شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » مشکلات منطقه را به گوش مسئولین کشوری برسانید

طبق خبرها، به مناسبت هفته دولت و احتمالاً برای افتتاح چند طرح معاون اجرایی رئیس‌جمهور این هفته به لرستان می‌آید‌. هم‌چنین شنیده می‌شود قرار است طی روزهای ‌آینده وزیر کشور هم به لرستان سفر کند. وزیر بهداشت هم روز دوشنبه به استان آمد و بزرگ‌ترین کلینیک دندان‌پزشکی غرب کشور را در شهرستان بروجرد افتتاح کرد. هدف این گونه سفرها  مشخص است‌: بررسی معضلات و مشکلات مردم از نزدیک و دستور حل آن‌ها و خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم‌.
این گونه سفرها برای استان لرستان فرصت مناسبی است که مسئولین  ومدیران کل با ارائه طرح‌ها‌، برنامه‌ها و درخواست‌های خود، از مسئولین مربوطه و وزرا‌، دستور تصویب و رفع مشکلات این استان  را بگیرند‌، ضمن این که نباید فراموش شود که اگر مسئولین ضعیف عمل کنند استان‌های هستند که با برنامه و استفاده از نفوذ خود بیش‌ترین اعتبارات را از آن خود خواهند نمود. لازمه موفقیت در این گونه جلسات داشتن دستی پر است که مسئولین باید به آن آگاه باشند‌، دست پر نیز تنها با برنامه و برگزاری جلسات تخصصی و استفاده از دیدگاه صاحب‌نظران‌، نخبگان‌، افراد صاحب تجربه‌، خبرنگاران‌، مسئولین گذشته و کارشناسان و سپس جمع‌بندی برای ارائه به مسئولین و وزرای محترم دولت تدبیر و امید حاصل می‌آید.
با توجه به منابع خدادادی‌، طبیعی و جاذبه‌های گردشگری در استان لرستان و همچنین مشکلات و محرومیت‌های این استان‌، در سفرهای مسئولین ارشد کشوری به این خطه‌، می‌طلبد مشکلات  لرستان در جلسات  به گوش مسئولین کشوری برسد نه این که گفته شود پای هواپیما و یا ماشین و یا سر میز ناهار فلان مطلب رابه آقای فلانی گفتیم و یا فلان نامه را دادیم گر چه از همین زحمت هم باید تشکر کرد ولی همه می‌دانیم حجم کار آن حضرات و در‌خواست‌های متعدد و مختلف برای آقایان کم نیست‌.
به هر حال امیدواریم در این سفر‌ها‌، مشکلات و معضلات این منطقه به شکلی شفاف به گوش مسئولین کشوری رسانده شود تا هیأت محترم دولت تصمیمات درست و واقعی را برای این استان اتخاذ نماید. خوب است در کنار ذکر تمام نقاط قوت و پتانسیل‌ها و نیازهای استان‌، وضعیت طلاق‌، اعتیاد‌، بیکاری و … که در حال نابود کردن بنیان‌های خانواده‌ها در این استان می باشد نیز بیان شود تا مسئولین در اتخاذ تصمیمات لازم برای رفع مشکلات مردم اقدامات درست و منطقی‌تری را اتخاذ نمایند.
امیدوارم به جای این که بعد از سفر گلایه و ایرادات خود را شروع نمائیم و در مجالس خصوصی و یا بعضاً در روزنامه و سایت‌ها از کوتاهی‌ها و نارضایتی‌ها و حق‌کشی‌ها بگوئیم و بنویسیم بهترین فرصت است که امروز خاموش و ساکت نباشیم  و مشکلات و راه‌کارهای حل آن‌ها را به گوش مسئولین محترم برسانیم یقیناً مفید فایده خواهد بود‌. به هر حال‌، این فرصتی است برای مردم و امتحانی است برای مسئولین که در جلساتی که به نمایندگی از جانب مردم شرکت می‌کنند آیا نماینده واقعی آن‌ها هستند و از حقوق این مردم رنجدیده دفاع می‌کنند و یا جلسات با توجه به حفظ منصب ها با تعارفات و ملاحظات می‌گذرد.
مجتبی پسند
مجتبی پسند؛ بلوطستان

  1. عزیزی

    جناب پسند من با حرف شما کاملا موافقم عقلا و مسئولین ما در این سفرها فرصت طلب نیستند و فقط بلدند تبلیغ کنند این همه اعتباری هم که از دهن مسئولین ما بیان میشه متعلق به نمایندگان است وگرنه اگر این میدران زرنگ بودند که اعتبارات استانی ما اینقده کم نبود شما اگه به راه آهن و فرودگاه و چهارخطه ها نگاه کنید متوجه میشید رد پای نمایندگان پررنگ تر از استاندار و مدیران ما بوده است

  2. رفیق

    جناب پسند
    با سلام
    چند صباحی نوشتار شما در پایگاههای خبری استان درج گردیده که با مطالعه انها ب عنوان یک همشهری ب شما دست مریزاد میگویم,نوشتاری بدور از تعصبات قومی و حذبی و فقط در جهت توسعه و پیشرفت استان,فقط ی خواهشی از شما و دیگر تحصیلکردگان این منطقه دارم؛جهت پیشرفت شهرستان کمپینی ب عنوان”موانع پیشرفت پلدختر و راهکارههای برداشتن این موانع”تشکیل دهید.
    با تشکر فراوان از مدیریت محترم بلوطستان

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان