شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » بی‌تدبیری دو فردی که مانع احداث معشوره شدند

IMG12490306

هوشنگ بازوند استاندار لرستان بابیان اینکه سد معشوره یکی از سدهایی بوده که می‌تواند راه نجات کوهدشت باشد اظهار داشت: اما برای اجرای این سد هماهنگی وجود ندارد.به گزارش بلوطستان به نقل از مهر وی بابیان اینکه واقعاً من نمی‌دانم گیر این هماهنگی چه است عنوان کرد: وزارت نیرو نیز درواقع موافقت‌هایی در رابطه با اجرای این سد ندارد.استاندار لرستان با تأکید بر اینکه به اعتقاد من سد معشوره یکی از بهترین پروژه‌های کشور است ادامه داد: این پروژه یکی از اثرگذارترین پروژه‌های کشور محسوب می‌شود.بازوند ادامه داد: بااین‌وجود وقتی سنگ بنای این پروژه را خراب می‌گذارند تا وقتی بخواهی آن را به اصلش برسانی متأسفانه زمان‌بر است.

?«معشوره» سدی بدون مطالعه و قرارداد

وی بابیان اینکه درگذشته رئیس‌جمهور وقت کلنگ این سد را می‌زند و مراسم برای آن برگزار می‌کنند گفت: این در حالی است که این پروژه نه قرارداد دارد و نه ماده ۲۱۵ برای آن اخذشده است.استاندار لرستان بابیان اینکه سد معشوره در هنگام کلنگ زنی مطالعات اولیه و زیست‌محیطی را نداشته است عنوان کرد: این امر موجب می‌شود که این پروژه‌ها برای اجرا گیر می‌کنند چراکه نمی‌توان پروژه‌ای را آغاز کرد اما سیکل کارشناسی آن را طی نکرد.

بازوند ادامه داد: رئیس‌جمهور وقت به قرارگاه خاتم‌الانبیا در آن زمان دستور داده که در این پروژه کار کند، قرارگاه خاتم هم چون رئیس‌جمهور دستور داده شروع به کار می‌کند و بیش از ۶۰ میلیارد تومان نیز آنجا هزینه می‌کند و در این حالی است که بر ای این پروژه قراردادی وجود ندارد.

?بی‌تدبیری دو فردی که مانع احداث معشوره شد

وی بابیان اینکه از طرف دیگر «دو برادر عزیز»  می‌آید یکی از آن‌ها می‌گوید می‌خواهم حوزه انتخابیه x  را با y  قاطی کنم گفت: در ادامه کار حوزه x  در این رابطه موضع می‌گیرد و می‌رود ملحق می‌شود به نمایندگان خوزستان که «ایها الناس» طورمار امضا کنید که این سد اجرا نشود.

IMG12490306 copy copy

استاندار لرستان بابیان اینکه در داخل استان خودمان و بی‌تدبیری دو شخص باعث می‌شود که پروژه سد معشوره هفت ماه کارش عقب بی افتد گفت: درصورتی‌که آن برادری که می‌آید ملحق می‌شود به خوزستانی‌ها بیشترین ضرر را می‌کند.بازوند ادامه داد: این شخص به‌جای اینکه کاری کند یک آب با برنامه‌ای طی ۱۲ ماه برای شهرش برود می‌آید کاری می‌کند که شهرش زمستان خسارت سیل را باید بپردازد و تابستان نیز خسارت خشک‌سالی را!وی گفت: به همین راحتی دو نفر این‌گونه برنامه‌ای در ذهن خود درست می‌کنند و هفت‌تا هشت ماه کار پروژه‌ای را عقب می‌اندازند.

?هنوز درگیر معشوره هستیم

استاندار لرستان بابیان اینکه هنوز ما درگیر پروژه سد معشوره هستیم گفت: ولی خوشبختانه در جلسه‌ای که در تهران داشتیم تقریباً موافقت وزارت نیرو با تعدیل این سد را گرفتیم تابخش برق‌آبی آن را حذف کنیم.

بازوند بابیان اینکه هدف خوبی بود که بتوانیم ۳۶ هزار هکتار زمین را در این منطقه به آبی تبدیل کنیم گفت: ولی احتمالاً این امر تحقق نمی‌یابد و ممکن است بتوانیم ۱۲ هزار هکتار از اراضی منطقه را آب کنیم.وی با اشاره به اینکه این امر نیز قدم مثبتی بوده و اگر ما بتوانیم این ۱۲ هزار هکتار از اراضی را آبی کنیم حداقلش این بوده که۱۲ هزار شغل در منطقه ایجاد می‌شود گفت: ضمن اینکه آب شرب و صنعت منطقه نیز تأمین می‌شود.

  1. جودکی

    با سلام خدمت همه هم استانی های عزیز،آینده خیانت و بی تدبیری کاییدی را بیشتر مشخص می کند/بیچاره مردم پلدختر که چه ضربات سختی از این شخص خورده و خواهند خورد/این اظهار نظر استاندار من را یاد روایتی انداخت که هرکسی که شایستگی منصبی را نداشته باشد و آنرا تصاحب نماید خائن است

    • عباس دارایی

      جناب جودکی سلام
      دفاع از حقوق مردم پلدختر هر چند به قول استاندار لرستان با هم آوایی نمایندگان خوزستان بوده باشد نه تنها خیانت نیست بلکه شجاعت و تعهدی است که آیندگان باید تشخیص دهند گفته کدام یک از ما به واقعیت نزدیک تر بوده کاییدی خائن شما یا کاییدی تعهد و مدافع مردم در قضیه معشوره؟

      • باقری

        من هم می گویم کاییدی در حق مردم پلدختر خدمت کرد اگر نبود معشوره اجرا می شد استاندار دارد به زبان خودش می گوید ما انکار می کنیم

    • 40 میلیون مورانی

      خائنین را هم تاریخ می شناسد وهم مردم!به زودی باز قضاوت خواهند کرد

  2. خدایی

    کاییدی بی تدبیر نبود از مردمش دفاع کرد این عین تدبیر است جناب آقای استاندار

  3. احمدی

    خدا کند این دو مثلا وکیل مردم ضرر شخصی این کارشکنی های عمومی را ببینند, مگه جوانهای کوهدشت چه گناهی کرده اند که باید قربانی تفکرات محدود این سوکشان و آن سوکشان شوند نمایندگان استانی باید هم دل باشند نه هرکسی سازی بزند حتی بر ضرر حوزه خودش,

  4. ناشناس

    شاید هموطنان از خواندن این جمله ناراحت شوند مردم خودشان نمیخواهند یا …. نیستند

  5. راد

    یی تدبیر نه خود خواهی محض وکلای مردمی که از روی تعصبات غلط در انتخاب خود اشتباه کرده و چوب این اشتباهات را همیشه خواهند خورد.

  6. حسنوند

    آقای جودکی !
    به نظر می رسدبا این ادبیاتی که درنوشته شما مشاهده می شودجنابعالی یکی از همان کسانی باشید که سال گذشت ه با تجمع درمقابل فرمانداری پلدخترخشکی آب رودخانه را به کائدی نسبت دادید و گفتید چرا نماینده اجازه داده معشوره احداث شود که اینچنین رودخانه خشک شده و ما کشاورزان !!!! بیچاره شدیم .
    یک روز اونجوری موضع می گیرید و اعتراض می کنید و یک روز هم اینجوری !

  7. باقری

    دکتر کاییدی نماینده ای تکرار ناشدنی است برای پلدختر برایش از ایزد خوبیها آرزوی پیروزی می کنم

  8. ناشناس

    کائیدی را زمان ثابت خواهد کرد در قیاس این حضرات

  9. دیار لرستان

    منظور کدام جودکی است عباس جودکی یا رضا جودکی

  10. زهرا میر احمدی

    بعنوان یک کارشناس عرض می کنم آقای استاندار خود کاملا در جریان توقف اخداث سد معشوره هستند کارشناسی شده و تلفاتی که ببار خواهد آورد قابل جبران نبود. .چرا تاحال سخنی نگفتند و بی توجهی به ظرفیت های استان را به حساب دیگر آقایان می اندازد ایشان ابتکار نو بعمل آورند دست شان که خال نیست هزینه های تجملات را کاهش دهند و به درد مردم برسند..خدمات دکتر کاییدی در استان لرستان بی سابقه است .مخالفین هم قدری منصف باشند.

  11. زهرا میر احمدی

    لطفا نظرات راثبت کنید. تشکر

  12. زهرا میر احمدی

    آقای استاندار زمینه ساز اقدام حوزه رومشگان به پلدختر هستند .مردم بالاگریوه هرگز نخواهند پذیرفت.

  13. زهرا میر احمدی

    ببخشید کلمه ادغام تصحیح می شود.

  14. اوژن

    به نظر می رسد با توجه به شرایط اقتصادی خاص کشور و برنامه های توسعه ای که دولت در خوزستان جهت افزایش سطح زیرکشت دارد سد معشوره حتی با شکل تعدیل یافته آن اجرا نخواهد شد. حتی در صورت اجرا، سابقه ساخت چنین پروژه هایی در کشور نشان میدهد که میانگین دوره ساختی بیش از ۱۵ سال دارند. تا آن زمان آب زیرزمینی کوهدشت بعنوان تنها منبع تامین کننده مصارف شرب و کشاورزی به پایان خواهد رسید. این امر با مسابقه ای که بین کشاورزان در غارت این ثروت (آب زیرزمینی) بوجود آمده است حتی خیلی زودتر رخ خواهد داد.

  15. راد

    آنگونه که دوستان می فرمایند ملکشاهی ……….. و مجددا برکرسی وکالت نشست، واقعا این انتخاب مردم جای بسی تاسف دارد

  16. امید .

    سلام یکی ازکارهای قابل دفاع دکترکاییدی جلوگیری درجهت احداث سدمعشوره بوده””وقتی نماینده محترم کوهدشت میخواهدآب شرب ومصرفی کشاورزی منطقه پلدخترراازسراب خشک نماید!!کاییدی نظاره گرباشد?مگه مردم ما سال گذشته بعدخشک شدن کشکان باتظاهرات وتجمع درفرمانداری خواهان تعطیلی معشوره نبودند?سدمعشوره پروژه ای بدون مطالعه وبراساس زدوبندبود که طبیعی ست به نتیجه نخواهدرسید

    • اوژن

      اقای عزیز
      سد معشوره اگر ساخته شود، مشکل آب کشاورزی پلدختر در تابستان نیز حل خواهد شد. چرا که این سد عمدتا از سیل های زمستان و بهار که مخرب هم هستند پر خواهد شد. در فصول زمستان وبهار بیش از ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب از کشکان عبور می کند که بلااستفاده از لرستان خارج می شود و فقط خسارات ان نصیب لرستان می شود که اگر نیمی از آن نیز کنترل شود، نیاز آبی کوهدشت وپلدختر را در فصل خشکی بر طرف می کند.

  17. عزیزی

    کار کاییدی تحسین برانگیز بوده است

  18. شهروند

    با سلام
    بنده از جزئیات اینکه واقعا جناب کائیدی فعالیت چشم گیری برای جلوگیری از احداث سد معشوره کرده باشن خبر ندارم ولی اگر ایشان چنین کاری کردند با اینکه بغیر از دور اول مخالف ایشان بودم ولی تحسینشان میکنم و دست مریزاد میگم

  19. ناشناس

    آقای استاندار ، تعصبات قومیشان گل کرده کاشکی به فکر همه استان باشند نه فقط کوهدشت.

  20. جوادی

    به کاییدی افتخار کنیم چون از حق مردم دفاع کرد

  21. علیرضا

    ما کوهدشتیاهم به ملگشاهی افتخار میکنیم, این از سد معشوره که هیچ نکرد اونم از ذوب آهن رومشگان که هیچ از آب در اومد, متشکریم متشکر متاسفیم متاسفم

  22. باقری حیدری

    باید با انصاف عملکرد دکتر کاییدی را نگه کرد هر انسان باشرفی می داند که دکتر کاییذی شخصی درستکار و پرتلاش بود و اگر انکار کنیم حقیقیت را انکار کرده ایم. دکتر کاییدی مرد محبوب مردم است حتی با شکستش در انتخابات

  23. اکبری

    با سلام
    من روزی که دکتر کاییدی در مسجد جامع با حضور آقای انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور از حق مردم دفاع جانه کرد حاضر بودم
    تجمع عده ای در مقابل فرمانداری و شعار علیه کاییدی را نیز همه ی استان شاهد بودند
    یک ضرب المثل لری بالاگریوه ای هست که می گوید: “دا زنم گو پر هری ، باوه زنم گو کم هری.”
    آن روز شعار می دادن که کاییدی آب کشکان را بخشبده به کوهدست
    حالا هم می فرمایند کاییدی مانع شده که ما تابستان وزمستان آب داسته باشبم
    فقط آنهایی که این حرف را می زنند از جمله جناب استاندار
    لطفا توضیح بفرماییند چرا سالهاست آب زاینده رود که مایه ی حیات و زیبایی شهر تاریخی اصفهان ، پایتخت فرهنگی جهان اسلام است خشک شده
    مگر سد در بالا دست زابنده احداث نشده است ؟ چرا آب را باز نمی کنند تا زمستان و تابستان زاینده رود پر آب باشد
    آقای استاندار غیر از این است که خشک سالی این اجازه را نمی دهد ؟
    گیرم که معشوره احداث شده و خشک سالی هم مانند همیشه آب را به حد اقل رسانده است
    در آن صورت شما می فرمایید شهرهای و روستا های مسیر کشکان از اصفهان مهم خواهند بود؟!
    آیا آبیاری هزاران هکتار از مزارع کوهدشت را که منظور اصلی ایجاد می باشد خشک می کنند و آب را رها می کنند تا مردم پلدختر و معمولان آسیب نبینند؟!
    لطفا اگر جوابی منطقی وجود دارد جهت روشن شدن اذهان عمومی اعلام فرمایید
    ایجاد سد می باشد

  24. احمد

    اینم شاهکار کاییدی بود نزاشت سد معشورخ بزنند مردمشو آب برد

  25. کارمند شهرداری

    ممانعت کائیدی از آب گیری معشوره تدبیری تاریخ ساز بود ولی شهروندانش رای خود را ب
    ……..

  26. یافریادرس فریادخواهان

    درآینده …. رو هم می بینیم پلدخترتمام تاچهارسال دیگه،خداحافظ تاریخ سازاسفند۸۶

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان