شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » لرستان از بی سوادترین استان های کشور است

d16ebd2ba69aa8a094fd6054d86bc54c
به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا قدرت اله ترابی نژاد در اولین جلسه ستاد پشتیبانی نهضت سواد آموزی شهرستان پلدختر که صبح امروز در فرمانداری برگزار شد افزود:دین مبین اسلام به مسئله علم و دانش اهمیت زیادی داده است.

وی افزود:بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام(ره) با بصیرت و آگاهی که داشتند به درستای در سال ۵۸دستور تشکیل نهضت سواد آموزی را در کشور دادند که بحمد الله نهضت سواد آموزی در مبارزه با بی سوادی خدمات زیادی داشته است.

ترابی نژاد اظهار داشت:با توجه به اینکه لرستان طبق آمار سال ۹۰جزء شش استان کشور در زمینه نرخ بالای بی سوادی در رده سنی ۱۰تا۴۹سال است،مشارکت کلیه دستگاههای اجرایی و مردم را برای ریشه کنی بی سوادی در شهرستان پلدختر نیاز است.

فرماندار پلدختر با بیان اینکه علت اصلی بسیاری از ناهنجاری ها و بزه های اجتماعی بی سوادی است تاکید کرد:والدین بایستی به تحصیل فرزندان خود بیشتر توجه کنند و اگر در نقطه ای افرادی را می شناسند که از تحصیل بازمانده از طریق آموزش و پرورش آن افراد شناسایی و ساماندهی شوند.

وی تصریح کرد:جهاد کشاورزی،امور عشایری،رسانه های محلی ،مطبوعات،بخشداران و دهیاران باید با عزم ملی نسبت به شناسایی افراد بی سواد و تبیین مسئله دانش و سواد آموزی تمام تلاش خود را به کار گیرند.

ترابی نژاد با اشاره به اینکه اختلاف آماری در برخی از مواقع مانع  رسیدن به هدف می شود بیان کرد:آموزش و پرورش و نهضت سواد آموزی با انجام کارهای میدانی،نسبت به شناسایی افراد بی سواد به تفکیک جنسیتی اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در پلدختر در مورد تحصیل اتباع بیگانه اضافه کرد:اتباع بیگانه کم سواد یا بی سوادی که در شهرستان پلدختر هستند باید در چارچوب قانون از طریق نهضت سواد آموزی مورد آموزش قرار بگیرند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان