شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » مجری طرح: این طرح از مصوبات سفر ریاست جمهور به لرستان به نام طرح سنگبری مدرن لرستان است

photo_2017-02-05_23-38-34

کلنگ اجرای کارخانه آهک صنعتی و هیدراته پلدختر بر زمین زده شد. به گزارش بلوطستان عملیات اجرایی طرح تولید آهک صنعتی و هیدراته و بلوک های سبک گازی روز یکشنبه در آیینی با حضور مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در امور معدنی در پلدختر آغاز شد.

معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت لرستان  در این مراسم گفت: پروژه کارخانه آهک صنعتی و هیدراته پلدختر یکی از اصلی ترین پروژه های اقتصاد مقاومتی در راستای جلوگیری از خام فروشی و استفاده از نعمت خدادای از این منطقه است.

photo_2017-02-05_23-38-01

مهدی کرباسیان افزود:  سرمایه گذاران پروژه کارخانه آهک صنعتی و هیدراته جوانان شهرستان پلدختر را به کار بگیرند.وی گفت: در حضور همه مقامات و مردم اعلام می داریم که از نظر بودجه جای نگرانی نیست و شرکت نوسازی صنایع و ایمیدرو بودجه این پروژه را به طور کامل پرداخت می کند.کرباسیان افزود:  این پروژه حدود ۱۵۰ نفر اشتغال مستقیم و ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ هزار تن آهک هیدراته را خواهد داشت.

استاندار لرستان نیز گفت: لرستان با وجود ظرفیت ها ، پتانسیل ها و قابلیت های بی شمار  متاسفانه در گذشته از حضور بخش خصوصی بی بهره بوده است.هوشنگ بازوند افزود:  لرستان همچنان  از بیکاری رنج می برد و کمتر خانواده ای در این استان پیدا می شود که یک فرد بیکاری نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در گذشته دولت به دنبال توسعه استان بدون حضور بخش خصوصی بوده است ،اظهار داشت:  این امر  در گذشته نتوانست جوابگوی عقب ماندگی ها باشد و در این چندسال بخش خصوصی وارد عمل شد ه است.

وی افزود:  سالیانه حدود ۵ هزار میلیارد تومان در استان لرستان سرمایه گذاری صورت گرفت.استاندار لرستان گفت: مردم شهرستان پلدختر از کلنگ زنی ها خاطره خوشی ندارند به طوری که  بعضی پروژه ها در استان از کلنگ زنی تا آغاز عملیات اجرایی آن ۵ سال طول کشیده که این مسئله موجب بی اعتمادی مردم شده است.

وی تصریح کرد: مسوولان شهرستان پلدختر باید  سرمایه گذاران را کمک کرده و مشکلات احتمالی را حل کنند. وی تصریح کرد:  در این رابطه فرماندار شهرستان پلدختر مکلف است که مشکلات سر راه سرمایه گذاران را حل کند.

photo_2017-02-05_23-38-07

استاندار لرستان گفت: از امام جمعه پلدختر انتظار می رود  سرمایه گذاران را حمایت و در این رابطه با مردم صحبت کند که راه نجات مبارزه با بیکاری در شعار و حرف و سرمایه گذاری دولت نیز جوابگو نیست و تنها در سرمایه گذاری بخش خصوصی است.وی گفت: این طرح  از مصوبات سفر ریاست جمهور به لرستان است.

امام جمعه پلدختر هم گفت: مسئله اقتصاد و معیشت مردم مهم ترین نیاز امروز کشور است که انتظار می رود دولتمردان با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری، تکیه بر استعدادها، حرکت در مدار و محور اقتصاد مقاومتی و به کارگیری ظرفیت های داخلی این مشکل را برطرف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد سوری افزود: مسئله اقتصاد و معیشت مردم مهم ترین نیاز امروز کشور است.وی گفت: دولت باید در راستای خدمت به نظام و مردم به ویژه مردم محروم و مستضعف تلاش کند و زمینه های رشد و توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق محروم را ایجاد کند.

photo_2017-02-05_23-38-14

نماینده مردم پلدختر نیز در این مراسم گفت: انتظار می رود دولت پروژه ها را با نگاه جهادی آغاز کند . سید حمیدرضا کاظمی افزود:  مردم این شهرستان خاطره خوشی از کلنگ زنی های بی حاصل در گذشته ندارند.سید حمیدرضا کاظمی افزود: خواسته مردم این است که پروژه ها اجرا شوند و از نیروهای بومی تحصیل کرده و توانمند شهرستان در تمام زمینه ها استفاده و جذب کار شوند

وی گفت: مردم محروم این شهرستان نیاز به اشتغالزایی و محرومیت زدایی دارند که اجرایی کردن این پروژه ها کمک موثری در جهت محقق شدن این مطالبه به حق مردم است.

سرپرست فرمانداری پلدختر هم گفت: شهرستان پلدختر در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و جذب سرمایه گذار دارای معادن غنی سرشار از سنگ، گچ، آهک، سیمان و … است.نعمت اله دستیاری افزود:  پلدختر بهشت معادن آهک و گچ و سیمان در ایران است . وی تصریح کرد: خدمات دولت یازدهم نسبت به دولت های پیشین افزایش چشمگیر داشته است.

مجری طرح احداث کارخانه آهک صنعتی و هیدراته پلدختر نیز در حاشیه  این آیین گفت: ۶ هزار میلیارد ریال جهت احداث فاز نخست این طرح یعنی تولید آهک صنعتی و هیدراته در نظر گرفته شده است.

احدالله رضایی افزود: برای فاز دوم تولید بلوک های سبک گازی و نانوکربنات کلیسم نیز حدود ۶۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.وی گفت:  ظرفیت فاز نخست این طرح ۳۰۰ هزار تن بار ورودی است که درصدی از محصول تولیدی آن در کارخانه فاز دوم به مصرف خواهد رسید.رضایی ادامه داد:  با اجرای این طرح ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۵۰ نفر به طور غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد. وی خاطر نشان کرد : این طرح بر گرفته از مصوبات سفر ریاست جمهور به لرستان به نام طرح سنگبری مدرن لرستان است که به دلیل مشکلات زیست محیطی در دریافت معادن سنگ های تزینی تغییر کاربری یافت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان