شما اینجا هستید
اجتماعی » رقابت خودی ها با نخودی ها در استانداری لرستان

 

‍ 

سجاد شفیعی | پس از مدت‌ها کش و قوس و درگیری جبهه‌های قدرت اصول‌گرا در استانداری لرستان، حال به‌نظر می‌رسد با پیروز شدن جریانی از ائتلاف بومی‌ها (خودی‌ها) و بیرون انداختن رقیب سرسرخت غیربومی (نخودی‌ها) از رینگ مسابقه، ظفرمندان به‌دنبال قبضه کردن کامل قدرت در مجموعه استانداری و یک‌دست ساختن لایه‌های مدیریتی به نفع خود هستند.

در بیرون و در نزد افکار عمومی، این‌گونه به‌نظر می‌رسد که فرهاد زیویار همان‌گونه که اسماً مدیر ارشد اجرایی استان است، رسماً نیز قدرتمندترین مرد استانداری باشد.

اما نخستین استاندار بومی لرستان به‌دلیل همین جنگ قدرت، هنوز هم نتوانسته در مجموعه تحت نظارت مستقیم خود و هم‌چنین ادارات کل و دستگاه‌های اجرایی استان، هماهنگی و وحدت رویه‌ی مطلوب را ایجاد کند و بعید نیست در صورت همراهی نکردن و تن ندادن به خواسته‌های جریان غالب، یکی از اهداف بعدیِ همین آقایان در آینده باشد.

بر اساس شنیده‌ها، تیم خودی‌ها تلاش دارد در گام نخست، دست به مهره شده و ترکیب صفحه شطرنج استانداری را با جابه‌جایی مهره‌های کنونی و احتمالاً ورود مهره‌های جدید در یکی از معاونت‌های استاندار و مدیران کل زیرمجموعه‌اش تغییر دهند تا بدین‌گونه زورمندی سنبه‌شان را به دوستان نخودی و رقبای ناخودی دیکته کنند.

البته پیش‌بینی می‌شود این تغییرات، نه فقط با هدف نمایاندن توان و زور بازو به سیاسیون، در مقطع کنونی که با نگاهی به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی صورت خواهد پذیرفت و این جریان تلاش دارد از همین حالا، شرایط را برای نزدیکی هیئت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات فراهم آورده و برای راه‌یابی ترکیب دلخواه اش به مجلس شورای اسلامی، زمینه‌سازی کند.

در صورت تحقق این پیش‌بینی، احتمالاً در آینده شاهد تغییرات و جابه‌جایی‌ها در مجموعه‌ی استانداری لرستان خواهیم بود و اگر این تغییرات آن‌گونه باشد که بدان اشاره شد، فضای سیاسی استان در سال‌های منتهی به انتخابات آتی مجلس، بیش از آن‌که شاهد تقابل راستی‌ها با چپی‌ها (خودی‌ها با ناخودی‌ها) باشد، شاهد رقابت داخلی اصول‌گرایان و نبرد خودی‌ها با نخودی‌ها خواهد بود.

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان