شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » ماشین آتس نشانی کوهدشت، شیلنگ آب ندارد!/ آتش نشان، لباس ضد حریق ندارد!

روز به روز در کشور آمار خسارات مالی و جانی ناشی از تصادفات، بروز سوانح مختلف و آتش‌سوزی‌ها بالا می رود. وقوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی در این بین باعث شده که ایران در زمره ده کشور نخست بلاخیز دنیا قرار بگیرد و البته این خود لزوم برخورداری از امکانات را در هنگام بروز سوانح ضروری می سازد. به طور معمول در استان های محروم کشور عدم حضور به موقع و تأخیر در مهار بلایا و امدادرسانی بحران زاست و تهدیدی برای آسیب دیدگان سوانح محسوب می شود. بنا به گفته ی کارشناسان، دلیل اصلی امدادرسانی نامطلوب و دیرهنگام، ضعف شدید در تجهیز امکانات مورد نیاز ناوگان آتش‌نشانی، فرسودگی ماشین‌آلات این ناوگان و نبود نیروهای آماده و آموزش‌دیده به ویژه در استان‌های محروم است.

ایستگاه های آتش نشانی کوهدشت، فقط نام ایستگاه را یدک می کشد

بنا بر این گزارش آتش نشانان شهرستان کوهدشت در کنار وقوع بلایا، سوانح و تصادفات روزافزون در حالی مشغول به خدمت هستند که از ابتدایی ترین امکانات آتش نشانی برخوردار نیستند و علاوه بر این امکانات در دسترس آن ها برای مهار بلایا و آتش سوزی در حد مطلوب نیست و همین امر باعث شده که آتش نشانان کوهدشت در هنگام بحران ها و آسیب ها و بلایا از جان خود مایه بگذارند.

گزارشی از وضعیت آتش نشانان کوهدشت

ماشین آتش نشانی بدون جایگاه

یکی از کارکنان آتش نشانی کوهدشت در این رابطه می گوید: امکانات در آتش نشانی شهرستان کوهدشت نسبت به دیگر شهرها در سطح مطلوبی قرار ندارد. این آتش نشان دلیل عدم مطلوبیت را ضعف مدیریت دانست و اظهار داشت: با توجه به جمعیت و موقعیت جغرافیایی کوهدشت، این شهر باید دارای سه ایستگاه آتش نشانی باشد.

گزارشی از وضعیت آتش نشانان کوهدشت

شهرداری، جایگاه ماشین های آتش نشانی را غصب کرده است

وی با بیان اینکه در حال حاضر فقط دو ایستگاه آتش نشانی در کوهدشت وجود دارد؛ تصریح کرد: ایستگاه های موجود آتش نشانی در شهر کوهدشت، فقط نام ایستگاه را یدک می کشند. این آتش نشان، عدم آموزش نیروهای آتش نشانی را یکی از معضلات پیش روی آتش نشانان دانست و اظهار کرد: در شهری مانند تهران از نیروهای آتش نشانی هر سه ماه یک بار تست ورزش به عمل می آید. وی انجام تست های ورزشی آتش نشانان را حرفه ای دانست و ادامه داد: یورزشکار آماتور نمی تواند در این تست ها پذیرفته بشود.

نیروهای آتش نشانی از انجام دوره های آموزشی ویژه بی خبر هستند

این آتش نشان با بیان اینکه در شهرهای دیگر به وضعیت جسمانی آتش نشانان توجه ویژه ای می شود؛ گفت: در شهر کوهدشت این تست های ویژه ی آتش نشانان انجام نمی شود. وی بروز بلایا و آسیب ها و اتفاقات را مربوط به آتش نشانی دانست و افزود: نیروهای آنش نشانی باید از علم و آموزش برای مقابله با بحران ها و بلایا برخوردار باشند.

گزارشی از وضعیت آتش نشانان کوهدشت

محل استراحت، آشپزخانه و … آتش نشانان کوهدشت

این آتش نشان، آسیب ها و بلایا را شرایطی بحرانی خواند و اظهار داشت: آتش نشانان در شهر کوهدشت نه امکانات دارند و نه این آموزش های مرتبط را پشت سر گذاشته اند. وی شرکت نیروها در دوره های آموزش ویژه ی آتش نشانی که در استانداری برگزار می شود را مختص به نیروهای آتش نشانی کوهدشت ندانست و تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی از انجام این دوره های آموزشی بی خبر هستند و دوره های آموزشی استانداری که حداقل سه میلیون هزینه را در بردارد؛ صرف نیروهایی غیر از آتش نشانان کوهدشت می شود.

شهرداری، جایگاه ماشین های آتش نشانی را غصب کرده است

  این آتش نشان با بیان اینکه انجام ورزش برای آتش نشانان در جهت مقابله با بلایا، نقش ویژه ای دارد؛ اظهار داشت: آتش نشانان کوهدشت هیچ گونه امکانات ورزشی ندارند و حتا باشگاهی هم برای ورزش آن ها در نظر گرفته نشده است.

گزارشی از وضعیت آتش نشانان کوهدشت

گزارشی از وضعیت آتش نشانان کوهدشت

وی با بیان اینکه فقط یک میز تنیس در این سازمان موجود بوده؛ بیان داشت: به دلیل استقرار شهرداری ناحیه ۲ کوهدشت در آشیانه ی ماشین آتش نشانی این ماشین ها در خیابان نگهداری می شود!

آتش نشانان کوهدشت هنوز لباس ضد حریقی ندارند!

این آتش نشان، ایستگاه های آتش نشانی را فاقد استراحت گاه، آشپزخانه و … دانست و تصریح کرد: آتش نشانان باید هر ۶ ماه یک بار کفش ضد حریق و لباس ضد حریق داشته باشند؛ اما آتش نشانان کوهدشت هنوز لباس ضد حریقی ندارند!

گزارشی از وضعیت آتش نشانان کوهدشت

وی خرید کفش ضد حریق آتش نشانان کوهدشت را مربوط به ۳ سال گذشته دانست و تصریح کرد: بارها برای لباس های ضد حریق مراجعه داشته ایم؛ اما هنوز به جایی نرسیده ایم و برای مهار آتش و دیگر بلایا با دیگر شهروندان هیچ تفاوتی نداریم. زمین خالی که می تواند مکان ورزشی باشد این آتش نشان با بیان اینکه در مسیر جاده زانوگه تانکرهای عراقی در حال رفت و آمد هستند؛ اظهار داشت: در این مسیر در بیش تر مواقع به دلیل جاده ی نامناسب تانکرهای حمل سوخت تصادف می کنند و در نهایت این تصادف موجب حریق می شود.

آتش نشانان کوهدشت، کف ساز برای مهار آتش در دسترس ندارند!

وی بهترین وسیله برای خاموش کردن آتش را کف دانست و تصریح کرد: آب خالی آتش را تشدید می کند و این در حالی است که آتش نشانان کوهدشت بارها برای تهیه این کف ساز(اینداکتور) مراجعه داشته اند؛ اما هنوز اقدامی در جهت تهیه صورت نگرفته است.

این آتش نشان با بیان اینکه در سازمان آتش نشانی کوهدشت، یک میلیون تومان از حقوق نیروهای آتش نشانی کوهدشت کسر شده است؛ بیان داشت: با وجود کمبود امکانات و عدم آموزش های ویژه، اما نیروهای آتش نشان کوهدشت از زبده ترین نیروها هستند و سخت ترین عملیات را انجام داده اند.

گزارشی از وضعیت آتش نشانان کوهدشت

آشپزخانه آتش نشانان

وی با بیان اینکه حقوق کارکنان آتش نشانی کوهدشت همیشه معوقه است؛ گفت: شهروندان به آتش نشانان در هنگام وقوع بحران، اعتماد دارند؛ اما آیا ما با وجود این عدم امکانات می توانیم جوابگوی اعتماد مردم باشیم و شرمنده ی آن ها نباشیم؟ این آتش نشان، جایگاه دو ماشین آتش نشانی را در خیابان دانست و تصریح کرد: ماشین آتش نشانی باید در آشیانه باشد تا دچار آسیب و یا دچار یخی آب در زمستان نشود.

ماشین های آتش نشانی کوهدشت یا شیلنگ آب و یا لاستیک خودرو ندارند!

وی با بیان اینکه حتا دو ماشین آماده حریق در اختیار آتش نشانان نیست؛ بیان داشت: ماشین های آتش نشانی کوهدشت یا شیلنگ آب و یا لاستیک خودرو ندارند!

گزارشی از وضعیت آتش نشانان کوهدشت

ماشین آتش نشانی کوهدشت، شیلنگ آب ندارد!

طبق استاندارد جهانی به ازای هر ۵۰ هزار جمعیت شهری باید یک ایستگاه آتش‌نشانی وجود داشته باشد، این در حالی است که کوهدشت با ۹۲٬۹۲۷ نفر جمعیت بر اساس سرشماری سال  ۱۳۹۰دارای این معیار نیست و طبعاً نمی تواند خدمات مطلوب‌تری به شهروندان و حادثه‌دیدگان ارائه کند.

با دست و آب خالی به نبرد بلایا می روند تا شرمنده مردم نباشند

آتش نشانان کوهدشت با وجود عدم امکانات لازم، یکی از زبده ترین آتش نشانان استان لرستان هستند و مهارت آن ها را می توان در عملیاتی سخت مانند مهار آتش سوزی ۳ تانکر ۲۸ هزارلیتری حمل سوخت با آب خالی در جاده شُرشُره جست و جو کرد.

این آتش نشانان انجام  عملیات سخت را وظیفه ی خود می دانند و با دست و آب خالی و حتا فراتر از وظایف خود به نبرد با آتش و بلایا می روند و نان خود را از آتش به دست می آورند تا شرمنده مردم نباشند

برگرفته از: آسوبان

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان