شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » رسانه‌های استان لرستان ساماندهی می‌شوند

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان گفت: وقت آن رسیده که مشکلات اصحاب رسانه رفع و ساماندهی آنها عملیاتی شود که در حوزه مدیریت استان پیگیری میکنیم و از سوی ارشاد طرحی که سبب ساماندهی جرائد و رسانه ها می شود را مکتوب کند.
مدیریت رسانه
به گزارش خبرگزاری تسنیم, سعید شاهرخی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی که در استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: ما فعالیت این شورا را به فال نیک می گیریم تا شاهد اثر بخشی و شکل گیری هرچه بهتر این جلسات باشیم.
وی در رابطه با اهمیت اطلاع رسانی افزود: اطلاع رسانی  صحیح، سریع و دقیق از ضرورت‌های اجتناب ناپذیر است و با وجود این واقعیت کار ما سخت تر می‌شود چرا که افکار عمومی و دیدگاه مردم بسیار مهم است.
شاهرخی بیان کرد: سیاست اصولی دولت تدبیر و امید صداقت و شفافیت در کاراست و تحقق ان نیازمند تقویت سیستم اطلاع رسانی استان اعم از سایت‌های اینترنتی، جرائد، خبرگزاری ها و اصحاب رسانه ابزرای است که می توانند دولت را در تحقق این صداقت و شفافیت یاری کنند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با اشاره به اینکه ما اگر به این شعار معتقد باشیم و بخواهیم پیش رویم باید اصحاب رسانه را تقویت کنیم، تصریح کرد: این تقویت چه در درون سازمان های دولتی و چه در بخش هایی بیرونی که در این خصوص فعالیت می کنند باید انجام شود.
وی با بیان اینکه مردم دارای شعور و دانایی بالای هستند عنوان کرد: این در انتخاب های انها کاملا مشخص است و هرچقدر با شفافیت و صداقت با انها برخورد شود مایه امید م یشود حتی اگر تنگنا ها و گله ها بیان شود و ما نیز از انتقادهای سازنده استقبال می کنیم.
شاهرخی در رابطه با نقطه ضعف  وشبه فرهنگ استان ما که در مورد بحث اطلاع رسانی است، افزود: ما بیشتر دنبال پرداختن به نقاط ضعف هستیم ولی به نقاط قوت و مثبت خیلی  پرداخته نمی شود یا حداقل  در حد نیاز نمی پردازیم ولی در خیلی از جاها که خلاف این امر عمل کرده اند نتیجه بهتری داشته است.
وی خاطر نشان کرد: مثلا ما در بحث امنیت در سال گذشته از استان های امن کشور معرفی شده اما هنوز هم احساس نا‌امنی را بیش از ان چیزی که هست شاهد هستیم و این بدین معنا است که به نقاط قوت کمتر می پردازیم ولی اگر یک اتفاق کوچک بیفتد خیلی ان را بزرگ می کنیم و گروه های مختلفی به ان دامن می زنند.
شاهرخی عنوان کرد: ضعف بزرگ ما پرداختن به نقاط ضعف و منفی و عدم پرداختن به نقاط مثبت و قوت است که در رسانه های مانند صدا و سیما و برنامه های ان این موضوع را می بینیم  و این برنامه ها نیاز دارند که کارشناسانه تر باشند و و نیاز به تقویت و دقت بیشتر است چرا که مخاطبین ما حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است و ما نباید توجه انها رابه معضلات کوچک جلب کنیم .
معاون سیاسی امنیتی استانداری گفت: وقت ان رسیده که مشکلات اصحاب رسانه رفع و ساماندهی انها عملیاتی شود که در حوزه مدیریت استان پیگیری می کنیم و توسط ارشاد طرحی که سبب ساماندهی جرائد و رسانه ها می شود را مکتوب کند و همه دستگاهها مکلف به اجرا هستند.
وی تصریح کرد: باید یک بررسی و ارزیابی دقیقی از وضعیت سایت های دستگاهها انجام شود و در سه سطح  گروه بندی شوند که سطح اول سایت هایی با عملکرد عالی و سطح دوم دستگاههای که فعال هستند و در سطح سوم دستگلاههای که فعال نیستند مشخص شده تا برای اینها برنامه ریزی مناسب شود و در قالب دستورالعمل تاکید شود که کار باید عملی شود.
شاهرخی با بیان اینکه اگر این کار انجام شود نیازمند اماده ساری نیروی انسانی نیز است، افزود: نیروهای انسانی را در قالب دوره های اموزشی و جلسات توجیهی اموزش دهند و با مشارکت دستگاهها انجام شود.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان بیان کرد: در جلسه شورای اداری هم زمانی را به این امر اختصاص دهند تا در حضور مدیران به این امر رسیدگی شود و در دبیرخانه این شورا فرایند فعال سازی را رصد کنند تا موانع را رفع کنند و شاهد این باشیم که دستگاهها از این ظرفیت استفاده مفید را داشته باشند.
وی بیان کرد: این جلسات به صورت  منظم و با دستور کار مشخص و کارشناسی شده انجام شود و تصمیم گیری های لازم انجام گیرد.
شاهرخی خاطر نشان کرد: پیرو بحث سیل اتفاق افتاده  که سسب از دست دادن تعدادی از هم استانی هایمان شد از تلاش تمام دستگاههای تشکر می کنم چرا که این اقدام ، حضور و جدیت انها قابل تقدیر است به طوری که خانواده یکی از درگذشته گان برای تقدیر و تشکر در استانداری حضور پیدا کردند.
مسعود بهرام نژاد مدیر حوزه استانداری لرستان نیز در این جلسه اظهار کرد: بحث رسانه ها و نبرد رسانه که به صورت ناعادلانه در جریان است و ایران اسلامی در این نبرد با رعایت و به کار  گرفتن بسیاری از ابزار ها و شیوه ها قادر به راه اندازی رسانه پاک و انسانی و اسلامی است ، عقب که نمانده  بلکه پیروز هم شده است.
وی افزود: بنا به تحقیقاتی که انجام داده بودیم که بسیاری از خانواده های اروپایی به دنبال استفاده از  شبکه های بین المللی صدا و سیما مثل preess tv  بودند چون احساس می کنند که اخبار پاک، درست و از جنس حقیقت را از شبکه های نظام جمهوی اسلامی ایران می توانند دریافت کنند.
بهرام نژاد با اشاره به اینکه ابزارهای اطلاع رسانی متعددی امروزه در اختیار داریم بیان کرد: وقتی به آسیب شناسی  کارهای خود در استان مان بپردازیم به دلایل مختلف درست نتوانستیم استفاده کنیم چرا که هر تلفن در دست شما یک رسانه است و بستر سخت افزاری ان کاملا فراهم است اما در حوزه نرم افزار و محتوا در استان مشکل داریم باید این مشکلات را با همکاری هم حل کنیم.
مدیر حوزه استانداری لرستان خاطر نشان کرد: یکی ازاین ابزار وب سایت ها است، که نام وب سایت های ما خیلی سخت است  و باید استاندارد باشد.
وی تصریح کرد: از دیگر مشکلات سایت ها ویژگی های بصری سایت ها است  که مطالب عکسها و دیگر قسمت های ان ساماندهی نشده هستند و علاوه بران امکان پاسخگویی به تمام نیاز های مخاطب نیست و مخاطب امکان برقراری ارتباط انلاین  زنده را با مدیر ندارد  تا حداقل در مخاطب انگیزه ای ایجاد کند.
بهرام نژاد با بیان اینکه معاون سیاسی استان از کسانی است که به دنبال اطلاع رسانی درست و معرفی سیمای استان است ، عنوان کرد: تقاضا دارم که در سایت ها علاوه بر ارائه توانایی ها و خدمات خود یک لینک جهت معرفی ظرفیت های استان در حوزه های خود داشته باشند.
مدیر حوزه استانداری لرستان گفت: بهتر است یک سایت را به عنوان سایت الگو معرفی کنیم تا برای دستگاهها راه گشا باشد و مایع برنامه ریزی باشد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان