شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » “فیشینگ” یکی از رایج‌ترین حملات دیجیتال

cyber-attack
حملات «فیشینگ» (Phishing) سال‌هاست که قربانی می‌گیرند و هنوز بعد از هشدارهای زیادی که به کاربران در این مورد داده شده باز هم قربانیان فیشینگ زیاد هستند و هنوز فیشینگ یکی از رایج‌ترین انواع حملات دیجیتال محسوب می‌شود.
شاید بپرسید فیشینگ یعنی چه؟ فیشینگ به روشی گفته می‌شود که فرد حمله‌کننده سعی می‌کند به طریقی احساسات و هیجان های فرد قربانی را تحریک کرده و او را فریب دهد تا روی لینکی کلیک کند که آلوده است و احتمالا از قربانی می‌خواهد که هر چه سریع‌تر پسوردش را تغییر داده یا اطلاعات مهمی را در جایی وارد کند.
این هیجان دروغین می‌تواند به خاطر بانک و حساب بانکی باشد یا ایمیلی به ظاهر از طرف یک دوست نزدیک و یک عضو خانواده و یا هزاران مورد دیگر که الان به ذهن‌تان نمی‌رسد.مهم‌ترین دلیل رایج بودن و خطرناک بودن فیشینگ این است که روی تنبلی و احساسات انسان سرمایه‌گذاری می‌کند و تا الان نیز موفق بوده است. اما روش‌هایی برای جلوگیری از فیشینگ وجود دارد که هرچند امنیت صددرصد را به همراه ندارند – چراکه امنیت صددرصد وجود ندارد – اما ریسک را پایین می‌آورند.
می‌خواهیم اپلیکیشنی را در اندروید معرفی کنیم که به شما در برابر حملات فیشینگ کمک می‌کند. اسم این اپلیکیشن « فیشینگ دیتکتیو» (Phishing Detective) است. اپلیکیشنی رایگان که به شما کمک می‌کند لینک‌های مشکوک را بهتر تشخیص دهید. این اپلیکیشن را در گوگل‌پلی سرچ کنید و مراقب باشید اپلیکیشنی را دانلود و نصب کنید که محصول شرکت “DoubleR Software” باشد.
امکان سرچ کامل هر نوع فیشینگ و یا شرکت‌های مهمی که هدف این حملات قرار گرفته‌اند در این اپلیکیشن وجود دارد. همچنین با نشان دادن اسکرین‌شات‌های مختلف، نحوه تشخیص جعلی بودن پیج را به شما نشان می‌دهد که خودش به تنهایی یک تمرین اساسی برای تشخیص پیج‌های آلوده و مشکوک محسوب می‌شود.
برای استفاده از این اپلیکیشن کافی است هر بار که به یک لینک مشکوک برخورد کردید، آن لینک یا قسمتی از آن را کپی کنید و در اپلیکیشن قرار بدهید تا فیشینگ دیتکتیو آن را در دیتابیس عظیمی که دارد سرچ کرده و اگر قبلا شناسایی شده آن را به اطلاع شما برساند، به علاوه تمام شرکت‌های مهمی که هدف آن قرار گرفتند. البته این لینک‌ها را می‌توانید از جاهای مختلف چک کنید، از ایمیل، فیسبوک، توییتر و غیره.
فراموش نکنید که برای استفاده از این اپلیکیشن و ویژگی‌های آن، مرورگر دیفالت را نباید مرورگر اندروید قرار بدهید. در نهایت باید بدانید که هیچ‌وقت امنیت صددرصد وجود ندارد و فکر نکنید که یک اپلیکیشن می‌تواند تمام کارها را انجام بدهد. اولین و مهم‌ترین گام در برابر یک حمله فیشینگ، چشمان باز و حواس جمع است. پس لطفا مراقب باشید.
هر چقدر بیشتر بدانید،بیشتر در امنیت خواهید بود ، منابع آموزشی آنلاین از جمله سایت پلیس فتا را در آدرس http://www.cyberpolice.ir مطالعه کنید و همچنین در صورت وجود هرگونه ابهام و جرمی در فضای مجازی آن را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا به آدرس http://www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی اطلاع دهید.
فرماندهی انتظامی شهرستان کوهدشت – پلیس فتا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان