شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » خودسوزی در کوهدشت بالاست؛ افسردگی، فقر و بی‌کاری در این شهر بیداد می‌کند/ از شما می خواهیم ندای مردم کوهدشت را به گوش دولت‌مردان و شخص رئیس‌جمهور برسانید.

دکتر علی یونسی دستیار و مشاوره ویژه رئیس جمهور در امور اقوام به کوهدشت سفر کرد و در جمع پرشور و پرشمار مردم این شهر در مسجد صاحب‌زمان به ایراد سخن پرداخت.  به گزارش بلوطستان حجت الاسلام طهماسبی در ابتدای مراسم استقبال از وی  با بیان سخنانی پرشور ضمن برشمردن مشکلات شهرستان گفت:  ما باید آیین کشور داری را از امیرالمومنین یاد بگیریم.» ایشان خاطر نشان کرد« مبادا مسئولین روزی دچار خود پسندی و خود گم‌شدگی شوند و دوست داشته باشند کسی به خاطر جایگاهشان آنان را ستایش  کند که خدای ناکرده  این مهم یکی از کارهای بزرگ شیطانی است و هیج وقت در کشور اسلامی اتفاق نمی افتد.»

1388774286_2 copy

امام جمعه کوهدشت با اشاره به سفر رییس جمهوری به لرستان و وجود مشکلات فراوان این استان از ریاست محترم جمهوری خواست تا با استفاده از منابع انسانی وغیر انسانی که خود در این منطقه فراوان هستند  تحولی چشم گیر در استان لرستان ایجاد کند.  وی همچنین خطاب به آقای یونسی  معاون رییس جمهور گفت کوهدشت بهترین منابع خدادادی همانند کشاورزی  جوانان انقلابی ، متدین و همیشه در صحنه را دارد اما فقر، بیکاری  در این  شهر بیداد می کند و این را هر کدام از ماها به خوبی لمس می‌کنیم و از شما می خواهیم ندای مردم کوهدشت را به گوش دولت مردان و شخص رئیس‌جمهور برسانید.

طهماسبی هم‌چنین خاطر نشان کرد «دولت با همکاری مردم ونظام شکل گرفته است و باید به مردم توجه ویژه کند و اشتغال را در اولویت بگذارد»  حجت الاسلام طهماسبی تاکید کرد: «متاسفانه خودسوزی در کوهدشت بالاست، افسردکی بیداد می‌کند این شهر نیازمند مراکز فرهنگی و هدایت‌گر است وی همچنین بیان نمود«متاسفانه در بعد بهداشت ودرمان مشکل داریم، نیازمند یک بیمارستان به جد هستیم زیرا مسئله بهداشت بر زندگی مردم تاثیر بسزایی دارد. امام جمعه کوهدشت  از نماینده رییس جمهور در این سفر خواست چه مشکلات بیان شده وچه مشکلاتی که مکتوب شده و تقدیم وی می‌گردند را مهم بداند و پیگیر آنها شود

به گزارش بلوطستان در ادامه غلامرضا حمره پور فرماندار کوهدشت نیز ضمن خوش آمد گویی به ریاست محترم جمهور و هیات همرا گفت : کوهدشت از نظر جمعیت سومین شهر استان با جمعیتی بیش از دو هزار نفر و موقعیت جغرافیای مناسب و خدادای،  دویست هزار هکتار زمین کشاورزی و ۳۰۰هزار هکتار منابع و جنگل وآثار تاریخی و گردشگری مهم و کم نظیر علی‌رغم اینکه از انقلاب تا بحال خدمات زیادی انجام شده اما همچنان با مشکل بیکاری مواجه است و این رنج را بر دوش می کشد .

 حمزه پور تصریح کرد: در کوهدشت هیچ گونه صنعتی نداریم و این از مهم ترین مطالبات مردم است. وی با بیان  اینکه در دولت قبلی کارخانه های همچون کارخانه خودرو سازی و پتروشیمی وایجاد یک بیمارستان به تصویب رسید اما هیچکدام عملی نشدند گفت: «از این دولت انتظار داریم به این قضایا توجه ویژه داشته باشد» این مقام مسول یادآور شد «مشکلات بخش کشاورزی را مکتوب کرده ایم و تقدیم آقای یونسی می کنیم و از طریق وزا پیگیر این امر نیز می باشیم. ایشان گفت: «امیدواریم  سفر رییس جمهور مایه خیر و برکت برای این استان باشد و از آقای یونسی انتظار داریم مشکلات را گزارش بدهند.

به گزارش خبرنگار بلوطستان یونسی نماینده ویژه رییس جمهوری به مردم  شهر کوهدشت گفت: «جوانان باید از دو لت کار بخواهند و منتظر کارمندی نباشند زیرا کارمندی هیچ دردی از جوانان دوا نمی کند و انتظاری بیهودست. وی خاطر نشان ساخت که اگر سد معشوره  اجرایی شود شغل برای افراد زیادی ایجاد می شود و مشکل خیل عظیمی از جوانان این شهر حل می‌گردد.  یونسی تأکید نمود که: «این گونه کارها  ایجاد اشتغال است نه استخدام یک نفر در اداره ای، سرمایه داران کوهدشتی نباید برون در تهران سرمایه گذاری و برج سازی کنند باید به کوهدشت بیایند امنیت برقرار کنند و اشتغال ایجاد کنند. وی در ادامه سخنانش تصریح نمود: «سرمایه اصلی جوانان هستند و جوانان در هر صحنه ای چون  محافل سیاسی علمی و راهپیمایی‌ها  حاضر هستند و ما باید نگاه ویژه به جوانان داشنه باشیم»

حجت الاسلام یونسی خاطر تشان کرد: «لرستان سرزمین علما و بزرگان است و بزرگانی چون بروجردی ، آیت اله آدینه وند است که خود بنده و خیلی از بزرگان نیز از شاگردان وی بوده ایم. وی هم‌چنین اظهار داشت: تا جایی که من می‌شناسم این شهرستان  دارای مسئولین کشوری زیادی است  و باید از این پتانسیل‌ها اسنفاده کرد. یونسی به مردم کوهدشت قول داد تمام تلاش خود و هیئت دولت را در راه خدمت به مردم کوهدشت به کار گرفته خواهد شد.» ایشان در خاتمه اظهار داشت: «ما احساسات امام جمعه و مسئولین را درک می‌کنیم و امیدواریم سال آینده وضعیت این شهر مطلوب‌تر شود و مشکل بیکاری به حداقل برسد»

گفتنی است در خلال سخنرانی و مراسم استقبال از یونسی چند گونی نامه که در آن مشکلات و دغدغه‌های شهروندان کوهدشتی به هیئت دولت بیان شده بود گردآوری گردید.

گزارش: احمد بساطی؛ بلوطستان

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان