شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » لاریجانی رئیس ماند ،نواب رئیس حفظ شدند


 

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۱۰ خردادماه) مجلس شورای اسلامی اعضای هیأت رئیسه اجلاسیه دوم مجلس دهم شورای اسلامی را انتخاب کردند.

به گزارش بلوطستان علی لاریجانی با ۲۰۴ رأی موافق از مجموع ۲۶۸ رأی مأخوذه به عنوان رئیس دائم اجلاسیه دوم مجلس شورای اسلامی در دوره دهم انتخاب شد. همچنین مسعود پزشکیان با کسب ۱۷۹ رأی موافق و علی مطهری با کسب ۱۶۳ رأی موافق از مجموع ۲۵۳ رأی به عنوان نواب اول و دوم انتخاب شدند.

بر این اساس محمد آشوری تازیانی با ۱۸۴ رأی، بهروز نعمتی با ۱۲۹ رأی و اسدالله عباسی با ۱۲۲ رأی از مجموع ۲۷۶ رأی مأخوذه، توانستند اکثریت آرا را برای جایگاه ناظران به دست آورند. اکبر رنجبرزاده با ۱۸۳ رأی، محمدحسین فرهنگی با ۱۸۲ رأی، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی با ۱۷۹ رأی، غلامرضا کاتب با ۱۷۸ رأی، محمدعلی وکیلی با ۱۷۱ رأی و احمد امیرآبادی فراهانی با ۱۶۵ رأی و از مجموع ۲۷۷ رأی مأخوذه توانستند با اکثریت آرا به عنوان دبیران هیات رییسه مجلس انتخاب شوند.

مسعود پزشکیان و علی مطهری در حالی امسال برای نایب رئیسی مجلس به ترتیب ۱۷۹ و ۱۶۳ رأی آوردند که این دو سال گذشته با ۱۵۴ و ۱۳۳ رای به عنوان نواب ریاست مجلس برگزیده شدند.

این نشان از رشد و گرایش بیشتر نمایندگان مجلس به دولت حسن روحانی پس از انتخابات ۲۹ اردیبهشت دارد که بروز آن را در افزایش آرای کاندیداهای مشترک دو‌ فراکسیون امید و مستقلین ولایی برای نواب ریاست مجلس می‌توان مشاهده کرد.علی لاریجانی در سال گذشته با ۲۳۷رای به عنوان ر ئیس مجلس دهم برگزدیده شده بود که امسال با ۳۳رای کمتر نسبت به سال گذشته برای ریاست مجلس ۲۰۴رای کسب کرد.

فریده اولاد قباد تنها زنی که در انتخابات هیات رئیسه مجلس برای دبیری نامزد شد او ۱۴۱ رای بدست آورد .فریده اولاد قباد تنها زنی که در انتخابات هیات رئیسه مجلس برای دبیری نامزد شد او ۱۴۱ رای بدست آورد .به این ترتیب هیات رییسه در سال دوم هم مردانه ماند به این ترتیب هیات رییسه در سال دوم هم مردانه ماند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان