شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » چرا دکتر ساکی پاسخ نمی دهد؟

این روزها بهترین زمانی است که دکتر کوروش ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان به نشانه‌ی احترام به افکار عمومی پاسخگوباشد؛ آن هم به خاطر احترام به مفهوم «مسئولیت‌پذیری». نیاز است دکتر ساکی به افکار عمومی پاسخ بدهد که چرا درمانگاه شهر ویسیان امکانات درمانی لازم از جمله آمبولانس ندارد که باعث شد چند روز پیش و به هنگام آن سیلاب دهشتناک سرپرست دبیرستان شبانه‌روزی امام جعفر صادق (ع) مجبور شود دانش‌آموزی که پایش آسیب دیده بود را در آن شرایط نامساعد جوی با خودروی شخصی‌اش به خرم‌آباد ببرد. آیا دکتر ساکی نیاز می‌بیند به افکار عمومی استان و مدیریت ارشد لرستان پاسخ بدهد که چرا مرکز درمانی شهر ویسیان نباید امکانات درمانی لازم و کافی را داشته باشد؟
راستی! چرا این روزها دکتر ساکی پاسخی به افکار عمومی نمی‌دهد که مقصر کمبود امکانات درمانی درمانگاه شهر ویسیان کیست؟ مگر نه آن‌که از وظایف مدیریت «فنی و علمی» این است که این کمبودها رفع شود. پس چرا رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان به نشانه‌ی احترام به افکار عمومی پاسخ نمی دهد؟
چندی پیش نیز زنی در بیمارستان دولتی شهرستان کوهدشت که درحال حاضر از راه دور مدیریت می شود و امکاناتش به حدی کم است که اگر سه نفر را همزمان برای آی سی یو اش بیاورند به علت کمبود تخت (تنها ۴ تخت دارد)در راهروهای انتظارخواهندمرد،مجبور شد در سرویس بهداشتی این بیمارستان زایمان کند! و اینک، نبود امکانات درمانی در شهر ویسیان باعث شد یک معلم فداکار و سه دانش‌آموز به کام مرگ فرستاده شوند. اگر درمانگاه ویسیان امکانات درمانی کافی را می‌داشت آیا این سه شهروند راهی مرکز استان می‌شدند؟ ملاک ما نیز برا این که مرکز درمانی ویسیان امکانات درمانی کافی نداشته است مصاحبه ی برادر مرحوم صفرزاده با خبرگزاری مهر است که در آن مصاحبه گفته شده مرکز درمانی ویسیان امکانات درمانی لازم را نداشته و همین سبب شده زنده یاد صفرزاده مجبور شود دانش آموز مصدوم شده را به مرکز استان (خرم آباد) برساند.
از طرفی ارتفاع کم پل روی رودخانه‌ی روستای شوراب ویسیان نیز موضوع دیگری است که متوجه مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان. به راستی اگر این‌چنین حادثه‌ای در کشوری چون کره جنوبی یا ژاپن اتفاق می‌افتاد بی‌درنگ وزیران مربوطه استعفا می‌کردند چه برسد به مدیران استانی!
اما در این دیار و انگار نه انگار، اتفاقی افتاده، برخی مدیران خود را فارغ از پاسخگویی به افکار عمومی می دانند و انگار، این دو حادثه‌ی تلخ/ یکی زایمان زنی در سرویس بهداشتی بیمارستان دولتی کوهدشت و دیگری مرگ سه دانش‌آموز و یک معلم فداکار برای پاسخگویی دکتر ساکی و برخی مدیران دیگر هنوز کافی نیست.
موضوع دیگری که این روزها رخ داده اتفاقات مربوط به مرکز بهورزی شهرستان خرم‌آباد است که به زودی گزازشی جامع درباره‌اش منتشر می‌شود که آن نیز پرسش‌های فراوانی فراروی دکتر ساکی قرار می‌دهد.
چنانچه اشاره شد وقوع این دو حادثه‌ی تلخ به اندازه‌ی کافی برای تکان دادن دکتر ساکی کافی است و انتظار از مهندس هوشنگ بازوند (استاندار لرستان) نیز این است که در این زمینه از مدیرانی که به نوعی بخشی از تقصیر ماجرا بردوش آن‌هاست بخواهد پاسخگو باشند؛ آن هم پاسخ هایی قانع کننده به افکار عمومی.
هومیان نیوز/اختصاصی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان