شما اینجا هستید
سیاسی » تلاشهای احمدی نژادبرای حضورمجدد/آیاجلیلی درقم عرصه رابرلاریجانی تنگ خواهدکرد؟

 
 
 اگر چه حسن روحانی هنوز دومین سال حضورش در قامت رییس جمهور را به پایان نرسانده اما از همین حالا گمانه زنی ها درباره انتخابات سال ۹۶ بالا گرفته است. گویا پیش رو تر از همه محمود احمدی نژاد است که  از تمام اتفاقات پیرامون دولت یازدهم برای بازگشت به قدرت ، اندوخته جمع می کند.به گزارش مجله اصولگرای مثلث تقریبا هفته ای نیست که او خبرساز نباشد . تلاش برای اعتماد سازی با بدنه ایدولوژیک گذشته بالا گرفته و درست در همین راستا است که به نقل از محمود احمدی نژاد گفته شده، اسفندیار رحیم مشایی دیگر دنبال سیاست ورزی نیست و اگر بنا بر بازگشت باشد دیگر محمود اسفندیار در کنار هم نخواهند بود . یک پیام آشکار به بدنه پیشین که همچنان می توان روی رییس سابق حساب باز کرد.
این اما تنها اتفاق موجود نیست. بدون شک برای دولت بسیار مهم خواهد بود که مجلس دهم چه نمایندگانی را به خود خواهد دید . آیا آرایش سیاسی موجود در مجلس نهم در مجلس آتی هم تکرار خواهد شد که اگر چنین باشد حتما کار برای دولت همچنان سخت خواهد ماند و البته تاثیر گذاری مهمی هم بر انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ خواهد داشت.
و درست همین جاست که در یک شایعه مهم گفته شده سعید جلیلی عزم خود را جزم کرده تا از قم به پارلمان بیاید. گویا بازی بزرگان در حال شکل گیری است. نبرد سیاسی قم بسیار مهم خواهد بود اگر جدال میان لاریجانی و سعید جلیلی باشد. یک سایت خبری دیروز مدعی شد که :«اعضای ارشد جبهه «پایداری» در جلسات متعدد انتخاباتی خود، به این جمع بندی رسیده اند که سعید جلیلی را برای کاندیداتوری در قم آماده کنند ، هر چند وی تا این لحظه به این درخواست «پایداری» پاسخ منفی داده ، اما موثرین این جبهه درصددند با پادرمیانی آِت الله مصباح ، ورود وی به انتخابات مجلس از شهرستان قم را تضمین کنند.قابل ذکر است ، سعید جلیلی دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی در انتخابات ریاست جمهوری پیشین ، با حمایت آیت الله مصباح و جبهه پایداری کاندیدا شده بود.»
حالا این خبر روی ویترین رسانه های متعددی نشسته و چون تکذیبی از سوی سعید جلیلی صورت نگرفته شاید لااقل زمزمه هایش چندان خالی از واقعیت نباشد.حالا باید منتظر ماند و دید معادلات ۹۴ و ۹۶ تا چه حد به تحرکات سعید جلیلی و محمود احمدی نژاد وابسته خواهد بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان