شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » سفر وزیر کشور به لرستان

photo_2016-10-27_19-09-22

وزیر کشور روز پنجشنبه به منظور بازدید از چندین طرح و شرکت در دو جلسه وارد شهرستان دلفان لرستان شد.به گزارش بلوطستان کلنگ زنی گاوداری ۶ هزار راسی، بازدید از مرکز تولید پوشاک و سد تاج امیر، شرکت در همایش شوراها و دهیاران و جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی از برنامه های سفر یکروزه وزیر کشور به لرستان بوده است.

وزیر کشور در اولین برنامه خود از روستای محروم قلعه محمد بخش کاکاوند بازدید به عمل آورد.رحمانی فضلی  با حضور در یکی از منازل مردم محروم این روستا در جریان محرومیت های آنان قرار گرفت.کوچ اهالی این روستا به شهر به دلیل مشکل بیکاری ،مشکل راه دسترسی ،نامناسب بودن معابر ،فرسوده بودن منازل مسکونی ،نبود مدرسه ،عدم گازرسانی به منازل است . وزیر کشور در راستای رفع مشکلات مردم این روستا قول مساعد داد .

photo_2016-10-27_19-09-37

وزیر کشور همچنین از روند اجرای سد تاج امیر دلفان بازدید کرد. برپایه این گزارش رحمانی فضلی در این بازدید گفت: تا زمانی که کشاورزان مجاور سد تاج امیر اراضی خود را به سیستم های آبیاری نوین مجهز نکنند تخصیص برداشت آب سد برای آنان صادر نمی شود . وی افزود: بر اساس قرارداد، سد تاج امیر باید ۳۶ ماهه به بهره برداری برسد اما طبق برنامه اعلام شده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در مدت زمان ۱۸ماه از این سد بهره برداری می شود.

وزیر کشور گفت: راندمان محصولات کشاورزی در اراضی آبی چهار برابر نسبت به اراضی دیم افزایش می یابد که با توجه به این مهم ، آبی کردن زمین های کشاورزی در دستور کار دولت قرار دارد.

photo_2016-10-27_19-09-50

کلنگ عملیات اجرایی  گاوداری ۶ هزار راسی در منطقه خاوه دلفان نیز با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشوربر زمین زده شد. این طرح در سه فاز احداث می شود و با بهره برداری از آن سالانه ۳۶ هزار تن شیر تولید می شود.
با بهره برداری از این طرح یکهزار فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد می کند که در بلندمدت می تواند زمینه تحرک و پویایی را در اقتصاد منطقه فراهم کرد.

وزیر کشور همچنین درهمایش شوراهای روستا و دهیاران استان لرستان که در شهرستان دلفان برگزار شد افزود: در استان لرستان شهرستان دلفان و سلسله به عنوان پایلوت اجرای این طرح انتخاب شده اند.وی افزود:دستور تنظیم و تدوین سند توسعه روستایی در ۳۱ استان کشور صادر شده و عملیات اجرایی آن هم اکنون در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت:روند کارها در زمینه اقتصاد مقاومتی در لرستان مثبت و خوب است.رحمانی فضلی تصریح کرد: در وزارت کشور و به همت رئیس جمهور در زمینه الگو کردن لرستان و دو استان دیگر در بحث اقتصاد مقاومتی اقدام شده و برنامه ریزی هایی در این زمینه صورت گرفته است.

وی افزود: هدف رئیس جمهور برای الگو قرار دادن سه استان در بحث اقتصاد مقاومتی این بود که اگر در این حوزه و در سه استان پایلوت موفق عمل شود برای همه استان ها در حوزه اقتصاد مقاومتی وزیر معین انتخاب کرده و همه امور به وزرا واگذار می شود.

وزیر کشور اضافه کرد: چهار ماه از اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در سه استان الگو می گذرد و نتیجه این شد که رئیس جمهور موضوع انتخاب وزیر معین برای همه استان ها را قبول کرد.

استاندار لرستان هم در این همایش گفت:نورآباد یکی از محروم ترین شهرستان های لرستان است. هوشنگ بازوند افزود: از آنجا که توجه به مناطق محروم و محرومیت زدایی در سیاست های کلی نظام مورد توجه و تاکید است امیدواریم مشکلات شهرستان نورآباد نیز پیگیری و برطرف شود.

استاندار لرستان تصریح کرد: تا سال ۹۲ تعداد ۳۲۷ روستا در لرستان گاز رسانی شده بود که از سال ۹۲ تا آبان ماه سالجاری این میزان به ۵۵۴ روستا رسید و با افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی روبه رو بود.وی گفت:دو پروژه ۱۹۸ و ۲۷۰ روستایی در حوزه آبرسانی در دستور کار است.بازوند با بیان اینکه شهرستان نورآباد در هر دو پروژه دیده شده است، تصریح کرد: این پروژه ها جزو پروژه های اقتصاد مقاومتی هستند و تا پایان سال ۹۶ باید تمام شوند.وی یادآور شد: امیدواریم تا پایان سال ۹۶ میزان برخورداری روستاهای نورآباد از آب به میانگین استانی برسد./ مهر و ایرنا

عکس ها از ایمان بیرانوند

  1. لر اصیل

    باز هم کلنگ زنی و باز هم اجرای سناریو فقط کلنگ بزن در صورتی که هیچ ردیف بودجه ای تعریف نشده است و بعد از یک شروع ضعیف به لیست پروژه های ناتمام اضافه می شوند و ده ها سال طول خواهد کشید

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان