شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » محور پلدختر به پل زال ردیف ملی دارد/با چهارخطه کردن محور پلدختر رقیبی برای آزاد راه خرم آباد – پل زال ایجاد می شود

http://www.mojnews.com/res/cms_Contents_I_Images_1557450.jpg

به گزارش بلوطستان با حضورمعاون برنامه ریزی  و اقتصاد  حمل و نقل  وزارت راه و شهرسازی ، مهندس ترابی نژاد فرماندار پلدختر و مدیرکل راه و شهرسازی استان از  عملیات اجرایی چهارخطه خرم آباد – پلدختر  بازدید به عمل آمد.

 معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در این بازدید  گفت : سیزده  طرح ملی  در حوزه  مسکن و راه در استان لرستان داریم که ۱۳۶۰ میلیارد ریال  این طرح ها قرار داد  دارند وی در  در خصوص  محور  چهارخطه خرم آباد – پلدختر  اظهار داشت : در سال ۹۳ حدود ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار پروژه ها بوده که پیشرفت ۵۰درصدی داشته وبرای سال آینده  نیز۴۰۰ میلیارد ریال  پیش بینی شده است  و در سفر  رئیس جمهور محترم به استان  اعتبار این طرح ها ۱۰۰ درصد  تخصیص داده شده است.

وی گفت:هم اکنون چهارخطه در پنج قطعه  تعریف شده و در  حوزه پلدختر فعالیت دارند که امیدواریم  با پیگیری و تزریق اعتبار این طرح ها را  سال ۹۴ به بهره برداری  برسانیم . وی در خصوص  محور پلدختر  – پل زال  گفت :  این قطعه ردیف  اعتباری ملی دارد و انشاالله تصمیم خوبی  در این رابطه خواهیم گرفت .

وی در ادامه افزود: با چهارخطه کردن محور پلدختر رقیبی برای آزاد راه خرم آباد – پل زال ایجاد می شود.معاون وزیر راه در ادامه به بالا بودن آمار کشته شدگان در تصادفات جاده ای نسبت به دنیا افزود: فعال شدن کمیسیون ایمنی راهها ازجمله اقدامات خوبی است در راستای کاهش تصادفات تشکیل می شود.
وی با اشاره به اینکه سالیانه حدود هفت درصد ازتلفات کم می شود، اظهارکرد: برنامه داریم که آمار تصادفات را از سال ۸۴ تا ۱۴۰۴ از ۲۸ هزار کشته به ۲۴ هزار کاهش بدهیم.
امینی ادامه داد: استان لرستان یکی از استان‌های موفق در کاهش تصادفات بوده که تقریباً به‌طور متوسط از دوره شروع برنامه کاهش تصادفات، در این استان حدود ۹٫۳ درصد در کاهش تصادفات موفقیت داشته، درحالی‌که این نسبت در سطح کشور به‌طور میانگین حدود ۵٫۶ درصد است.

ترابی نژاد فرماندار پلدختر نیزدر این بازدید گفت : با احداث  آزاد  راه پل زال مردم حوزه شهرستان پلدختر از نظر اقتصادی دچار خسارت شده اند  که پیش از  دو هزار  شغل با جمعیتی  بالغ بر هفت هزار نفر  تعطیل شده است .وی با اشاره به بالا رفتن آمار تصادفات در این محور ها گفت : نیاز  است در عملیات چهار خطه های خرم آباد – پلدختر  – پل زال تسریح شود . فرماندار پلدختر در ادامه خواستار  تخصیص اعتبار برای رفع مشکل آسانسوروتکمیل مسکن مهرپلدخترشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان