شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » نقش دانشگاه ها در توسعه استان کمرنگ است

82172543-70908286

استاندار لرستان گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی بدون حضور تاثیرگذار و فعال دانشگاه ها میسر نخواهد شد در حالی که دانشگاه ها در این استان حضوری کمرنگ در این زمینه دارند.به گزارش  بلوطستان به نقل از خبرنگار ایرنا هوشنگ بازوند روز دوشنبه درجلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان افزود: دانشگاه ها باید بتوانند با سرعت به توسعه استان کمک کنند در غیر اینصورت هزینه های سنگینی به استان تحمیل می شود.

وی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های غنی طبیعی لرستان بیان کرد: تاکنون هیچ دانشگاهی در این استان نتوانسته در توسعه اقتصاد استان حرکت کند و درآمد حاصل از این ثروت های بالقوه را به سفره های مردم این استان روانه کند.بازوند ادامه داد : دانشگاه های لرستان باید بین ثروت و ظرفیت های این استان و مردم تعامل و ارتباط ایجاد کنند تا مردم بتوانند از ارزش این ثروت ها بهره مند شوند.
به گفته بازوند تاکنون هیچ پایان نامه ای در این استان در خصوص منابع قیر طبیعی و یا ظرفیت های گردشگری متعدد و رودخانه های این استان به عنوان دو منبع تاثیر گذار در اقتصاد نوشته نشده است.
وی افزود: این نقص ها باید توسط دانشگاه های استان برطرف شود و این در حالی است که متاسفانه وضعیت لرستان در راستای تاسیس شرکت های دانش بنیان نیز نامطلوب است.
به گفته وی اقتصاد مقاومتی بدون فعالیت شرکت های دانش بنیان ناموفق است و بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری جهش اقتصاد با فعالیت شرکت های دانش بنیان امکان پذیر است.
استاندار لرستان همچنین با تاکید بر لزوم تعامل مدیران دستگاه های اجرایی در راستای رونق فعالیت شرکت های دانش بنیان استان گفت : مدیران دستگاه های اجرایی نباید با شرکت های دانش بنیان بیگانه باشند و باید در این راستا مطالعات گسترده ای انجام دهند.
بازوند بیان کرد: در حوزه اجتماعی و فرهنگ نیز مشکلاتی در استان وجود دارد که دانشگاه ها باید در راستای رفع این مشکلات نقش تاثیرگذار ایفا کنند.استاندار لرستان به روند تکمیل ساختمان پارک علم و فناوری استان و راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری افلاک نیز در راستای موفقیت بیشتر شرکت دانش بنیان تاکید کرد.

  1. دانشجوی پلدختری

    کاملا”درست فرمودنداستاندارمحترم-درپلدختردربرخی مراکز آموزش عالی فرصت سوری میشود.برای راه اندازی این دانشگاهها خیلی تلاش صورت گرفت وپلدخترنیزمستحق آنها بودولی متاسفانه برخی از آنها ازجهت اثرگذاری درجامعه درحد یک دبستان اثرگذارنیستند.البته ممکن است الان ظرفیت برخی مدیران اندک باشد.ولی واقعا”مسئولان درپیشگاه خداوند قانون ومردم بایدپاسخگوباشندمن کارندارم باجریانات سیاسی .رسانه ها هم درنقدبررسی مراکز آموزش عالی نیز خیلی ضعیف عمل کرده نمیکنند.چرافقط آموزش وپرورش پلدختررا گذشته تاحال باید جورمساله فرهنگ وعلم واندیشه را باشدولی حق الزحمه برخی دیگرچندبرابر فرهنگیان باشدوپاسخگوهم نباشند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان