شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » رویدادهای نمایندگان لرستان در خانه ملت

عبدی:در حوزه بدهکاران بانکی شفاف‎سازی صورت گیرد
 
حمایت مجلس از حذف یارانه ثروتمندان/ دولت یک برنامه منسجم پیاده کند
 

نماینده مردم خرم‎آباد در مجلس شورای اسلامی بر شفاف‎سازی بدهکاران بانکی تأکید کرد.به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از ایسنا؛ایرج عبدی،اظهار کرد: ‎مجلس کمیسیون ویژه‎ای برای پرونده بدهکاران بانکی تشکیل داده است که بررسی موانع تولید در کشور را دسته بندی می‎کند. در همین راستا طرح جامعی تشکیل شده که امید می‎رود با ارایه آن مشکلات اقتصادی کشور برطرف شود.
وی افزود: ما اعتقاد داریم که در حوزه بدهکاران بانکی شفاف‎سازی صورت بگیرد. برخی هستند که به سبب مشکلات اقتصادی در کشور دچار مشکل شده‎اند و الان بازپرداخت خارج از سرمایه و توان‎شان است. برخی دیگر هم با هدف سوءاستفاده از منابع بانکی استفاده کرده‎اند که باید با آنان برخورد جدی کرد.عبدی تأکید کرد: اما نکته دیگر این است که باید شیوه‎های بانکی را اصلاح کرد تا به افرادی که دچار مشکل شده‎اند به نوعی کمک کرد. این کار را می‎توان در استان‎ها و با حضور مسئولان ارشد بررسی‎های لازم را انجام داد تا مشکلات بانکی را مرتفع کرد.

توکلی:علت عقب ماندگی بخش کشاورزی، سنتی عمل کردن است
 
 
سال94 سال حرکت نوین در لرستان است
 
 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: تصمیماتی که برای کارآمد کردن بخش کشاورزی و افزایش تولید باید گرفته می‎شد تا به حال صورت نگرفته است.به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از ایسنا محمدتقی توکلی بیان کرد: علت عقب ماندگی بخش کشاورزی و اینکه هنوز به خود کفایی نرسیده کمبود سرمایه، شرایط جوی نامساعد، خشکسالی‎های اخیر و سنتی عمل کردن کشاورزان است.

وی اضافه کرد: از طرفی تصمیماتی که برای کارآمد کردن این بخش و افزایش تولید باید گرفته می‎شد تا به حال صورت نگرفته و این به خاطر مشکلات مدیریتی موجود در این بخش است.توکلی با بیان اینکه باید در این حوزه به شیوه مدرن کار شود که در این میان خود مردم نیز باید پای کار بیایند، ادامه داد: البته از نظر منابع درست است که در کشور زمین کشاورزی زیاد داریم اما از نظر منابع آبی محدودیت هست که باید با مجهز کردن این بخش به سیستم مکانیزاسیون، نهاده‎های پربازده و اصلاح شده، سیستم دفع آفات، آموزش و ترویج و… راندمان تولید را بالا برد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار کرد: مجلس برای ارتقای این بخش و حمایت از تولیدکنندگان با وضع قوانین برای تأمین منابع مالی و سرمایه گذاری و استفاده از تسهیلات سعی خود را به کار می‎بندد.وی افزود: تمام کوشش مجلس برای حمایت از تولید و رفع موانع پیش روی این بخش است که در این راستا امکانات و سرمایه لازم را با توجه به چارچوب قانون در اختیار این بخش قرار می‎دهد.

 

آقامحمدی : یارانه فقط به نیازمندان پرداخت شود

 

 
 

ابراهیم آقامحمدی درگفتگو با خانه ملت گفت: در شرایط کنونی کشور، یارانه باید فقط به نیازمندان پرداخت شود و یارانه پردرآمدها حذف شود.وی درباره حذف یارانه پردرآمدها نیز گفت: دولت قصد دارد از خارج‎نشینان این کار را آغاز کند و تا حدودی هم انجام داده است که امیدواریم هرچه سریع‎تر این کار محقق شود.

نماینده خرم آباد ودوره چگنی در مجلس شورای اسلامی  با بیان این‌که «این کار باید از ابتدا اجرا می‎شد»، افزود: یارانه باید فقط به نیازمندان پرداخت شود و اگر کسی هم احتیاجی به این مبلغ ندارد باید این را در نظر بگیرد که هزینه یارانه باید در بخش نیازمندان یا تولید، بهداشت و موارد عام‌المنفعه سرمایه‌گذاری شود.نماینده مردم خرم‎آباد و دوره چگنی تأکید کرد: دولت باید جلوی پرداخت یارانه به پردرآمدها را بگیرد و در این راستا تلاش وافری داشته باشد.

بروجردی: دود آتش جنگ یمن به چشم عربستان خواهد رفت
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه عربستان آتش جنگ جدیدی در منطقه برافروخته نشان از بی توجهی و بی مسئولیتی به مشکلات امت اسلامی است و دود این آتش به چشم خود عربستان خواهد رفت چرا که جنگ همیشه محدود به یک نقطه باقی نمی‌ماند.وی با بیان اینکه نیروهای مسلح و مردم یمن هم به دفاع از تمامیت ارضی کشورشان خواهند پرداخت، تصریح کرد: امیدواریم که این عملیات نظامی هر چه سریع تر متوقف و مشکل یمن از طرق سیاسی حل شود.بروجردی با تاکید بر نقش آمریکا در حمله عربستان به یمن، گفت: آمریکا در راس اتش افروزی در منطقه است از این کار حمایت کرده و بدون شک عربستان و تعدادی کشورهای شورای همکاری عرب نیز بدون مجوز آمریکا دست به این اتش افرزوی نزده و این اختیار را ندارند.رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که باید هر چه سریع تر نقطه پایانی بر این درگیری گذاشته شود، تاکید کرد: آمریکا بعد از بحرانی که سال های طولانی است به عراق و سوریه و افغانستان تحمیل کرده در عمل بحران و کشتار دیگری را به جهان اسلام آغاز کرده و این اقدام به شدت محکوم است.

ملکشاهی:با رفع مشکلات اشتغال جرائم مربوط به مواد مخدر کاهش می‎یابد

 

 

 نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس گفت: با رفع مشکلات اشتغال جرائم مربوط به مواد مخدر کاهش می‎یابد.  الهیار ملکشاهی افزود: درصد بسیار بالایی از جرائم در کشور مربوط به اشتغال است.وی بیان کرد: بسیاری از مرتکبین جرائم مواد مخدر به خاطر کسب سود بالا، با خرید و فروش مواد مخدر ریسک می‎کنند و به همین خاطر در بسیاری از استان‎ها مواد مخدر جرم اول محسوب می‎شود.
این نماینده ادامه داد: اگر بیکاری فزاینده‎ای بر جامعه حاکم باشد قطعاً تمایل به ارتکاب جرم بالا می‎رود و دستگاه‎های مرتبط باید به طور همزمان به کاهش مشکلات اقتصادی و برخورد با مجرمان بپردازند.ملکشاهی اظهار کرد: با رفع مشکلات اشتغال و ایجاد شغل برای جوانان جرائم مربوط به مواد مخدر کاهش خواهد یافت.
 

سوری:خودباوری لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است

سوری ادامه داد: کشور ما با وجود منابع سرشار انسانی و طبیعی، نیازی به کشورهای بیگانه ندارد.عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما می‌توانیم همه نیازهای جامعه را در داخل تولید کنیم به شرط آنکه در زمینه خودباوری و شکوفایی استعدادهای جوانان تلاش نماییم و هر چقدر در این مسیر حرکت کنیم، وابستگی به خارج از کشور کمتر خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مقوله اقتصاد مقاومتی در دانشگاه‌ها باید مورد توجه بیشتر واقع شود ادامه داد: دانشجویان بعنوان اقشار فعال و توانمند در عرصه‌های نوآوری‌های علمی می‌توانند کمک فراوانی به رشد اقتصادی در کشور داشته باشند لذا در این راستا می‌بایست ارتباط بین صنعت و دانشگاه گسترده‌تر گردد.نماینده سلسله و دلفان با بیان اینکه دغدغه حاکم بر سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب، تولید ملی است تصریح کرد: نکته مهم دیگری که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه همه مردم باشد، توجه با تولیدات داخلی است.

وی در این رابطه خاطر نشان کرد: عدم توجه به تولیدات داخلی که بی شک قابل رقابت با تولیدات خارجی و بعضاً برتر نیز هستند، عامل صدمه به بدنه اقتصاد کشور و رونق گرفتن کارخانجات و شرکت‌های خارجی است و در حقیقت ما با این کار برای افراد خارج از کشور ایجاد فرصت شغلی می‌کنیم و این موضوع به ضرر اقتصاد داخلی است.

سوری با اشاره به اینکه عنوان شدن اقتصاد مقاومتی به خاطر اعمال تحریم ها نبود ابراز داشت: برخی ها تصور می‌کنند که روی آوردن به اقتصاد مقاومتی به خاطر تحریم‌هاست که این تفکر اشتباه است چرا که اقتصاد مقاومتی لازمه توسعه و پیشرفت‌های همه جانبه است و حتی اگر تحریم‌ها هم برداشته شود باید این موضوع هم از سوی مسئلین و هم مردم به طور جدی پیگری شود.وی گفت: بسیاری از چالش‌ها و مشکلات موجود در کشور با توجه به اقتصاد مقاومتی و تأکیدات مقام معظم رهبری مرتفع خواهند شد و به تبع آن، زمینه برای پیشرفت کشور نیز فراهم خواهد شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان