شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » مشروح خطبه های نمازجمعه لرستان در جمعه ای که گذشت

ححح۷۶۹--۱۰۲۴x540

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان:پیوستن ایران به کارگروه FATF منجر به خود تحریمی می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تأکید بر اینکه پیوستن ایران به کارگروه FATF منجر به خود تحریمی می‌شود،گفت: مسئولان باید هوشیار باشند که پیوستن به این کارگروه به نفع ایران نخواهد بود.به گزارش بلوطستان به نقل از خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سید احمد میرعمادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر خرم‌آباد، تقوا را سبب مصونیت از گناه دانست و اظهار داشت: امام محمدباقر (ع) فرمود هرکس خشم و غضب خود را کنترل کند خداوند در قیامت او را از عذابش حفظ می‌کند و هر کس خدا را آن‌گونه که سزاوار است بندگی کند، خداوند بیش ازآنچه آرزوهای اوست در قیامت به او عطا می‌کند.

وی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) در هفتم ذی‌الحجه، افزود: امام باقر (ع) دارای یک شخصیت معنوی، اخلاقی و علمی است که همگان (شیعه و سنی) شخصیتش را موردستایش و تمجید قرار دادند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بابیان اینکه امام محمدباقر (ع) در میان اهل سنت از محبوبیت برخوردار است، عنوان کرد:  معارف اهل‌بیت (ع) از زمان مام محمدباقر (ع) گسترش پیدا کرد.وی امام محمدباقر (ع) را شکافنده علوم و معارف اهل‌بیت (ع) دانست و بیان کرد: امام باقر (ع) حافظ و نگهبان باورهای شیعیان است که مظلومانه در قبرستان بقیع دفن شده است.

 میرعمادی به‌روز یکشنبه ۹ ذی‌الحجه روز عرفه و نیایش اشاره کرد و گفت: عرفه روز باز شدن دریچه معرفت و عشق به خداوند و روز حاجت بردن از درگاه خدای متعال است.

وی یکی از اعمال مهم روز عرفه رو قرائت دعای عرفه دانست و خاطرنشان کرد: دعای عرفه، دعای معرفت، بصیرت و یک نوع خداشناسی است بنابراین اگر ما بخواهیم معرفتمان نسبت به خدای متعال افزایش یابد دعای عرفه را باید بخوانیم.نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان تصریح کرد: امسال به دلیل بی‌تدبیری، بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی آل سعود، حجاج ایرانی و مشتاقان بیت‌الله الحرام در عرفات حاضر نیستند و مراسم برائت از مشرکان که باید در عرفات برگزار شود، برگزار نمی‌شود اما حضور مردم در دعای عرفه هم جبران مراسم برائت از مشرکان و پیمان با شهدای منا خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اثر خون شهدای منا آل سعود را ساقط می‌کند، اظهار داشت: امیدواریم با ساقط شدن حکومت آل سعود مراسم حج و دعای عرفه در سرزمین عرفات و بدون حکومت خیانت‌کار آل سعود انجام شود.

آیت‌الله میرعمادی ضمن تبریک ۱۰ ذی‌الحجه روز عید سعید قربان، افزود: اعمالی برای روز عید سعید قربان واردشده که ازجمله آن نماز عید قربان است که روز دوشنبه ساعت ۸ صبح در مصلی الغدیر خرم‌آباد برگزار می‌شود.وی با اشاره به سالروز حادثه تلخ و غم‌بار منا، عنوان کرد: در این حادثه ۴۶۵ زائر ایرانی که از این تعداد ۳۳ نفر از استان لرستان اعزام‌شده بود به درجه شهادت نائل آمدند و مظلومانه به شهادت رسیدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بیان کرد: ازآنجاکه حادثه منا ابعاد بسیار گسترده‌ای دارد لازم است کمیته حقیقت‌یاب تشکیل و زوایایی این حادثه مورد بررسی قرار گیرد.

وی بابیان اینکه حادثه منا جنایت بسیار بزرگ تاریخ بوده است، گفت: در این حادثه بیش از ۷ هزار حاجی در حال احرام با لب‌تشنه مظلومانه به شهادت رسیدند و حتی در لابه‌لای جنازه‌های آن‌ها افرادی بودند که جان داشته اما با جمع‌کردن آن‌ها با لودر و گذاشتن در کانتینر، جان خود را از دست دادند.

 میرعمادی بیان وضعیت حادثه منا را دردناک دانست و تصریح کرد: آل سعود به‌جای مداوای مصدومان و رساندن آب حجاج آن‌ها را مظلومانه به شهادت رساندند.

وی با تأکید بر اینکه فاجعه منا بیانگر بی‌کفایتی شجره ملعونه آل سعود در اداره چرمین شریفین است، اظهار داشت: باید با تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب، مقصران این حادثه شناسایی آن‌ها را به اشد مجازات برسانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان افزود: فاجعه منا نشان داد که آل سعود توانایی اداره حرمین شریفین را ندارند و هرساله حادثه‌ای رخ‌داده است پس مسلمانان باید فکری کنند و اداره حرمین شریفین توسط شورایی مرکب از کشورهای اسلامی اداره شود چراکه این حق مسلمانان است.

وی عنوان کرد: مکه و مدینه متعلق به همه مسلمانان است نه آل سعود کثیف، بی‌لیاقت و قاتل چون عملکرد این آل سعود نشان می‌دهد که این رژیم جنایتکار به دنبال تأمین منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

میرعمادی  بابیان اینکه رژیم صهیونیستی از کارهای آل‌سعود خوشحال است، گفت: رژیم صهیونیستی از حمله عربستان به مردم مسلمان یمن و اینکه حج بدون روح برائت برگزار شود خوشحال است.وی تصریح کرد: انجام نشدن برائت از مشرکان در حج خواسته آمریکاست تا آنجا مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل انجام نشود و باید گفت یکی از ممانعت اصلی آل سعود از حجاج ایرانی مسئله برائت از مشرکان بوده است اما آل سعود باید بداند که فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل در سراسر جهان اسلام طنین‌انداز خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان اظهار داشت: آل سعود از بی‌کفایتی و بی‌تدبیری امنیت حج را به رژیم صهیونیستی سپرده است تا آنجا که دستگاه‌هایی که توسط رژیم صهیونیستی ساخته‌شده اطلاعات زئران را کاملاً در اختیار می‌گیرند.میرعمادی عنوان کرد: با این پیام رهبری مسلمانان دنیا خوشحال شدند که رهبری آگاه، بیدار، هوشیار و شجاع  پیدا شد که در برابر آل سعود ایستاد و اگر موضع‌گیری قاطع مقام معظم رهبری نبود یک پیکر از شهدای حادثه منا را تحویل نمی‌دادند.

وی بابیان اینکه امروز آل سعود با پول تمام دهان‌ها را بسته است، بیان کرد: آل سعود دهان روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها را بسته و فقط یک‌صدای آزاد، بلند و مردانه بلند شده است که آن نیز از ایران اسلامی است و تنها یک پیام نجات‌بخش در دنیا پخش می‌شود که آن نیز پیام مقام معظم رهبری است.نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این  پیام از آل سعود به‌عنوان شجره ملعونه و سیاست‌بازان فتنه‌انگیز یاد و جنایات آن‌ها را  برملا کرد.

وی به بیانات منطقی و استدلال‌های صحیح مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: حتی در شورای حکام خلیج‌فارس وقتی‌که پیام رهبری به گوش  آن‌ها رسید کسانی که طرفدار آل سعود بودند نتوانستند از پیام رهبری خرده بگیرند و فقط گفتند این پیام با واقعیت‌های آل سعود مطابقت ندارد.

میرعمادی در رابطه با پیوستن ایران به کارگروه FATF اشاره و اظهار داشت: این مبحث در ارتباط با مبارزه با پول‌شویی و حمایت‌های تروریست‌هاست که ایران نیز می‌خواهد به این کارگروه بپیوندد که مسئولان باید هوشیار باشند چراکه این اقدام  به نفع ایران نخواهد بود و منجر به خود تحریمی می‌شود.

وی افزود: آمریکا و یادی آن تحت عنوان مبارزه با پول‌شویی و تأمین منابع با تروریست‌ها یک جریانی به وجود آوردند و هرکس این  را بپذیرد باید آنچه آمریکا می‌گوید تروریست تحریم است تحریم شود درحالی‌که آن‌ها حزب‌الله لبنان و  مردم یمن و فلسطین را حمایت نمی‌کنند.وی  بیان کرد: پذیرش مفاد این کارگروه به معنای پذیرش کاپیتولاسیون بانکی در عصر حاضر خواهد بود که امیدواریم مسئولان در این زمینه هوشیاری لازم را داشته باشند.

 

امام جمعه بروجرد: جهان اسلام سکوت خود را در برابر جنایات آل سعود بشکند

امام جمعه بروجرد گفت: جهان اسلام باید سکوت خود را در برابر جنایات آل سعود بشکند و برای اداره حج و حرمین شریفین فکری کند.به گزارش بلوطستان به نقل از  ایرنا حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بروجرد در مسجد امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به فرارسیدن ایام حج افزود: تمام جنایات آل سعود به حمایت و پشتیبانی آمریکا، انگلیس و صهیونیست بین الملل انجام می شوند.

وی اظهار کرد: پارسال بی کفایتی و جنایت حکومت سعودی منجر به شهادت هفت هزار تن از حجاج از جمله ۵۰۰ زائر ایرانی شد و حکام خائن و بی لیاقت سعودی به جای دلجویی و عذرخواهی از مسلمانان جهان با فرافکنی، موضوع را وارونه جلوه دادند.

وی با اشاره به پیام اخیر مقام معظم رهبری به زائران بیت الله الحرام و مسلمانان جهان افزود: رهبر انقلاب اسلامی در این پیام پرده از ماهیت پلید حکام سعودی برداشتند و آنها را رسوا کردند.

امام جمعه بروجرد افزود: ایشان فرمودند که حکام سعودی که راه حجاج ایرانی را به خانه محبوب بسته اند گمراهانی روسیاهند و برای برآوردن خواسته استکبار جهانی از هیچ خیانتی فروگذار نمی کنند.

وی اضافه کرد: جهان اسلام باید حاکمان سعودی را بشناسد و ماهیت پلید و ضد دینی آنها را به درستی درک کند و برای جنایاتی که در گستره جهان اسلام به بار آورده اند، آنها را رها نکند.

امام جمعه بروجرد گفت: اداره حج در دست رژیمی است که با کشتار حجاج ایرانی در سال ۱۳۶۶ و واقعه منا بی کفایتی و بی صلاحیتی خود را در برگزاری این مراسم بارها نشان داده است.

وی افزود: امروز ملت ایران در کمال شجاعت و شهامت و با فریاد زدن جنایات آل سعود در مقابل جهالت و گمراهی این رژیم و حامیان جهانی اش ایستاده است.حجت الاسلام و المسلمین ترابی افزود: در روز عید قربان در منا هفت هزار تن از مسلمانان جهان در حال احرام قربانی شدند و جهان اسلام، دولت های اسلامی و علما در مقابل این جنایت سکوت کردند که این سکوت بلای بزرگ امت اسلامی است.

حجت الاسلام ترابی با اشاره به فرارسیدن عید سعید قربان افزود: عظمت عید قربان همانند روز عید فطر است ولی متاسفانه نماز عید قربان و مراسم دینی و معنوی این روز نسبت به سایر اعیاد کمرنگ تر برگزار می شود.وی اضافه کرد: باید با احیای این سنت حسنه عظمت و شکوه عید قربان و نماز این عید به نمایش گذاشته شود.نمازگزاران جمعه بروجرد پس از برگزاری آیین عبادی سیاسی نماز جمعه با پیمودن مسیر مصلی نماز جمعه تا میدان قیام این شهرستان جنایات خصمانه رژیم دیکتاتور آل سعود و آل خلیفه را محکوم کردند.

 

امام جمعه دورود: عوامل فاجعه منا باید مجازات شوند

امام جمعه دورود با اشاره به فاجعه منا و کشته شدن تعداد زیادی از مسلمانان گفت: با ورود سازمان کنفرانس اسلامی عوامل بی تدبیری فاجعه منا باید شناسایی و مجازات شوند.

به گزارش بلوطستان به نقل از  ایرنا حجت الاسلام رضا حقیان در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دورود افزود: پارسال در روز عید قربان متأسفانه ۴۶۵ تن از حجاج ایرانی که پنج تن از آنها اهل دورود بودند به دلیل بی تدبیری رژیم آل سعود در منا به شهادت رسیدند.

وی اظهار کرد: بعد از این فاجعه دولت عربستان قبل از اینکه علل حادثه را بررسی و کمیته حقیقت یاب را تشکیل دهد به بیان دلایل غیرواقعی حادثه از جمله ازدحام جمعیت، خستگی زائران و بی نظمی حجاج ایرانی پرداخت.

امام جمعه دورود افزود: اگر خوش بینانه تمام فرضیه های عمدی بودن این فاجعه را کنار بگذاریم آنچه باعث وقوع این حادثه شد بی تدبیری و بی کفایتی رژیم آل سعود بود.

وی بیان داشت: مطالبه به حق مردم ایران از سازمان کنفرانس اسلامی، مجامع بین المللی، دولت و مجلس ایران پیگیری احقاق حق فردی، اجتماعی و مذهبی ملت است که باید با جدیت پیگیری شود.

حجت الاسلام حقیان با تاکید بر اینکه همه کشورهای اسلامی باید در اداره حج سهیم شوند، افزود: می بایست از سراسر جهان اسلام مجمع و کمیته ای جهت سیاست گذاری و اداره حج تشکیل شود.
وی تجدید نظر در اداره امور حج و شناسایی و مجازات عوامل حادثه منا را مطالبه ملت و خانواده های شهدای منا دانست و گفت: امید است با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و اقدامات دولت و مجلس بتوانیم پاسدار خون شهدای این فاجعه باشیم.
 
امام جمعه الشتر: آل‌سعود به ناحق کلیددار حرم امن الهی هستند

خطیب جمعه الشتر گفت: حکام سعودی سرسپرده استکبار و بازیچه دست آنها هستند و در طول حکومت خود، جز خوش خدمتی به استکبار، کاری انجام نداده‌اند.

به گزارش بلوطستان به نقل از  لرسو؛ حجت‌الاسلام «سید سجاد موسوی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه الشتر ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر علیه‌السلام، اظهار داشت: آن امام همام در زمان حیاتشان شاهد واقعه عاشورا بودند و رنج و بیماری و اندوه پدر بزرگوار خویش را از نزدیک دیدند و آن هنگامی که مسئولیت رهبری امت اسلامی را عهده‌دار شدند، به زیباترین وجه ممکن اسلام نا را گسترش دادند.

وی در ادامه با اشاره به عید سعید قربان، این روز را یادآور فاجعه تلخ منا ذکر و بیان داشت: این روز، یادآور بسیاری از خیانت‌های خائنینی است که به ناحق، کلیددار حرم امن الهی شده‌اند.

امام جمعه الشتر افزود: فاجعه منا هرگز از یادها فراموش نخواهد شد چرا که گستردگی این فاجعه به حدی بود که چندهزار مسلمان، در یک روز قربانی بی‌تدبیری‌ها و سوء مدیریت‌های ال سعود شدند، لذا مسلمانان هرگز این واقعه را به دست فراموشی نخواهند سپرد.

وی تصریح کرد: حکام سعودی سرسپرده استکبار و بازیچه دست آنها هستند و در طول حکومت خود، جز خوش خدمتی به استکبار کاری انجام نداده‌اند.وی با بیان اینکه ال سعود پس از فاجعه منا در رسیدگی به حال مصدومین و وضعیت قربانیان این حادثه کوتاهی می‌کرد، ابراز داشت: پس از سخنان رهبر معظم انقلاب و هشدارهای صریح و قاطع ایشان بود که حکام سعودی راه را برای رسیدگی به وضعیت مصدومین و شناسایی پیکر کشته‌شدگان باز کرد.

خطیب جمعه الشتر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده در راستای اجرای اصل ۱۱۰ قانون اساسی گفت: اساس خانواده با امواج خیلی تند و بی رحمانه تبلیغاتی غربی دچار تزلزل و تهدید است بنابراین حمایت و حراست از خانواده بسیار مهم است و اگر برای تقویت بنیان خانواده در داخل کشور برنامه‌ریزی دقیقی صورت نگیرد، دنیای غرب و استکبار برای خانواده‌ها برنامه‌ریزی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه استحکام بنیان خانواده به ازدواج و اشتغال است، ابراز داشت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اشاره فرموده‌اند، بایستی ارتقاء معیشت و اقتصاد خانواده‌ها با توانمندسازی آنان برای کاهش دغدغه‌های آینده آنها درباره اشتغال، ازدواج و مسکن در دستور کار مسئولین و متولیان امر قرار گیرد تا شاهد استحکام بنیان خانواده در جامعه باشیم.

حجت‌الاسلام موسوی در پایان با اشاره به قرارداد FATF گفت: این موضوع، جامعه را کمی دچار نگرانی کرده است.وی ادامه داد: مردم یقین دارند که فرزندانشان به انقلاب و آرمان‌های والای آن خیانت نمی‌کنند اما همگان می‌دانند که استکبار هرگز معاهده‌ای بین‌المللی را امضاء نمی‌کند مگر آنکه در راستای اهداف خودش باشد.وی با بیان اینکه مردم به مسئولین اعتماد دارند، تأکید کرد: باید با دقت و شفافیت بیشتر و کامل‌تر، دغدغه‌های مردم در این رابطه مرتفع گردد.

امام جمعه پلدختر: تشکیل کمیته حقیقت یاب برای مشکل یابی فاجعه منا از مطالبات همه مسلمانان است

– امام جمعه پلدختر گفت: آل سعود ملعون به خاطر جلب رضایت آمریکا و صهیونیسم دست به هر عمل زشتی می زند.به گزارش بلوطستان حجت الاسلام والمسلمین محمد سوری در خطبه های امروز نمازجمعه پلدختر افزود: فاجعه منا بیانگر ناتوانی، بی کفایتی و بی مسئولیتی حکام ملعون آل سعود بود.

وی با بیان اینکه پیام مقام معظم رهبری به موسم حج الهام بخش، هشدار دهنده و مسئولیت آور بود،اظهار داشت: بعد از گذشت یک سال از فاجعه منا آل سعود ملعون حتی عذرخواهی نکرده است لذا مسلمانان باید همت کنند و حرمین شریفین را از چنگال آنها بیرون آورند.وی با اشاره به شهادت هفت هزار زائر در حج پارسال افزود: خادمین حرمین افراد زنده را در کانتینرها در گرمای زیاد تشنه رها کردند تا جان دهند.

امام جمعه پلدختر ادامه داد: سال گذشته عبادت منا با بی کفایتی آل سعود تبدیل به فاجعه شد و دست کم هفت هزار نفر کشته شدند و به خاطر این فاجعه – و مذاکرات به دلیل استمرار کارشکنی های دولت سعودی منجر به لغو شدن حج برای ایرانیان در سال ۱۳۹۵ شده است.

حجت الاسلام سوری به نقل  شاهدان عینی فاجعه منا  اشاره کرد و گفت: بسته شدن مسیر حرکت حجاج در منا عمدی و از جنایت های آل سعود بود زیرا نیروهای امنیتی عربستان راه را از یک طرف بر حجاج بستند و موجب تراکم زیاد جمعیت در گرمای ۵۰ درجه ای شدند.

امام جمعه پلدختر افزود: نیروهای آل سعود در اوج گرمای هوا به حجاج آب ندادند، خبرنگاران را بیرون کردند و موبایل ها را گرفتند تا کسی تصویربرداری نکند.

وی بیان کرد:  تشکیل کمیته حقیقت یاب برای مشکل یابی فاجعه منا از مطالبات همه مسلمانان است .خطیب جمعه پلدختر عرفه را روز دعا، نیایش و آغاز دهه ولایت و امامت دانست و گفت: دعا کردن در روز عرفه ثواب زیادی دارد.

وی به شهادت امام محمد باقر علیه السلام اشاره کرد و گفت: امام باقر علیه السلام به دلیل شرایط خفقان حاکمان در آن زمان برای تداوم مکتب تشیع در دو جبهه تلاش می کردند از یک طرف مبهمات و غواض آیات و روایات را شرح می دادند و از طرفی دیگر در جبهه عقاید و دفاع از مبانی اعتقادی شیعه تلاشی خستگی ناپذیر داشتند و شاگردانی مانند ابان بن تغلب را در این مورد تربیت فرمودند .

photo_2016-09-09_19-54-22

photo_2016-09-09_19-54-12

photo_2016-09-09_19-54-07

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان