شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » خدمات چشم‌گیری به ۵۰ هزار بیمه شده‌ی شهرستان ارائه داده‌ایم

به مناسبت هفته‌ی تامین اجتماعی و به پاس قدردانی از زحمات یک‌ساله‌ی این مجموعه و آشنایی مخاطبان با فعالیت‌های صورت گرفته در تامین اجتماعی کوهدشت سراغ علی فخری رئیس این اداره رفته و گفت‌وگویی کوتاه با وی سامان داده‌ایم. گفتنی است، اداره‌ی تامین اجتماعی کوهدشت سال ۱۳۶۷ شروع به فعالیت نموده و هم اکنون ۵۰ هزار نفر بیمه شده را تحت سرپرستی دارد

۲۰۱۶۰۷۲۷_۱۳۴۹۱۷

جناب فخری ضمن سپاس از وقتی که در اختیار بلوطستان گذاشتی، جهت آشنایی مخاطبان مختصری از سوابق خود را بیان کنید
با نام و یاد خدای بزرگ و صلوات بر روان پاک شهدای گرانقدر و امام شهدا و آرزوی طول عمر برای رهبر معظم انقلاب و موفقیت دولت تدبیر و امید
عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت شما که این بنده و مجموعه‌ی همکاران تامین جتماعی کوهدشت را مورد تفقد قرار داده‌اید؛ بنده علی فخری متولد ۱۳۴۹ دارای مدرک لیسانس مدیریت بیمه هستم و از سال ۱۳۷۳ فعالیت خود را شروع نموده و تقریباً در بیش‌تر واحدهای اجرایی شعبه فعالیت داشته‌ام. قبل از تصدی ریاست شعبه، مسئول نام‌نویسی و حساب‌های انفرادی بودم و در تاریخ ۳/۵/۱۳۹۱ تا کنون مدیریت این شعبه را بر عهده دارم.
مهمترین تعهدات و خدماتی که سازمان تأمین اجتماعی ارائه می‌دهد، کدامند و به تبع آن شعبه کوهدشت چه خدماتی به هم‌شهریان ارائه داده است؟

۲۰۱۶۰۷۲۷_۱۳۵۱۲۱
فعالیت‌های سازمان بسیار گسترده و فراگیر است که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:
حمایت در برابر حوادث، بیماری‌ها و بارداری- مستمری بازنشستگی- مستمری از کارافتادگی- مستمری بازماندگان- مقرری بیمه بیکاری- غرامت دست‌مزد ایام بیماری- پرداخت هزینه وسایل کمک پزشکی- کمک هزینه ازدواج
سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی است که مأموریت اصلی آن پوشش کارگران مزد و حقوق بگیر و صاحبان حرف و مشاغل آزاد است.
جمعیت تحت پوشش این سازمان، حدود ١٢میلیون نفر بیمه شده و بیش از ٢ میلیون نفر مستمری‌بگیر است که با درنظر گرفتن افراد خانواده بیمه‌شدگان، جمعیت تحت پوشش این سازمان برای خدمات درمانی به بیش از ٣٧ میلیون نفر می‌رسد.
بر اساس قانون، سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان عمومی غیردولتی است که بخش عمده منابع مالی آن از محل حق بیمه‌ها (با مشارکت بیمه شده و کارفرما) تأمین می‌شود و متکی به منابع دولتی نیست.
به همین دلیل، دارایی‌ها و سرمایه‌های آن متعلق به اقشار تحت پوشش در نسل‌های متوالی است و نمی‌تواند قابل ادغام با هیچ یک از سازمان‌ها و مؤسسات دولتی یا غیردولتی باشد. تکیه‌گاه اصلی این سازمان مشارکت سه‌جانبه کارفرمایان، بیمه‌شدگان و دولت در عرصه‌های مختلف سیاست‌گزاری، تصمیم‌گیری‌های کلان و تأمین منابع مالی است.
همه عواملی که فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی را تحت تأثیر قرار دهد بر منابع و مصارف سازمان تأمین اجتماعی نیز اثرگذار است. از جمله این عوامل می‌توان به بحران بیکاری، افزایش نرخ سال‌مندی، بی‌ثباتی در فعالیت‌های اقتصادی، افزایش حوادث و سوانح در کشور و رشد روزافزون هزینه‌های درمان اشاره کرد.
رویکرد مهم سازمان و به تبع آن شعبه کوهدشت تکریم ارباب رجوع و صیانت از حقوق شهروندی در راستای منویات مقام معظم رهبری می‌باشد که در این راستا با توفیق خدا و تلاش هم‌کاران در بین ادارات شهرستان‌های زیر ۵۰ نفر به ترتیب در سال‌های ۹۳ و۹۴ در بحث تکریم ارباب رجوع مقام اول را کسب نموده‌ایم.
آمار بیمه‌شدگان و مبلغی که بدان‌ها پرداخت می‌شود را ذکر می‌کنید؟
در این شعبه فعالیت‌های چشم‌گیری به بیش از پنجاه‌هزار بیمه شده‌ی اصلی و تبعی مردم فهیم کوهدشت داشته‌ایم، پرداخت مستمری بازنشستگی و مستمری بازماندگان به بیش از ۱۴۰۰ نفر ماهیانه مبلغ ۱۰۳۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال، مقرری بیمه بیکاری به تعداد ۱۶۲ نفر هر ماه حدود مبلغ ۱۶۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال و سایر تعهدات کوتاه مدت که در این بخش نیز ماهیانه۷۰۰۰۰۰۰۰۰ مبلغ پرداختی داشته‌ایم. در سال نودوچهار ۱۶۱ نفر از بیمه‌شدگان محترم حکم بازنشستگی دریافت و ماهیانه حقوق می‌گیرند.
مهمترین مشکلاتی که فراروی سازمان تامین اجتماعی و به دنبال آن در شعبه کوهدشت قرار دارد، کدامند؟
پیشی گرفتن مصارف بر منابع از مهم‌ترین مشکلات سازمان است؛ جالب است بدانید که کل پرداختی‌های هر ماه سازمان تامین اجتماعی کشور نسبت به بیمه شدگان برابر با یک و نیمی از یارانه پرداختی هر ماه به کل افراد کشور است
مهم‌ترین چالش شهرستان در سال ۹۴ بحث جذب بیمه کارگران ساختمانی بود که علی‌رغم محدودیت سهمیه با رایزنی‌های متعدد با مسئولین برون و درون سازمانی خوش‌بختانه تعداد ۷۰۰ نفر از کارگران موصوف را بیمه و در همین سال جذب نمودیم.
گفتنی است، از سال ۸۷ که طرح کارگران ساختمانی آغاز شد ۲۴۱۴ نفر کارگرساختمانی جذب شده که ۱۸۳۱ نفر از این تعداد در زمان تصدی این‌جانب جذب گردیده‌اند.
جا دارد از سرکار خانم حمزه‌ای مدیرکل سخت‌کوش و پرتلاش تامین اجتماعی استان لرستان که در این راستا متحمل زحمت شدند تقدیر و تشکر نمایم

۲۰۱۶۰۷۲۷_۱۳۵۱۳۹
خوش‌بختانه در سال ۹۴ با راه‌اندازی سامانه SSN سازمان که بحث سیستم یک پارچه نام‌نویسی سازمان را در بر می‌گیرد و استفاده من غیر حق برای افراد از مزایایی سازمانی تحت هیچ عنوان مقدور نخواهد بود.
تا کنون ۱۲۰۰ نفر از بیمه شدگان SSN را دریافت نموده‌اند. با اتمام این عملیات مهم آحاد مردم فقط می‌توانند از خدمات یک نوع صندوق استفاده کرده و ارائه خدمات در سازمان تامین اجتماعی برای احدی از بیمه شدگان در چند شعبه متفاوت مقدور نخواهد بود.
رابطه‌ی مدیریت تامین اجتماعی کوهدشت با مسئولین شهرستان چگونه است؟
در راستای تعامل با مردم و بیمه‌شدگان و مسئولین شهرستان از جمله نماینده محترم، امام جمعه محترم و فرماندار محترم با عنایت به این‌که رویکرد بنده در شعبه تعامل با همکاران در فضایی بسیار صمیمی و دوستی و بدور از هرگونه تنش سیاسی مبتنی بر رضایت خداوند و رضایت مردم می‌باشد لذا ارتباط با مسئولین فوق‌الذکر ارتباطی دوسویه و تعاملی بوده که جا دارد از تک تک ایشان در راستای اعتلا و پیش‌رفت سازمان تشکر و قدردانی نمود.

سخن پایانی اگر هست بیان فرمائید.
ضمن تشکر از شما و هم‌کارانتان در نشریه بلوطستان، از بیمه‌شدگان و کارفرمایان فهیم شهرستان کوهدشت درخواست می‌شود از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم که تا پایان شهریور مهلت داده شده با مراجعه به شعبه تامین اجتماعی از این فرصت استثنایی استفاده نمایند.

این مطلب در بلوطستان شماره ۸ چاپ شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان