شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » شعار اصلی ما توسعه و اشتغال حاصل از آن است

سرپرست نشریه‌ی بلوطستان در شهرستان نورآباد برای آشنایی و اطلاع مخاطبان با آقای عبدالرسول بهمانی -که طی روزهای اخیر بعنوان نامزد انتخابات دهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی در حوزه‌ی انتخابیه سلسله و دلفان ثبت‌نام کرده است- گفت‌وگویی انجام داده، ضمن تشکر از جناب علی‌کرم زارعیان که زحمت آن را متحمل شده، در ادامه تقدیم مخاطبان فهیم می‌گردد.

آقای بهمانی لطفا ضمن معرفی مختصر خود گوشه ای سوابق اجراییتان را برای مخاطبان بلوطستان بیان فرمایید.
بنده عبدالرسول بهمانی متولد سال ۱۳۳۸در شهرستان دلفان هستم زادگاه اینجانب روستای دیماندول از توابع بخش مرکزی شهرستان دلفان واقع در دهستان میربگ شمالی می باشد بنده تحصیلات دوران متوسطه رادر شهر خرم‌آباد و کاردانی را در شهر تبریز و کارشناسی در رشته فلسفه را در دانشگاه تبریز به پایان رساندم و سپس موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در همین رشته از دانشگاه دولتی علامه طباطبایی گردیدم هم اکنون نیز به لطف خداوند دانشجوی رشته فلسفه در مقطع دکتری از آکادمی علوم تاجیکستان هستم.
-لطفا پیشینه مدیریتی و سوابق اجرایی خود را به طور مختصر بگویید
اوایل شروع جنگ تحمیلی یعنی سال ۱۳۵۹مسئول روابط عمومی بسیج عشایر مریوان و مسئول هماهنگی بسیج با سپاه پاسداران همان شهرستان بودم و در سال۱۳۶۰ از طرف سردار جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان به سمت فرماندهی ستاد بسیج عشایر مریوان منصبوب شدم
درسال ۱۳۶۰و نیزبعد از دوران دفاع مقدس تدریس در مدارس کوهدشت و نورابادراآغاز نمودم وازسال ۱۳۸۳ لغایت ۱۳۸۸ ریاست دانشگاه پیام نور واحد نوراباد دلفان را عهده دار بوده ام همچنین می توان به سرپرستی اینجانب در امور جاری دانشگاه پیام نور واحد الشتر در سال ۱۳۸۵اشاره کرد .
-اقای بهمانی شما وظایف نماینده منتخب در مجلس شورای اسلامی را چگونه ارزیابی می کنید ؟
حضور فعال در امر قانونگذاری ، تصویب طرح ولوایح به مقتضای نیازهای روز جامعه
نظارت دقیق ومنصفانه بر حسن اجرای قوانین دروزارتخانه ها وسازمانهای دولتی از اهم وظایف هر نماینده است وهمچنین دفاع قاطع از مرزهای فرهنگی ، اعتقادی ،سیاسی ، اقتصادی و جغرافیایی کشور در برابر تهاجم بیگانگان ، هرنماینده بایدموضع گیری معقول ومعتدلی در دفاع از ارزشهاوکیان انقلاب اسلامی با هدف تحکیم مبانی ان داشته باشد .
همچنین تثبیت مدیریت عملی ، به روز و کارامد به ویژه در حوزه انتخابیه صرفا با هدف بهره برداری درست ازمنابع مالی ، انسانی وامکانات اجتماعی موجود درراستای توسعه نهاد های ان شهرستان وشکوفایی وباروری استعداد ها به این معنی که توسعه واشتغال باید شعار محوری وموضوع اصلی واساسی مدیریت اجرایی درشهرستانها باشد وهرگونه تعقیری درساختاران باید به نحوی درراستای توسعه واشتغال صورت بگیرد . ان شا الله تعالی

photo_2015-12-20_15-10-51

-شما اینده مناطق دلفان وسلسه را چگونه ارزیابی می کنید ؟
آینده هرمنطقه ای با توجه به امکانات ، منابع و استعدادهای آن منطقه قابل پیش بینی است . هم چنین چشم انداز توسعه مناطق ، متناسب با سطح استعداد ها وامکانات آنها می باشد .
از مقولات مهمی که درپروسه توسعه، موضوعیت دارند ؛ می توان به منابع مالی ، انسانی استعداد های نهفته ومواهب طبیعی از یکطرف وفرهنگ وتحول پذیری و تعالی خواهی از طرف دیگر اشاره کرد .
راه های توسعه شهرستانهای دلفان وسلسله نیز از این قاعده مستثنی نیست ، لذا می توان آن را برهمین اساس مورد بررسی قراد داد . شهرستانهای مذکورسر شار از استعداد ها وامکاناتی هستند که به دلیل نا شناخته ماندن ونادیده گرفتن شدن ، مجال شکوفایی پیدا نکرده اند .
جمعیت جوان ، تحصیلکرده وجویای کار این شهرستانها وظرفیتهایی که در زمینه زیست محیط  گردشگری ،کشاورزی دامداری وصنایع پایین دست آنها وجوددارد نوید بخش اینده ای روشن است .متاسفانه درمیان این مجموعه شرایط، عاملی که بتواند منابع مالی، استعداد ها وتواناییها را مدیریت کند؛ مفقود وناپیداست.
به عبارت دیگر این منابع در پروسه توسعه به خوبی به کار گرفته نشده اند، به همین دلیل امکان رشد وشکوفایی پیدا نکرده اند ،در صورتی اگر با توجه به کار کردهای متفاوتی که دارند ،به بهره برداری برسند؛ ثروت رفاه واشتغال به دنبال خواهد داشت وفرایند توسعه تحقق پیدا خواهد کرد .
باید اعتراف کنم زیست بوم لرستان سخاوتمندانه سفره خود را برای ساکنانش گسترده است ومدیریتی کارامد می باید تا امکانات موجود و استعدادهای بالقوه این خوان گسترده را ضمن به بهره برداری رساندن ،در جهت توسعه نیز هدایت کند؛ البته با توکل به خداوند متعال تصمیم گیریهای جمعی دراین دو شهرستان می تواند به این مهم بیانجامد .
-با توجه به محبوبیت حضرتعالی در بین اقشار فرهنگی و قشر تحصیلکرده در صورت رد صلاحیت از طرف شورای نگهبان عکس العمل شما چگونه خواهد بود ؟
اگر مستند و براساس شواهد عینی عقلی وقانونی باشد پذیرفتی است در غیر اینصورت راهها قانونی پیگیری محدود نیست
-اقای بهمانی ایا شما از جناح سیاسی خاصی پیروی می کنید؟
بله بنده اصول گرایی معتدل را می پذیرم واین گفتمان با اصلاح منافاتی ندارد زیرا عینیت یافتن هریک از اصول کلی واهداف آرمانی نیازمند اصلاحات خاص اجتماعی می باشند بنابراین اگر اصلاحات ناظربه اصول ومبانی کلی باشند منافاتی با اصول گرایی ندارد واگر ناظر به اصول آرمانی نباشد تدریجا به لیبرالیسم منجر می شود ولیبرالیسم با فرهنگ ایرانی اسلامی ناسازگار است
-لطفا نظرتان رادرباره چگونگی برون‌رفت از مشکلات شهرستانهای سلسله ودلفان ذکر فرمایید .
قبلا توضیح داده ام شعار محوری ما توسعه واشتغال حاصل از آن است. دو فاکتور مهم توسعه هم یکی وجود منابع مالی وانسانی است ودیگری مدیریت این منابع، حال با اذعان به اینکه تنهایک مدیریت علمی وکارامد می تواند منابع را با توجه به کارکردمتفاوتی که دارند به بهره برداری برساند؛ باید عرض کنم دغدغه تثبیت چنین مدیریتی در شهرستان از اولویت بیشتری برخوردار است .

  1. ع - ع

    فقط دکتر کاظمی۱۰۰درصد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان