شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » فضای باز انتقاد به فضای تخریب تبدیل نشود

استاندار لرستان گفت: بعضی افراد به دنبال ایجاد فضای تخریب در فضای باز به وجود آمده هستند.به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، هوشنگ بازوند عصر امروز در جلسه رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی استان لرستان اظهار کرد: حدود ۴۱۰ کیلومتر خطوط لوله نفت از استان لرستان عبور می‌کند که در ۳۶ سال گذشته برخی مشکلات را برای استان لرستان در پی‌ داشته است در صورتی که می‌توانست زمینه ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان را فراهم آورد چنان که می‌بینیم در استانی مشابه این ظرفیت باعث ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی شده است.

وی گفت: با همکاری مشاور طرحی تهیه شده است که خسارت‌هایی که این خطوط در ۳۶ سال گذشته داشته بررسی شود و ظرفیت‌هایی که می‌تواند در توسعه استان داشته باشد، مشخص شده تا در برنامه ششم توسعه گنجانده شود.

بازوند خاطرنشان کرد: مشکلات واحدهای صنعتی در اسرع وقت باید رسیدگی و حل شود و اگر واحدی مشکل سرمایه در گردش داشته باشد به آنها رسیدگی می‌کنیم و اگر مشکلات شهرک‌های صنعتی با رفع مشکلات زیرساختی حل شود، سریع آنها را برطرف می‌کنیم و به واقع رفع مشکلات زیرساختی شهرک‌های صنعتی در اولویت ما است.

وی به اعلام آمادگی بنیاد برکت برای مشارکت در سرمایه‌گذاری در استان لرستان اشاره کرد و عنوان کرد: بنیاد برکت برای سال ۹۴ اعلام آمادگی کرده که ۳۰۰ میلیارد تومان در سرمایه‌گذاری در واحدهای تولیدی استان مشارکت کند، ولی حضور این بنیاد مستلزم رفع مشکلات پیش‌رو است و یقینا اگر مشکلات را حل نکنیم بنیاد در استان حضور پیدا نمی‌کند و باید تلاش کنیم از این ظرفیت خوب نهایت استفاده را داشته باشیم.

استاندار لرستان تصریح کرد: به ظرفیت بالای بخش خصوصی در توسعه و پیشرفت اعتقاد کامل داریم، چرا که دولت به تنهایی نمی‌تواند مشکلات را برطرف کند و به واقع دولت یک کارفرمای ورشکسته است.

وی افزود: به دنبال این هستیم که طرح‌های جذاب در استان لرستان ایجاد کنیم و یقینا برای توسعه باید یک‌سری هزینه‌ها را متحمل شد و کارها باید به صورت کارشناسی شده انجام شود در حالی که می‌بینیم به دلیل انجام کارهای غیرکارشناسی در گذشته مشکلات زیادی به وجود آمده است.

بازوند اظهار کرد: در حال حاضر فضایی باز در کشور و استان لرستان وجود دارد که امکان نقد کردن و ابراز عقیده برای هر کسی فراهم است در حالی که در گذشته به هیچ وجه چنین فضایی وجود نداشت، ولی با این حال می‌بینیم، بعضی از افراد به‌جای نقد منصفانه و کارشناسی شده، به دنبال تخریب هستند که این موضوع شایسته و خوب نیست.

وی اضافه کرد: امسال توجه ویژه‌ای به واحدهای صنعتی استان داشته‌ایم به نحوی که اعتبار شهرک‌های صنعتی رشدی ۱۰۰ درصدی داشته است، ولی با این حال مشکلات زیادی وجود دارد که نیاز به تلاش بیشتری است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان