شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » در مباحث توسعه ایی اولویت با حفظ محیط زیست است


 

به گزارش بلوطستان دکتر علی کائیدی رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان در نشست  با مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان  بر اجرایی شدن فرامین مقام معظم رهبری در صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی تاکید کرد.وی  با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت محیط زیست و لزوم تبعیت از فرامین معظم له در این خصوص، گفت: در مباحث توسعه ایی اولویت با حفظ محیط زیست است .

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به شعار امسال مبنی بر همزبانی و همدلی دولت و ملت، تصریح کرد: مجمع نمایندگان استان  در خصوص اصلاح قوانین محیط زیست و اجرایی نمودن فرامین رهبری امادگی دارد.

دکتر کائیدی همچنین با اشاره به بحران آب در کشور وهمچنین استان لرستان ، خواستار اصلاح الگوهای مصرف آب در بخشهای کشاورزی ، صنعت و شرب شد و اظهار داشت: می بایست قدر این نعمتهای الهی را بدانیم و از این نعمتها به درستی استفاده کنیم. وی گفت:در اولین نشست مجمع نمایندگان استان در سال جدید موضوعات مختلف محیط زیست و منابع طبیعی با حضور مدیران کل دستگاههای مرتبط مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

در این نشست  مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان ضمن تشکر از حضور آقای دکتر کائیدی ، گزارش مبسوطی از چالشهای محیط زیست استان ارائه کرد.مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به معضلات مختلف زیست محیطی از جمله ثبت بیش از ۱۳۵ روز آلاینده ناشی از ورود ریزگردها به استان ، بحران خشکیدگی و زوال جنگلهای زاگرس ، تغییر رژیم بارشی از برف به باران و در نتیجه کاهش شدید منابع آب ، وجود فرسایش شدید خاک و سایر موضوعات گفت:حل این مشکلات نیازمند عزم ملی است. وی همچنین با تاکید بر عدم بازدارندگی قوانین  موجود، خواستار اصلاح قوانین مرتبط با محیط زیست و منابع طبیعی شد.

فتحی بیرانوند تصریح کرد:به منظور اجرایی نمودن بیانات مقام معظم رهبری در دیدار روز ۱۷ اسفند ماه ، راهکارهای پیشنهادی معظم له در قالب طرحهای دو فوریتی به قانون تبدیل شوند.وی بر  آمادگی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان به منظور هماهنگی با نمایندگان محترم مردم استان در مجلس شورای اسلامی جهت هم اندیشی در خصوص رفع مشکلات زیست محیطی استان تاکید کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان