی نیست،  بنری برای آنها زده نشده بنابراین ایشان از بهره تبلیغی کارهای دولت به نفع خود در این زمینه بی نصیب مانده اند.

رفع مشکل اعتباری بالغ بر ۲۰ واحد تولیدی با تزریق اعتبار ۵۰ میلیارد ریال از طریق ستاد تسهیل استان

در خاتمه بایستی به اطلاع مردم نجیب ومنصف شهرستان پلدختر برسانم که در روز مورد نظر آقای کاظمی، بنده یکی از همراهان جناب آقای استاندار بودم و در سفر به شهرستان پلدختر به هیچ وجه برنامه بازدید پروژه ای وجود نداشت و صرفا حضور در مراسم ختم عالمی از جامعه روحانیت بود و تکریم مردم به عنوان ولی نعمتان نظام مقدس اسلامیمیان که ظاهرا این مراسم به مذاق ایشان خوش نیامده و خود را نماینده جمعیتی که به ایشان رای نداده اند نمیداند وانتظار دارد که دولت هم به طیفی از مردم احترام کند که منش دولت این نیست وخود را خادم همه مردم میداند. بهر حال تاکید استاندار عزیزمان همواره  احترام به نمایندگان عزیز و تعامل با آنها بوده که اعتبار شان بر خواسته از همین مردم است و توفیق، تحول و توسعه استان را در گرو هم افزایی با همه شخصیتهای موثر استان میداند از جمله نمایندگان عزیز.

با تقدیم احترام به محضر مردم عزیز شهرستان شهید پرور پلدختر

غضنفری؛ معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان

اطلاعیه روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم شریف پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ مطالب ذکر شده توسط روابط عمومی استانداری لرستان

بسم تعالی

بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی،امام خمینی(ره) : مجلس در راس همه امور است.

ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری امام هادی(ع) و تبریک به مناسبت فرارسیدن دوازده فروردین ، روز جمهوری اسلامی ، به استحضار می رساند در خصوص جوابیه روابط عمومی استانداری لرستان نسبت به مصاحبه مورخ ۱۱/۱/۹۶ نماینده محترم شهرستان پلدختر و معمولان، هرچند پاسخ دادن به برخی اظهارات عجولانه و فرافکنانه روابط عمومی استانداری لرستان محلی از اعراب نداشته و توضیح واضحات است ؛ لیکن بر خود لازم می دانیم محض تذکر و یادآوری که عمده وظایف نماینده محترم مجلس، قانونگذاری و نظارت بوده و طبق اصل هشتاد و چهارم قانون اساسی ،نماینده مردم می تواند نسبت به تمام مسائل داخلی و خارجی اظهار نظر نماید و همچنین مطابق اصل نود قانون  اساسی ،امکان اعمال نظارت بر قوای دیگر را دارا می باشد وقانون اساسی  این اختیار را به نماینده تفویض کرده تا رسیدگی به شکایات مردم از روند کار قوای سه گانه را پیگیری نماید.

دو وظیفه عمده نماینده: قانون گذاری  و نظارت بر اجرای قانون می باشد که در بحث قانون گذاری، تصویب قانون برنامه ششم توسعه و قانون بودجه، وظیفه دوم ،نظارت بوده که همین مصاحبه اخیر در راستای انجام وظیفه نظارتی نماینده مردم  است که شما حتی تاب تحمل انتقاد قانونی نماینده مردم را هم ندارید.

قضاوت در مورد  مطالب ذکر شده   در جوابیه استانداری لرستان که ارتباطی به حوزه انتخابیه پلدختر و معمولان ندارد را به مردم آن حوزه های انتخابیه و  نمایندگان محترم سایر شهرهای استان واگذار و تنها به اظهار نظر در مورد  مسائل و مشکلات مردم پلدختر و معمولان اکتفا می کنیم .

اما در خصوص جوابیه روابط عمومی استانداری لرستان که جز در یک مورد، توجهی به مطالبات مطرح شده توسط نماینده مردم نشده است .شایان ذکر است در خصوص سوال یا انتقاد نماینده از هر مدیری در حوزه کاری وی بالاترین مقام دستگاه اجرایی باید پاسخگو باشد لیکن در استان لرستان برخلاف قانون ، افراد غیرمسئول بصورت غیرکارشناسی و صرفا با نگاه سیاسی و حاشیه سازی پاسخ هایی در شان خود مطرح می نمایند.

روابط عمومی استانداری با برجسته کردن برخی آمارهای غیرواقعی و غیرکارشناسی و فرافکنی سعی در جهت دهی به افکار عمومی و فرار به جلو و هدایت  به سمت خود را داشته که قضاوت اصلی را به مردم واگذار می کنیم.

اصرار چندباره روابط عمومی استانداری لرستان بر سیاسی بودن مصاحبه نماینده مردم پلدختر و معمولان ، نشان دهنده سیاست زدگی مدیریت ارشد اجرایی استان است که جناب آقای کاظمی در همان مصاحبه از مدیریت ارشد استان خواسته که در نوع نگاه سیاست زده خود تجدید نظر کند .

همانطوریکه در مصاحبه نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی ذکر گردیده اقدامات ادعایی مدیریت ارشد اجرایی استان ، در خصوص بهبود وضعیت معیشت ، اشتغال و اقدامات موثر توسعه ای در لرستان و شهرستان پلدختر و معمولان  ، بیش از آنکه ملموس و قابل باور باشد ، به هیچ عنوان با واقعیات جامعه همخوانی ندارد .

یکی از محورهای مهم در مصاحبه مورد اشاره جناب آقای کاظمی، درخواست ارائه گزارش عملکرد استانداری لرستان در خصوص مصوبات و طرح ها و پروژه های تصویب شده در جلسات شورای برنامه ریزی  و ستاد تسهیل موانع تولید و سرمایه گذاری بوده که لازم است بالاترین مقام دستگاه اجرایی مورد خطاب بدون برآشفتگی و در اولین فرصت اقدام به ارائه پاسخ در مورد مطالبات مردم محور نماینده پلدختر و معمولان و مصوبات این جلسات بپردازد . از جمله پمپاژهایی که بیش از یک دهه کلنگ زنی شده و رها گردیده اند. چهار خطه پلدختر-خرم آباد که تاکنون حتی یک قطعه آن افتتاح نشده است.شهرک صنعتی  پلدختر بلاتکلیف مانده است.مسکن مهری که به متقاضیان تحویل داده نشده است و مواردی دیگر که در این مجال نمیگنجد.

در خصوص ابهامات پیش آمده در مورد برنامه اعلامی روز ۱۰ فروردین ماه روابط عمومی استانداری لرستان در سفر استاندار به شهرستان پلدختر بازدید ایشان از پروژه آبرسانی رسما اعلام گردیده بود  ولی توسط استاندار لغو گردید. وقتی روابط عمومی  استانداری لرستان در اقدامی عوام فریبانه و دروغ پردازانه اقدام به تکذیب این خبر نموده است ، چگونه می توان انتظار داشت که مردم به سایر ادعاهای ایشان  در جوابیه های سریالی  اعتماد کنند ؟

در پاسخ به جوابیه معاون سیاسی استاندار : جایگاه شما در حد  پاسخگویی به نماینده مردم نیست و بالاترین مقام هر دستگاهی باید پاسخگو باشد.

نماینده محترم مردم شریف پلدختر و معمولان جهت دفاع از حقوق مردم از عملکرد  نماینده عالی دولت در استان انتقاد نموده است  و این انتقاد نباید بعنوان مخالفت با دولت تدبیر و امید قلمداد شود و ظاهرا شماها غیر از خودتان کسی را حامی دولت نمی دانید.در ضمن طبق گفته نماینده مردم  از سر دلسوزی برای دولت تدبیر و امید، مشکل اساسی دولت در استان خود شما هستید.

بارها نماینده گفته است و حمایت خود را از دولت نشان داده و از این پس نیز چنین خواهد بود و دولت در شماها خلاصه نخواهد شد. بحث سرمایه گذاری در حیطه ی تخصص شما نیست و افرادی که در این زمینه تخصص دارند، اطلاع دارند که نماینده محترم مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی  در خصوص سرمایه گذاری که جزء وظایف ذاتی نمایندگی نمی باشد و از وظایف ذاتی قوه مجریه می باشد ،پیگیر بوده و در خصوص جذب سرمایه گزاری برای پروژه های پالایشگاه جلگه، سیمان پارسیان پلدختر،آهک هیدراته پلدختر،گلخانه واشیان،کارخانه تهیه کاغذ از آهک و …  از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است.

در پایان مردم شریف لرستان ،پلدختر و معمولان منتظر پاسخ شخص استاندار به انتقادات نماینده مردم شریف پلدختر و معمولان می باشند.

روابط عمومی

دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم شریف پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی

  1. آگاه

    با سلام قطعا این تنش بین نماینده مردم پلدختر و استانداری لرستان دودش در چشم مردم پلدختر خواهد رفت میشد با تعامل با استاندار لرستان در جهت نفع مردم پلدختر حرکت کنیم البته در آشستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم شاید حرکتی سیاسی باشد قطعا نماینده پلدختر بسمت فضای اصولگرایی خواهد رفت و دولت دکتر روحانی پیروز خواهد شد و کابینه بعد هم وزن اصلاحاتیش بیشتر است چون روحانی نیازی به اصولگرایان ندارد چون دور سومی وجود ندارد بخواهد مدارا کند ماینده مردم پلدختر هم این رسم بنر زدن در انتصابات را مانع شود چون الان چکشی شد بر سر مردم پلدختر در بیانیه معاونین استاندار قطعا تا مهرماه پلدختر درگیر این روند است چون بدبینانه استاندار تا مهرماه استاندار هستن شاید هم بیشتر چون بازوند را هیت دولت بعنوان نیروی عمرانی و سازنده قبول دارد و قطعا استاندار میشود در دولت بعد ایکاش مردم پلدختر را درک میکردیم و با صبر و شکیبایی پیش میرفتیم

    • ناشناس

      متاسفانه نمایندگان پلدخترچه الان چه دوره های قبل بدلیل عدم تشخیص درستشان همیشه سازمخالفت بادولت زده اندازآقای شاهرخی گرفته که همیشه باامامی نماینده کوهدشت تیتریک روزنامه کیهان درمخالفت بادولت بودندگرفته تاکائیدی والان هم که آقای کاظمی حاصل این مخالفتها عقب ماندگی وعدم تخصیص اعتبارکافی گرفته تاخیلی ازچیزهایی که مردم پلدختربایدتاوان آن راپس بدهندالبته ماهم کم تقصیرنداریم آمارانتخابات نشان دهنده اشتباهات ماست همه ملت به اصلاحات رای میدهندمابه اصولگراهمه ملت به اصولگرارای میدهندبه اصلاحات خلاصه بگم ماهمیشه برعکسیم

  2. ناشناس

    خدا رو شکل تمام مشکلات مردم حل شد

  3. عباس

    در این موضوع باید چند مطلب را مد نظر داشت
    اولا”:اظهار نظر وسوال حق طبیعی وقانونی نماینده است
    ثانیا”:معاونین استاندار نباید به جایگاه قانونی نماینده متعرض شوند زیرا جایگاه وشا”ن آنرا ندارند آن هم معاون استانداری که قبلا”خودش…ه یکی از نمایندگان ادوار کوهدشت بوده است حالا دری به تخته خورده از بی کسی محقین این سمت را ایشان آنرا اشغال کرده است
    ثالثا”:جناب استاندار از زیرکی خودش را کنار کشیده وبه همه میخندد

  4. آزادبخت

    جناب مستدام نماینده شریف مردم غیور پلدختر
    اگر واقعا دلسوز لرستان و مردم پلدختر هستید،دست ازاین همه صحبت های بی اساس که موجب دلخوری و تفرقه بین مردم استان لرستان می شود ،دست بردارید.سخنان شما اول رابطه مردم پلدختر با کوهدشت را به هم زد و حال می تواند رابطه کل استان لرستان را با پلدختر به هم بزند.از شما که از نمایندگان انقلابی و خوب لرستان هستید این نوع کارها بعید است.اگر واقعا قصد شما نصیحت استاندار است .درطی نامه ای محرمانه و یا به هر طریقی که خود شما مسئولان بلد هستید و ما معلمان نمی دانیم ایشان را نصیحت کنید نه با شانتاژهای سیاسی

    • آسا

      بله،بهترین راه انتقاد کردن همینه جناب نماینده

      • ملکی

        آقای نماینده من بیست سال در پلدختر زندگی می کنم،قبل از آن هم در تهران،خرم آباد و سسندج وملایر نیز زندگی کرده ام ولی نماینده به … شما ندیده ام.شما اگر واقعا نگران شهرستان هستید مثل نماینده اسبق ملایر شهرخود را آبادکنید و اعتبار جذب کنید نه اینکه مانند …میدانی دعوا کنید.اگرمردم شریف شهرستان دقت کرده باشند.از زمان روی کارآمدن شما تابه حال ما فقط با نقاط دیگر استان دعوا داشته ایم،که فقط برای نمونه به دعوای پلدختر با کوهدشت و رومشگان بر سرآب اشاره می کنیم.حال نیز گویا عزم خرم آباد کرده اید.من خیلی لری بلد نیستم ولی آقای نماینده ار نذرخرمو کردبی مو زانم نذر تفرقه کردبی
        آقای نماینده بیایید به جای آتش ریختن به تنور دشمن و تخریب داخل متحد شویم و بار دیگر شعارهای روزهای اول انقلاب اسلامی مرور کنیم.آقای نماینده ما پلدختری ها و شما و استاندار و مردم کوهدشت و رومشگان با هم از نظر دینی و قومی و ملی برادریم .پس بیایید تا بیش از این آب به آسیاب قدرت های خارجی و استکباری غربی و شرقی نریخته ایم.متحد و یک کلام درراه آبادانی لرستان قدم برداریم
        زنده باد ایران،پاینده باد اسلام،درود بر لرستان

  5. علي ناظري نسب

    وقتی اصولگرایان ازپس چهره تدبیر بیرون می آیند و به امید سواری برموج احتمالی پس الانتخابات تغییر موضع می دهند این داستان ادامه دارد

  6. موسي فضلي

    آن زمان که بنر روسای ادارات دولتی بانماینده درمعابر شهر زده میشد استاندار باید منتظر این روز می بودند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان