شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » شایعات توقف رنگ باخت

استاندار لرستان در بازدید از طرح سد گاهشمار ( معشوره ) گفت : این پروژه هیچ مشکل قانونی ندارد و ساخت آن با قوت ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا ، هوشنگ بازوند در سفر به شهرستان دلفان از کارگاه سد ، جاده دسترسی ، تونل انحرافی و تونل جاده جایگزین سد گاهشمار بازدید کرد کرد و با ابراز رضایت از قرار گاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) روند ساخت این طرح را مطلوب خواند. وی افزود : قرار گاه خاتم بیش از ۸۰ در صد زیر ساخت های سد را انجان داده است که قابل تقدیر است و اقدامات خوبی انجام داده اند.
نماینده عالی دولت در لرستان با بیان اینکه سد گاهشمار دارای چلش های فراوانی بود افزود : این طرح قرارداد نداشت و مجوز ماده ۱۱۵ آن نیزاخذ نشده بود که خوشبختانه این مشکلات جدی حل شده است و سایر مشکلات نیز یکی پس از دیگری در حال حل شدن است.  وی اختلاف بر سر میزان حجم تنظیمی آب را از جمله موضوعات مورد اختلاف با وزارت نیروعنوان کرد و تاکید کرد : در حال مذاکره و پیگیری هستیم و این مشکل نیز حل خواهد شد.  بازوند ادامه داد : برای تخصیص اعتبارات باید روی حجم آب ، ساختمان و زیر ساخت به اجماع برسیم و به یاری خداوند با این اجماع روند ساخت سد سرعت بیشتری بخود می گیرد.
استاندار لرستان افزود : وزارت نیرو در لایحه پیشنهادی بودجه ۱۵۰ میلیارد ریال را پیشنهاد داده است که ۱۰ در صد از منابع عمومی و ۹۰ درصد از منابع سایر است که این اقدام یک حرکت خوب و امیدوار کننده ای است.  وی با اشاره به مشکلات مطرح شده توسط مجریان طرح اظهار داشت : ما نگرانی شمارا قبول داریم و در این رابطه با سردار عبدالهی فرمانده قرار گاه خاتم مذاکره خواهیم کرد تا نگرانی ها برطرف شود.
استاندار لرستان با ابراز رضایت از حل مشکلات اجرای سد اظهار داشت : با حل شدن این چالش ها این طرح یک طرح قانونی است که هیچ گونه مشکلی ندارد و به یاری خداوند نگرانی وجود ندارد.  الهیار ملکشاهی نماینده کوهدشت و رومشگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این باره در گفت و گو با ایرنا با قدردانی از پیگیریهای استاندار لرستان و قرار گاه خاتم (ص) گفت : از حساسیت و تیز بینی استاندار لرستان نسبت به این پروژه قدردانی می کنیم و این پروژه یک پروژه مرده ای بود که به همت وی و دولت جدید احیاء شد .
به گفته وی این طرح قرار داد نداشت اما با این حال به همت قرار گاه خاتم متوقف نشد و تاکنون از محل اعتبارات خودش برای این سد هزینه کرده که لازم است از آنان نیز تشکر نمائیم.  وی افزود : این پرژه یک پروژه استانی است و تمام مردم لرستان از آن بهره مند می شوند و متعلق به یک شهرستان نیست. این نماینده مجلس تصریح کرد: رئیس جمهور وعده ی این طرح را داده اند و بحث های مطرح شده را در مورد کاهش حجم و میزان آنرا نمی پذیریم و سد با همان حجم و میزان اعلام شده باید احداث شود. سد گاه شمار ( معشور ) در ۴۰ کیلومتری نورآباد مرکز شهرستان دلفان واقع شده است.  این سد از نوع بتنی دوقوسی با ارتفاع ۱۱۴ متر و طول ۳۵۰ متر است که حجک مخزن آن ۳۵۰ میلیون متر مکعب اعلام شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان