شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » زلزله ۴.۱ ریشتری چالانچولان در لرستان را لرزاند

ساعاتی قبل شهرستان دورود در استان لرستان ساعت ۸ امشب سه شنبه لرزید. هنوز اطلاعی از شدت یا چگونگی این لرزش و یا خسارات احتمالی در دست نیست. خبرهای تکمیلی متعاقبا اعلام می شود.به گزارش بلوطستان مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: این زمین لرزه با شدت ۴.۱ ریشتر در چالانچولان از توابع استان لرستان به وقوع پیوست.

رضا آریایی زمان وقوع این زلزله را ساعت ۲۰ و ۴ دقیقه و ۴۳ ثانیه صبح امروز سه شنبه ذکر کرد و افزود: تا کنون از این زمین لرزه خسارتی گزارش نشده است.وی عمق وقوع این زمین لرزه را هشت کیلومتر اعلام کرد و گفت: مرکز این زمین لرزه بر اساس گزارش مرکز زلزله نگاری کشوری به طول و عرض جغرافیایی ۴۸.۸۹ و ۳۳.۷۶ بوده است.

بنابر این گزارش استان لرستان به علت قرارگیری بر روی منطقه لرزه ای زمین ساخت زاگرس از نواحی زلزله خیز کشور است که وقوع زمین لرزه های مخرب در دره سیمره، سیلاخور و بروجرد در ادوار گذشته بهترین گواه لرزه خیزی استان لرستان است.مطابق نظر کارشناسان بخشهای شمالی استان لرستان در مجاورت راندگی اصلی زاگرس قرار دارند و شهرستان های دورود، بروجرد، مناطق مسکونی واقع در دشت سیلاخور و بخش های جنوبی الیگودرز و شول آباد در خطر بالای زلزله قرار دارند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان