به گزارش بلوطستان  عضوشورای مشورتی اصلاح طلبان استان لرستان درگفت وگو ی اختصاصی با خبرنگار بلوطستان گفت: شرایط اصلاح طلبان در لرستان بسیار امیدوارکننده است.

محمد رضایی افزود: از لحاظ اجماع ،اصلاح طلبان لرستان  نسبت به دوره های قبل درچارچوب بهتری حرکت می کنند.این چهره مطرح اصلاح طلبان لرستان به خبرنگار برنا بیان کرد : قبلاًممکن بود که هر کسی براساس نظر خودش به اجماعی نسبی برسدولیکن الان به خاطر چارچوب محکمتری که داریم وبرغم نگرانی هایی که بعضی از دوستان دربحث اجماع دارنددارای شرایط بهتری هستیم.

وی ادامه داد: البته به این معنا نیست که حتماً اجماع صد درصدی داریم بلکه شخصا براین اعتقاد هستم که اجماع هشتاد درصدی قابل تحقق بوده واز این بابت میتوان گفت شرایط اصلاح طلبان استان برای انتخابات آتی  مجلس شورای اسلامی امیدوار کننده است.

این عضوشورای مشورتی اصلاح طلبان استان لرستان در پاسخ به پرسشی مبنی بر تایید یا رد صلاحیت کاندیداهای اصلاح طلب در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی به خبرنگار برنا گفت: امیدواریم دوستان شورای نگهبان ومجموعه های آنها دراستانهاوشهرستانها به گونه ایی عمل کنند که باعث گریز مردم از انقلاب ونظام نشوند.

معاون سیاسی وامنیتی استانداری لرستان در دولت اصلاحات با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی نظامی مردمی وپایبند به مردمسالاری است ،تاکید کرد:رد صلاحیت کاندیداهای اصلاح طلب به معنای تاراندن وکم انگیزه کردن مردم از انقلاب ونظام است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود:چون نظام جمهوری اسلامی نظامی مردمی است بنابراین رد صلاحیت کاندیداهای اصلاح طلب به نفع هیچ کس نیست .محمد رضایی در بخش دیگری از این گفت وگو در پاسخ به این سوال که چقدربرای پیروزی کاندیداهای اصلاح طلب در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی امیدوار هستید گفت: با توجه به اقبال عمومی که در جامعه به اصلاح طلبان وجود دارد، در صورت تایید صلاحیت ها شک نکنید که مجلس آینده یک مجلس با رویکرداصلاح طلبی است واکثریت آن رااصلاح طلبان تشکیل خواهند داد.

عضو برجسته شورای مشورتی  اصلاح طلبان استان لرستان اضافه کرد:منتها خودمان هم چه بسا نیروهای خیلی تراز اول اصلاح طلب رابرای شرکت در انتخابات ۷ اسفند آماده نکرده باشیم چون احساس می کنیم با توجه به شرایط دولت  دکتر روحانی نیرو های متوسط اصلاح طلب می توانند کمک بهتروکارآمد تری برای دولت اعتدال باشند.

این جانبازاصلاح طلب عنوان کرد: می خواهیم مجلس آینده هم بر دولت روحانی نظارت داشته باشد وهم از کارهای خوب ومثبت دولت مانند برجام وارتباط با جامعه بین المللی ، شرایط سیاسی داخل کشورومبحث مهمی مانند معیشت اقتصادی مردم نیز حمایت کند.

معاون سیاسی وامنیتی استاندارلرستان درزمان اصلاحات، با این بیان که اصلاح طلبان می توانند مجلس آینده را تشکیل دهند،افزود: به هر صورت امیدواریم مجلس آینده به شکلی باشد که نه تنها مزاحمتی برای دولت روحانی ایجاد نکندبلکه کمک وحامی این دولت باشد.

این چهره شاخص اصلاح طلبان استان لرستان در ادامه  گفت وگوی خود با خبرگزاری برنا در پاسخ به این پرسش که جریان اصلاح طلبی در لرستان چه راهکاری برای شکاف بین نسلی که در این جریان بین نسل جدید وجوانان امروزبا نسلهای قدیمی در کل حوزه ها بوجود آمده ،درنظر دارد ،گفت: این شکاف طبیعی است وهمه ما قدیمی های جریان اصلاح طلبی باید این بحث را بپذیریم که کمتر به کادر سازی جوانان به معنای واقعی آن پرداخته ایم واین پیامد آن زمان است.

این جانباز جنگ تحمیلی وفعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه نیروهای نسل اول انقلاب باید به جوانگرایی اهمیت دهند تصریح کرد: نسل اولی های انقلاب باید متوجه باشند زمانی که خود این دوستان در نظام مسئولیت می گرفتندهم سن وسال وحتی کوچکتراز این بچه هایی بودندکه امروزتشکل های سیاسی تشکیل داده اندلذاباید نسل اولی ها با توجه به تجربه واندوخته ها یشان  شیوخ این جریان باشند وعلاوه بر بها دادن به مشارکت جوانان در مباحث سیاسی کارهای اجرایی را هم به این جوانان بسپارند.

وی با بیان اینکه جوانانی که کار سیاسی واصلاح طلبی انجام می دهند دارای فطرت واحساس پاکی هستند ادامه داد: شخصاًدر جریان اینگونه شکافی بین اصلاح طلبان حوزه های مختلف وشهرهای دیگر استان ازجمله درود ، الیگودرز، الشتروحتی  دیگر حوزه های انتخابیه  هستم و جالب است که جوانان خیلی راحت مسائل اصلاح طلبی را می پذیرندوعقلانی تر عمل می کنندلذا حل این شکاف بین نسلی کار راحتی است وتضاد آنچنانی وجود ندارد.

محمد رضایی در پایان این گفت وگو به خبرنگار برنا تاکید کرد:برای قدرتمند تر کردن این جریان باید به جوانان اصلاح طلب بهای بیشتری در تمام ابعاد این جریان داد.

گفت وگو:  رضا جودکی نژاد -بلوطستان