شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » عتبارات خشکسالی لرستان با نظر فرمانداران توزیع شود/ تنش آبی جدی در کوهدشت و رومشکان

معاون امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه اعتبارات با نظر فرمانداران بین پروژه ها توزیع می شود عنوان کرد: انتظار می رود که مدیران کل در این زمینه راسا پروژه ها را برای تخصیص اعتبار مشخص نکنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید کیان پور بعدازظهر یکشنبه در جلسه توزیع اعتبارات خشکسالی لرستان اظهار اشت: طی سال گذشته نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت خشکسالی به استان وارد و جزئیات این خسارات در قالب نامه ای به معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری ارسال شد.

وی ادامه داد: پس از ارسال نامه پیگیری های مستمری به منظور چاره اندیشی برای رفع خسارات خشکسالی در استان صورت گرفت.

کیان پور با بیان اینکه در این راستا ۷۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور جبران خسارات خشکسالی به لرستان اختصاص یافت افزود: طی جلسه ای در معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری و با همکاری وزارت نیرو و وزارت جهادکشاورزی  وبا نظر مدیران کل این اعتبارات توزیع شد.

وی با اشاره به تبدیل این اعتبارات و نحوه توزیع آنها به مصوبه در تاریخ ۱۸ تیرماه سالجاری بیان داشت: این اعتبارات در ۲۴ تیرماه امسال به استان ابلاغ شد.

اعتبارات خشکسالی با نظر فرمانداران بین پروژه ها توزیع شود

معاون امور عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه اولویت اختصاص این اعتبارات برای رفع مشکلات مردم استان در بخشهای مختلف آب شرب شهری و روستایی است عنوان کرد: اینکه این اعتبار در اختیار چه دستگاهی قرار گیرد در اولویت بعدی اهمیت قرار دارد و مهم ترین نکته برای ما این است که بتوانیم خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم.

کیان پور با بیان اینکه اعتبارات با نظر فرمانداران بین پروژه ها توزیع می شود عنوان کرد: انتظار می رود که مدیران کل در این زمینه راسا پروژه ها را برای تخصیص اعتبار مشخص نکنند و در جلسه با فرمانداران و با تعامل متقابل در راستای تعریف پروژه ها اقدام شود.

وی خواستار نظارت مستمر فرمانداران بر روند تزریق اعتبارات خشکسالی و اجرای پروژه ها مربوط به این بخش شد و گفت: همچنین مدیران کل دستگاههای اجرایی پیمانکاران قوی و توانمند را برای اجرای پروژه ها به کار بگیرند.

معاون امور عمرانی استانداری لرستان ادامه داد: مدیران کل از به کار گیری پیمانکارانی که معطل تخصیص اعتبار از سوی دستگاهها هستند و خودشان بنیه مالی ندارند پرهیز کنند.

هر ۳ ماه یکبار گزارش فعالیتهای انجام شده ارائه شود

کیان پور با بیان اینکه توقع داریم پروژه های تعریف شده از محل اعتبارات خشکسالی طی فصل کاری به نتیجه برسد تصریح کرد: در این راستا هر سه ماه یکبار باید گزارش کار مربوط به فعالیتهای انجام شده ارائه شود.

وی یادآور شد: مدیران دستگاههای مرتبط می توانند کسری اعتبارات خود برای به سرانجام رسیدن پروژه های این بخش را از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ پیشنهاد دهند تا بتوان با همکاری نمایندگان نسبت به تامین اعتبار این پروژه اقدام کرد.

معاون امور عمرانی استانداری لرستان از مدیران کل خواست از خرد کردن پروژه های اجرا شده از محل اعتبارات خشکسالی پرهیز کنند و گفت: همچنین اعتبارات ابلاغی نباید صرف پرداخت دیون شود.

کیان پور همچنین از در اختیار گذاشتن اعتبارات مربوط به تامین آب مناطق عشایری به شرکت آب و فاضلاب روستایی خبر داد و بیان داشت: در این زمینه آبفار لرستان باید با نظر فرمانداران و اداره کل امور عشایری ۱۱ درصد اعتبارات را در مناطق عشایری هزینه کند.

کوهدشت و رومشکان با تنش آبی جدی مواجه هستند

وی همچنین از خریداری تانکر آبرسانی سیار برای دو شهرستان کوهدشت و دلفان خبر داد و بیان داشت: برای افزایش سهمیه تانکر سیار شهرستان دوره چگنی به دو تانکر نیز بررسی کارشناسی صورت خواهد گرفت.

معاون امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه در حال حاضر در دو شهرستان کوهدشت و رومشکان با تنش آبی جدی مواجه هستیم افزود: در این راستا باید تلاش کنیم بحران را در این شهرستانها تا حد امکان حل کنیم.

کیان پور با بیان اینکه این اعتبارات از ردیف حوادث غیرمترقبه و برای رفع مشکلات ناشی از خشکسالی اختصاص یافته است تصریح کرد: ۷۰ میلیارد تومان اختصاصی برای رفع مشکلات مردم باید هزینه شود و مردم ثمره آن را ببینند.

وی ادامه داد: در این راستا باید پروژه هایی که با اعتبارات اختصاصی به نتیجه می رسد در دستور کار متولیان قرار گیرد.

کیان پور با تاکید بر اینکه نباید این اعتبار اختصاصی هدر داده شود عنوان کرد: این اعتبارات باید طی فصل کاری جذب و به صورت بهینه مصرف شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان