شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » سردبیر بلوطستان خبرنگار برگزیده حوزه سلامت در استان

سردبیر بلوطستان به‌عنوان خبرنگار برگزیده حوزه سلامت در استان معرفی شد.به گزارش بلوطستان در مراسمی با حضور با حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد ، ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان و جمعی از مسئولان استان از ۹ خبرنگار برگزیده حوزه سلامت، مظفر افشار پدر بلوط ایران و سید محمدقاسمی فعال محیط‌زیست استان تجلیل شد .در این مراسم از عباس دارایی سردبیر بلوطستان به‌عنوان یکی از ۹خبرنگار برگزیده حوزه سلامت لرستان نیز تجلیل شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در مراسم نمادین هفته سلامت که در مدرسه شاهد دخترانه خرم آباد برگزار شد ،گفت: اسلام بیشترین توجه را نسبت به سلامت و تندرستی انسان دارد و بزرگترین نعمت را نعمت سلامت و تندرستی معرفی کرده است .حجت الاسلام و المسلمین  میرعمادی توجه به اقامه نماز و تعمیق باورهای دینی دانش آموزان را زمینه ساز سلامت روحی و جسمی دانش آموزان معرفی کرد و افزود : مدرسه سالم مدرسه ای که روح عبودیت و بندگی در آن ساری و جاری باشد.

وی افزود: هر کسی با الفبای اسلام آشنا باشد به خوبی می داند که از نظر اسلام بزرگترین و برترین نعمت سلامتی است.حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی تصریح کرد: اهمیت سلامت تا جایی است که ما در دعاهای روزانه از خداوند درخواست می کنیم که به ما سلامت جسم و روح عنایت بفرمایند. وی افزود: ما برای عبادت و بندگی خداوند نیازمند سلامت هستیم و تقرب الهی در سایه ی سلامت به دست می آید. وی سلامت جامعه را منشأ پیشرفت مادی و معنوی انسان توصیف کرد و افزود: از نشانه‌های شکوفایی و درخشش هر ملت و مردمی سلامت است  بنابراین در امر تعلیم و تربیت در صورت تربیت و آموزش صحیح باید تلاش کرد و مدرسه بانشاط مدرسه‌ای است که دانش آموزان آن در سلامت به سر برند اما باید دانست چه عواملی سبب به خطر افتادن سلامت انسان می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان نیز در این مراسم گفت: در حوزه ترویج فرهنگ سلامت و نشاط و تحرک بدنی در مدارس ، تعامل بسیار خوبی بین آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد.دکتر ساکی هفته سلامت را یکی از این مناسبت های مهم ارزیابی کرد و گفت: حث سلامت جسم که کاملا مشخص است اما در مورد سلامت روان باید عرض کنم افسردگی که در شعار امسال سازمان جهانی روی آن تأکید فراوان شده است یکی از مهم ترین خطراتی است که سلامت روان انسان ها را تهدید می کند.وی تصریح کرد: طبق آمار حدود ۱۰ درصد مردان و ۱۶ درصد زنان به مشکل افسردگی دچار هستند که می تواند در نهایت منجر به عواقب مهلکی مانند خودکشی شود. وی گفت: انسان تنها موجودی است که می تواند دچار نوسان خواب و ناامیدی شود که در صورت مشاهده علائم آن باید حتما در برنامه درمان قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: حجت الاسلام والمسلمین  میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان همیشه یار و یاور حوزه سلامت بوده اند و با دستگاه آموزش و پرورش لرستان همیشه برنامه های مشترکی داشته ایم و سعی کرده ایم آنها را خوب اجرا کرده و درست  ادامه دهیم . دکتر ساکی ادامه داد:  خوشبختانه در این خصوص  توفیقات بسیار خوبی هم حاصل شده است  .وی بیان کرد:بایستی تزریق امید و آینده روشن و آرمانگرایی بالا را در دانش آموزان نهادینه کنیم تا پیش بروند چراکه هر آنچه امروز بشریت دارد مرهون آرمانگرایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با نشان دادن سبک زندگی سالم و مواردی که می‌تواند زندگی سالم را مخدوش کند، دانش‌آموزان آموزش ببینند و خود را واکسینه کنند تا در برابر مسائل و مصائب زندگی مقاومت کنند و زندگی سالمی داشته باشند.

ساکی در پایان با تقدیر از تلاش های آموزش و پرورش گفت : فرهنگ سازی سلامت ، تندرستی و تحرک بدنی مهمترین مولفه ای است که ما را به جامعه ای سالم و پویا رهنمون می کند .

فرید بهرامی معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش لرستان هم گفت: برنامه های ما در اداره آموزش و پرورش در نهایت به دنبال احیا و ارتقا شادابی، تحرک و ایجاد انگیزه در بین دانش آموزان است. وی  افزود: مدارس باید نشاط ، شادابی و تحرک بدنی را در دانش آموزان تقویت کنند.بهرامی ادامه داد: سلامت ، نشاط و تندرستی ضامن بقای توسعه و پیشرفت جامعه در ابعاد مختلف است  .وی بیان کرد: طرح ها و برنامه های مشترکی را با دانشگاه علوم پزشکی داشتیم که در اینجا جا دارد از زحمات پرسنل این مجموعه تشکر کنیم. بهرامی با اشاره به کسب عنوان برتر اداره آموزش و پرورش لرستان در امر سلامت کشور، آنرامرهون همکاری و همراهی دانشگاه علوم پزشکی دانست و گفت: توزیع قرص های آهن و ویتامین دی و همچنین همکاری برای ارتقا مدارس مروج سلامت و برنامه های آموزشی و تربیت سفیران سلامت از مهم ترین برنامه های مشترک با دانشگاه علوم پزشکی هستند.

فرید بهرامی به آموزش ۳۰هزار دانش آموز در طرح سفیران سلامت اشاره کرد و افزود : در این برنامه  ۶ پروژه تحت عنوان بررسی وضعیت موجود تجهیزات فضای آموزشی در مدرسه، نیازسنجی دوره های آموزشی نیروی انسانی، بررسی وضعیت اجرا و ارزشیابی درس تربیت بدنی، تدوین و به روز رسانی نرم آمادگی جسمانی دانش آموزان و بررسی وضعیت موجود فعالیت های بدنی دانش آموزان از طریق فعالیت های مکمل و فوق برنامه مورد ارزیابی قرار می گیردوی گفت: با توجه به اینکه نتایج حاصل از اجرای این برنامه  مبنای برنامه ریزی برای سال آینده تربیت بدنی آموزش و پرورش قرار می گیرد لذا دقت، شفافیت و جدیت سرلوحه کار قرار خواهد گرفت .بهرامی افزود: در این برنامه  بیش از ۴هزار دانش آموز در ۴۵ آموزشگاه  در دوره های  مختلف تحصیلی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

 در پایان این مراسم از  مظفر افشار پدر بلوط ایران و سید محمد قاسمی در حوزه  کاشت و احیاء جنگل های بلوط زاگرس  و ۹نفر از خبرنگاران فعال در عرصه سلامت با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.عباس دارایی سردبیربلوطستان ،نسرین صفر بیرانوند از همشهری ،علی عبداله زاده از وارک نیوز ،حسینی از خبرگزاری مهر ،سید احمد موسوی از خبرآنلاین ،آزیتا یوسفیان از خبرگزاری ایسنا ، خبرنگار خبرگزاری تسنیم ،عبدالرضا قاسمی یافته از جمله خبرنگارانی بودند که به عنوان برگزیدگان حوزه سلامت مورد تقدیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان قرار گرفتند.

همچنین عبدارضا شهبازی در حاشیه این مراسم به بلوطستان گفت: در هفته سلامت  از ۹ خبرنگار، پایگاه خبری و خبرگزاری برتر در حوزه سلامت توهمچنین از دو نفر از فعالان زیست محیطی که در حوزه سلامت فعالیت دارند تجلیل شده است.دبیر ستاد اجرای هفته سلامت در ادامه با اشاره به صدا در آمدن زنگ سلامت در روز دوشنبه، افزود: با مشارکت اداره کل آموزش‌و‌پرورش استان در دبیرستان شاهد دخترانه ناحیه یک شهرستان خرم‌آباد و با حضور نماینده محترم ولی فقیه و مسئولان استانی برنامه زنگ سلامت را اجرا کردیم. وی بیان کرد:امروز متولیان حوزه سلامت به دیدار نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان خرم‌آباد رفتند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان به دیگر برنامه‌های این هفته اشاره کرد و اظهار داشت: عیادت از سالمندان مرکز صدیق، برگزاری جشنواره غذای سالم، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع شعار هفته سلامت، برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع بهداشت روان برای شاغلان صنایع در استان، برنامه خطرسنجی سکته برای طلاب حوزه علمیه کمالیه و همچنین همایش خود مراقبتی برای دانشجویان را خواهیم داشت.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. بهمن محمودی شهروند پلدختر

    برادر عباس دارایی خبرنگار خوب وشایسته ،،این موفقیت را به شما وهمچنین جامعه رسانه ای شهرستان پلدختر تبریک وشاد باش عرض می نمایم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان