شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » رانندگان ترمینال کوهدشت-خرم‌آباد در اعتراض به بی‌توجهی‌ها تحصن کردند

2015-01-22-1082        غ44ف6ع5غ7
تاکسی‌های مسافرکش و رانندگان اتوبوس‌های ترمینال کوهدشت-خرم‌آباد در اعتراض توجه نکردن مسئولین به خواست‌ و مطالبه صنفیشان تحصن کردند؛
به گزارش خبرنگار بلوطستان، این تحصن که صبح امروز آغاز شد و تا ظهر ادامه داشت تمامی رانندگان اتوبوس و تاکسی‌های مسافرکش ترمینال مسافربری صداقت سیر کوهدشت خودروهای خود را در داخل گاراژ متوقف کردند و همین سبب شد که مسافرانی که امروز قصد سفر به خرم‌آباد را داشتند با مشکل مواجه شوند.

2015-01-22-1
رانندگان در گفتگو با خبرنگار بلوطستان اظهار داشتند: رانندگان خودروهای ترمینال کوهدشت خرم‌آباد (که ۷۰ راننده‌ی تاکسی و حدود ۳۵ راننده‌ی اتوبوس و مینی‌بوس می‌باشیم) چند سال است به دلیل مسافر کشی تاکسی‌های پلاک شخصی که اکثراً یا کارمند هستند و از روی تفنن و سرگرمی بدین کار روی می آورند و یا افراد فانون‌گریز و ساختارشکن می‌باشند که هیچ توجهی به قوانین و مقرارت نمی‌کنند و در پای تابلوی توقف ممنوع پارک می‌کنند، دچار مشکلات بسیار شده‌ایم، به همین خاطر بارها به نهادهای ذیربط مراجعه نموده ولی تا امورز جز بی‌توجهی‌ و پاسخگو نبودن و برخورد ناشایست، نتیجیه‌ای نگرفته‌ایم.

52

رستمی که به نمایندگی از سایر هم‌صنف‌هایش صحبت می کرد اظهار داشت: « کسانی که خودروی زرد خطی دارند به وسیله‌ی وام اعطایی سازمان پایانه‌ها خودرو خریداری کرده‌اند و ماهیانه بایستی قسط پرداخت نمایند و از طریق درآمد حاصله از مسافر کشی امرار و معاش نمایند؛ ولی در نتیجه‌ی روند موجود توان پرداخت اقساط و بیمه را ندارند، حال نظر به اینکه فعالیت و مسافر کشی وسایل نقلیه و سواری‌های پلاک شخصی در سطح شهر و جاده‌ها طبق مقررات سازمان پایانه‌ها و آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی ممنوع است و باعث ضایع شدن حق افرادی شده که دارای مجوز رسمی بوده اند و به مقررات و قانون تمکن کرده‌اند.

23
آن‌ها هدف از تحصن را اینگونه بیان کردند: ما در این‌جا جمع شده‌ایم تا خواسته‌ی صنف خود را به گوش مسئولین برسانیم و از مسئولین مربوطه و فرماندار محترم میخواهیم که راهنمایی و رانندگی را وادار به سرو سامان دادن به پریشانی وضع موجود در ترمینال کوهدشت خرم آباد نمایید.

1
گفتنی است ادامه‌ی روند موجود، حمل و نقل درون شهری را دچار خدشه کرده و باعث بی نظمی ترافیکی می‌شود و هنگامی که حوادث مرگبار راهنمایی و رانندگی و تصادفات منجر به فوت و جرح که خسارات زیادی به دنبال دارد روی دهد به علت نداشتن بیمه تاکسی‌های پلاک شخصی و افراد بی مجوز در اکثر مواقع موجب تضییع حقوق آسیب دیدگان میشود. لازم به ذکر است که ادامه‌ی فعالیت آنان در این شرایط و بدین گونه باعث وهن و بی‌اعتباری قانون شده و سبب تجری دیگران و بدآموزی و رواج نقض قانون خواهد شد.

201
گزارش‌های بلوطستان حاکی از آن است که نیروهای راهنمایی و رانندگی در زمان تحصن رانندگان مسافرین را بسوی تاکسی‌های شخصی روانه می‌کردند و تا تجمع مسافرین و رانندگان عبور و مرور خیابان‌ واقع در مسیر تحصن رانندگان مختل نکند. آن‌ها وقتی متوجه شدند برخی از خبرنگاران در محل حضور دارند و واقعه را از نظر می‌گذراند، بسوی خبرنگار بلوطستان که در حال عکس گرفتن از تحصن‌کنندگان بود، حمله‌ور شده و سعی داشتند دوربینش را بگیرند و تصاویر مستند حادثه را از حافظه دوربین پاک کنند ولی با حمایت جمعی از رانندگان –خبرنگار از محاصره‌ی آنان به در آمد و مأمورین راهنمایی رانندگی موفق به عملی کردن خواسته خود نشده و تنها توانستد دکمه‌های پیراهن خبرنگار بلوطستان را پاره کند.
گفتنی است خبرنگار بلوطستان سعی داشت با مسئولین مربوطه به گفتگو بنشیند ابتدا سراغ آقای محمدی فرماندار محترم شهرستان رفت ولی ایشان در شهرستان حضور نداشت و سپس سراغ جناب‌سرهنگ نجفی، فرمانده راهور شهرستان کوهدشت رفت تا سخنان او در این باره را بشنود ولی این مسئول نیز در محل کار حضور نداشت و تلاش برای بدست آوردن تلفن همراه و برقرای تماس با ایشان نیز بی‌نتیجه ماند. به امید خدا در روزهای آتی سراغ فرماندار کوهدشت و دیگر مسئولین شهرستان رفته و کوشش می‌کنیم مطالبات این قشرزحمتکش را دنبال کرده و اخبار تکمیلی را تقدیم مخاطبان نمائیم.

122

  1. لرستانی

    مطلب جاندار و توصیفی خوبی بود بلوطستان این خبر را خوب پوشش داد تشکر می شود کاش مسئولین به فکر حل موضوع باشند

    • ناشناس

      باسلام خدمت خبرنگاربلوطستان جاداردکه تشکر جانانه کنیم برای اینکه این مشکل بزرگی که دراین شهروجودداردوکسی هم جوابگوی نیست .ادم نمی تواندازجلوترمینال ردشودمسافربرشخصی ها به زوردستتومیگیرند تاسوارت کنند…راننده تاکسیهابه دولت مالیات عوارض میدن ولی اینهاچه سودی برای دولت دارند

    • ملکی

      باتشکرازخبرنگاربلوطستان امیدوارم دست اندرکاران این مشکل راحل بکنند چون تاکسی داران به دولت مالیات وعوارض میدن ولی شخصی ها هیچ سودی برای دولت ندارند

  2. صحرایی

    من میخواهم از راهنمایی و رانندگی کو هدشت سوال کنم که کجای دنیا به خبرنگار حمله میکنند به خاطر یک عکس آیااین بی قانونی نیست .

  3. گراوند

    برای نیروی انتضامی جای تاسف است که به یک خبرنگار حمله می کنند.در حالی که شروران درمرکز شهر جولان موتور سواری با صدای نابه هنجار می کنند.قطعا باید با مامور یاماموران خاطی برخورد قانونی بشود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان