شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » رویدادهای نماز جمعه در هفته ای که گذشت

 
ححح۷۶۹--
 
امام جمعه خرم‌آباد:  نمایندگان منتخب به فکر منافع خود نباشند
 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: به گزارش بلوطستان به نقل از فارس حجت‌الاسلام‌والمسلمین “سیداحمد میرعمادی” در خطبه‌های نماز جمعه امروز به سال روز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و هفته احسان و نیکوکاری اشاره کرد و گفت: کمیته امداد یادگار امام خمینی‌(ره) و یک نهاد پر خیر و برکت در خدمت محرومان و نیازمندان جامعه است که مهم‌ترین ویژگی‌های آن این است که این نهاد یادگار امام و ماهیت آن خدمت به فقرا و نیازمندان است.
وی افزود: یکی از کارهای کمیته‌ امداد رسیدگی به نیازمندان و ایتام است و با توجه به این که در آستانه عید نوروز قرار داریم، جشن نیکوکاری برگزار می‌شود که امیدواریم شاهد حضور پرشور مردم در آن باشیم.
میرعمادی یادآور شد: احسان و نیکوکاری هم وظیفه دولت و حکومت است و هم وظیفه مردم است و در واقع دولت باید زمینه عدالت اجتماعی را در جامعه برقرار کند.خطیب نماز جمعه خرم‌آباد ادامه داد: در عید نوروز مردم لباس نو می‌پوشند و با پهن کردن سفره به شادی می‌پردازند، لذا همه بیاییم فضای همدلی و همدردی را در فضای جامعه گسترش دهیم و بخشی از نیاز زندگی فقرا در نوروز را تأمین کنیم و یقیناً خداوند نیز آن را جبران می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان به ۱۵ اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی اشاره داشت و تصریح کرد: درختکاری یک موضوع حیاتی و در واقع صدقه جاریه است و اسلام نیز به محیط زیست و درختکاری توجه خاصی دارد.میرعمادی گفت: هر سال به صورت نمادین درختکاری صورت می‌گیرد، ولی متأسفانه مراقبت از درختان صورت نمی‌گیرد.
وی نابودی درختان را نابودی زندگی دانست و اضافه کرد: خشک شدن درختان بلوط در منطقه زاگرس، یک فاجعه بزرگ و عمیق است که اگر به آن توجه نشود، خسارت سنگینی بر مردم وارد می‌شود، لذا مسئولان باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.
امام جمعه خرم‌آباد بر درختکاری و حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی تأکید کرد و گفت: همه باید محیط زیست و منابع طبیعی را جدی بگیریم و از تصرف منابع طبیعی و ملی جلوگیری کنیم.
خطیب نماز جمعه خرم‌آباد همچنین به برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این انتخابات با شکوه و عظمت بسیار خوبی برگزار شد و حقیقتاً مردم ایران سیمایی از وحدت و همدلی خود را به دنیا نشان دادند.
وی خاطرنشان کرد: همه مردم با حضور در صحنه انتخابات به ندای مقام معظم رهبری لبیک گفتند که این جای تقدیر و تشکر دارد.وی افزود: حضور مردم لرستان در انتخابات با مشارکت ۶۴ درصدی همراه بود که این نشان از هوشمندی و آگاهی مردم لرستان و ولایت‌مداری و پایبندی به نظام اسلامی از سوی آن‌ها است.
امام جمعه خرم‌آباد،‌ عنوان کرد: مهم‌ترین پیام و دستاورد حضور باشکوه مردم در انتخابات، ثابت کردن مردم‌سالاری درخشان و پراقتدار جمهوری اسلامی ایران است، لذا سزاوار است که به این مردم خدمت صادقانه و خالصانه انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: حضور مردم در آزمون انتخابات، سربلندی و پیروزی برای کشور به همراه داشت و حالا نوبت منتخبان مردم است که به وعده‌های خود عمل کرده و به مردم خدمت کنند و باید ببینیم که در جهت رفع بیکاری و مشکلات جوانان لرستان چه اقداماتی صورت می‌گیرد.خطیب نماز جمعه خرم‌آباد در پایان اظهار داشت: از نمایندگان منتخب مردم می‌خواهیم به خاطر خدا به فکر مردم بوده و به فکر منافع خود نباشند،‌ همچنین از همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات و مقام معظم رهبری که با دوراندیشی جامعه را هدایت و راهنمایی کردند،‌ صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنیم.

 
امام جمعه پلدختر : اعتراض ها باید از مجاری قانونی دنبال شود

امام جمعه پلدختر در خطبه های این هفته نماز جمعه پلدختر گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی هر کسی حق اعتراض و دفاع از حق خود را دارد، اما باید از مجاری قانونی اعتراض کند.حجت الاسلام سوری افزود: اعتراض‌ها و حرف‌هایی که زده می‌شود باید مستند باشد.امام جمعه پلدختر خاطر نشان کرد: اگر افرادی هستند که به دلایلی نتوانستند رأی دهند یا شنیده شده تعرفه اسکن شده وجود دارد از مسئولان تقاضا داریم بررسی کنند.

سوری با قدردانی از مردم لرستان به خاطر حماسه‌آفرینی و فرستادن دو نفر از مفاخر استان آیت الله مبلغی و آیت الله نیازی به مجلس خبرگان رهبری افزود: پیروز اصلی ملت هستند. وی گفت: مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی باید یک واکنش جهادی در همه زمینه‌ها داشته باشند به دشمن وابسته نباشند و در برابر دشمنان ایستادگی کنند.

امام جمعه پلدختر ادامه داد: ضمن قدردانی از مردم پلدختر و کاندیدای این دوره از مجلس شورای اسلامی گفت:اعتراض باید فقط از راه قانون باشد و آرامش شهرستان حفظ شود.

وی در پایان افزود: همانطور که در روز ثبت نام همه کاندیداها به پذیرفتن قانون اشاره می‌کردند بعد از انتخابات نیز باید این‌گونه باشد و در رأس این قانون، ولایت فقیه است، تبعیت از قانون تبعیت از ولایت است.

امام جمعه الشتر گفت: دعواهای بیجای سیاسی وقتی وارد فضای اجتماعی شود، مانع حرکت در مسیر خدمتگزاری به مردم خواهد شد.حجت‌الاسلام والمسلمین «موسوی» حضور مردم در انتخابات هفتم اسفند را کم‌نظیر خواند و گفت: حضور حماسی مردم که از شور و شعور والای آنان سرچشمه گرفته، دنیا را مبهوت خود کرد.وی با بیان اینکه همدلی رمز سعادت دولت و ملت است افزود: در این انتخابات، سیمای وحدت، یکدلی و یکپارچگی را دیدیم به گونه‌ای که شادمانی را برای دوستداران نظام و در رأس آن، رهبر معظم انقلاب به همراه اشت.

وی ادامه داد: مردم با لبیک به ندای مقام معظم رهبری، پای صندوق‌های اخذ رأی رفتند و دشمنان را مأیوس کردند و درواقع می‌توان گفت که پیروز این آزمون، ملت و رهبری معظم انقلاب بودند.

خطیب جمعه الشتر با اشاره به دشمن‌شناسی ملت ایران تصریح کرد: این مردم برای حفظ استقلال کشور و پافشاری بر دشمن‌شناسی، پای صندوق‌های رأی حاضر شدند.وی با بیان اینکه فصل رقابت‌ها تمام شده افزود: اکنون فصل رفاقت‌ها و تلاش برای پیشرفت و آبادانی کشور است و همگان از سلائق مختلف بایستی با همدلی و حفظ وحدت در جهت رفع مشکلات مردم قدم بردارند.حجت‌الاسلام موسوی دعواهای سیاسی را مانع پیشرفت دانست و بیان داشت: انتقاد خوب است اما دعواهای بیجای سیاسی وقتی وارد فضای اجتماعی شود، مانع حرکت در مسیر خدمتگزاری به مردم خواهد شد.وی ادامه داد: مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری، سعی مسئولین باید خدمت به مردم باشد.

امام جمعه الشتر با ابراز تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این انتخابات گفت: از همه مسئولین و دست‌اندرکارانی که رأی مردم را حق‌الناس دانستند و از آراء مردم صیانت کردند تشکر می‌کنم.

امام جمعه دورود:حضور با شکوه مردم در انتخابات ۷ اسفند دشمنان نظام را مایوس ترکرد

امام جمعه دورود گفت: حضور با شکوه و گسترده مردم در پای صندوق های اخذ رای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی دشمنان نظام اسلامی ایران را مایوس تر کرد.

حجت الاسلام رضا حقیان در خطبه های نمازجمعه این هفته دورود افزود : در حوزه هایی همانند دورود و ازنا که انتخابات به مرحله دوم کشیده شده انتظار می رود که هم مردم و هم دست اندرکاران برگزاری انتخابات در دور دوم نیز سنگ تمام بگذارند و یک بار دیگر انتخابات ۷ اسفند را تکرار کنند.

وی بیان داشت : مردم با حضور حداکثری ودشمن شکن خود در انتخابات ۷ اسفند نشان دادند که پیوندشان با امام ، رهبری معظم انقلاب و شهدای والامقام پیوندی ناگسستنی است.
وی تصریح کرد : حضور با شکوه مردم در این دور از انتخابات ، بار سنگین و مسئولیتی بزرگ را برای منتخبین خود در مجلس ایجاد کرده که لازم است در جهت تحقق این خواست تلاش مضاعفی صورت گیرد.
حقیان با بیان اینکه نمایندگان و منتخبین مردم در مجلس باید با کشف اولویتهای اصلی و اساسی کشور با جدیت و برنامه ریزی آنها را در دستور کار خود قرار دهند افزود : برای دست یابی به این مهم باید با عمل به توصیه ها و رهنمودهای ارزشمند رهبر فرزانه انقلاب پاسخ وفاداری مردم به نظام و انقلاب را با خدمت بی منت به آنها داده شود.
وی گفت : خدمت صادقانه ، پاکدستی ، ساده زیستی ، ترجیح دادن منافع ملی به منافع حزبی و جناحی ، ایستادگی شجاعانه در مقابل مداخلات بیگانگان ، داشتن روحیه جهادی در انجام کارها ، واکنش به بدخواهان انقلاب و صیانت از ارزش ها و دستاوردهای گران سنگ انقلاب مواردی است که همانگونه که رهبری معظم انقلاب فرمودند منتخبین مردم باید با رعایت آنها در جهت خواست عمومی تلاش کنند.
حقیان اظهار امیدواری کرد که منتخبین مردم در مجلس با عمل به این اصول و توصیه های رهبری معظم انقلاب از تمام توان مجلس در ارائه خدمت بی منت به مردم نهایت استفاده را به عمل آورند.
امام جمعه دورود در ادامه با اشاره به ۱۵ اسفند ماه روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی گفت : همه ما باید توجه داشته باشیم که طبیعت نعمتهای بزرگ خداوند محسوب می شود که زندگی انسانها و دیگر موجودات زنده به حفظ ودرست استفاده کردن از این منابع خدادادی است.
وی همچنین از اقدامات و خدمات صادقانه کمیته امداد در جهت خدمتگزاری به محرومین و نیازمندان قدردانی کرد و افزود: امسال هم مانند سنوات گذشته زمینه کمک به نیازمندان با برگزاری جشن نیکوکاری فراهم است که انشاالله هرکسی در حد توان می تواند کمکهای نقدی و جنسی خود را در اختیار پایگاههای جمع آوری قرار دهد.

امام جمعه بروجرد: پیروزی ملت ایران در عرصه انتخابات قابل انکار نیست

 امام جمعه بروجرد با اشاره به حضور با شکوه ملت ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: پیروزی ملت ایران در عرصه انتخابات قابل انکار نیست.حجت الاسلام والمسلیمن حسن ترابی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بروجرد در مسجد امام خمینی(ره) افزود: این پیروزی و موفقیت بزرگ در حالی بدست آمد که دشمنان با تبلیغات گسترده در صدد دلسرد کردن ملت ایران از نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند.

به گفته وی ملت ایران در اوضاعی که دشمنان از طریق رسانه های ضد انقلاب و بیگانه در صدد به زانو درآوردن نظام و ملت بودند، با لبیک به ندای رهبر و حضور گسترده پای صندوق های اخذ رای مشت محکمی به دهان دشمنان زدند.
وی حضور گسترده ملت ایران در انتخابات را باعث سرافرازی نظام دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب در پیامی کوتاه و پرمحتوا از ملت ایران برای حضور پرشکوه در انتخابات سپاسگزاری کردند.
امام جمعه بروجرد با بیان اینکه انتخابات صحنه امتحان ملت ایران بود، گفت: ملت ایران همانند حماسه بزرگ ۲۲ بهمن از این امتحان بزرگ سربلند بیرون آمدند.وی افزود: رهبر معظم انقلاب در پیامی از مسئولان خواست تا ساده زیستی، پاک دستی، ترجیح منافع ملی بر جناحی و عدم وابستگی به بیگانگان را سرلوحه کار خود قرار دهند.
حجت الاسلام و المسلمین ترابی اظهار کرد: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به خوبی قدر ملت ایران را دانسته و در صحنه های مختلف این قدردانی را ابراز کرده اند.وی با اشاره به کشیدن انتخابات مجلس شورای اسلامی به دور دوم در بروجرد اظهار کرد: مردم بروجرد حماسه حضور در دور دوم انتخابات را یکبار دیگر تکرار می کنند و با انتخاب دو نماینده از چهار نامزد راه یافته به دور دوم در سرنوشت و آینده خود سهیم می شوند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. رشنو

    حاج آقا سوری با تشکر از خطبه های دلسوزانه جنابعالی ،عرضم این است که تخلف فقط اسکن نیست توزیع برنج و اقلام خوراکی و آوردن رای از مناطق همجوار مثل ماژین و دره شهر هم تخلف است که شما نادیده گرفته اید

  2. مالگه

    سخنی با امام جمعه ی محترم پلدختر
    مردم فهیم پلدختر ومعمولان درتاریخ هفت اسفند۱۳۹۴همگام وبلکه بیشتر وپیشتر از ملت شریف ایران حماسه ی کم نظیری از شور وشعور خلق نمودند.از دل این حضور حماسی همانطور که بسیاری از نظرسنجیهای علمی و بیطرف پیش بینی نموده بودند سیدحمیدرضا کاظمی بیرون آمد و وظیفه ی سنگین دفاع از حقوق مردم محروم حوزه ی انتخابیه در خانه ی ملت را عهده دار شد.انتظار می رفت امام جمعه ی محترم شهرستان که به مثابه ی پدر معنوی مردم و بالقوه الگوی رفتاری اقشاری از مردم است از حضور مردم درپای صندوق های رای تشکرکند وبه منتخب آنها تبریک بگوید.اما با کمال تعجب یک هفته بعد از انتخابات ودر خطبه های نماز جمعه ی ۱۳۹۴/۱۲/۱۴حجت الاسلام سوری نه تنها حضور حماسی مردم و برنده شدن منتخب آنها را شایسته ی تبریک وتقدیر ندانست که شبهات سنگینی به صحت انتخابات وارد نمود.امام جمعه ی محترم شهرستان دربخشی از سخنان خود از طرفداران کاندیداهای معترض خواست از تجمع و آسیب به اموال عمومی پرهیز کنند!این در حالیست که هیچ بحث قابل توجهی دراین رابطه مطرح نشده و این فرمایش امام جمعه ی محترم در واقع گرم کردن تنور تجمع است نه جلوگیری از آن!حجت الاسلام سوری دربخش دیگری از سخنان خود گفته اند اگر افرادی به دلایلی نتوانسته اند رای بدهند یا تعرفه ی اسکن شده ای وجود دارد بررسی کنند وجواب معترضین را بدهند!در پاسخ به این دو شبهه نیز مسایلی وجود دارد که توجه مردم عزیز و امام جمعه ی محترم را بدانها جلب می کنیم:اولا بنا نیست در انتخابات صد درصد مردم شرکت کنند واینکه تعدادی از مردم رای نداده اند دال بر عدم صحت انتخابات نیست ثانیا از کجا معلوم است که همه ی کسانی که رای نداده اند طرفدار کاندید معترض بوده اند؟ثالثا علت رای ندادن مردم پلدختر در بسیاری از حوزه ها هجوم بی سابقه ی افراد غیربومی به نفع همین کاندید معترض واتمام تعرفه برای پلدختریها بوده و چه نیک می بود که امام جمعه ی محترم پلدختر ضداین حرکت عجیب وسازماندهی شده که حتی باعث تحت تاثیر قرارگرفتن انتخابات شهرهای همجوار نیز شدموضعگیری می فرمود!رابعا با توجه به اینکه اکثریت مطلق هیات اجرایی در اختیار کاندید محترم معترض بوده اند اتفاقا در مناطقی چون گل گل علیا،کلگ بیشه،درکی،تختاو و…که اکثریت مطلق دراختیار سیدحمیدرضا کاظمی بوده یا صندوق اصولا ورود ننموده یا تعرفه آنقدر کم درنظرگرفته شده که مردم نتوانستند رای بدهند.در مورد تعرفه ی اسکن شده هم باید گفت در تمام صندوق های رای به اعتراف وامضای هیات اجرایی ونظارت حتی یک برگ اختلاف بین ته برگها وآرا وجود نداردو معلوم نیست امام جمعه ی محترم با چه هدفی چنین شبهه ی سنگینی را در دهان برخی افراد می اندازد؟؟؟اگر حضرت ایشان ازسازوکار انتخابات اطلاع نداردوبدون پرس و جو در تریبون عمومی اذهان عمومی را مشوش می کند او را ارجاع می دهیم به آیه ی شریفه ی و لاتقف مالیس لک به علم ان السمع والبصر و…اگر هم دانسته چنین بهتان بزرگی را به مجریان انتخابات می زند شرط عدالت وامامت و پیشواییش را در نماز جماعت وجمعه ی شهر چه کنیم؟البته مردم شریف و فهیم شهرستان درایام منتهی به انتخابات بسیار منتظر بودند که امام جمعه ی محترم شهرستان به حکم شرع واخلاق از پولها و بنزینها وروغنها وبرنجهایی که دیگر نه به صورت پنهان که به صورت آشکار ودرملا عام برای خرید رای مبادله می شد نیزسخنی بگوید.یا شاید منتظر بودند از بسیج برخی ادارات بزرگ وتاثیرگذارشهر به نفع همین کاندیدای معترض انتقاد کند اما نه تنها چنین نشد بلکه ایشان حالا در انتخاباتی مدعی تخلف وتقلب شده که بازنده ی میدان پشت خود راکاملا به حمایت ملموس مجریان انتخابات گرم دیده وطنز تلخیست که حالا مدعی وطلبکار هم گشته است!البته اگر تخلفاتی چون :پخش وجوه نقد وغیر نقد ونیز هجوم ساماندهی شده ی غیربومیها رادر نظر نگیریم به لطف حضور نمایندگان کاندیداهای مختلف،چینش نسبتا مناسب نظارت وبازرسی والبته ببطرفی شخص فرماندار(و نه بیشتراعضای هیات اجرایی)قطعا انتخابات ۷اسفند یکی از سالمترین انتخابات تاریخ این شهرستان بوده وامیداست امام جمعه ی محترم در سخنرانی پیش از دستور هفته ی آینده جایی برای رفع اتهام کسانی که به آنها بهتان زده درنظر بگیرد ودرصورت صلاحدید به مردم ومنتخب آنها تبریک بگوید.

  3. عارف

    با سلام و تشکر از امام جمعه فهیم پلدختر که واقغیت ها رو بیان میکنند و واقعا نشون دادن که در میان مردم هستند و به خوبی مشکلات آنان را رصد می کنند واقعا در این دوره انتخاباتی ما تخلف کم نداشتیم مثلا چرا درست شب قبل از برگزاری انتخابات افراد اجرایی و نظارت را که برای روز رای گیری آموزش دیده بودند خط می زنند و افراد وابسته به کاندید ……را جایگزین میکنند و ۸۰درصد از نیروهای اجرایی و نظارت طرف ………بودند . در هر دوره از انتخابات رای گیری در یک زمان آغاز و در یک زمان به پایان میرسد ولی امسال صندوق کیان آباد ساعت۶شمارش آرا میشه در حالی که در صندوق جهاد رای گیری تا ساعت ۱۰ شب ادامه داشته صندوق واشیان ساعت ۴و نیم صورت جاسه میشه و سرنوشت چند صندوق هم که نامعلومه. مگه انتخابات حق همه مردم نیست که اینها صندوق رو به بیش از ۱۰ روستا نبردن و بردن صندوق در ساعت ۷ شب به بیش از ۱۰ روستا .آوردن افراد غیربومی از………….و بسیار تخلف انتخاباتی دیگر که ما از آنان بی خبریم.
    من از همین جا از امام جمعه محترم خواهش میکنم که درد دل مردمان مظلوم پلدختر رو به ……

  4. ف - ک

    در این دوره متاسفانه در پلدختر….. نبود

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان