شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » محمودی در آبفا، ابهام در حضور فریدونی در شورای پلدختر

photo_2017-03-01_00-54-08
 

شهاب محمودی از سوی مدیرکل آبفای لرستان بعنوان رئیس آب و فاضلاب پلدختر منصوب شد.به گزارش بلوطستان این انتصاب در حالی رخ داده است که شهاب محمودی هم اینک عضو شورای شهر پلدختر است و بر اساس قانون با توجه به انتصابش بعنوان رئیس جدید آبفای پلدختر باید از عضویت در شورای شهر کنار رفته و جای خود را به عضو علی البدل شورای شهر بدهد.
تیموری فریدونی عضو علی البدل شورای شهر پلدختر است و براساس قانون باید بعنوان عضو جایگزین جانشین شهاب محمودی شود. انتصاب محمودی بعنوان رئیس آبفای پلدختر به معنی خروج وی از جمع اعضای اصلی شورای اسلامی شهر پلدختر است زیرا به استناد به قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور تصویب شده در سال ۷۵ و با استناد به آیین نامه داخلی شورای اسلامی شهر تصویب شده در سال ۹۵ هیئت وزیران و با ارجاع به بند دوم و چهارم ماده ۲۸ قانون شوراها تیمور فریدونی باید به عنوان عضو اصلی شورا دعوت شود تا باتشریفات قانونی طی شده به عنوان عضو جدید اصلی شورای اسلامی شهر پلدختر ادای سوگند کند.
قانون به صراحت گفته است اگر عضو اصلی شورای اسلامی شهر به منصب دولتی منصوب شود نمی تواند هم زمان هم عضو اصلی شورای اسلامی شهر باشد.این نکته را معاون عمرانی استاندار لرستان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص تعیین تکلیف شدن وضعیت شورای شهر خرم آباد پس از انتصاب جهان آرا بعنوان مدیرکل کتابخانه های لرستان بیان کرده بود.
آنچه از مفاد قانون استنباط می‌شود این است که عضو علی‌البدل به ترتیب اکثریت آراء بعد از آخرین نفر منتخب اصلی تعیین می‌شود، در صورت خروج یک یا چند نفر از اعضای اصلی شورا، عضو علی‌البدل صرفاً با دعوت فرماندار یا بخشدار محل و پس از اعلام توسط رئیس یا نایب‌رئیس شورای مربوطه به شورا دعوت می‌گردد.
معرفی عضو علی‌البدل به شورا از وظایف یا تکالیف فرماندار یا بخشدار محل است و هیچ مقام دیگری حق دخالت در این امر را حسب قانون ندارد، این تکلیف به استناد ماده ۱۱ آیین‌نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مقرر گردیده و باید بلافاصله پس از وصول نامه‌ شورا عضو علی‌البدل معرفی گردد.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان