شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » منتظرتصمیم شورای عالی آب کشور برای معشوره هستیم

Image result for ‫استاندار لرستان‬‎

استاندار لرستان گفت: موضوع سد معشوره کوهدشت با دستور رئیس‌جمهور به شورای عالی آب ارجاع داده شد و اکنون منتظر برگزاری جلسه شورای عالی آب برای این سد هستیم.

به گزارش بلوطستان به نقل از تسنیم هوشنگ بازوند  در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر کشور در سالن جلسات فرمانداری دلفان برگزار شد، در رابطه با ساخت سد معشوره در استان لرستان اظهار داشت: موضوع برق‌آبی شدن سد معشوره توسط وزارت نیرو حذف شد و ارتفاع آن کاهش پیدا کرد و از طرفی حجم ذخیره آب این سد به میزان ۱۳۵ میلیون مترمکعب به توافق رسیده اما نظر وزارت نیرو ۵۰ میلیون مترمکعب است.

وی افزود: معاون اجرایی رئیس‌جمهور مباحث سد معشوره را به رئیس‌جمهور ارجاع داده است و رئیس‌جمهور نیز پیشنهاد داده که یا این سد با حجم ۱۳۵ میلیون مترمکعب اجرا شود و یا اینکه برای بررسی مجدد به شورای عالی آب ارجاع داده شود.

استاندار لرستان عنوان کرد: رئیس‌جمهور دستور داده تا موضوع سد معشوره در شورای عالی آب  مطرح شود که اکنون منتظر برگزاری جلسه شورای عالی آب برای این سد هستیم و از آنجا که وزیر کشور برای رایزنی در شورای عالی آب نقش موثری دارد می‌تواند برای اجرای این سد رایزنی لازم داشته باشد تا با حجم ۱۳۵ میلیون مترمکعب اجرایی شود.

فردی بیرانوند فرماندار شهرستان کوهدشت نیز در این جلسه میزان اراضی قابل‌کشت شهرستان کوهدشت را ۱۳۸ هزار مترمربع دانست و اظهار داشت: ۹۰ درصد از اراضی شهرستان کوهدشت دیم و ۱۰ درصد آن آبی است.

وی به وضعیت بیکاری شهرستان کوهدشت اشاره کرد و افزود: محور توسعه این شهرستان کشاورزی است درحالی‌که بخش زیادی از اراضی این شهرستان دیم است و برای توسعه و رونق شهرستان باید به آبی تبدیل شوند. ازآنجاکه شهرستان کوهدشت فقیر و ازنظر صنعت ضعیف است باید برای رفع مشکلات توجه ویژه‌ای به این شهرستان شود.

فرماندار شهرستان کوهدشت احداث سد معشوره را مطالبه جدی و رها نشده مردم این شهرستان دانست و بیان کرد: مسئولان برای احداث این سد پیگیری لازم را انجام دهند.

  1. ناشناس

    یعنی چی ساخت معشوره؟؟پس تکلیف مردم پلدختر چه میشود؟؟پس تکلیف سد چولهول پلدختر چه میشود،،؟؟با احداث سد معشوره وومنحرف کردن آب سکاندار مسیر اصلی خود تکلیف اکولوژی منطقه پلدختر چه میشود،استاندار لرستان میخواهد سر مردم پلدختر را ببرد.قطفا مردم پلدختر با ساخت سد معشوره مخالف میکنند.
    عارف مرادی فعال محیط زیستی

  2. ع-میرتیموری.فرهنگی

    با سلام،جناب مهندس بازوند،شهرستان کوهدشت سالهاست
    که ازاین وعده های پیشا انتخاباتی زیاد شنیده ولی
    بعد از فروکش کردن تب انتخابات وعده ی سد معشوره
    هم فراموش گردیده است،اما انتظار مردم شهرستان
    کوهدشت،برای رهایی از دیو خشک شدن زمینهای کشاورزی
    ومتروک شدن زادگاهشان بعد ازرحمت خدابه شماست که تا حدودی عمق فاجعه رااز نزدیک دیده ولمس کرده‌ اید،
    دوخته شده،(کوهدشت زمانی انبار غله غرب بود)

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان