شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » درگیری لفظی وزیر خارجه و کریمی قدوسی

کریمی قدوسی نه تنها با ظریف که با برخی همکاران خود نیز درگیری لفظی داشت/ ظریف: آقا به من تذکر نداده، با این گونه حرفها به ایشان تهمت می‌بندید/ وقتی در آن جلسه نبودید، چگونه به این راحتی صحبت می کنید؟/ قدوسی: شنیده بودم
 

کار مذاکره کننده ارشد هسته‎ای کشورمان در صحن علنی مجلس به درگیری با منتقد سرسخت رویکرد هسته‎ای دولت کشیده شد.محمد جواد ظریف، که پس از تفاهم سوئیس امروز به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی رفته بود تا گزارشی از آخرین دور مذاکرات هسته‎ای به نمایندگان ارایه کند با جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد و یکی از سرسخترین منتقدان رویکرد هسته‎ای دولت درگیری لفظی پیدا کرد.درحالیکه برخی رسانه ها از درگیری لفظی میان کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس و دکتر ظریف خبر دادند، یک منبع مطلع جزئیات بیشتری در این زمینه به «انتخاب» ارائه داد.به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب»، وی گفت: درگیری لفظی آقای قدوسی تنها با دکتر ظریف نبود، بلکه او با برخی دیگر از همکاران خود در کمیسیون امنیت ملی نیز درگیری و مشاجره لفظی داشت.

وی در مورد جزئیات این اتفاق گفت: کریمی‌قدوسی به ظریف گفت حضرت آقا به شما تذکر داده است.دکتر ظریف نیز ضمن تکذیب شدید این ادعا، گفته اند «با این گونه حرفها به آقا تهمت می‌بندید و به آقا ظلم می‌کنید و در آن جلسه هرگز آقا به من تذکر ندادند… شما در آن جلسه حضور نداشتید و چگونه وقتی در آن حاضر نبودید می توانید انقدر راحت دروغ بگویید، که وی نیز در پاسخ به ظریف گفت من در آن جلسه نبودم اما شنیده ام که در این جلسه چه گذشته است.»
وزیر خارجه کشورمان خطاب به قدوسی گفته است: شما وقتی بی اطلاع هستید لطفا حرفی نزنید و یا از کسی که در جلسه بود به صورت کامل جزئیات را سوال کنید و سپس اظهار نظر کنید.دکتر ظریف ادامه داد که «آقای لاریجانی رئیس مجلس در این جلسه بودند و می تواند در این مورد شهادت بدهند»این منبع آگاه ادامه داد : جلسه برای چند لحظه به شدت متشنج شد و نیروهای حفاظتی مجبور شدند سریعا خبرنگاران و افراد دیگر حاضر در جلسه را از کمیسیون به بیرون هدایت کنند.

گزارش تصویری(1) حضور محمدجواد ظریف در کمیسیون امنیت ملی مجلس
کریمی قدوسی کیست؟
جواد کریمی قدوسی از نزدیکان به جبهه پایداری و طیف تندرو اصولگرا محسوب می شود. او بیشتر با انتقادات صریح و تندش نسبت به دولت روحانی و رویکرد دولت در مذاکرات هسته ای و تیم مذاکره کننده در این دوره از مجلس نامی برای خود دست پا کرد.فرمانده سابق بسیج خراسان رضوی، در دوره هشتم مجلس هم از حوزه انتخابیه مشهد راهی بهارستان شده بود اما تا این اندازه مشهور نبود.
در دولت گذشته نماینده مشهد از حامیان پر و پا قرص محمود احمدی نژاد و سیاست‎های او در همه حوزه‎ها به خصوص مذاکرات هسته‎ای بود.با پایان دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد اما دوران سکوت نسبی او نسبت به دولت پایان یافت. انتقادات او از دولت تدبیر و امید و شخص حسن روحانی حتی به قبل از آغاز به کار دولت باز می گردد.در انتخابات ریاست جمهوری گذشته پس از تأیید صلاحیت کاندیداها و آغاز رقابت انتخاباتی در خرداد ۹۲، چند روز پیش از روز انتخابات، کریمی قدوسی خواستار رد صلاحیت حسن روحانی شد. این درخواست همزمان با بالارفتن آراء روحانی در نظرسنجی‌ها صورت گرفت.
با آغاز به کار دولت یازدهم ایران، جواد کریمی قدوسی، همواره در صف اول مخالفان عملکرد این دولت محسوب می‌شده است. برخی خبرگزاری‌ها، از جمله دلایل این رفتار قدوسی را مخالفت وی با استانداران پیشنهادی وزارت کشور برای استان خراسان رضوی در زمان دولت جدید می‌دانند که موجب مخالف‌گویی قدوسی شده است.
در نخستین سالگرد آغاز به کار دولت یازدهم، کریمی قدوسی در اظهارنظری روحانی را متهم به «دادن اطلاعات مهم فقهی به انگلستان» کرد.
در میانه مذاکرات هسته ای و پس از حصول نخستین توافق میان ایران و گروه ۱+۵ کریمی قدوسی همواره از تریبون های مختلف نقدهایی را نسبت به رویکرد دولت و تیم مذاکره کننده مطرح کرد. اغلب اوقات او انتقادات خود را با نقل قول‎هایی بدون سند از مقام معظم رهبری درباره مذاکرات و تیم مذاکره کننده همراه کرده است.
در همین رابطه کریمی قدوسی، دی ماه سال ۱۳۹۲، مدعی شده بود که مقام معظم رهبری، با متهم کردن تیم مذاکره کننده هسته ای به “پافشاری نکردن بر حقوق هسته‌ای” ایران در جریان توافق ژنو گفته است: «من فقیه هستم و سه بار این متن را خوانده‌ام و از آن تثبیت حق غنی‌سازی هسته‌ای به دست نمی‌آید».

  1. محسن

    توافق باید دو طرفه باشد و به غرب و دشمنان باج ندهیم

  2. احمدی

    دلواپسان ناراخت نشید دکتر ظریف کاربلد است شما به فکر بودجه های … باشید نه تخریب ارزشها وکارهای ماندگار

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان