شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » "مهر ابطال" بر شناسنامه سیاسی برخی اصول‌گرانمایان

۰۷

اصولگرانمایانی که به دلیل سقوط ازکرسی ریاست های عاریتی دنیائی که طبیعت تغییرو تحول وجابجائی دولتها درنظام سیاسی ماست بلافاصله رنگ عوض کرده و به لباس و قالب جریان سیاسی حاکم درآمده وحاضر به تمکین از تصمیم اصولگرایان نبوده و به جریانهائی می پیوندندکه هیچگاه خط و ربط مشخصی نداشته اند بایستی بدانند که برای همیشه از مدار اصولگرایی سقوط کرده و بر شناسنامه ی سیاسی خود مهر باطل  زده اند.
هرچند احزاب شناسنامه داریا فعال درکشور به شیوه ی گسترده، چتری برای فراگیری قامت انتخابات نگشوده است و انتخابات در استان هاو شهرستان ها به اعتباربلوغ سیاسی و شعور اجتماعی شهروندان وبا رعایت مفادقانون انتخابات اجرا و انجام می گیرداما روشهای قومی و قبیله ای و اتکا به آراء طوایف از مدل های رایج درمناطق مختلف کشور وهمچنین استان لرستان می باشد.

باید گفت درشهرستان پلدخترآنچه صف بندی یابهتر بگویم سهم بندی میان رقبای انتخاباتی رامشخص می کندمرزجریان های سیاسی اصولگرایی واصلاح طلبی است لذاچنانچه هرنامزد دررقابت انتخابات مجلس شورای اسلامی از مارک یک جریان سیاسی و قانونی به صورت انحصاری برخوردار باشد اقبال ویژه ای برای موفقیت در انتخابات خواهد داشت.
تجارب سی و چندسال گذشته نشان می دهد که وزن سبد آرا اصولگرایان به استناد مطالعات ادواری از وزن سبد آراء سایر جریان های سیاسی سنگین تربوده است ،این شاخص،تعریف کننده ی ضریب برتر عددی آرا اصولگرایان و ثبات و پایداری رای دهندگان به متن و محتوای جریان اصیل اصولگرایی است.

۳۴۵

امادر آستانه ی انتخابات دهم مجلس شواری اسلامی درشهرستان پلدخترمعادلات به گونه ای متصوراست که پایدارماندن برخی افرادکه فاقدهرگونه پیشینه روشن ارزشی واصولگرائی بوده وتنها نقاب اصولگرایی به چهره داشته انداماسالها ازنردبان اصولگرائی بالارفته و نان ومسئولیت اصولگرائی رامیل کرده اند،نقش برآب،و ماهیت و چهره واقعی آنان هرچه بیشتر برای بدنه اصولگرائی نمایان ترشود.
برخی افرادکه خودرانماد،محور، اساس و قامت تمام نمای جریان راست و اصولگرایی شهرستان دانسته و این دانستن و استنباط شخصی را درمحافل خودشانی ترویج داده و ازاین رهگذرمنفعت میبردند درشرایط کنونی ازاصالت اصولگرایی سقوط کرده ودرپیوندی منفعت گرایانه و متکی برمنافع مادی و شخصی باروی برتافتن ازیک آرمان پویا و موازی با ارزش ها و اصول انقلاب اسلامی باچرخشی غیر قهرمانانه ومفتضحانه به سوی آبشخورهائی مبهم و نامشخص کوچ کرده اند.
حقیقت این است که در گفتمان اصولگرایی نمیتوان متکی به قاعده ی نسبیت شد زیرا اتکا به قانون نسبیت در پیوستگی با اردوگاه اصولگرایان امری ناپسند و مذموم است، در این اردوگاه یک شاخص مطلق وجود دارد و آن پیوستگی و التزام صد در صدی به مرام نامه و اساسنامه ی اصولگرایی است .
اردوگاه اصولگرائی  لیدرو تئوریسین نود و نه درصدی نمی خواهددر این اردوگاه یابایدبه راه وهدف اصولگرایی ایمان داشته باشیم یانداشته باشیم دراینجا می توان به امثال وحکم دهخدا نیزاستناد جست که :”یا رومی روم یا زنگی زنگ”.

نمی توانیم قائل به تفسیر ذهنی و فردی شویم ، آنجا که سودی حاصل شود متن و محتوای اصولگرایی را تعدیل نموده و یا ظاهر آن را چکش کاری کنیم و آنجا که امور بر پاشنه آشیل اصولگرایی می چرخد اصولگرای دو آتشه ویا به عبارتی ذوب تر از مذاب باشیم تا به نام و نوائی برسیم ؛درصدد ملامت برخی یاران مدعی اصولگرائی ازاین دائره ی بزرگ نیستیم اما عمق تقبیح پنداری اجتماعی و مردمی این رفتن های غیر اصولی ،بسیارپرهزینه تراز دریافت اعتباری کوچک و روبنایی است که برای آن معامله صورت گیرد.

نکته ای که قبل ازفرازپایانی این مجیزه بایستی بدان اشاره گرددآنست که خوشبختانه بدلیل ماهیت شخصیتی چنین افرادی،همه جریانهای سیاسی و حتی مردم عادی آنان را شناخته اندو این تغییرمواضع جزآنکه برپیکره اعتباراجتماعی وسیاسی این “هواشناسان ماهرکه باهرنسیم تغییرمسیرمی دهند”،آسیب برساندتغییری دررویکردواعتمادجریانهای سیاسی به آنان ایجادنخواهدکرد.
انتخابات دهمین دوره مجلس شواری اسلامی درپلدخترعیاری برای سنجش پایداری والتزام افرادبه جریان اصولگرایی است آنان که بدون ورود به حواشی و اجتناب ازنبش قبرگلایه های گذشته به وحدت اصولگرایان وآرمان های اصولگرائی پایبند بوده و علی رغم وجود کدورت های احتمالی با نامزدهای اصولگرا سکوت اتخاذ کرده و به سربلندی و بالندگی اصولگرایان تمکین می کنند برات اصولگرایی خودرا تصدیق نموده اند،اما کسانی که به خاطربرکناری ازفلان مسئولیتی که به یمن حاکمیت دولت اصولگرایان علیرغم حرف وحدیث های فراوان درخصوص پایبندی شان به اساسنامه و آرمان اصولگرائی دراختیارداشته اندبااین پنداره ی غلط که بایستی برای همیشه ودرهردولتی گل سرسبد وسوگلی مسئولیتها و مصادرامورباشند، واکنون باروبنه خودرا جمع کرده وبه اردوگاه های دیگری کوچ می کنند که فاصله های نجومی با جریان و تفکر اصولگرائی دارد با یستی آویزه گوششان باشدکه برای همیشه از مدار اصولگرایی سقوط کرده و بر شناسنامه ی سیاسی خود مهر باطل زده اند.

لیکن بایدگفته شود که شوربختانه بازگشت دوباره به این اردوگاه مستلزم هزینه های بسیاری ازجمله بازسازی و ترمیم پشتوانه ای به نام « اعتماد سیاسی » است که دستیابی به چنین اعتبار و اعتمادی چندان هم برای اینگونه “همیشه مدعیان خالی ازمحتوا ” آسان نخواهدبود.

نورالدین احمدی/ مدیر مسئول بالاگریوه

  1. پلدختری دل سوخته ...

    به امید خدا در هفت اسفند ثابت خواهیم کرد که سبد کدام یک سنگین تر است و ای کاش حضرتعالی که به خیال خودت عقل کل اصولگرایی هستی دور قبل انصراف نمی دادی تا ……..تا الان اینقدر مانور نمی دادی .موفق و موید باشی عباس جان

    • دیناروند

      انصراف احمدی حکیمانه بود چون اصولگرایی را تکه تکه کردند و رفتند برایش از درون طایفه شهسواروند رقیبی تراشیدند و آنهایی هم که مدعو رقیبش بودند دست آخر رقیب را به ۲۰۰۰رای تنها گذاشتند و راه به جایی نبردند اما احمدی انصرافش هم حکمت داشت چون ثابت کرد با ثبت نامش که دوستان دیروز ،نور را برای نردبان می خواستند اما کسانی که باید جواب ۱۲سال را پس می دادند رفتند و پشت دیگران قایم شدند و احمدی را سیبل کردند که هزینه های زیادی داده بود.روزگاری که آماج توهین های تریبون های رسمی شد چرا یکی نیامد از احمدی دفاع کند،چرا کسی بابت آویزان شدن یک بیانیه جعلی از تازه ظهور کرده های مدعی اصول از این بسیجی دفاع نکرد حرف های زیادی هست که من دوست دارم این برادر بسیجی بگوید و در سینه حبسشان نکند.

      • شهروند

        به نظرم این کامنت از طایفه دیناروند نیست

        • وکیل عدالتخواه

          از هر طایفه ای باشد مهم نیست ، مهم آنست که جواب مقتضی این مدعا داده شود برادر جان

        • ناشناس

          با نظرت موافقم. طایفه دیناروند از افراطی گری امثال …حمایت نمی کند. . این اسم ها مستعار است.

    • ناشناس

      احمدی نماد اصول و اصول گرایی است توهین به ایشان توهین به حقانیت و مردانگی است

    • منتقدمنصف

      آقای دارابی سلام .درخصوص مقاله فوق وجمع بندی آقای احمدی از کامنت ها پاسخی را بصورت محترمانه درچند بند برای بلوطستان فرستادم با این دلیل که برقراری ارتباط با سایت شما راحت تر است تا بالاگریوه لذا درصورت صلاحدید درج کن .

  2. دریکوندی

    این آقایان که چندصباحی همراه ….. بودندهیچوقت در طول انقلاب کارنامه روشنی در دفاع از انقلاب وارزش ها نداشته اند!
    کیست که نداندچراآقایxرااز … …کردندوباوساطت نماینده وقت و….به …. بازگشت اماهمین آقایxدر دوربعدباچهره عوض کردن به نماینده … پیوست وسالها از آبشخور آنان استفاده ودر مسندریاست یکی از ادارات …. شهر نشست وعملکردش برهمگان مشهوداست
    سایرین نیز مانند وی بودن وهیچوقت در قاموس اصولگرایی نبوده بلکه اشخاصی باهویت خودبزرگ بینی بوده که الان مورد … ونفرین قاطبه مردم ولایتمدر قرار گرفته اند واز بخت بدشان بی آنکه حتی خودشان بدانندنردبانی شده اند زیر پای افراد قدرت طلبی که در رویای نشتن بر مسندریاست وقدرت هستن که هرگز محقق نخواهدشد وسهم این افراد پس از استفاد لگدی بیش نیست که پس از انقضای مصرف نصیبشان خواهدشد!

    • شهروند

      از ادبیات نامناسب نویسنده بانام دریکوند میشود به اونمره اخلاق زیر ۱۰دادو این را بدانید که آنکسانیکه شما از زننده لگد به آنها اهانت میکنی ؛حتی برای مخالفین هم احترام قائلند انشاءا… بعداز ۷ اسفند خواهید دید!نماینده محترم که قائل به این بود که این افرادهرکدامشان یک رای هست.فکرکنم الان متوجه شده اند چه بلایی گرفتشون!

      • دریکوندی

        ولابد جنابعالی هم استاد اخلاق تشریف داریدکه به این راحتی حقایق راکتمان ونمره اخلاق به دیگران میدید…تاریخ. وافکارعمومی درمورد این افراد قضاوت خواهدکرد…کسانی که نان خوردند ونمکدان شکستند…گرچه اینهاتاریخ راهم از رو خواهندبرد

        • پاپیل

          شهروند ؛ از مفهوم کامنتت ناراحت شده ربطش داده به اخلاق

          • وکیل عدالتخواه

            مرگ بر …….. مردم اینها را میشناسند و کوچکترین اعتنایی به اینان نخواهند کرد،توده مردم جلوتر از خیلی از این به ظاهر دانایانند

    • بهاروند2.

      ظاهرا”بعضی خوانندگان فکر کردند منظورمطلب فقط چند نفر مدیرمدنظر است نیک میدانیم انصافا” این مدیران تلاش کردند وزحمات نماینده گردنشان بود بلکه منظور عده ای از مدیران معاونان وکارشناسان سطوح مختلف ادارات ومدارس که چند برابر مدیرانشان مزایاگرفتند -ازجمله رضا.. که عکس نخست پروفایل تلگرامش را آن پله ی ترقی مندرج در مطلب گذاشته نیز هست.والان با کاندید جنوب اخت شده است…

      • بهاروند2.

        ظاهرا فرد مدنظر کامنت فوق- عکس پله ترقی -را از پروفایل تلگرامش برداشت.البته عکس اولی نیست

    • شهروند

      آیا اکثر اهالی شهرستان که دیدگاه انتخاباتیشان تغییر کرده آنهاهم بخاطر پست ومقامشان است؟منصفانه قضاوت کنید همین کار را کردید که مردم را از دست دادید .

  3. نترس

    درود بر نورالدین احمدی قهرمان همه متوجه نظر جنابعالی شدند احسنت

  4. اصولگرا

    درکوهدشت هم بعضی که خودرا اصولگرا تلقی کرده بودن این چند دوره می باشد هرجریانی اصولگرا چه اصلاح طلب به نفعشان باشد بلافاصله رنگ عوض کرده و به لباس و قالب جریان سیاسی حاکم درآمده وحاضر به تمکین از تصمیم اصولگرایان نبوده جریانهائی می پیوندندکه هیچگاه خط و ربط مشخصی نداشته اند بایستی بدانند که برای همیشه از مدار اصولگرایی سقوط کرده و بر شناسنامه ی سیاسی خود مهر باطل زده اند

    • احمد عزیزی

      خوبی این مطلب به اینه که مصداق هایش در سطح جامعه وجود دارند وش دند انگشت نمای جامعه

  5. ایمانی

    اشتباه اقای احمدی این است که فکر کرده کسی که با اشتباه آقای کاییدی چند صباحی مدیر شده و بیشترین ضربه را به کاییدی زده اصولگراست سابقه این افراد را که شما خوشبختانه می شناسید اینها افرادی هستند که به دنبال کرسی هستند و هرجا که انرا برایشان عملی کند می روند

  6. میرزایی

    با تشکر فراوان از مواضع اصولی و ثابت قدمانه حاج نورالدین احمدی ،احترام به پیمان و لزوم عمل به آن ریشه فطری دارد. هر انسانی لزوم عمل به پیمان را در نخستین مدرسه تربیت، یعنی فطرت و سرشت انسانی می آموزد و از آن الهام می گیرد. کودکان در آغاز زندگی، با سرشت پاک خود، عمل به پیمان را لازم می دانند. پیمان شکنی را نکوهش می کنند و از پیمان های توخالی برخی پدران و مادران ناراحت می شوند. در عین حال، کودکان با این احساس، رشد می کنند.
    به خاطر فطری بودن این اصل در جامعه انسانی، نقض عهد و پیمان شکنی از رذایل اخلاقی شمرده می شود و ضربات شکننده و جبران ناپذیری بر شخصیت و انسانیت فرد، وارد می سازد و در صحنه های سیاسی، هیچ چیز رسواتر از پیمان شکنی نیست. تنها ملتی عزیز است که به تعهدات خود عمل کنند و آنها را محترم بشمارند.
    قرآن مجید، دستور می دهد تا به عهد و پیمان خود پیوسته وفادار باشیم و بدانیم که در برابر خدا مسئولیم. همو می فرماید:وَ بِعَهْدِ اللّهِ أَوْفُوا ذلِکُمْ وَصّاکُمْ بِهِ لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُونَ. (انعام: ۱۵۲)به عهد الهی وفا کنید. این چیزی است که خداوند شما را به آن سفارش کرده است تا متذکر شوید.و نیز می فرماید:وَ أَوْفُوا بِالْعَهْدِ إِنَّ الْعَهْدَ کانَ مَسْوءُلاً. (اسراء: ۳۴)به پیمان های خود وفادار باشید زیرا از پیمان ها سؤال خواهد شد.و در آیه دیگری هم آمده است:«وَ الَّذینَ هُمْ ِلأَماناتِهِمْ وَ عَهْدِهِمْ راعُونَ؛ آنان (مؤمنین) به امانت و عهد و پیمان خود وفادارند». (مؤمنون: ۸)این سه آیه جایگاه پیمان را در قرآن روشن می سازد و اهمیت ویژه آن را بیان می کند.نادیده گرفتن پیمان ها، جز خودخواهی و بی اعتنایی به حقوق دیگران و سبک شمردن شخصیت آنها علتی ندارد و افراد خودخواه و پیمان شکن از دید پیامبر اکرم نکوهش شده اند. چنان که ایشان فرموده است: «لا دینَ، لِمَن لا عهدَ له؛ آن کس که به پیمان خود وفادار نیست، مسلمان نیست».بنابراین حرکت این اصولگراهای ظاهری وفای به عهد نیست و مصداق خیانت در امانتی است که با رای مردم متاسفانه غصب کرده بودند.

    • منتقد2

      اشتباه نویسنده اینست که فکر میکندتعدادی اصولگرا رنگ عوض کرده اند واین در حالیست که کاندید ونماینده شان نقض غرض کرد ودرعمل …. ودرتهران ظاهرا” وبرای منافع کفن پوش شد.مطالب انتقادی آقای احمدی وسایر اصولگرایان از وضع سالهای قبل موید این مطلب است.

      • نظری

        نماینده خودش روی موضعش ایستاده و برخلاف دیگران فورا با استقرار دولت نمی گوید من اعتدالی هستم وای بر آنهایی که رنگ عوض کردند و رفتند چون کاری کردند که دیگربین مردم جایگاهی ندارند از این شاخه به ان شاخه ،آخر سر هم می شوند مهره سوخته .

      • بسیجی

        درآن فضای غبارآلود وفتنه ۸۸که خواص هم سکوت کرده بودندوسیدومولایمان امام خامنه ای تنها دروسط میدان به همراه بسیجیانش ایستاده بود کفن پوش شدن ودرمقابل فتنه ایستادن لیاقت وشجاعت میخواست,که کاییدی ازخودنشان داد.

  7. منتقد

    جناب آقای احمدی؛ازمطلب جنابعالی چنین استنباط میشود که معیار اصولگرایی شخص جنابعالی هستیداگر کسی به کاندید شما رای ندهد اصولگرا نیست وبنظرم این جفا درحق این جریان است.درانتخابات گذشته خیلی ار دوستان اصولگراهمین مطلب را برای جنابعالی نافذ میدانستند.واین برداشت باتوجه به همراهان اصلاح طلب که روزانه با جنابعالی مراودت دارند همچنان تداوم دارد.آیا احساس نمیکنید کاندیدی که شما وهمین آقایان مدنظر جنابعالی انتخاب کردید از مسیر اصولگرایی خارج شدونه این آقایان .مطلب بعد اینکه این افراد بخاطر بی مهری های نماینده به اصولگرایانی چون جنابعالی از ایشان زده شدند نه پست ومقام.

    • اصولگرا

      معیار اصولگرایی بصیرت است و آقای احمدی هم می گوید حواستان جمع باشد که راه را گم نکنید ،کسی که خودش می گوید من معتدلم یا کسی که خود را پیشاپیش دوست دارد وکیل الدله معرفی کند هیچکدام مطلوب اصولگرایان پلدختر نیست

  8. منتقد

    جناب آقای احمدی؛ازمطلب جنابعالی چنین استنباط میشود که معیار اصولگرایی شخص جنابعالی هستیداگر کسی به کاندید شما رای ندهد اصولگرا نیست وبنظرم این جفا درحق این جریان است.درانتخابات گذشته خیلی ار دوستان اصولگراهمین مطلب را برای جنابعالی نافذ میدانستند.واین برداشت باتوجه به همراهان اصلاح طلب که روزانه با جنابعالی مراودت دارند همچنان تداوم دارد.آیا احساس نمیکنید کاندیدی که شما وهمین آقایان مدنظر جنابعالی انتخاب کردید از مسیر اصولگرایی خارج شدونه این آقایان .مطلب بعد اینکه این افراد بخاطر بی مهری های نماینده به اصولگرایانی چون جنابعالی از ایشان زده شدند نه پست ومقام.مورد بعداینکه بخش اعظم اصولگرایان از کاندید رقیب کاندید جنابعالی حمایت میکردند یعنی آنها هم اصولگرا نیستند؟ما برایت بهترین که نماینده فعلی به اسم وپایگاه جنابعالی وافراد مدنظر شما درمطلب استفاده کرد وغالب پست های شهرستان را به اصلاح طلبان تقدیم کردآیا نقش نماینده فعلی دراین نابسامانی ها درجریان داشت فراوان نبست؟وبخشودنی است؟چرا طی سالهای قبل از بی توجهی وی به اصولگرایان دم برنیاوردید؟مناسفم

    • ناشناس

      آقای احمدی حرفش را خیلی آشکار گفته و همه می دانند منظورش چیست،معیار اصولگرایی همراهی با احمدی نیست و این بنده خدا هم این چنین نظری ندارد فقط می خواهد بگوید بخاطر گرفتن یک پست و یا سلب صندلی ریاست به علت تغییر دولت نروید در جریانی که به اصولگرایی انتساب ندارد و اگر پیروز هم بشود چیزی که هیچ نصیبتان نمی شود ،آبرویی هم برایتان نمی ماند

  9. مجید خان

    سلام آقای احمدی اون دوره کنار نمیرفتی ……… مردم میفهمیدی. شاهرخی به خاطر …….زمین خورد

    • احمد عزیزی

      شخصیت اقای احدی بخاطر اتصال به جریان شاهرخی نبود شخصیتش بخاطر منحصر به فرد بودنش است شاهرخی و امثال شاهرخی از کسانی خوردند که الان دوباره اجاره نشین خانه های قدیمی شده اند مواظب باشیم دوباره مردم خشمگین نشوند .چطور یارو که تا دیروز برعلیه ….دهها صفحه مطلب نوشته الان شده واسطه ستادی اش

    • بهاروند

      آقای کاییدی سر اصولش همیشه بوده و اصولگرای واقعی است اما مقصر استفاده از این افراد ضعیف و فرصت طب فقط شخص کاییدی است و باید جواب بدهد

      • شهروند

        واگذاری ۷۰درصد استخدامها وپست ها درشهرستان پادختر به اصلاح طلبان واجباربه مدیران درهمین راستا مصداق اصولگرایی است؟این یعنی انحراف از اصول.یعنی منفعت طلبی.

      • ایمانی

        حتما”این چند نفر درانتخابات تاثیر گذارند.اگر چنین نیست ومردم قبولشان ندارند چرا اضطراب سراسر وجودتان را گرفته ؟مردم همه اند که فقط این چند نفر.

  10. محسن

    جناب احمدی سلام:
    چنان تفسیری از حزب کردید که نزدیک بود باورکنم که تو کشور ما حزبی وجود داره؛ برادر عزیز حزب کجا بود! این جریان های فصلی که موقع انتخابات تشکیل میش بهشون میگن سوپاپ …نه حزب .حزب اساسنامه مشخصی داره که من تفاوتی تو این دوتا نمیبینم! منتظر جوابتون هستم…
    اگه شما مخالفید بگید فصل تمایز اصلاج طلب واصولگرا چیه؟

  11. احمدی/بالاگریوه

    برادریا خواهری که با عنوان منتقد نظرداده اید
    باسلام به شما
    بنده اعتقادم این است اگر افراد مورد نظر این مطلب اصولگرا بودند بایستی درهرصورت پای اصولشان می ماندند.
    قاطعانه وبا توجه به شناختی که چندین سال است برروی تک تک چنین نیروهائی داریم اگر پست ومسئولیتی درافغانستان هم به این آقایان بدهند سراسیمه به دنبالش می روند و کاری به جریان سیاسی و اصول و….. ندارند.
    ضمناً مقالات سابق ما هم هیچگاه نشان دهنده عدول از اصولگرائی نبوده بلکه اثبات این مدعاست که ما برسراصولمان تعارفی با هیچ فردی حتی درجایگاه نمایندگی مجلس هم نداریم.
    وراستی شما اون موقع کجای اصولگرائی بودید ؟؟

  12. ناشناس

    گوسغند جدا مانده از گله را گرگ می خورد این ضرب المثلی از بزرگانی است که تجربه داشته اند

  13. رجایی

    اگه بردم کار با کی دارم درست نیست…اگه بردم برای جوانان چیکار میکنم درسته….

  14. سعید

    دکتر کاییدی بابت استفاده از مهره های غیر اصولگرا و بی تعهد نسبت به مردم که الان اردوگاهش را هم ترک گفته اند از مردم عذرخواهی کند بازهم گلی به جمال احمدی که غیرتش اجازه نمی دهد سکوت کند در قبال این مصیبت عظما

  15. منتقد

    آیا به این شیوه ای که مدنظرنویسنده محترم است میشود مردم وجوانان را اصولگرا کرد.چرا مطلبتان بیشتر دافعه دارد تا جاذبه؟

    • ایمانی

      مطلب حاجی برای انهایی که خیانت کردند حکم دار اعدام دارد که وحشت زا است

  16. پلدختری دل سوخته ...

    دوست داشتم اقای احمدی این دور کاندید میشد تا رکور بزند

  17. ورزشکار

    اهای صندلی نشینان ک صندلی را از دست داده اید مواظب خودتان باشید که مردم جودکی ساکت نمیشوند.

  18. سلام

    امیر بیان علی (ع) می فرماید اعرف الحق تعرف اهله اگر حق را شناختیم انگاه باتطبیق افراد با موازین ومعاییرحق می توانیم دررقابت اصلح وصالح اصلح را برگزینیم واحیانا در اوردگاه ناشایست وناشایست تر از سر ضرورت ناشایست را در کنار نمایندگان ملت بنشانیم .ماجرای احزاب ومرامنامه هایشان نباید سبب شود ما فریفته ی نام ها شویم واز نشانه ها غافل شویم معدل شعور و شعار ورفتارشخص باید در ترازوی دین (باتمام جامعیتش)قرار داده شود ودر صورت چربش معدل محاسنش بردیگر افراد او را نماینده ی خرد جمعی و نمودی از سطح انتطارات خود در خانه مان قرار دهیم

  19. بهرام

    بازم مثل همیشه آقای احمدی با بصیرت و انقلابی دست به روشنگری زدند
    درود خدا بر رزمندگان واقعی اسلام

  20. دوست

    درود بر بزرگ مرد اصولگرا

  21. ورزشکار

    ضعیف ترین مدیران دوران کاییدی اموزش و پرورش و ورزش بودند جهت اطلاع

    • شهروند

      من بعنوان یک بازاری شنیده ام از جامعه فرهنگیان که عکس نظر ورزشکار باهویت معلوم ؛درست است

    • ناشناس

      خودتون می دونید که مدیر اموزش و پرورش قبل بهترین بود. از همه نیروها استفاده کرد. مخلص و اصولگرا بود . پارتی بازی نکرد. نماینده وقت به این خیال که اگه ایشون رو برکنر کنه و برود جبهه اعتدال گرایی حالا دولت هم می اید و او را می پذیرد. در صورتی که نه اینطور نشد. دولت محترم ایشان را نپذیرفت.و موجب عصبانیت وی شده. از اینجا رونده و از اوجا مونده.

  22. ناشناس

    درود خدا بر رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بالاخص حاج نورالدین احمدی عزیز

    • اصولگرا

      اینها موقع بوالفتح و شاهرخی و کاییدی هم بودند و از این شاخه به اون شاخه پریدند تغییرات ۱۸۰درجه ای به سمت میز ،پس چرا اصلاح طلبان که از پست هم دور مانده اند حاضر نیستند خانی پور را ترک کنند؟

      • شهروند

        آنها هم با نماینده فعلی بودند وتا تعیین تکلیف تایید صلاحیتها با کاندید مد نظر هستند

  23. شیره کر

    درود… احسنت ای کاش نون به نرخ روزخورها عبرت بگیرند

  24. شهروند

    اینها عده ای هستند این بیست ساله هردور رنگ عوض میکنند

  25. شهروندان پلدختر

    خدا انشااله هدایت کند همه مارا… باتشکر از نویسنده مقاله اقای احمدی

    • بهاروند

      خیانت در عرصه سیاسی دارای آثار گسترده و عمیق بوده و هزینه های سنگینی را به جامعه تحمیل می کند. در خیانت سیاسی، هزینه خیانت را تنها عامل یا فاعل خیانت نمی پردازد، بلکه این جامعه است که هزینه واقعی را می پردازد. در طول تاریخ همیشه هزینه خیانت های سیاسی بر گرده ملت ها سنگینی نموده است و زخم ناشی از خنجر خیانت به آسانی قابل ترمیم نیست و شاید یکی از دلایل اهمیت علم تاریخ برای بشریت در همین نکته نهفته است.
      بشر برای جلوگیری از تکرار تاریخ سعی می کند از گذشته خود برای ساختن آینده استفاده کند. بشر سعی می کند با تحلیل تاریخ عنصر خیانت و سیمای پنهان آن در پشت نقاب حقانیت را حتی المقدور بشناسد، تا از یک سوراخ دوبار گزیده نشود. بی شک هر قومی که توانسته است خادمین و خائنین عصر خود را خوب بشناسد در مسیر بهروزی قرار گرفته است و اگر قومی از این مسیر منحرف شده هزینه های سنگین پرداخت کرده است قطعاً پای خیانت و خائنینی در کار بوده است و صد البته که شناخت چهره واقعی خدمتکار و خیانتکار از جمله مسائل پیچیده ملت ها بوده است که بسادگی قابل حل نبوده است، اینجاست که اهمیت گوهر بصیرت و مصلحین واقعی مشخص می شود.
      خیانت پدیده ای قرین نفاق بوده و غالب خیانت ها در سایه نفاق انجام شده است، چون اگر خائن چهره اصلی و نیات واقعی خود را روشن کند، ملت ها دست رد به سینه او می زنند. بنابراین برای تشخیص چهره اصلی خادمین و خائنین قدرت “بصر” کافی نیست بلکه قدرت “بصیرت ” لازم است.
      جای تأسف است که این جریان جداشده در مسیر نفاق و عدم تعهد سیاسی به اندازه ای به ورطه افراط افتاده است که حتی حاضر است برای تقابل با کاییدی با مخالفین بی تعهد به اصولگرایی نیز ائتلاف کنند بطوری که با هدایت آن سعی می کند جنبش مردمی اصولگرایی را در پلدختربا حرکت ۲۴اسفند ۸۶ مشابهت سازی کند و بگویند مردم مثل ان دوران خواهات تغییر هستند اما زهی باطل

      • حزب باد

        حزب باد یا فرصت‌طلبی(به انگلیسی: Opportunism) به تغییر جهت دادن بر حسب دگرگونی اوضاع و همچنین به خاطر سود شخصی دلالت دارد.کسانی را عضو حزب باد (اپورسیونیست) می‌نامند که همواره به سوی قدرتِ وقت گرایش دارند و پایبند اصولی نیستند و یا اصول خود را فدا می‌کنند.
        حزب باد Opportunism
        حزب باد
        در قاموس سیاسی، معانی و مفاهیم خرد و کلان و اصطلاحات فلسفی ساده و پیچیده‌ای هستند که هر کدام نمایی از یک حکومت را تفسیر و یک دید، منش و رویه خاص حکومت‌داری را تبیین می‌کنند.
        در میان انبوه اصطلاحات سیاسی، اصطلاحی هست که بسیار خاص و استثنایی است و آن چیزی نیست جز اصطلاح معروف «حزب باد»(اپورتونیسم= اپورسیونیست)
        « Opportunism یا فرصت‌طلبی، تغییر جهت دادن بر حسب دگرگونی اوضاع و به خاطر سود شخصی.
        کسانی را فرصت‌جو (اپورسیونیست) می‌نامند که همواره به سوی قدرتِ وقت گرایش دارند و پایبند اصولی نیستند و یا اصول خود را فدا می‌کنند.»
        تقریباً در تمامی منابع و لغت‌نامه‌ها، حزب باد را کسی دانسته‌اند که برای رسیدن به نفع شخصی، حاضر به فدا کردن همه چیز است؛ چنین فردی نه اصل دارد و نه اصول.
        پشت کردن به رفقای دیروز و قربان صدقه امروزی‌ها رفتن و بر خلاف گذشته حرف‌زدن و عمل کردن از شاخص‌های این دسته از افراد است.
        حزب بادی هر که هست، تابع وزش باد انتفاع شخصی است و از هر سو که باد نفع شخصی بوزد، به آن سو خواهد دوید.
        به اطراف خود که بنگریم، آدم‌هایی را می‌بینیم که دیروز در دولت گذشته بادنجان دورقابچی دولت بودند و امروز که دولت فخیمه مذکور اوفل کرد و رفت در برابر دولت صف‌آرایی کرده و به شدت به نقد دولت قبلی می‌پردازند.و اعتدالی شده اند.اینان نیش‌دار و جهت‌دار لبه تیز نقد و گاه ریشخند‌های خود را متوجه کسانی کرده‌اند که تا دیروز همکار آنها بوده و دور یک میز، می‌نشستند می‌گفتند و تصمیم‌های دولتی می‌گرفتند و با همان گروه به اجرا در می‌آوردند؛ حال چه شده که با تغییر کرسی ریاست، و جابجایی معمول اداری ، یک باره همه چیز از این رو به آن رو می‌شود؟جواب این س‍ؤال و امثال این س‍ؤال‌ها را ما که نمی‌دانیم. جواب در آستین حزب بادی‌هاست، ‌از حزب باد باید بپرسید که چه شده که چنین رسم جوانمردانه‌ای به دنیای شما وارد شده است!فکر می‌کنم جوابشان این باشد: جهت باد عوض شده است!

  26. محمودی

    با سلام.
    جای بسی تاسف است که عقده گشایی ها را با عقیده اشتباه می گیریم.این آقایان بزرگوار مگر غیر اصول بوده اند.اصلا تعریف اوصول چیست؟آیا اینکه اکنون انتخاب آگاهانه ای در شرایط اجتماعی و سیاسی و پساتحریم را داشته باشند خلاف اصول و ارزش است.مگر همه اتفاق نظر نداریم که اصولگرایی بدون مردم معنی ندارد.مگر همه اتفاق نظر نداریم که …. از اصول خارج شده .آیا همه عقیده نداریم که برفرض تلاش موثر واقع نشد.ودیار ما پسرفت داشته. پس اسرار آقای احمدی مبنی بر ماندن در مواضع قبلی بیهوده است. باید به جلو حرکت کرد.جمع بندی:سر قبری که مرده در آن نیست گریه نمی کنند. والسلام.

    • شرفی

      امیدوارم نتایج بررسی صلاحیت ها در ۱۶بهمن طوری نشه که اینا از این هم که هستند بدتر توی چاه بیفتند ،تیر خلاص،خودکشی ،بی تدبیری ،قدرت طلبی والله خودم هم مانده ام که به این کار آقابون چی بگم؟ولی مطمئن ام که در هر دولتی اینها هستند و با باد می ایند و می روند

  27. پاپیل

    آدم های بوقلمون صفت رو همه میشناسند. به وجدان خودمون رجوع کنیم

  28. شرفی

    کاریکاتورها گواه این چند چهره ای است که مخاطب آقای احمدی هستند

  29. واقع بین

    دکتر کایدی مدیرانی که بدون توجه به شایسته سالاری منصوب کردی و با آمدن دولت جدید عزل شدند حالا کجایند که تو را در انتخابات همراهی کنند؟؟؟؟

    • واقع بین تر

      قرارشد مدیرانی که با نظر نماینده جایگزین آنها شدنداو را ببرند مجلس.عباس دارابی عزیز چرا با این مدیران کسی کاری ندارد بعضی از آنها۸سال مدیرند ؟

  30. معمولاني فر

    سید حمید کاظمی یک اصولگرایی ناب است و این بار نماینده است چه برادر احمدی بخواهد چه نخواهد

  31. دوست آقای احمدی

    نظردهنده محترم با نام محمودی
    خداوکیلی یک باردیگر نوشته خودتان را بخوانید اگر چیزی متوجه شدید مارا هم خبرکنید

    • احمد عزیزی

      یکی از افراد اصولگرا نما رد دوره اصلاحات مجری مراسمات سیاسی و همایش های سید مهدی موسوی کاندیدای مشارکت در مجلس ششم بود بعدا از او سوال کردند که فلانی تو چرا از موسوی و مشارکت حمایت کردی با تعجب جواب داده بود من نفوذی بودم اونجا رفتم و اخبار را به دوستان دادم !!!!!این شخص خیلی راحت قابل شناسایی است شناسایی نید

    • ملاوی

      میخواهد بگوید منم میتونم حرف بزنم
      این هم نتیجه سواد طایفه آ….. است.تو رو خدا کوتاه بیاین
      اگر نمیتونی چیزی ننویس عزیز مجبورت که نکردن؟

  32. ناشناس

    این افراد هیچوقت شاخص اصولگرایی نبوده اند در همه دولت ها و جریان ها همیشه متمایل به قدرت بوده اند

    • احمد عزیزی

      یکی از افراد اصولگرا نما رد دوره اصلاحات مجری مراسمات سیاسی و همایش های سید مهدی موسوی کاندیدای مشارکت در مجلس ششم بود بعدا از او سوال کردند که فلانی تو چرا از موسوی و مشارکت حمایت کردی با تعجب جواب داده بود من نفوذی بودم اونجا رفتم و اخبار را به دوستان دادم !!!!!این شخص خیلی راحت قابل شناسایی است شناسایی نید

  33. شهروند

    عباس جان مدیران کنونی نماینده فعلی را ببرند مجلس.مگر جنابعالی وهمین افراد مدنظرمقاله اورا به مجلس نبردید؟ونماینده بارها گفته مدیریت نوبتی است.چرا کسی از مدیران همیشه مدیر بازخواست نمیکند.چرا آموزش وپرورش؛بنیادشهید؛تربیت بدنی و…….برای نماینده فعالیت نمیکنند؟

    • ایمانی

      مدیر نماینده به مجلس نمی برد فقط نماینده باید پاسخگوی جفاهایی باشد که شما بر مردم کردید از استخدام ها و پست ها و مناصب بگیر تا وام و …

  34. ارجمند

    آقای احمدی دستتتون درد نکنه،این بی بصیرتی هم بد دردی است اگر بصیرت داشتند اینطوری نمی کردند ،بی بصیرتی هاحسین را شهید کردند،بعضی وقتا آنقدر بصیرت کم است که حتی سیاه را سفید و سفید را سیاه جلوه می دادند . می ترسم از روزی که بعضی برای پست و مقام دین راهم کتمان کنند.

    • قاسمی

      از کاییدی تا پیوستن به …..و از ……….تا حمایت از کوشکی و شاید هم چراغی ،در گام نخست شورای نگهبان با اقدام قانونی و بصیرتی آبروی این متظاهران به اصول را برد گام دوم را مردم برمی دارند و سیلی محکم را برگوش این دو سه نفر می زند. آنهایی هم که بازنشسته هستند و از کاندیدای مورد حمایت دولت حمایت می کنند راه شان کج شده بروند همان راه تا به جاده خاکی منحرف شوند

  35. شاعر

    در وصف یکی از افراد همیشه رئیس
    اصولا با همه دولت ها ایاقه ز پول و زور و قدرت چاق چاقه
    همیشه نان به نرخ روز خورده نمی دانی از این خوردن چه برده ؟
    دهان چو اندکی زیر سبیله سبیل او همیشه چرب و چیله
    به صبحی او طرفدار فلانی به شب با غیر،مشغول تبانی
    اگر “نورالدین” هم آید سرکار میشه او را غلام و کفش دار
    خلاصه بگم:
    زهر سو می وزه باد دولت می ره همراه او با میل و رغبت

    • اسدی

      سخنی با این اصولگرانماها
      گیرم که در باورتان به خاک نشسته ام
      و ساقه های جوانم از ضربه های تبرهایتان زخم دار است
      با ریشه چه می کنید؟
      گیرم که بر سر این باغ بنشسته در کمین پرنده اید
      پرواز را علامت ممنوع می زنید
      با جوجه های نشسته در آشیان چه می کنید؟
      گیرم که می کشید
      گیرم که می برید
      گیرم که می زنید
      با رویش ناگزیر جوانه ها چه می کنید؟

  36. ایمانی

    این آقایان انگار طلب کار هم هستندمتذکر شوم به شما که دولت روحانی شما را عزل کرده نه کاییدی اصولگرا،شما که اصولگرا بودید مگر قرار است همیشه مدیر باشید،خیال کردید اگر شما در مسئولیت نباشید باید عزل شوید؟/،این مدیرات تازه منصوب نیروهای دولت هستند و به طبع شما باید در روزگاری که دولت با شمانیست کار سیاسی می کردید و به قدرت باز می گشتید ،دوران شاهرخی که شما فقط حاضر بودید می نشستید و از نزدیک نماینده زا زیارت می کردید خاک بر سر جریانی که امیدش به شماهایی باشد که حتی توان اقناع خانواده خود را هم برای همراهی سیاسی ندارید ،کسی از شما نمی ترسد فقط حاجی هشدار داده که مردم شما را بشناسند که چه جفایی بر اصولگرایان بی بهره از ریاست و کیاست اما مقاوم در برابر هجمه ها کرده اید،بروید که با رفتنتان پلدختر نفس خواهد کشید ،خودتان هم می دانید که رجل سیاسی نبودید و فقط دنبال منصب بودید و اف بر این روزگار که میزها اینقدر بی ارزش شده اند که هر بیابان گردی داعیه دار ریاست شود

    • خسرو

      شعار اصولگرا واصلاح طلب ؛صداقت است تاریخ مصرف .. به سرآمده.همه مردم از مسئول تا کشاورزتا بازاری خسته شده اند.

    • ناشناس

      دقیقا معلومه عصبانی نیستید و نمی ترسید…. جوک سال رو عرض کردید اقای ایمانی….. این ادم ها خودتون می دونید اونقدر محبوب هستن که وزنه رو به طرف کاندید مورد نظر خودشون برگردونن. شما هم ببینیم از دو هزار بالا می زنید ؟

  37. ناشناس

    حیف است به چنین افرادی گفت اصولگرا .اصولگرا آن فردی است که علیه اش بیانیه نوشتند اما مقاومت کرد،تریبون ها او را نفی کردند اما ایستاد و هزینه داد،هزینه داد اما ماهیت مخالفانش را خدا آشکار کرد درود برنورالدین احمدی یگانه مرد ازرشی

  38. هادی

    فاتحه اینها خوانده شده نگران نباشید درود بر دکتر کاییدی

  39. عزیزی

    انسان با وجدانی مثل احمدی نباید مورد هجمه هوچی ها و گاله زن ها قرار گیرد

    • ناشناس

      در دوران مدیریت چه کسی در آموزش و پرورش فرهنگ و اموزش تباه شد؟چه کسی برای گرفتن پست و مقام در محافل فقط ستایش گر دکتر کاییدی بود؟چه کسی تراکتور و وام خودرو و دهها پورسانت گرفت از یک ادم خیابانی یک شبه شد آقای …..؟

  40. پارازیت

    شاه رگ احساست را میدرند /سگ های بی وجدانی که با روباهان هم هم خواب بوده اند !!!!/درد دارد نفس کشیدن در جنگلی که شیران خودفروشش دم از شیری میزنند!!!

    • شهروند

      نمره اخلاق وادبتان صفر است.بااین اوضاع وطرز گفتار چطور انتظار دارید مردم مثل شمع اطرافتان پر بزنند.حاشا از این رفتار .آقای پارازیت واقعی جریان مقطعی نماینده:۷-۸اسفند را خواهید دید.

  41. پارازیت

    اصول این برادران فقط مسند و مدیریت است رفتند و الان شده اند ماشین جفت کن همایش های رقبای اصولگرایان

    • بهاروند2.

      اصولگرایان از منظر”پارازیت واقعی”! کیست؟۹۰ درصد اصولگرایان با کاندید رقیب نماینده بودند عزیز دل !

  42. پارازیت

    کسی که تا دیروز بلد نبود دو کلمه حرف بزند و صدقه سری کاییدی کت و شلواری تنش کرد الان شده سخنران ستاد……..خدایا اگر نمیریم همه چیز را می بینیم

  43. قاسمی

    آقای احمدی اینها بی شناسنامه های سیاسی بودند که کاییدی متاسفانه با بی تدبیری به انها اعتماد کرد

    • ایمانی

      آفای قاسمی( باهویت معلوم ودافعه دار )اگربی شناسنامه هستند پس چرا به قول نویسنده مقاله قراراست شناسنامه اصولگرایی آنها باطل شود.؟!!@

  44. خبره سیاست

    فقط حاج غلامرضا کوشکی.

    • ولی پور

      یکی از مدیران معزول که الان شده محور کوچ پنج نفری به سمت رقیب سابق برای دوستانش تحلیل کرده بود که ما عزل شده ایم و کاییدی هم به ما اعتمادی ندارد اگر پیروز هم شود ما جایگاهی نداریم چون دولت زیر بار بازگشت ما نمی رود اما اگر حامی ….باشیم با قدرتی که دارد می تواند به ما بها بدهد پس بهتر است تا دیر نشده برویم و جایگاه قدیمی مان را محکم کنیم.ولی غافل از اینکه حامیان این کاندیداز خودشان می پرسند اینها دو ماه است آمدند ما که هشت سال است شکست خورده ایم روا است پشت سر اینها بمانیم و نظاره گر جلوسشان به صندلی ها باشیم

      • ناشناس

        دروغگو به به هشت نمی رود..شما از همین پنج نفر می ترسید چون می دونید اینها مخلص هستند. من و خانواده ام که همگی هم کشاورز هستیم به یک نفر از این ها اعتماد داریم. و هر چه بگوید ما عمل می کنیم چون می دونیم که این اقا انقلابی محض است. ما ازش کار نخواستیم و فقط می خواهیم با ایشون انقلابی بودن رو تجربی کنیم. در ضمن اون زمان که کاندید این اقا اصولگرا بود کاندید شما شناسنامه سیاسی نداشت.

    • رحمتی

      به موقعش سواستفاده های بعضی از این اصولگراها نماها را مردم خواهند فهمید راز وام های تراکتور و استخدام نزدیکان و رانت های مدیریتی و دهها خیانت دیگر در حق مردم

    • محمد مهدی

      غلامرضا کوشکی به کسانی دل بسته که دوره گذشته نتوانستند برای نورعلی وند دیپلمات ۲۰۰۰رای جمع کنند و با نورعلی وند بودند اما به کس دیگری رای دادند

  45. بزرگ

    کامنت های خدایی و واقع بین یه همین دوستان معزول می ماند که اگر اشتباه نکنم مثل هویت پنهان سیاسی شان نامشان را نیز پنهان می کنند

  46. میرزایی

    این ها چند نفرند که عزل شده اند اصولگرا نیستند هر دولتی به اینها پست بدهد می شوند هوادارش فرقی نداره روحانی باشد یا احمدی نژاد .فقط می ترسم روزی که صلاحیت ها اعلام بشه اینها این بار به سمت کدوم درخت پرواز کنند و خانه اش را ویران کنند

    • قاسمی

      میرزایی جان/هدف خدایا واثبات صداقت/نه حیله گری وریشخند طوایف درجلسات شبانه.

  47. رحمتی

    خدا در همه دوره ها حامی کاییدی بوده و این بار هم این ۵نفر مثل دیگرخارج شدگان در دوره های هشت و نه چوب ندانم کاری خود را خواهند خورد شک نکنید این ۵نفر را بشناسید چهار معزول و یک فرد عادی که الکی بزرگش کردند اما باید به همان جایگاه اصلی اش برگردد

    • بهاروند

      رحمتی جون.فقط این پنج نفر نیستند اکثرمردم تغییر؛ صداقت وتقوا وتلاش میخواهند.اگر همفکران جنابعالی وکاندید جنابعالی عملکرد خوبی دارید عرضه کنید مردم قضاوت میکنند!.به والله مردم را ندارید؟آبروی انسانها مهم است همین کارها را میکنید که مردم از شما بریدند.

  48. اصلانی

    مسئول اصلی این وضعیت شخص کاییدی است که رفت هر چه کوچک بود را آورد و بزرگ کرد و الان هم کوچولوها بزرگ نما شده اند معرکه بگیر سیاست پلدختر

  49. معمولاني فر

    سید حمید کاظمی با هر عنوانی بیاید محبوب و دوست داشتنی است کسی که هشت سال در مجلس بوده اگر عملکرد دارد ارایه کند مردم ما آگاه هستند دیگه نیاز به تخریب دیگرا ن نیست همه با رعایت اخلاق رقابت کنیم وبه رای مردم احترام بگذاریم هر کس هم برنده شد نماینده همه است نباید شان و جایگاه مجلس و نماینده را پایین بیاوریم همه از روشهای صحیح تبلیغ استفاده نماییم حرمت افراد به اندازه خانه خدا میباشد نباید این حرمت ها را از بین ببریم اسم اشخاص را در کامنت ها به بدی نیاوریم به خدا ما نباید آخرت خود را به خاطر دنیای دیگران خراب نماییم

    • زنده باد اصلاحات

      عملکرد این آقایان مد نظر شما هم در ۱۲سال بر مردم معلوم است

    • ناشناس

      این افراد که الان شده اند معارض کاییدی که خودشان جمع ضدین بودند و همیشه از هم بدگویی می کردند معارفه آقای افتخاری را همه به یاد دارند که معاون یکی از این آقایان چطور از ریس معزول تمجید کرده بود!!

      • قاسمی

        آفای قاسمی( باهویت معلوم ودافعه دار )اگربی شناسنامه هستند پس چرا به قول نویسنده مقاله قراراست شناسنامه اصولگرایی آنها باطل شود.؟!!@

      • قاسمی

        به عنوان یک شهروند میگویم فقط این چند نفر نیستند همه اند؛حداقل دریک مساله مشترک اند آن هم تغییر وضع موجود.که موففیت آمیز خواهد بودبه امید خداومستضعفان گول خورده.

    • بهاروند

      آقای معمولانی فر سلام؛ اگر عده ای از اطرافیان نماینده باهویت معلوم که کامنت نویس شده اند ؛اخلاق وآخرت را قبول میداشتند دوستانشان از کنارشان نمیرفتند.شک نکنید مساله اینجاست.نه چیز دیگر.شنیده ام فقط بخاطر فراموش کردن نام فلان مسئول یا استفاده از فلان سخنران درمراسم ترحیم اموات به زندگان ومردگان ناسزا گویی شده.نباید همه ما خودمان را اینقدر کوچک کنیم.

  50. محمد مهدی

    ظلم بر سه قسم است ظلم انسان در حق انسان،ظلم انسان در حق خالق و ظلم انسان در حق خودش!
    کاییدی با میدان دادن به عناصری بی خاصیت از لحاظ جایگاه سیاسی و اداری به خودش ظلم کرد

    • هاشمی

      نورالدین احمدی مرد است این را ثابت کرده درود بر نورالدین نور دیدگان اصولگرایان

  51. زنده باد اصلاحات

    معیار اقای احمدی برای برجسته کردن اصولگراها چه بوده است خیلی وقت است که اصولگرا در میدان بی رقیب در پلدختر دارند پیروز می شوند به جز دوران مرادی و موسوی که خودشان به خودشان باختند معیارتان چیست فچرا از این مطلب ها داریدخودتان را برجسته می کنید

  52. نظری

    هر کس که به او بیبشترین خدمت را بکنی ،بیشترین خیانت را خواهد کرد این یک اصل شناخته شده در دوران هشت سااله کاییدی است

  53. احمد ساجدی خرم آبادفرهنگی بازنشسته

    راز حملات به احمدی این است که ایشان همواره تابع وظیفه دینی خود بوده است و هر جا احساس خطر کنند، وارد میدان می شوند و هیچ گاه نیز اهل معامله و زد و بندهای سیاسی نبوده اند.

  54. مرتضی

    اصلاح طلبی پلدختر از اصولگرایانش منسجم ترحرکت کردند اما رقیب دوست دارد بی حریف پیروز میدان باشد

  55. بیرانوند

    دریکی از کامنت ها خواندم که چند نفر نظرات اهانت آمیزی نسبت به آقای احمدی نویسنده محترم این مقاله ارسال کرده اند، شمارا به خدا آنهائی که اهل خداترسی و ایمان به روز جزا هستند قضاوت کنند مگر دراین مقاله آقای احمدی اسمی از کسی به میان آمده ؟
    مگر این مقاله درحمایت از فرد خاصی نوشته شده است؟
    جز اینکه نویسنده مطلب برخی فرصت طلبانی را که ازهمه جریان های سیاسی بهره می رند اما به خیال خودشان خیلی زرنگ هستند وانمود می کنند که جزو هیچ جریانی نیستند، فرصت طلبی اینگونه افراد را مذموم دانسته است ؟
    چرا اینها به جای نهیب و هشداربه خود برای درمان بیماری چند چهرگی سیاسی به فرافکنی روی می آورند؟
    نکته بسیار جالب و قابل توجه دراین ارتباط آن است که هرفرد و جریانی که این مقاله را علیه خود بداند آبرویش بیشتر آسیب می بیند.
    خیلی بهتر می شد افراد مورد نظر این مطلب را به خودشان نمی چسباندند تا بیشتر انگشت نمای خاص و عام نشوند.

    • علی دا عی

      احسنت
      همینطوره

      • ناشناس

        آقای احمدی باید بداند که او معیار اصولگرایی بودن مردم نیست اما من به ایشان حق می دهم از خیانت کسانی بگوید که سد راه ارتباط مردم و دلسوزان با نماینده شدند

        • ناشناس

          به نظر می رسه این کامنت را ……….با اسم مستعار نوشته چون من از خودش این حرف رو شنیدم. اما پاسخ من: اقای محترم بر فرض اینها گفتند که با مردم ارتباط نگیر خب حالا خودت چرا ارتباط نگرفتی؟ خودت که مثلا بصیرت داری چرا فریب خوردی؟ پس خودت ارتباط نگرفتی جانم. در ضمن الان داریم می بینیم همین هایی که شما می گید نذاشتن با مردم ارتباط داشته باشم مردم با اینها در ارتباط هستند و به خاطر ایشان دارن به کاندید مقابل رای می دن. پس دروغ نگید لطفا.

  56. جوان اصلاح طلب

    هزاران آفرین بر روشن بینی و روشمگری آقای احمدی درمعرفی چهره افرادی که می خواهند مانند زالو خون همه جریان های سیاسی را بمکند.
    این مقاله هشدارجالبی بود به ما جوانان نسل های بعدی اصلاح طلبی که مواظب باشیم هیچگاه فریب افرادی که دارای این ویژگی ها هستند را نخوریم.
    اینکه نمی شود گالونِ جافرباشی و نون خورِ من
    آدم باید راستا حسینی خط و ربط خودش را دنبال کند.
    کلماتی مانند ایمان، مردانگی، شجاعت، راستگوئی،امانتداری واژه هائی دارای بار ارزشی هستند و کلماتی مانند دروغ، چاپلوسی، نان به نرخ روزخوردن، فرصت طلبی، چند چهرگی، ریاست طلبی، بی تعهدی، بداخلاقی واژه هائی با بار ضد ارزشی درهر مکتب و مرامی هستند .
    نمی شود اگر کسی درمورد این خصلت ها دست به قلم برد اورا به باد انتقاد بگیریم .بلکه باید خودمان را معالجه و درمان کنیم.
    اگر غیرازاین باشد باید به بسیاری از نامه ها و پندهای مولای علی علیه السلام خطاب به فرمانداران و کارگزارانش انتقادکرد

  57. رفیعی

    گدام شناسنامه ؟ترس از این پنج نفر که خود را برای دیگران برملا کردند والله مسخره است ،دوستان آقای …می پرسند شما که چهار سال مدیر بودید به دوستتان وفا نکردید چطور می خواهید به ما رحم کنید؟

    • ناشناس

      در عا لم سیاست این تغییر مواضع طبیعی است. در ضمن این اقایان اصولگرا ماندند این کاندید شما بود که دست در دست …… گذاشت و همین علت جدایی این پنج نفر از کاندید … شد.

  58. احمدی/مدیرمسئول بالاگریوه

    نتیجه جالب و سوال برانگیز بررسی حدود ۵۰۰ کامنت کاربران
    باسلام به کاربران ،منتقدان منصف و بازدیدکنندگان مطالب سایت بالاگریوه و همه عزیزانی که تحلیل ها و مقالات بالاگریوه را درپایگاه اطلاع رسانی بلوطستان نیز دنبال می کنند.
    به دنبال انتشار تحلیل ” مهرابطال ” برشناسنامه …. مروری کوتاه بر برخی کامنت ها ما را برآن داشت تا به مقایسه وبررسی کامنتهائی که قبلاً برای مقالات وتحلیل های مشابه سایت بالاگریوه ارسال شده بودپرداخته و به مشابهت های فراوانی پی ببریم.
    بررسی حدود ۵۰۰ کامنت ( نظر) کاربران وبازدیدکنندگان سایت بالاگریوه و چندین مطلب بازنشر شده دربلوطستان نشان دادکه کامنت گذارانی که از انتشار مطلب ” مهرباطل برشناسنامه …” به شدت عصبانی شده اند اکثرقریب به اتفاق همان کسانی هستند که ازچاپ و انتشار مطالب زیر درسایت بالاگریوه سراسیمه و عصبانی شده و واقعیات ملموس جامعه را برنتافته و به دنبال پاک کردن صورت مسأله به جای حل آن بوده اند .
    فهرست تحلیل ها و مقالات بالاگریوه که موجب عصبانیت و براشفتگی برخی افرادی که تصور کرده اندازمصادیق تحلیل فوق الاشاره هستند به شرح زیر استخراج گردیده که درسایت بالاگریوه برای کاربران عزیز قابل دسترسی است.
    -مدیرانی که ارزششان به میزمدیریت بسته است عمرآبرویشان فانی است
    – “چپ های راستی” و “راست های چپی” قابل اعتماد نیستند
    -مدیری که هنگام تحویل دادن مسئولیت ناراحت می شود اهل پست و مقام است
    -سینه خیز چهره های سیاسی فاقد محبوبیت ومقبولیت به سوی اصلاح طلبان
    -مدیری که با هرجریان رنگ عوض می کند موثق وقابل اعتمادنیست
    – پشت پرده به میدان فرستادن کاندیداهای اجاره ای
    -عده ای که قدمی برای نظام برنداشته اند همواره طلبکارند
    -عده ای درهردوره ازانتخابات به یک چهره درمی آیند
    -تملق و پاچه خواری وضرورت جلوگیری از فراگیری آن

    • ناشناس

      فشار عجیبی بر این پنج نفر وارد شده و مدام جویای صلاحیت ها هستند اما به لطف خدا در این مرحله هم بن بست می خورند شک نکنید

  59. خ

    آقای احمدی شما قرائت خودتان که در راستای افکارتان بوداز کامنت ها داشتید ماهم چند برداشت که امید است مورد تامل قرارگیرند در پی می آیند:۱آخرتی در کار است وعده ای که ظاهرا” یا تلویحا”آبروی برادر دینی را درمعرض خطر قرار میدهند درمحضرخداوند باید پاسخگو باشند۲به قول حضرت آقا(مقام معظم رهبری) ما باید درانتخاب اصلح دقت کنیم اگر بعدا”ثابت شد که فرد منتخب انحرافی داشته؛ حکم شرعی برما وارد نیست۳ اگر انسان مومن به این نتیجه رسیدکه فرد منتخب درزمان “حال”اصلح نیست لذا ماندن بر تصمیم گذشته نقض تعقل وتشرع ونامیمون است که مشمول ثبات قدم نمیشود۴درطول تاریخ اسلام وانقلاب اسلامی افرادی داشته ایم که منتخب مردم ومورد اعتماد مردم درطول تاریخ بودندبعدا”درمسیر دیگری گام برداشتند آیا تداوم حمایت مردمی از آنها عقلا” وشرعا”جایز است؟مقداری باخودمان خلوت کنیم تاریخ تحلیلی بخوانیم نه صرفا” تاریخ؛برای نظر وفکر وقرائت دیگران هم احترام قائل شویم وبدانیم که درفقه اسلام وتشیع اخلاقیات واصول دین مطلق اند ومعیار سیره وسنت پیامبر (ص )واجماع علما دین نه افراد معمولی.اگرچه این حقیر علاقه ای به مجادلات رسانه ای ندارم آن زمانیکه حداقل یکی از طرفین اعتقادی به افکار طرف مقابل قائل نباشد ولیکن درصورت لزوم ودرفرصت مناسب به بیان برای از رویدادهای اسلام وانقلاب اسلامی خواهم پرداخت.اگرچه صحبت ما درخدمت بزرگان درواقع یک نوع جسارت است.وهمچی بیمار هم نیستیم که بجای خدمت به خلق خدا با برادران دینی بیخودی وبخاطر سلایق مباحثه کنیم.موفق باشید حاج احمدی بزرگوار.

    • امیری

      اصلاح طلبی پلدختر را کسانی شقه شقه کردند که از کاندیدای اصلاح طلب حمایت نکردند و پیش کسانی رفتند که دشمن شماره یک اصلاحاتند،دشمن اصلاحات کاییدی نیست چون فکرش مشخص است و روی اصولش ایستاده

  60. منتقدمنصف

    آقای احمدی شما قرائت خودتان که در راستای افکارتان بوداز کامنت ها داشتید ماهم چند برداشت که امید است مورد تامل قرارگیرند در پی می آیند:۱آخرتی در کار است وعده ای که ظاهرا” یا تلویحا”آبروی برادر دینی را درمعرض خطر قرار میدهند درمحضرخداوند باید پاسخگو باشند۲به قول حضرت آقا(مقام معظم رهبری) ما باید درانتخاب اصلح دقت کنیم اگر بعدا”ثابت شد که فرد منتخب انحرافی داشته؛ حکم شرعی برما وارد نیست۳ اگر انسان مومن به این نتیجه رسیدکه فرد منتخب درزمان “حال”اصلح نیست لذا ماندن بر تصمیم گذشته نقض تعقل وتشرع ونامیمون است که مشمول ثبات قدم نمیشود۴درطول تاریخ اسلام وانقلاب اسلامی افرادی داشته ایم که منتخب مردم ومورد اعتماد مردم درطول تاریخ بودندبعدا”درمسیر دیگری گام برداشتند آیا تداوم حمایت مردمی از آنها عقلا” وشرعا”جایز است؟مقداری باخودمان خلوت کنیم تاریخ تحلیلی بخوانیم نه صرفا” تاریخ؛برای نظر وفکر وقرائت دیگران هم احترام قائل شویم وبدانیم که درفقه اسلام وتشیع اخلاقیات واصول دین مطلق اند ومعیار سیره وسنت پیامبر (ص )واجماع علما دین نه افراد معمولی.اگرچه این حقیر علاقه ای به مجادلات رسانه ای ندارم آن زمانیکه حداقل یکی از طرفین اعتقادی به افکار طرف مقابل قائل نباشد ولیکن درصورت لزوم ودرفرصت مناسب به بیان برای از رویدادهای اسلام وانقلاب اسلامی خواهم پرداخت.اگرچه صحبت ما درخدمت بزرگان درواقع یک نوع جسارت است.وهمچی بیمار هم نیستیم که بجای خدمت به خلق خدا با برادران دینی بیخودی وبخاطر سلایق مباحثه کنیم.موفق باشید حاج احمدی بزرگوار.

  61. امیری

    من فکر نکنم منظور آقای احمدی این باشد که هر کس به کاییدی رای ندهد اصولگرا نیست منظورش این است که آنهایی که میل کردند و رفتند و به اردوگاه کسی رفتند که دوست ندارد بگوید من اصولگرایم دیگر حق برگشتن به اردوگاه اصولگرایی را ندارند و بهتر است بروند پی زندگی شان چون بین مردم بدنام سیاسی شده اند

  62. احمدی/بالاگریوه

    جناب منتقد منصف
    باسلام و احترام به شما و همه کسانی که شاید مفهوم تحلیل بالاگریوه را به اشتباه برداشت کرده اند
    – چون درهیچ جای این تحلیل اسمی از کسی برده نشده ، که شما و انگشت شماری از کاربران مارا به سوال و جواب اخروی رهنمون شده اید.پس ازقیامت بترسید و برداشت اشتباه خودرا درمورد نویسنده تحلیل اصلاح کنید
    -چون درهیچ جای تحلیل بالاگریوه گفته نشده که شما بایستی به فلان فرد رأی بدهید که شما از « منتخب »و «انحراف منتخب» و… سخن گفته ایدپس به شما توصیه می کنیم از قیامت و سوال و جواب قیامت بترسید و سوء ظن نداشته باشید
    -چون درهیچ بخشی از تحلیل بالاگریوه ماندن بر تصمیم گذشته که شما آن را اصرار بررأی دادن به نماینده فعلی معنی کرده اید دیدهنمی شود پس از خدابترسید و برداشت ناثوابتان از تحلیل بالاگریوه را اصلاح کنید.
    -چون درهیچ جای تحلیل بالاگریوه گفته نشده که هرکس منتخب مردم باشد از گناه و اشتباه و انحراف مصون است وشما چنین برداشتی کرده اید..پس خطای برداشت و سوء ظن خودرا نسبت به نویسنده اصلاح کنید وگرنه برای پاسخگوئی درمحضر خداوند مهیا باشید
    -مطلب بالاگریوه یک مطلب کلی است که مصادیقی درهمه جای استان ومملکت اسلامی دارد اینکه عده ای آن را به خودشان نسبت داده ویا دریافته اند که از مصادیق این نوشته هستند ، به نظرما به جای پرخاش به نویسنده و عصبانیت از یک واقعیت باید بروند خودشان را اصلاح کنند.
    نباید انتظارداشت تا همه اوامر ونواهی و دستورات دینی و اخلاقی باب میل ما باشند بلکه حق این است که ما خودرا با معیارها وفق بدهیم
    دریک کلام روشن و واضح گفته ایم اصولگرائی معیارهائی دارد که هرکس از این معیارها خارج شود ضمن آنکه با آبروی چندین و چندساله خود بازی کرده است ،( البته منظور تحلیل بالاگریوه کسانی است که اصولگرا نبوده بلکه با هدف رسیدن به مقاصد دنیائی سالها خودرا به مسیرارزشی اصولگرائی آویزان کرده اند)برگشت او و جلب اعتماد سیاسی مجدد هزینه های سنگینی دارد وافراد نبایستی بخاطر مناصب دوروزه دنیائی اینقدر خودرا خوار و ذلیل کنند. کجای این تحلیل به شما و برخی دیگر گران آمده است .
    بازهم تأکید می کنیم که بعنوان مثال دزدی و خیانت دومفهوم ضد ارزشی و مذموم و ناپسند درجامعه هستندآیا اگر شما با فریاد بلند مرگ بر دزد و خیانتکار گفتید معلوم است هرکه از گفته شما ناراحت و عصبانی شد دزد است و خیانتکار وبایستی مورد سرزنش قرارگیرد، نه شما که یک واقعیت و حقیقت را فریاد زده اید !
    -آیا اگر به ما گفته شده طبق دستور دین زکات مالتان را بپردازید، ما باید زکات مالان را بدهیم یا این دستور دینی و شرعی را تخطئه کنیم
    ازراهنمائی های شما تشکر می کنم و اگراین توضیح ما تاحدودی تندبود و احیاناً برخی بخش های آن باعث رنجش خاطر حضرتعالی می گردد خاضعانه پوزش می طلبم

  63. سیاوش

    پایان عمر سیاسی مارکو پولوهای سیاسی پلدختر این بهترین تیتر برای مطلب نورالدین احمدی بود

  64. فردین

    اینها برای خودشان ازرش قائل نبودند ،اونایی که اصولگرایی را در حمایت از کاندیدای مدعی اعتدال می دانند انتحار سیاسی کرده اند

  65. حسنوند

    نورالدین زلزله

  66. داریوش

    آگه ….. و……..و……. بزارن همه سلیقه ها تاییدصلاحیت بشن اون موقع معلوم میشه وزن سیاسی اصلاح طلبی چقدره.

  67. پاعلمی

    مثل اینکه نماینده محترم پلدختر شب گذشته از روکردن اسناد و مدارکی درمورد چند نفر ازمدیران سابق صحبت کرده است و گفته اگر اینها به شیطنت های خود پایان ندهند مدارکی را درمورد آنها به مردم نشان خواهم داد

    • منتقد

      براساس شنیده ها ؛این افرادخیلی چیزهای بیشتری ازآنها دارند وبلدندودرصورت لزوم مطرح خواهندکرد.

      • منتقد

        جناب پاعلمی عزیر.این افراد جعبه سیاه نماینده فعلی بودند لذا باید عاقلانه با آنها رفتار کرد.

    • دوست مشفق

      کسی که پاک است از محاسبه ترسی ندارد.اینها اطلاعات فراوانی دارن که عقل سلیم حکم میکند دست به ترتیبشون نزنید.نه وام نه وات.وگرنه خطرند حواستون باشه.

  68. سعید

    آقای احمدی توکه ادعای اصول گراییت میاد برا جذب مردم به سمت اصول گرا هاچکار کرده ای

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان