شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » طی ده سال گذشته شهر کوهدشت سه برابر گسترش یافته اما خدمات نه تنها بیشتر نشده بلکه کمتر گردیده/ گودال‌های مدیریتی شهرستان به آسانی قابل ترمیم نیست

«کارگروه مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان کوهدشت» با عنوان «سکونت‌گاهای غیررسمی شهری شهرستان کوهدشت» و  با حضور فرماندار، شهردار، مسئولین شهرستان و کارشناسان طرح در سالن کنفرانس فرمانداری این شهرستان تشکیل جلسه داد.
IMG_0045
به گزارش خبرنگار بلوطستان، محمدکرم محمدی فرماندار شهرستان کوهدشت  در این نشست  که ظهر امروز (سه‌شنبه) برگزار گردید، گفت: طی ده سال گذشته شهر کوهدشت قریب به سه برابر گسترش یافته اما خدمات نه تنها بیشتر نشده بلکه کمتر گردیده است. وی یکی از دردهای اجتناب‌ناپذیر و بحرانی شهرستان کوهدشت را سکونت‌گاه‌های غیررسمی دانست و با ابراز تأسف اظهار داشت: این مکان‌ها هر روز در حال توسعه  هستند، هر روزه به تعداد متقاضیان ساخت بافت‌های فرسوده افزوده می‌شود و خود روستاهای نزدیک شهر که در حال وصل شدن به شهر هستند، هر کدام یک شهر  به حساب می آیند اما هیچ گونه خدماتی برای آن‌ها در نظر گرفته نشده است.
IMG_004614
ابن مسئول خاطرنشان ساخت:  امیدواریم در بحث توانمندسازی این مکان‌ها به شکلی پیش رویم که بتوانیم با طرح‌ها و کارهای کارشناسی شده کارشناسان، کوهدشت را که یکی از شهرستان‌های پر مشکل در این زمینه در استان به شمار می‌رود از این وضعیت نجات داده و شاهد بهبود وضعیتش باشیم. محمدی هم‌چنین بیان داشت: شهرستان کوهدشت علیرغم داشتن بهترین کلاس خاک و قابلیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان، از لحاظ خدمات‌رسانی بامشکل جدی روبه رو است،  ایشان اظهار امیدواری کرد: نتایج و تصمیماتی که در جلسه کارگروه مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان کوهدشت که حول محور آموزش برای ظرفیت‌سازی در مدیریت شهری و نهادهای مرتبط با آن به دست می‌آید  بتواند در بهبود وضعیت موثر باشد.
IMG_0047
به گزارش بلوطستان رحیم جافری شهردار کوهدشت هم خبر داد:  مشکل سکونت‌گاه‌های غیر رسمی در کوهدشت به حد اعلای خود رسیده است. این مسئول با برشمردن دلایل بوجود آمدن سکونت‌گاه‌های غیررسمی اظهار داشت: وجود این سکونت‌گاه‌ها گسست زیادی برای خدمات‌رسانی ایجاد کرده است بگونه‌ای که شهرداری قادر به انجام ارائه خدمات نیست. شهردار کوهدشت در ادامه‌ی این نشست گفت: حدود ۷۰ درصد از ساخت و سازهای این حوزه بدون مجوز هستند.
به گزارش بلوطستان وی با انتقاد از مسکن و شهرسازی اظهار داشت: در این سال‌ها تمام هم و غم مسکن و شهرسازی معطوف به مسکن مهر بوده و به سایر حوزه‌های شهرسازی بی‌توجهی شده است. در سال‌های گذشته بدون هیچ توجیهی کمربند شهر در برخی جاها قطع شده و فضاهای سبز که ریه‌های تنفسی شهر به حساب می‌آیند از بین رفته‌اند.  جافری گفت:‌ضربه‌ای که مسکن و شهرسازی بر پیکره شهر زده جبران‌پذیر نیست. وی خاطرنشان ساخت: علم چراغ راه توسعه شهر است نه احساس و در دولت تدبیر امور بر مبنای عقلانیت، مطالعه‌ و کار کارشناسی پیش می‌رود اما گودال‌های مدیریتی که در سال‌های پیش در شهرستان بوجود آمده، به آسانی قابل ترمیم نیست. ایشان در خاتمه از فرماندار خواست که شهرداری را یاری کند تا با ۱۱۵ مورد ساخت و ساز غیرمجاز برخورد نماید و نسبت به تخریب آن‌ها اقدام گردد.
IMG_0055
   IMG_0048
نمونه تصاویر و اسلایدهای ارائه شده در جلسه
IMG_0042
IMG_0050 IMG_0052 IMG_0054  IMG_0057 IMG_0058
گزارش و عکس‌ها: بساطی؛ بلوطستان

  1. احمدی

    آقای شهردار لطفا چاله چوله ها را پر کنید ! خرجی ندارند(هزینه بردار نیستند) زیاد واقعا معظل کلانیست درک کنید خودرو پراید را که جلو بندی ضعیفیدارد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان