شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » صادقانه بگویید درباره احمدی نژاد، اشتباه کردیم

 
صادقانه بگویید درباره احمدی نژاد، اشتباه کردیم!
 

به گزارش سایت هاشمی رفسنجانی،دردیدارباجمعی ازدانشگاهیان پنج استان کشور آیت الله هاشمی  به اقیانوسی از خرابی و فساد و دزدی در دولت قبل اشاره می کند. به جلسه جالبی با هیأت رئیسه خبرگان در همین رابطه. اتاقی را هم در انتهای سالن به میهمانان نشان می دهد ومی گوید: همین جا، به آقایان گفتم که  چرا تمام کارهای این دولت را تایید می‌کنید؟. فردا جواب مردم و خدا را چه می دهید؟.بعد هم به آقایی که نایبم در خبرگان بود، گفتم: حالا که رسوا شده، می گویی فلان کس باعث انحرافش شده. اصل انحراف خود اوست. اگر اشتباه کردی، صادقانه به مردم بگو اشتباه کردم. نه اینکه پشت فلان کس قایم شوید و بگویید انحراف کار او بوده؟. مردم این حرفها را باور نمی کنند.

آقای هاشمی در ادامه می گوید دولت روحانی در مقابل اقیانوسی از خرابی هاست. با خزانه خالی و توپخانه ای پر در روبرویش. از تندروها. از اقلیتی افراطی که همه جور امکانات در انتخابات ۹۲ داشتند و شکست خوردند. از صدا و سیما تا دهها تریبون ریز و درشت دیگر. همه می خواستند که خط اعتدال پیروز نشود که شد. حالا همه جمع شده اند که انتقام رای مردم را از دولت منتخب آنها بگیرند. هاشمی می گوید روحانی پای شعارهایش ایستاده. ولی باید مشکلاتش را درک کرد. امروز روز گلایه از روحانی نیست. روز همراهی با روحانی است. درست مثل خود مردم که هم نجیبانه به او رای دادند و هم غریبانه پای او ایستاده اند. با امید به فردایی بهتر.

هاشمی در خاتمه سخنانش درباره مذاکرات هسته ای حرف بسیار مهمی می زند. هم طولانی شدن مذاکرات را مثبت ارزیابی می کند، هم می گوید ایران و غرب دیگر به شرایط  گذشته بر نمی گردند. شرایطی که هر ۶ ماه یک دور مذاکره بود و تجدید تحریم های گذشته و به اضافه تحریم های جدیدتر!.  هاشمی قبلاً هم گفته بود که قهر با آمریکا ابدی نیست. هاشمی به مذاکرات هسته ای خوشبین است، چون ملتی به آن خوشبین است. هاشمی خطرناکترین دوقطبی را دوقطبی نظام–مردم می داند. خطری که گویا اقلیت محدود هدفی جز تحقق آن ندارند.دیروز برای پیروزی احمدی نژاد بود، امروز برای شکست مذاکرات ظریف.هاشمی اگر می گوید مذاکرات قابل برگشت نیست، یک حرف دیپلماتیک نمی زند. یک حرف انقلابی می زند. هاشمی، انقلابی تحوّل پذیری است که می گوید باید به حرف اکثریت مردم تمکین کرد. امروز ملتی توافق و پیشرفت را در تعامل با دنیا می خواهد.توافق ایران و غرب دنده عقب ندارد، چون مردم نمی خواهند.

روایت مصلحت همچنان باقی است……

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان