شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » مدیران نباید از نقد رسانه ها بترسند ، فضای نقد ایجاد شود

صوره_۲۰۱۶۰۱۲۷_۱۱۱۶۳۰

امام جمعه پلدختر گفت:خبرنگاران مبلغان فرهنگی هستند و می توانند فرهنگ تولید کنند.به گزارش بلوطستان حجت الاسلام محمد سوری در جلسه شورای فرهنگ عمومی با موضوع نقش رسانه در امنیت و آرامش جامعه ،افزود:بیان صادقانه و مردمی بودن از مولفه های یک خبرنگار خوب است.
وی با بیان اینکه بیان خلاف واقع مصداق فسق است،افزود:اگر منشا خبری با دروغ و مطالب خلاف واقع استوار باشد رویکرد یک جامعه به نادانی سوق داده می شود.امام جمعه پلدختر اطلاع رسانی صادقانه را کارکرد اصلی یک خبرنگار عنوان کرد و گفت:برخی خیال می کنند همینطوری مطلبی را بنویسند خبرنگارند.
وی افزود: وارونه نوشتن ،خبرنگاری نیست . حجت الاسلام سوری با بیان اینکه برخی از خبرنگارانش شهرستان نیاز به آموزش دارند،تصریح کرد:تهییج و اقناع مردم و همچنین انتشار مطالب واقعی می تواند باعث ایجاد آرامش در جامعه شود.
وی گفت:خبرنگار ناظر و دیده بان اجتماعی است و نباید مچ گیری کند . امام جمعه پلدختر خاطر نشان کرد: خبرنگارانی می توانند آرامش را به جامعه تسری دهند که خودشان اهل آرامش باشد.
حجت الاسلام سوری افزود:انتشار اخبار خلاف واقع نقد نیست و طبیعی است در این صورت هر عملی از سوی خبرنگاری با عکس العملی از سوی کسی که اخبار خلاف واقع علیه اش منتشر می شود مواجه شود.وی با بیان اینکه رسالت قلم باید حفظ شود،گفت:نباید قلم را وسیله ای برای بیان اغراض شخصی قرار دهیم.وی تصریح کرد:خیلی ها خودشان دنبال حاشیه هستند و این به نفع دیگران نیست زیرا این قلم،قلمی مسموم است.
امام جمعه پلدختر ادامه داد:برخی از رفتارهای نسنجیده و غیر اصولی اهانت به افراد با شرافت فعال در این صحنه است .وی گفت: مدیران باید از نقد خبرنگاران نترسد و اجازه بدهد فضای نقد ایجاد شود و از نظر نقادان استفاده کند.
وی با تقبیح تخطئه کردن خبرنگاران گفت: نباید از نقد هراس داشته باشیم و خبرنگاران را سرکوب کنیم زیرا نقد رسانه ها باعث می شود ضعف ها و اشکالات را خوب تشخیص دهیم.
حجت الاسلام سوری به عملکرد صداوسیمای لرستان نیز گریزی زد و گفت:صداوسیما باید نقد پذیر باشد و بپذیرد در برخی جاها اشکالاتی وارد است.وی با بیان اینکه نباید صداوسیما در برابر انتقادات موضع چکشی بگیرد،افزود: اگر این طور موضع بگیرد موضعی اشتباه گرفته است.
وی گفت: انتشار اخبار خلاف واقع درست نیست و کسی که بر او نقد می شود باید به دنبال اصلاح باشد نه اینکه برخوردش به سوی برخوردچکشی سوق پیدا کند.
فرماندار پلدختر هم با تاکید بر نقش مثبت رسانه ها در آرامش و امنیت اجتماعی جامعه گفت:رسانه ها باید در راستای منافع ملی قلم بزنند و اولویت را به مباحث ملی و در سطح منطقه نیز به منافع مردمی بدهند.
نورالدین درمنان افزود:باورم این است که اگر در جامعه ای نقد نباشد آن جامعه یک جامعه مرده است.
وی با بیان اینکه منظورم در جلسه شورای اداری خطاب به همه سایت ها نبوده است،گفت:برخی اخبار خلاف واقعی توسط برخی خبرنگاران مطرح شد که هیچ نفعی برای شهرستان نداشته و این حرف ها بی فایده است.
وی افزود: فایده این حرف ها چیست،آیا این نقد است،آثار مثبت این دست مطالب برای شهرستان ما چیست و به دنبال چه چیزی می گردیم.
فرماندار پلدختر اظهار داشت:مقام معظم رهبری در فرمایشات خود همیشه بر همدلی و همزبانی و وحدت تاکید دارند . وی گفت:اگر مطالبات مردم را مد نظر قرار ندهیم و فقط منافع باندی ،قبیله ای ،گروهی و سیاسی و طایفه ای را محور قرار دهیم طبیعی است که همدلی و همزبانی محقق نمی شود.
وی با انتقاد از برخی خبر ها پیرامون موضع گیری فرمانداری در مورد انتخابات پیش رو افزود:خیلی می گویند اگر موضع نگیرید پس با همه هستید. وی تصریح کرد: این راباید تبیین کنید ما بی طرف هستیم زیرا بیطرفی به جامعه آرامش می دهد.
فرماندار پلدختر با بیان اینکه مجریان انتخابات حکم داور دارند،افزود:داور نباید یکطرفه داوری کند این امر مفهومش این نیست که بگویند با همه است.درمنان  گفت : خیلی ها درتلاش هستند که بدانند فرمانداردرانتخابات به کدام کاندیدا نظر دارد و از چه کسی حمایت می کند، اما باتوجه به اینکه فرماندار و دست اندرکاران اجرائی انتخابات باید نقش داور را ایفا کنند و امانتدار رأی مردم باشند، بایستی  عملکردی بی طرفانه داشته باشند.
وی افزود:فرهنگ جانبداری از کاندیداها توسط ادارات باید از بین برود.وی با بیان اینکه رسانه ها نباید در راستای کاندیدای خاصی قلم بزنند،گفت:در عرصه افکار عمومی اینگونه تصور نشود که سایتی یا رسانه ای مبلغ یک کاندیای خاص است .وی افزود: سعی نکنیم به بلندگو و مبلغ کاندیدا یا جریانی سیاسی تبدیل شویم.

فرماندار پلدختر اظهار داشت:درمنان با اشاره به شیوه تبلیغی برخی کاندیداهای انتخابات شهرستان گفت: درحالی که کمک به همنوع بایستی برای رضای خداوند باشد اما بعضی ها ازنیازمندی نیازمندان سوء استفاده کرده و با کمک به آنان درایام انتخابات، حق ِانتخابِ صحیح و اصلح را ازگیرنده کمک سلب می کنند،که این امر کرامت انسان را زیرسوال می برد.
سرهنگ عبدالوند فرمانده انتظامی پلدختر نیز در این جلسه گفت:امنیت امانت الهی است و باید در راستای حفظ آن کوشا باشیم. وی با بیان اینکه نیروی انتظامی پرچمدار امنیت است،افزود:از نظرات آحاد مردم در تامین امنیت استفاده می کنیم و امیدواریم با همفکری امنیت را به بهترین نحو در شهرستان تامین کنیم.
فرمانده انتظامی پلدختر گفت:رسانه ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند و باید طوری حرکت کنند با انعکاس درست اخبار در راستای ایجاد امنیت روانی تلاش شود.وی افزود:کتامین امنیت در دو حوزه سخت افزاری و نرم افزاری صورت می گیرد که در حوزه سخت افزاری نیروی انتظامی و در حوزه نرم افزاری رسانه ها نقشی محوری دارند.
وی بر فرهنگ سازی در ایجاد امنیت انتخابات تاکید کرد و گفت:باید طوری برخورد شود تا شهرستان پلدختر بعنوان شهرستان فرهنگی و آرام ارزیابی شود و در این بین نقش رسانه ها نقشی کلیدی خواهد بود.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر هم در این جلسه بر نقش رسانه ها در تبیین واقعیت ها و ایجاد آرامش در جامعه تاکید و گفت: در آستانه دو انتخابات مهم هستیم و مطبوعات و رسانه ها در این بین نقشی انکار ناپذیر دارند.فریدون کریمی فرد افزود:رسانه ها در بیان مطالب امانت دار باشند زیرا جامعه به تحلیل ها و قلم اهالی رسانه نگاهی ویژه دارند.

  1. شرفی

    فضا راباید روسا ایجاد کنند و به مردم احترام بگذارند

  2. مجتبی ایمانی

    فرماندار پلدختر حرف خوبی زده (فرهنگ جانبداری از کاندیداها توسط ادارات باید از بین برود.)به عمل کار برآغید به سخن سرایی نیست

  3. سلیمانی

    کارکنان و مدیران نباید روز ژست بیطرفی بگیرند و شب کارگردان ستادهاباشند اگر کسی منکر این است تا با رمز و کد جوابش رابدهم

  4. محمد رضا.ر

    دارایی مطلب خوبی نوشته توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر می کنند

  5. الف

    امام علی (ع) به مالک اشتر بیان می کنند: « ماها اگر بخواهیم در این جایگاهی که هستیم، از احتمال خطای خودمان کم کنیم، باید از سخن درشت خیرخواهان نرنجیم؛

  6. خبرنگار

    ازآقای دارائی تشکر می کنم.
    کاش انتقادات شجاعانه آقای احمدی نسبت به مسئولان شهرستان دراین جلسه را هم به مطلبتان اضافه می کردید.چون شنیدیم که خیلی با جسارت و شهامت همچون زمان دفاع مقدس انتقاداتی برحق نسبت به بعضی مسئولان شهرستان را مطرح کرده است

  7. کرمی

    شهامت امام جمعه محترم قابل تحسین است

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان