شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » سوغاتی برای همنشینی با عسل ناب زاگرس

برداشت گردو از باغات استان لرستان که همواره در کنار عسل ناب این استان به عنوان سوغاتی مردم این دیار محسوب می شده قطب تولید طلای سبز لرستان را نشاطی دیگر بخشیده است.
695604
به گزارش خبرنگار مهر، طبیعت سرسبز و زمین های حاصلخیز شهرستان سلسله به عنوان قطب تولید گردوی لرستان فرصتی را فراهم کرده که با کاشت انواع محصولات کشاورزی در فصول مختلف سال نقشی مهم در رونق کشاورزی استان، اقتصاد منطقه و اشتغالزایی داشته باشد.
برداشت گردو - لرستان

شهرستان سلسله با ۶۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی و تولید انواع محصولات کشاورزی یکی از مناطق سرسبز استان لرستان به شمار می رود که در تولید محصولاتی چون گردو، چقندر قند و  کلزا رتبه نخست را در بین شهرستانهای استان به خود اختصاص داده است.

این ایام که فصل پائیز سفره زرد رنگ خود را بر سینه ی طبیعت گسترانیده است برداشت گردو از باغات گردوی شهرستان سلسله تولد و زندگی دوباره ای به طبیعت این منطقه بخشیده است.

برداشت گردو - لرستان

باغداران گردو کار این شهرستان هرساله از نیمه اول شهریور کار برداشت این محصول ارزشمند و مقوی را آغاز می کنند و حدود ۲ ماه مشغول به فعالیت هستند.

آنان کار برداشت گردو را یک تفریح نشاط بخش می دانند و می گویند: هر ساله برای رسیدن این ایام لحظه شماری می کنیم وگاه اقوام و آشنایان نیز از شهرها برای کمک به برداشت گردو راهی روستاها می شوند.

برداشت گردو - لرستان

شرایط مناسب تفرجگاهی منطقه کهمان شهرستان سلسله زمینه تولید گردوی مرغوب را برای گردو کاران این شهرستان فراهم کرده به طوریکه گردوی تولیدی در لرستان در کشور برای خود نام و نشانی دست و پا کرده است.

منطقه کهمان شهرستان سلسله به دلیل قرار گرفتن در یک دره و جاری بودن سراب های جوشان در آن یکی از بهترین مناطق تولید گردو در استان لرستان به شمار می رود.

برداشت گردو - لرستان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلسله در این رابطه به می گوید: چهار هزار هکتار از اراضی این شهرستان به  باغات اختصاد داده شده که حدود دو هزار و ۸۰۰ هکتار مربوط به باغات گردو است.

رحیم هادی پور ادامه می دهد: میانگین تولید گردو در این شهرستان در هر هکتار سه تن بوده که در مجموع سالانه سه هزار و ۶۰۰ تن محصول گردو را به بازار عرضه می کنیم.

برداشت گردو - لرستان

بنابر این گزارش در فصل برداشت علاوه بر تکاپوی باغداران، بازار شهرستان های استان نیز حال و هوایی طلای سبز به خود می گیرد و بساط دست فروشان در کنار خیابان های مرکز شهر پهن می شود تا تحفه ای ارزشمند و مرغوب باشد برای کسانی که گذری به این منطقه دارند و به عنوان یک سوغات بسیار خوشمزه همراه عسل لرستان به ارمغان ببرند.

شهرستان سلسله با مساحت هزار و ۲۹۴ کیلومتر مربع در شمال استان لرستان و در همسایگی شهرستانهای دلفان، خرم آباد و بروجرد قرار گرفته است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان