شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » خبرهای ضد و نقیض از وضعیت منتخب اصفهان

photo_2016-07-07_20-27-16
 

اخبار ضد و نقیضی از وضعیت مینو خالقی منتخب مردم اصفهان منتشر شده است که نشان از مشخص شدن وضعیت وی برای حضور در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی دارد.به گزارش بلوطستان به نقل از  انتخاب، یکی از خبرگزاری های کشور در این باره مدعی شده است که “مینو خالقی” از راه یافتن به مجلس بازمانده است.طبق این گزارش؛ یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با این خبرگزاری خبر از راه نیافتن “مینو خالقی” به مجلس داده است.
این نماینده گفت: یکی از هیأت حل اختلاف قوا نظر خود را درباره پرونده خانم مینو خالقی منتخب سوم حوزه انتخابیه اصفهان اعلام کرده است.وی در این زمینه توضیح داد: هیأت حل اختلاف قوا در بررسی‌های خود درباره خانم مینو خالقی نظر شورای نگهبان مبنی بر ردّ صلاحیت و ابطال آرای وی را تأیید کرده و حق را به شورای نگهبان داده است.
“عبدالرضا هاشم زایی” رییس سنی فراکسیون امید در گفتگو با خبرنگارمجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به خبری مبنی بر تایید نظر شورای نگهبان در مورد مینو خالقی توسط شورای حل اختلاف اظهار داشت: تاکنون در این مورد به ما پیامی ارسال نشده است.
نماینده منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس دهم تصریح کرد: فراکسیون امید تا ساعت ۵ امروز بعداظهر با حضور مینو خالقی جلسه داشت اما چنین موضوعی مطرح نشد.وی بیان داشت: روز گذشته شورای حل اختلاف جلسه ای در مورد مینو خالقی داشت اما خبری در رابطه با تایید و یا رد نظر شورای نگهبان تاکنون به ما اعلام نشده است.
همچنین “الیاس حضرتی” نماینده منتخب مجلس دهم در گفتگو با خبرنگارمجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نسبت به خبر تایید نظر شورای نگهبان توسط شورای حل اختلاف در مورد مینو خالقی اظهار بی اطلاعی کرد.وی تصریح کرد: تا ساعت ۵ بعداز ظهر سه شنبه که در جلسه فراکسیون حضور داشتیم چنین خبری مطرح نشد اما بهتر است این موضوع را از مینو خالقی پیگیری کنید.
مینو خالقی: صبوری کنید
در ادامه با پیگیری از مینو خالقی نماینده منتخب مجلس دهم، وی تنها از رسانه ها خواست صبوری کنند.این در حالی است که یک نماینده مجلس اعلام کرد: هیأت حل اختلاف قوا نظر خود را درباره پرونده مینو خالقی منتخب سوم حوزه انتخابیه اصفهان اعلام کرده است.
هیأت حل اختلاف قوا در بررسی‌های خود درباره مینو خالقی نظر شورای نگهبان مبنی بر ردّ صلاحیت و ابطال آرای وی را تأیید کرده و حق را به شورای نگهبان داده است.
درباره تعیین تکلیف نفر جایگزین به جای خانم مینو خالقی، بر اساس مذاکراتی که وزارت کشور با شورای نگهبان داشته، مقرر شده شورای نگهبان مجدداً این موضوع را بررسی کند. اما تاکنون هیأت حل اختلاف قوا نظر خود را به صورت رسمی اعلام نکرده است.
گفتنی است؛ سخنگوی وزارت کشور نیز در گفتگویی کوتاه با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران جوان از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرده است.یک منبع آگاه نیز در مورد ابلاغ نظر هیات حل اختلاف قوا و راه نیافتن مینو خالقی به مجلس گفت: بله قطعی است، البته هیات عالی حل اختلاف قوای سه گانه نظر مشورتی به رهبری می دهد و تصمیمات هیات مستقیم ابلاغی و اعمالی نیست و باید نظر نهایی را رهبری اعلام کنند.
وی گفت: البته این هیات درباره راهکار بعدی گویا تصمیم شورای نگهبان مبنی بر برگزاری انتخابات میان دوره ای را قبول ندارد و به رویه پیشین شورای نگهبان در موارد مشابه استناد می کند و پیشنهاد می دهد که نفر بعدی (که گویا باز هم یک اصلاح طلب است) به جای خانم مینو خالقی به مجلس راه یابد
 در این خصوص یک منبع آگاه امروز به سایت خبری «پایش» گفت : دولت اگرچه از رویه #شورای_نگهبان در رد صلاحیت خانم #خالقی انتقاد دارد اما در صورتی که همانند انتخابات دوره گذشته #سمیرم، نفر بعدی به مجلس راه یابد اعتراضی نخواهد کرد.
مذاکره کنندگان دولت و وزارت کشور با شورای نگهبان می گویند حتی اگر مینو خالقی از فهرست منتخبان حذف شود، بر اساس رویه گذشته شورای نگهبان باید علیرضا #آجدانی نفر ششم که او هم یک اصلاح طلب است به مجلس راه یابد اما شورای نگهبان با حذف خالقی گفته است که باید مجددا انتخابات میان دوره ای برگزار شود. به گفته آنها در دوره گذشته انتخابات، آرای مسعود پیرمرایان نفر اول حوزه سمیرم توسط شورای نگهبان ابطال شد اما نفر بعدی به مجلس راه یافت.
ظاهرا ایراد دولت به عدم وحدت رویه شورای نگهبان مورد تایید قرار گرفته و قرار است علیرضا آجدانی، نفر ششم انتخابات اصفهان به جای وی به مجلس راه یابد. آجدانی در فهرست اصلاح طلبان اصفهان قرار داشته و به نظر می رسد با راهیابی وی به مجلس، دولت و اصلاح طلبان نیز از پایان این ماجرا راضی خواهند بود.

  1. متو لد 30

    بلوطستان سلام .این موضوع را .بایدبا حق وشرع وقانون حل کرد.وملت بخصوص کسانی که به
    این بانو رای داده اندبایدقانع شوند.و یک زن مسلمان شیعه ایرانی هیچگاه درجمهوری
    اسلامی وجه المصلحه قرارنخواهد گرفت انشاءالله

  2. واقع بین

    چراجناح راست اینقدربا ابرویی یک زن مسلمان که با تحصیلات عالی وتا کنون با ادب ومتانت به این قضیه ب خورد کرده اینچنین برخورد میکنند اگه مسلمانیت یا اعتقاد به دین گذشت ورافت ومهربانی یعنی دین اسلام دارید چرا با ابروی یک زن خوب ومحجبه ومسلمان این کار را میکنید این کار از لحاظ اخلاقی وحتی عرف سیاسیون کار درستی نیست این کار سیاسی نیست بلکه بداخلاقی است واز شورای محترم نگهبان به نام انسانیت وشرف ایرانی ودین مبین اسلام خواهش این زن مسلمان را به مجلس با احترام برگردانید

  3. شهروند

    الحق والانصاف بانوی شایسته وبا تدبیریست ولی متاسفانه گروهی با کوته بینی در صدد حذف این بانوی ارزشمند وفرهیخته هستن ولی قطعا با این کا ر نه تنها از ارزشهایش کاسته نخواهد شد بلکه وجهه وشان او نزد همگان صد چندان خواهد شد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان