شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » تجلیل از مقام علمی و فقهی علامه جزایری

82169209-70902065

مراسم سالانه بزرگداشت علامه کبیر و محدث شهیر سید نعمت اله جزایری همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) عصر شنبه در پلدختر برگزار شد. به گزارش بلوطستان امسال در غیاب سید طیب جزایری تولیت فقید مقبره سید نعمت اله ، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز با حضور در پلدختر در سالگرد سید نعمت اله جزایری شرکت کرد.

 بر پایه این گزارش  نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز در این مراسم گفت: علامه نعمت الله جزایری عمر خود را در نشر و تحکیم فقه آل محمد (ص) و علوم دینی و فقهی گذرانده است. وی با تجلیل از مقام علمی و فقهی علامه جزایری افزود: نعمت اله جزایری در راه تقویت فرهنگ تشیع و نشرعلم مجاهدت های زیادی کرده  و کتاب های مفید زیادی را تالیف کرده است.
وی با اشاره به شاگردی علامه جزایری در مکتب علامه مجلسی افزود:  علامه مجلسی مرجع تقلید جهان تشیع در زمان خود ، به علت علاقه ای که به علامه جزایری داشت ، او را به مدت چهار سال به نزد خود برده و با وی زندگی می کرد.آیت اله جزایری تصریح کرد: هنگامی که علامه جزایری در خانه علامه مجلسی حضور داشت در همان زمان علامه سید نعمت الله جزایری در کنار  این مرجع تقلید توانست کتاب بحارالانوار را بنویسد.
82169209-70902064
امام جمعه پلدختر نیز با تجلیل از مقام و شخصیت علمی ، فقهی و معنوی علامه جزایری گفت:  علامه جزایری  عمر پر برکت خود را صرف خدمت به دین، معنویت و حفظ ارزش ها و آرمان های متعالی الهی کرد.
حجت الاسلام محمد سوری افزود:نقش علمای دینی  در تبلیغ تشیع غیر قابل انکار بوده است. وی تصریح کرد:علامه سید نعمت اله جزایری یکی از فرزندان فاطمه زهر (س) است که بقعه نورانی این بزگوار در شهرستان پلدختر واقع و مردم این منطقه ارادت زیادی به وی دارند.
در پایان مراسم امام جمعه ، فرماندار و جمعی از مسوولان و مردم جهت زیارت علامه جزایری به بقعه وی در گلزار شهدای پلدختر رفتندو در سالگرد شهادت امام جعفر صادق علیه السلام و رحلت علامه جزایری به مقام شامخ وی ادای احترام کردند.
عکسها از ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان