شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » خطبه های نماز جمعه در جمعه ای که گذشت

ححح۷۶۹--۱۰۲۴x540

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان:‌بانک‌های آمریکایی و اروپایی بدعهدی کردند

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: آل سعود زمینه را برای حضور حجاج بیت‌الله الحرام ایرانی در حج فراهم نکرده‌‌ و این رفتار جاهلی و کارشکنی آل سعود تبعیض بسیار دردناکی است که برای همیشه در تاریخ می‌ماند.

به گزارش بلوطستان به نقل از تسنیم حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان خرم‌آباد اظهار داشت: دادگاه عالی آمریکا رأی صادر کرد که مبلغ ۲ میلیارد دلار از دارایی‌های کشورمان را با یک دزدی و سرقت آشکار برداشت کنند؛ اما مردم ایران، مسئولان، مجلس و رهبر معظم انقلاب آن‌ها را تهدید کردند و هشدار دادند و بااین‌حال مقاومت و ایستادگی ملت ایران نتیجه داد و آمریکایی‌ها مجبور شدند که اجرای حکم را به تأخیر بیندازند.

وی با اشاره به اینکه بعد از برجام نیز بانک‌های آمریکایی و اروپایی در انجام دادوستد با بانک‌های کشورمان بدعهدی کردند افزود: اگر امروز آمریکا و اروپا بیانیه صادر و اعلام کرده‌اند که بانک‌ها می‌تواند با کشورمان رابطه داشته باشند این عقب‌نشینی نیز نتیجه مقاومت ملت ایران است، درواقع اگر این ایستادگی و مقاومت نتیجه نمی‌داد می‌توانستیم بگوییم که مذاکرات بی‌نتیجه بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر عنوان کرد: درسی که از فتح خرمشهر می‌توان گرفت این است که هرگاه ملت ایران بر خدا توکل کرده و در عمل ایستادگی و مقاومت کرده‌اند پیروز شده‌اند.وی بابیان اینکه سالروز فتح خرمشهر که به نام روز ایثار، مقاومت و پیروزی نام‌گذاری شده از افتخارات دفاع مقدس، عنایات خدا به ملت ایران و از ایام‌الله فراموش‌نشدنی در تاریخ انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: فتح خرمشهر با توکل بر خدا و ایستادگی رزمندگان روی داد، درواقع به فرموده امام خمینی (ره) خرمشهر را خدا آزاد کرد.

میرعمادی با اشاره به نام‌گذاری روز نیمه شعبان به‌عنوان روز سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات بیان کرد: وزارت اطلاعات مسئولیت تأمین امنیت جامعه را بر عهده دارد، در واقع سربازان گمنام این وزارتخانه حافظان امنیت کشور هستند و البته در این مسیر هیچ نام و نشانی نیز از خود به‌ جا نمی‌گذارند و به‌عنوان سربازان گمنام زمان تلاش می‌کنند.

وی کار سربازان گمنام امام زمان (عج) را مجاهدت خاموش دانست و خاطرنشان کرد: این مجاهدت نشات گرفته از ایثار و فداکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) است؛ سربازان گمنام وزارت اطلاعات جان خود را برای استحکام پایه‌های امنیت و اقتدار نظام در طبق اخلاص گذاشته‌اند.نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اقدامات تروریستی و جنایت‌های داعش در کشورهای منطقه، سرنگونی هواپیمای مصری و بمب‌گذاری و اقدامات تروریستی در اروپا و ازجمله فرانسه گفت: داعش به دلیل اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در کشورمان جرات انجام عملیات‌های تروریستی را نداشته و می‌توان گفت که اشراف اطلاعاتی مجال هرگونه اقدام تروریستی را از آن‌ها گرفته است.

وی اظهار داشت: اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان لرستان ارزشمند است، سربازان گمنام امام زمان (ع) در مقابله با گروه‌های تروریستی و ضدانقلاب، حضور در فضای مجازی و کنترل دشمن در این فضا و برخورد با پدیده قاچاق کالا و مواد مخدر اشراف اطلاعاتی خوبی دارند.

 میرعمادی افزود: دستگیری عبدالمالک ریگی در هواپیما بیانگر اشراف اطلاعاتی قوی و اقتدار سربازان گمنام امام زمان (عج) بوده است.وی به ناتوانی آل سعود برای تأمین امنیت حجاج کشورمان اشاره و عنوان کرد: آل سعود زمینه را برای حضور حجاج بیت‌الله الحرام ایرانی در حج فراهم نکرده‌‌ و این رفتار جاهلی و کارشکنی آل سعود تبعیض بسیار دردناکی است که برای همیشه در تاریخ می‌ماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه آل سعود از ما می‌خواهد که مراسم برائت از مشرکان برگزار نکنیم بیان کرد: عمران و آبادانی مسجدالحرام و سیراب کردن حجاج با ایمان به خدا و ایمان به‌روز قیامت و جهاد در راه خدا قابل‌مقایسه نیست؛ ملت ایران، ملت با ایمانی هستند و در راه خدا جهاد می‌کنند و برای خدا مسلمانان جهان را موردحمایت قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: ارزش‌های جاهلی بر آل سعود حاکم است؛ اما در مقابل ارزش‌های اسلامی بر ملت ایران حاکم هستند. میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک فرار رسیدن میلاد باسعادت یگانه منجی عالم بشریت امام زمان (عج) گفت: مهم‌ترین وظایف ما منتظران در عصر انتظار دعا کردن، پرهیز از گناه و انتظار فرج است.

امام جمعه بروجرد:دیدار فائزه هاشمی با سران فرقه بهائیت خیانت به کشور و نظام است
امام جمعه بروجرد گفت: دیدار فائزه هاشمی با سران فرقه بهائیت اقدامی علیه اسلام و خیانت به کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران است.به گزارش بلوطستان به نقل از خبرگزاری فارس از بروجرد، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ترابی در خطبه‎های دشمن‌شکن جمعه این شهرستان اظهار کرد: پس از دیدار فائزه هاشمی با سران فرقه ضاله بهائیت همه گروه‎های ضد انقلاب از او و فرقه بهائیت حمایت می‎کنند.

وی خاطرنشان کرد: دیدار فائزه هاشمی با یکی از سران و رهبران محکوم و زندانی فرقه ضاله بهائیت در روزهای اخیر اقدامی بسیار زشت و دهن‌کجی به اسلام، قرآن و انقلاب است.امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه این فرد خائن باید به سزای خیانتش برسد، تأکید کرد: دستگاه قضا باید با سرعت و قاطعیت به این موضوع رسیدگی کرده و اجازه ندهد، قبح این قانون شکنی در جامعه شکسته شود.

ترابی تصریح کرد: دیدار فائزه هاشمی به عنوان دختر یکی از مسؤولان نظام جمهوری اسلامی ایران با خانم کمال‌آبادی و عکس گرفتن زیر عکس عبدالبهاء عباس افندی و انتشار آن در فضای مجازی، جرم است.وی ادامه داد: سرنوشت کسی که از صراط مستقیم و مسیر حق منحرف شده است، این است که دست به دست بهائیان بگذارد.

خطیب جمعه بروجرد، بهائیت را فرقه‎ای سیاسی و دست ساخته انگلیس خواند و افزود: بهائیت دشمن اسلام و ایران است و سابقه جاسوسی ۱۰۰ ساله برای انگلیس و صهیونیست‎ها دارد.ترابی با اشاره به اینکه مرکز بهائیت در شهر حیفا در اسرائیل است، عنوان کرد: از دیدگاه فقهی همه فقها و مراجع تقلید گذشته و امروز، بهایی‎ها را نجس می‎دانند.وی بار دیگر دیدار فائزه هاشمی با برخی سران فرقه ضاله بهائیت را خیانت به اسلام، خون شهدا و نظام جمهوری اسلامی ایران خواند و تأکید کرد: دستگاه قضایی کشور باید با سرعت و قاطعیت با این موضوع برخورد کند.

امام جمعه بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه روز نیمه شعبان روز سربازان گمنام امام زمان(عج) است، گفت: یکی از لوازم تحقق عملی اقتصاد مقاومتی حفظ و ارتقاء ضریب امنیت کشور است.ترابی اظهار کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) در تأمین و حفظ امنیت و مقابله با عوامل ناامنی نقش برجسته و حساسی دارند.وی تبیین کرد: امنیت و ثبات جمهوری اسلامی ایران ثمره خدمات سربازان گمنام امام زمان (عج)، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی است.

خطیب جمعه بروجرد با گرامیداشت فرا رسیدن میلاد حضرت مهدی(عج)، تشریح کرد: باید با تبیین صحیح مهدویت از بروز و ایجاد انحراف در جامعه جلوگیری شود.

ترابی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال شبهه‌افکنی در باورها و اعتقادات جوانان در موضوع مهدویت است، تصریح کرد: آشنا ساختن این قشر با مسائل مربوط به آن حضرت و مهدویت ضروری است.

امام جمعه الشتر:ایجاد دوقطبی در جامعه از ضربه‌های مهلک دشمن است/ رژیم صهیونیستی عامل ناامنی در جهان است

وی با اشاره به دیدار فرماندهان ناجا با رهبر معظم انقلاب گفت: در هفته‌ای که گذشت، فرماندهان نیروی دیداری با مقام معظم رهبری داشتند، که رهبر معظم انقلاب در این دیدار، نکات بسیار ارزشمندی را هم در باب مسائل امنیت و هم مسائل مربوط به ناجا و نوع رفتاری پرسنل ناجا اشاره فرمودند.

خطیب جمعه الشتر بیان داشت: در این دیدار، رهبر معظم انقلاب بر لزوم توجه جدی به مقوله امنیت نکات کلیدی بیان فرمودند و بر این امر تأکید کردند که امنیت، مقوله‌ای است که باید ریشه شناسایی شود و ریشه ناامنی خشکیده شود.وی با اشاره به اینکه امنیت در همه ابعاد نظامی، اجتماعی و فرهنگی بایستی مورد توجه باشد افزود: با اینکه امر به معروف و نهی از منکر و نیز تذکر لسانی لازم است و اثر دارد اما باید ریشه را ناامنی‌ها را خشکاند.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: نکته دیگری که مقام معظم رهبری به آن اشاره فرمودند، وجود حربه‌ای مهلک از سوی دشمن به نام دوجریانی یا دوفرقه‌ای یا دوقطبی در جامعه است.وی تأکید کرد: مؤمنین باید مراقبت کنند؛ مردم بابصیرت بایستی مواظبت کنند؛ خیلی‌ها دنبال این هستند که القاء کنند بین دو جریان در این کشور تقابل است. مقام معظم رهبری فرمودند، هم اصولگرایی باشد، هم اصلاح‌طلبی اما از دل اینها، انقلابی بودن مهم است.

وی اضافه کرد: چرا یک عده‌ای دائم دوست دارند هر دولتی که سرکار می‌آید، سعی می‌کنند اینگونه القاء کنند که این دولت یا دولت‌های قبلی مشکل دارند.امام جمعه الشتر با تأکید بر لزوم استفاده از فرصت‌ها تصریح کرد: چرا فرصت‌ها را بسوزانیم؟ مقام معظم رهبری می‌فرمایند ایجاد دوجریانی، دوفرقه‌ای، دوقطبی از جمله هر ضربه‌های مهلکی است که دشمن به دنبال آن است.

وی ابراز داشت: بصیرت یعنی تابع رهبری بودن. آنچه که این کشور را سرپا نگه داشته است، عمود خیمه‌ای است به نام ولایت فقیه که امروز به دست توانای حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای در عصر غیبت اداره می‌شود و همه باید زیر پرچم ولایت فقیه به سمت آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کنیم.خطیب جمعه الشتر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار سال گفت: مقام معظم رهبری خطاب به مسئولین و کارگزاران فرمودند که معیشت مردم را درست کنید تا ایمان از آنها گرفته نشود.وی با بیان اینکه افتحار می‌کنیم که آنچه رهبری معظم انقلاب می‌فرمایند، بر اساس سیره معصومین(ع) است تصریح کرد: امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) می‌فرمایند من لا معاش له، لا معاد له؛ اگر کسی وضع زندگی‌اش خوب نباشد، سرمایه نداشته باشد، معیشتی نداشته باشد، معاد هم ندارد و این به این معناست وقتی که فقر وارد خانه‌ای شد، ایمان هم از پنجره می‌رود لذا این موضوع، وظیفه مدیران و کارگزارن حکومت اسلامی را سنگین می‌کند.

امام جمعه الشتر با اشاره به وضع تولید در شهرستان سلسله گفت: بنده در این شهرستان، در این شش‌ماه، هیچ برنامه اقتصادی یا برنامه تولید اقتصادی یا ایجاد اشتغال ندیده‌ام.وی افزود: توجه به کارهای روزمره که هنر نمی‌خواهد. هنر این است که در سال اقتصاد مقاومتی، برای خارج شدن شهرستان از رکود اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان و تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در باب اقتصاد مقاومتی، بگویید که چه کرده‌اید؟

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه باید اقتصاد را با بسته‌های حمایتی به دست مردم سپرد، بیان داشت: اقتصاد مقاومتی یعنی داشتن برنامه برای اینکه جوانان این دیار و این شهرستان برای پیدا کردن شغل به جاهای دیگر مهاجرت نکنند. مدیران و مسئولان شهرستان بنشینند و برنامه بنویسند؛ برنامه‌ای که همراه با مشوق‌های سرمایه‌گذاری، همراه با همراهی، همراه با همکاری با سرمایه‌گذار باشد، نه با سنگ‌اندازی.وی در ادامه با اشاره به سالروز لغو امتیاز تنباکو گفت: دوران قاجار، یکی از اسف‌بارترین دوران برای ایران بود.

وی ادامه داد: پشت پرده امتیاز تنباکو، سلطه بر کشور بود؛ آنها می‌خواستند بواسطه این داد و ستد، بی‌عفتی را وارد ایران کنند و اینجا بود که علما وارد عمل شدند و راه را برای نفوذ بیگانگان بستند.امام جمعه الشتر با اشاره به روز اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی، گفت: در دنیای امروزی و بویژه در خاورمیانه، مهم‌ترین عامل اغتشاشات و ناامنی‌ها و ایجاد بحران‌ها، وجود رژیم صهیونیستی است.

وی ابراز داشت: امروز اگر می‌بینیم که حکومت آل‌سعود به دست چند بچه افتاده و با بچگی‌ کردن، زمینه انجام حج را از مؤمنین در سایر بلاد اسلامی و از جمله ایران می‌گیرند، به دلیل این است که همه آنها زیر یوغ صهیونیست درآمده‌اند.خطیب جمعه الشتر خاطرنشان ساخت: امیدواریم امت اسلامی بیدار شوند و به بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی و رفتارهای غیرانسانی و غیراسلامی که از آل‌سعود سر می‌زند، پاسخ محکمی بدهند.

امام جمعه پلدختر:طایفه گرایی و نژاد پرستی با منتظر ظهور منافات دارد

۲۰۱۶۰۵۲۰_۱۳۲۹۴۴

امام جمعه پلدختر گفت: خودسازی و تهذیب نفس از مقدمات ظهور حضرت حجت است. به گزارش بلوطستان حجت الاسلام محمد سوری در خطبه های نماز جمعه این شهر با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت حجت “عج” افزود: همه ما باید برای ظهور ان حضرت با تهذیب نفس ،امر به معروف و نهای از منکر و دوری از گناه آماده شویم.

وی تصریح کرد: خودسازی و تهذیب نفس لازمه آماده سازی برای فرج است و برای ظهور باید از لحاظ فکری و فرهنگی آمادگی داشته باشیم. حجت الاسلام محمد سوری ادامه داد:تا زمانی که نزاد پرستی و طایفه گرایی حاکم باشد از ظهور نمی توان حرف زد و طایفه گرایی با منتظر ظهور بودن منافات دارد.امام جمعه پلدختر افزود: یکی دیگر از مولفه های آمادگی برای ظهور این است که مردم از ظلم وستم به ستوه بیایند.

وی با تبریک روز میلاد امام زمان “عج” به عنوان روز سربازان گمنام ان حضرت در دستگاه امنیتی گفت: ای سربازان با گمنامی و وظیفه ذاتی شان مانع از نفوذ دشمنان به ایران شده و با فداکاری و گمنامی نقشه های دشمنان را ناکام می کنند.امام جمعه پلدختر گفت: امنیت امروز ما که زبانزد خاص و عام است مرهون فداکاری سربازان گمنام امام زمان در دستگاه امنیتی است.

سوری با اشاره به سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر ادامه داد: فتح خرمشهر به فرموده امام راحل “رض” نصرت و اعجاز الهی بود. وی با بیان اینکه فتح خرمشهر یک معجزه بوده است ،افزود:فتح خرمشهر رزمندگان اسلام را وارد فاز جدیدی از امید و روحیه و اعتماد به نفس کرد که با تکیه براعجاز الهی حاصل شده بود.

امام جمعه پلدختر اضافه کرد: دشمن با فتح خرمشهر حساب کار دستش آمد و پس از ۵۷۵روز طی ۲۵روز عملیات این شهر آزاد شد. وی گفت: بی تردید به فرموده امام راحل فتح خرمشهر نصرت الهی بود و اراده خداوند بر این استوار بود تا دشمن رسوا شود.وی با بیان اینکه این انقلاب مرهون جانفشانی و ایثارگری شهدا و رزمندگان است ،افزود: این انقلاب به آسانی به دست نیامدهو هزاران شهید و جانباز و ایثارگر در پی تثبیت آن گام برداشته اند.

حجت الاسلام سوری ادامه داد: افرادی نباید با حضور در سفره انقلاب دستاوردهای انقلاب را کمرنگ کنند.وی گفت: بهاییت فرقه ای برای نفوذ انگلیس است و کسانی که خود را پیرو این عقیده می دانند افرادی لاابالی هستند.وی تصریح کرد: حضور در چنین جمعی دهن کجی به دین ،امام و رهبری است .وی با بیان اینکه برخی افراد برای ابقای خویش دست به چنین کارهای مضحکی می زنند ،گفت: اینها دین گریز هستند و دستگاه قضایی باید با حرمت شکنان برخورد و رفعت اسلامی را کنار بگذارد.وی ادامه داد:بهائیت نه‌تنها مذهب نیست بلکه ترفند سیاسی است که خائن به اسلام و انقلاب است که پیر استعمار انگلیس آن را ایجاد کرده است.

امنیت کشور ناشی از مجاهدت های سربازان گمنام امام زمان (عج) است

امام جمعه دورود گفت : امنیت پایدار حاکم بر کشور ناشی از مجاهدت ها و از خود گذشتگی های سربازان گمنام امام زمان (عج) است.به گزارش بلوطستان به نقل از ایرنا حجت الاسلام رضا حقیان درخطبه های نمازجمعه این هفته دورود افزود : اگر امروز کشور ما از خطرات دشمنان و ضد انقلاب در امنیت کامل به سر می برد تصادفی نیست بلکه ناشی از مجاهدتهای خاموش فرزندان این ملت بزرگ در نهادهای اطلاعاتی و امنیتی است.

وی در ادامه گفت : سوم خرداد روز فتح خرمشهر ، تبلور ایمان و ولایت پذیری ، ولایت مداری ، استقامت عشق به وطن و روز دفاع از ایران زمین بود. امام جمعه دورود تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف ، آرمانهای امام (ره) و نظام اسلامی بیشتراز گذشته به ایمان ، ولایت پذیری ، وحدت و عشق به وطن نیاز داریم.

  1. رضا

    سلام.خبرجابجایی قطعی در دولت یازدهم مربوط به دو هفته پیش است. آقای داوری قبلا نیز پیش گویی کرده بود که هاشمی در مجلس خبرگان رد صلاحیت میشود.که نشد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان