شما اینجا هستید
فرهنگی » فراخوان پایتخت کتاب ایران در لرستان منتشر شد

IMG_۲۰۱۴۱۲۰۴_۱۴۴۳۴۵

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان،”ماشااله امان الهی بهاروند “معاون فرهنگی اداره کل با اعلام این خبر اظهار داشت: فراخوان “پایتخت کتاب ایران” با تاکید نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری با نام ” اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی”، توسط معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف حمایت از اقدامات انجام شده، پیشنهاد های نو و ابتکاری، برنامه های جذاب و مردم پسند در موضوع کتاب و کتابخوانی در سراسر کشور برگزار می شود.

وی، با اشاره به اینکه از نتایج این طرح در معرفی نامزد ایران برای انتخاب پایتخت جهانی کتاب استفاده خواهد شد یادآورشد: پایتخت جهانی کتاب، عنوانی است که همه ساله از سوی یونسکو به شهری که در راستای تقویت جایگاه کتاب و ترویج کتابخوانی کوشش چشمگیری داشته است داده می شود.

بهاروند گفت: برنامه های سالانه هرشهر در زمینه ترویج کتابخوانی توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرها با همکاری دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی ارائه می شود که قابلیت شرکت در طرح پایتخت کتاب ایران را دارد.
وی، مشارکت همه اجزای صنعت نشر اعم از پدید آوردندگان، ناشران، کتاب فروشان، کتابداران، سازمان های غیر دولتی و دلتی مرتبط با کتابخوانی، هنرمندان، مفاخر و مشاهیر شاخص و محبوب با در نظر گرفتن طیف گسترده ای از مخاطبان (زنان ،کودکان و نوجوانان )از جمله شرایط شرکت در این فراخوان عنوان کرد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: برنامه های ارسالی بایستی در برگیرنده معرفی مجموعه برنامه ها و فعالیت های فرهنگی، ترویجی و ابتکاری در حوزه کتاب برای حداقل یک سال و حداکثر دو سال با شرایط ذکر شده باشد.

بهاروند، داشتن تناسب با نیازهای محلی، آیین های بومی و ارزش های دینی و ملی، تأثیرگذاری پایدار در ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی، ایجاد انگیزه برای مشارکت مردمی و پشتیبانی دستگاه های اجرایی جهت تأمین هزینه ها و سرمایه گذاری، داشتن قابلیت الگو برداری، تازگی و کیفیت در محتوا و اجرا، ضمانت اجرایی، برآورد کلی هزینه های برنامه ها در برآورد مالی به تأمین منابع، بهره وری و کسب بیشترین تأثیر با کمترین هزینه و گستره اجرای برنامه در سطح شهر، ملی و حتی بین المللی را از ویژگی های کلی برنامه های ارسالی برشمرد.
وی اذعان داشت: علاقمندان به شرکت در این فراخوان می توانند اصل طرح خود را به همراه فرم تکمیل شده با امضاء و مهر رییس اداره و یا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهردار به علاوه مستندات خود را اعم از فیلم، عکس، گزارش، تقدیرنامه و برای فعالیت های شاخص و ابتکاری خود حتی مقدور لوح فشرده ای را که حاوی مطالب و مستندات است ارسال کنند.
بهاروند با اشاره به انتخاب یک شهر تحت عنوان پایتخت کتاب ایران در نیمه اول اسفند؛ از اصحاب فرهنگ و ادب و هنر استان لرستان خواست تا هر چه سریعتر با توجه به لینک موجود در پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل با نام ‘ فراخوان پایتخت کتاب ایران’ به آدرس lorestan.farhang.gov.ir مراجعه و طرح های جامع و علمی خود را به این اداره کل ارسال کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان