شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » رویدادهای ائمه جمعه استان لرستان در هفته ایی که گذشت

حجت الاسلام میر عمادی: باید بدانیم که خطر تحریف شخصیت امام خمینی (ره) چیست

سخنان رهبری منشور همدلی و همزبانی ملت و دولت در مسئله هسته ای است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت : مسئله تحریف شخصیت امام خمینی( ره) هم در زمان حیات امام وهم بعد از رحلت امام راحل اتفاق افتاد بنابراین مهم است که ما نیت وانگیزه تحریف‌کنندگان را بفهمیم که چرا می‌خواهند شخصیت امام خمینی (ره) را تحریف کنند .

وی افزود: باید بدانیم که خطر تحریف شخصیت امام خمینی (ره) چیست.حجت الاسلام سید احمد میر عمادی بیان کرد: امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران بود که پیمودن راه صحیح انقلاب اسلامی در اندیشه امام بزرگوار بود بنابراین عده‌ای از روی دشمنی به دنبال تحریف شخصیت امام خمینی(ره) هستند. میرعمادی در رابطه با تحریف‌کنندگان شخصیت امام خمینی(ره)، گفت: عده‌ای از روی نادانی سخنانی را با امام نسبت می‌دهند درحالی‌که مربوط به امام خمینی (ره) نیست.

وی تصریح کرد: عده‌ای نیز برای تثبیت قدرت و رسیدن به مقاصد سیاسی خود دست به تحریف شخصیت امام می‌زنند که بسیار خطرناک است چراکه در هر زمانی برای رسیدن به اهداف خود از امام خمینی (ره) خاطره و مطلبی بیان می‌کنند. نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه تحریف شخصیت امام خمینی(ره) سبب تحریف انقلاب اسلامی می‌شود، بیان کرد: اگر شخصیت امام خمینی(ره) به‌دلخواه تحریف شود انقلاب و راه امام را نیز به‌دلخواه خود هدایت می‌کنند. وی عنوان کرد: اینکه مقام معظم رهبری فرمود تحریف شخصیت امام خمینی (ره) سبب سیلی خوردن مردم می‌شود بیانگر این است که مردم از مسیر انقلاب دچار انحراف می‌شوند و هویت خود را از دست می‌دهند. میرعمادی افزود: حفظ هویت انقلاب اسلامی به جلوگیری از تحریف شخصیت امام خمینی (ره) است پس باید مواظب باشیم که مبادا شخصیت امام خمینی (ره) تحریف شود. وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم جلوی تحریف شخصیت امام خمینی (ره) گرفته شود باید اصول و شاخصه‌های امام راحل را در نظر بگیریم بنابراین باید راه، اصول و اندیشه مای امام خمینی (ره) را بشناسیم تا از تحریف جلوگیری شود. نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه امام خمینی( ره) بر اسلام ناب محمدی تأکید فراوان داشته‌اند، گفت: امام خمینی (ره) بر نفی اسلام آمریکایی و استکبار جهانی تأکید زیادی داشتند چراکه امام خمینی (ره) اعتقاد و اعتمادی به آمریکا نداشت.

وی اظهار داشت: امام خمینی (ره) هرگز راضی به حذف شعار مرگ بر آمریکا نبوده است چراکه امام آمریکا را شیطان بزرگ می‌دانست و می‌گفت آمریکا را زیر پا می‌گذاریم. میرعمادی بابیان اینکه امام خمینی (ره) آمریکا را دشمن بزرگ بشریت می‌دانست، بیان کرد: با این‌ وجود آیا امام خمینی (ره) راضی بود که شعار مرگ بر آمریکا حذف شود؟ بنابراین اگر امام خمینی (ره) حاضر بود از مردم مظلوم منطقه دفاع می‌کرد. وی عنوان کرد: چشم امید مردم مظلوم یمن به انقلاب اسلامی و به رهبری مردم ایران است و به‌طور یقین دفاع از مردم مظلوم یمن دفاع از اصول واندیشه‌های امام خمینی (ره) است کما اینکه امروز انقلاب اسلامی ایران باوجود رهبری بصیر و با درایت این مسیر را طی می‌کند. وی با اشاره به‌روز ۲۳ خرداد سالروز تشکیل سالروز تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی به‌فرمان امام خمینی(ره)، گفت: هویت و نماد هر جامعه‌ای به فرهنگ آن جامعه است.

میرعمادی عنوان کرد: فرهنگ در اندیشه و رفتار انسان اثر می‌گذارد به همین جهت اگر فرهنگ اصلاح شود رفتار انسان نیز اصلاح و در غیر این صورت رفتار انسان غلط می‌شود. وی بیان کرد: فرهنگ بسیار مهم است ولی متأسفانه نسبت به این مقوله با جدیت عمل نمی‌شود کما اینکه دشمن نسبت به مسائل فرهنگی با جدیت پیش می‌رود و هجمه خود را بر مسائل فرهنگی متمرکز کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: شورای فرهنگ عمومی چه کار می‌کند، آیا برنامه‌ای برای ماه رمضان ارائه داده است، آیا در این زمینه دستگاه های فرهنگی برنامه‌ریزی کرده‌اند، آیا نظارت بر کار فرهنگی می‌شود، بااین‌وجود باید بگوییم که دستگاه های فرهنگی و متولیان امر فرهنگ نسبت به مسائل فرهنگی جدی نیستند. وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بفهمیم که دشمن چقدر بر روی این مسائل کار می‌کند پس لااقل ماهم در کارهای فرهنگی جدیت به خرج بدهیم.

امام جمعه پلدختر: تعرفه برق پلدختر همانند شهرهای خوزستان کاهش یابد

صوره_۲۰۱۵۰۶۱۲_۱۳۱۵۰۳

امام جمعه پلدختر گفت: عبادت تنها باید مختص رضای خدا باشد و اگر خلاف این بوده باشد پذیرفتنی نبوده و شیطان در ان دخیل است. وی افزود: هر عبادتی که قرب الهی و تقوی در ان نباشد پذیرفتنی نبوده و عبادت نباید  به خاطر شخص و یا اشخاص باشد بلکه تنها رضای خداوند باید ملاک قرار گیرد.
حجت الاسلام سوری اظهار داشت: شهرستان پلدختر که یک شهرستان گرمسیری محسوب می‌شود و باید تعرفه برق این شهرستان همانند شهرهای خوزستان کاهش یابد.به گزارش بلوطستان به نقل از تسنیم حجت‌الاسلام‌والمسلیمن محمد سوری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اظهار داشت: مردم شهیدپرور و انقلابی شهرستان پلدختر توان پرداخت قبض‌های سنگین برق را ندارند که می‌طلبد مسئولان استانی و کشوری برای حل این مشکل بزرگ فکر اساسی و در این زمینه چاره‌اندیشی کنند.

وی با بیان این‌که تعرفه برق شهرستان پلدختر که یک شهرستان گرمسیری محسوب می‌شود باید اصلاح شود، افزود: شرایط آب و هوایی و گرمای طاقت فرسای شهرستان پلدختر آن را به یک منطقه گرمسیری تبدیل کرده و دمای هوای آن برخی روزها به بیش از ۵۰ درجه می‌رسد که می‌طلبد تعرفه برق همانند شهرهای خوزستان ۹ ماه گرمسیری محاسبه شود.

امام جمعه پلدختر عنوان کرد: تعرفه برق شهرستان پلدختر اگر ۹ ماه از سال به عنوان گرمسیری محاسبه شود مشکلات و نارضایتی مردم مرتفع می‌شود.وی ماه رمضان را بهترین فرصت برای خودسازی و خداشناسی دانست و تصریح کرد: ماه مبارک رمضان به تعبیری دانشگاه الهی است که انسان‌هایی که هیچ گونه علمی از خداوند ندارند با بهره‌گیری از این ماه به خودسازی و خداشناسی دست پیدا می‌کنند.

سوری به فلسفه وجودی روزه‌داری اشاره و خاطرنشان کرد: توجه به فقرا در جامعه و دستگری از آنان مهم‌ترین هدف از فلسفه روزه است.وی به سالروز تأسیس جهاد سازندگی اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) ۲۷ خرداد را به نام روز جهاد سازندگی نام‌گذاری کردند و امروز این نهاد در قالب جهاد کشاورزی عمل می‌کند و کشاورزان باید به دستورالعمل‌های کارشناسان کشاورزی عمل کنند و حمایت از این قشر زحمتکش می‌تواند آینده درخشانی را برای منطقه و کشور به دنبال داشته باشد.

امام جمعه پلدختر خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم را از برکات تشکیل جهاد کشاورزی دانست و بیان کرد: بهترین شغل کشاورزی است و خداوند متعال رزق و روزی انسان‌ها را در کشاورزی قرار داده است و باید بنا به فرموده مقام معظم رهبری با تکیه بر اقتصاد مقاومتی راه توسعه را ادامه دهیم .

امام جمعه بروجرد :ملت ایران به دنبال توافق بد نبوده و آن را نمی‏‌پذیرند
IMG18473921

امام جمعه بروجرد گفت: ملت ایران به دنبال توافق بد نبوده و آن را نمی‏‌پذیرند.به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ترابی در خطبه‌های دشمن‌شکن نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: در این افشای صورت گرفته مشخص شد، مقامات عربستان سعودی و رژیم غاصب اسرائیل دیدارهای محرمانه متعددی را حول محور اصلی موضع‌گیری خصمانه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این افشاگری ننگ بزرگی برای آل‌سعود است که خود را خادم حرمین شریفین می‏‌دانند.امام جمعه بروجرد ادامه داد: آل‌سعود در داخل با بحران‏‌های شدید مواجه شده و از سویی در حمله به کشور مسلمان و بی‌دفاع یمن شکست مفتضحانه‌‏ای خورده است.

ترابی با اشاره به مقاومت ۷۹ روزه ملت مقاوم یمن در برابر حملات گسترده آل‌سعود، عنوان کرد: این در حالی است که عربستان صعودی به هیچ یک از اهداف خود در حمله به این کشور دست نیافته است.وی در بخش دیگری از سخنان خود به روند مذاکرات هسته‌‏ای اشاره و تصریح کرد: رعایت خطوط قرمز انقلاب اسلامی و ملت ایران که بارها و بارها به آن اشاره و تاکید شده، ضرورتی اصلی است.

امام جمعه بروجرد با اشاره به ادعاهای برخی مسئولان مبنی بر اینکه ادامه حیات ایران اسلامی در گرو نتایج به دست آمده از مذاکرات ایران و ۱+۵ است، آن را اشتباهی بزرگ برخواند که می‎تواند دشمن را در اعمال فشار بیشتر به منظور تحمیل زیاده‌خواهی‎های خود گستاخ‎تر کند.

ترابی با مردود دانستن نسبت دادن همه مشکلات کشور به تحریم‎های اقتصادی و چگونگی روند مذاکرات، خاطر‌نشان کرد: ضعف مدیریتی بخش قابل توجهی از برخی مشکلات موجود در کشور را تشکیل داده است.وی با اشاره به تجدید‌نظر برخی مسئولان کشوری در بیان مشکلات کشور و اینکه حل آنها را در گرو توافق در مذاکرات می‏‌دانند، تصریح کرد: باید به حساسیت‏‌های برهه کنونی و پرهیز از ارائه دستاویز به دشمن و طرف مذاکره‌کننده هوشیار بود.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه طرف مذاکره‌کننده به دنبال تحقق توافق بد است، عنوان کرد: بی‏‌شک دهم تیر ماه نیز مذاکره‏ای صورت نمی‏‌گیرد، چرا که ملت ایران به دنبال توافق بد نبوده و آن را نمی‏‌پذیرند.ترابی کلید حل مشکلات مادی و معنوی را در گرو تحصیل تقوا و اطاعت از خداوند متعال برشمرد و اظهار کرد: مال و ثروت و نیروی انسانی نمی‎تواند به عنوان مهم‌ترین سرمایه‎های مادی موجب نجات انسان در روز قیامت شود.وی با تبریک هفته جهاد کشاورزی، ادامه داد: با توجه به کمبود شدید منابع آب در شرایط کنونی باید از طریق مدیریت آب و استفاده از شیوه‏‌های نوین آبیاری منابع آبی موجود را حفظ کرد.

امام جمعه الیگودرز: سخنان نسنجیده دشمنان را گستاخ‌تر می‌کند
139109186261

امام جمعه الیگودرز گفت: سخنان نسنجیده مسئولان باعث می‌شود، دشمنان گستاخ‌تر شوند و به زیاده‌خواهی خود ادامه دهند.حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده  در جمع نمازگزاران این شهر با اشاره به بحث مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: سال‌هاست که دشمنان کشور ما را تحریم کرده‌اند، اما در این دو سال مسئولان بر طبل تحریم می‌کوبند تا جایی که حتی آب خوردن ملت را هم با تحریم‌ها گره می‌زنند در حالی که به گفته کارشناسانی که حتی اعتقاد به نظام ندارند، تنها ۳۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور به تحریم‌ها ارتباط دارد.

وی با اشاره به لزوم داشتن اقتدار در مقابل دشمنان گفت: سخنان نسنجیده مسئولان باعث می‌شود، دشمنان گستاخ‌تر شوند و به زیاده‌خواهی خود ادامه دهند.

امام جمعه الیگودرز با اشاره به بیست و دوم خرداد ماه سالروز برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و حماسه حضور ۴۰ میلیونی مردم ایران گفت: متاسفانه پس از این انتخابات دشمنان به واسطه عوامل داخلی خود ظلمی به ملت و نظام روا داشتند که هرچه می‌گذرد دامنه آن بیشتر می‌شود.وی افزود: اگر چه فتنه سال ۸۸ از بیرون مرزها هدایت شد، اما راس آن در داخل کشور بود، زیرا دشمنان تا در داخل کشور جاده صاف کن نداشته باشند از انجام هر فتنه‌ای عاجز هستند.

ارزنده اظهار داشت: قبل از فتنه سال ۸۸ اوباما عنوان کرد، راهی به جز کنار آمدن با ایران مقتدر نداریم، اما پس از فتنه گستاخ شده و با تحریم و تهدید کار را به جایی رساند که هر روز زیاده‌خواهی‌های خود را بیشتر می‌کند.

امام جمعه الیگودرز افزود: کسانی که زمانی برای دشمن فرش قرمز پهن می‌کردند، امروز به اسم برداشتن تحریم‌ها نقشه ورود دشمن به کشور را طرح می‌کنند.

وی عنوان داشت: پس از گذشت شش سال از فتنه ۸۸ عده‌ای بازهم می‌گویند، فتنه نبود و خواستار رفع حصر سران فتنه هستند و در مقابل هنوز هم بحث تقلب را مطرح می‌کنند.

خطیب نماز جمعه الیگودرز در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به انتخابات سال جاری گفت: از بهمن ماه سال گذشته عده‌ای که در نظام مسئولیت هم دارند، شبهه تقلب را مطرح کرده و حتی برخی دیگر ساخت صندوق آراء شیشه‌ای و شفاف را پی‌گرفته‌اند و می‌گویند می‌خواهیم مردم رای خود را ببینند.وی افزود: مسئولان اگر برنامه‌ای دارند در جلسات محرمانه مطرح نمایند تا باعث نشود، خوراک تبلیغاتی برای دشمنان فراهم شود و مردم هم بی‌اعتماد شوند.امام جمعه الیگودرز گفت: عده‌ای در سال ۸۸ اختلاف ۱۰ میلیون رای را تقلب می‌دانستند، اما در انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری با وجود تنها ۳۰۰ هزار اختلاف رای که می‌توانست انتخابات را به دور دوم بکشاند سخنی از تقلب به میان نیاوردند.

امام جمعه کونانی: مشکلات بخش کوهنانی مرتفع شود

حجت الاسلام آروانی امام جمعه کونانی  در خطبه های امروز با اشاره به سالروز فرمان امام خمینی (ره)در تاسیس جهاد کشاورزی ،کشاورزی را محور اصلی اداره کشور دانست وتوجه به کشاورزی صنعتی ،علمی وتولید خودکفایی را با مدیریت جهادی از لوازم جهاد کشاورزی و از نیاز های جامعه دانست.

وی در بخشی  دیگر از خطبه هایش از آمدن شورای برنامه ریزی استان لرستان که شامل استاندار و مدیران کل می باشد در دهه اول ماه مبارک رمضان در بخش کوهنانی خبر داد گفت این اتفاق که  با پیگیرها مکرر اینجانب  میسر شد امیدواریم که در جلسه شورای اداری استان که در این منطقه تشکیل می شود ،گوشه ای از مشکلات بخش کوهنانی مرتفع شود

 

امام جمعه الشتر: مساجد الشتر برای پذیرایی از مهمانان رمضان غبارروبی شوند
http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1393/10/10/13931010000473_PhotoA.jpg

به گزارش خبرنگار لرسو حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی، امام جمعه الشتر ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: در ایام باقی‌مانده از ماه مبارک شعبان سعی کنیم به خودسازی بپردازیم تا با آمادگی کامل به ماه مبارک رمضان وارد شویم.وی افزود: ماه مبارک رمضان فرصتی برای بازگشت به درگاه خداوند بزرگ است و برای ورود به این ماه عزیز، باید هم دل‌های خود را مهیای مهمانی خداوند کنیم و هم فضای مساجد را آماده سازیم لذا لازم است مساجد الشتر برای پذیرایی از مهمانان رمضان غبارروبی شوند.

موسوی  تأکید کرد: همه آحاد جامعه مکلف به حفظ و احیاء ارزش‌های دینی، بخصوص در ماه مبارک رمضان هستند لذا انتظار می‌رود تا هم خود به رعایت این ارزش‌ها پایبند باشیم و هم دیگران را در این راه تشویق نماییم.

خطیب جمعه الشتر ادامه داد: از مسئولان نیروی انتظامی و دستگاه قضایی انتظار داریم تا با همکاری و تعامل با مظاهر روزه‌خواری برخورد نمایند.وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته جهاد کشاورزی و بیان اینکه رشد و ترقی اقتصاد کشور باید بر مبنای دو عنصر علم و تولید باشد تصریح کرد: کشاورزی، مبنای تولید و رونق اقتصادی کشور است.

امام جمعه الشتر ابراز داشت: اگر می‌خواهیم اقتصاد کشور رونق یابد باید بر ظرفیت و توان داخل تکیه شود و این امر نیاز به کار جهادی دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان