شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » نمازجمعه لرستان در آدینه ای که گذشت

ححح۷۶۹--۱۰۲۴x540

امام جمعه موقت خرم آباد:امام سجاد (ع) با بصیرت و تدبیر مسیر مبارزه را انتخاب  کرد

امام جمعه موقت خرم آباد گفت: امام سجاد(ع) قهرمان خستگی ناپذیری بود که با تدبیر و بصیرت مسیر مبارزه را انتخاب می کرد.به گزارش بلوطستان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین قاسم متقی نیا در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد، افزود: امام سجاد(ع) آن چنان در راه مبارزه سیاسی و عبادی خستگی ناپذیر بود که دشمن را خسته کرد و سرانجام ایشان را به شهادت رساندند.
وی اضافه کرد: احیا و زنده نگه داشتن قیام عاشورا از طریق گریه بر سیدالشهدا(ع)، سفارش بر زیارت امام حسین (ع) و انتشار فضیلت سجده بر تربت امام حسین (ع) و بیان خطبه ها یکی از روش های مبارزه سیاسی امام سجاد(ع) بود.
امام جمعه موقت خرم آباد همچنین گفت: امام سجاد (ع) پرچمدار نهضت عاشورا بود و این نهضت نماد عدم جدایی دین از سیاست و نماد تکلیف مداری و غیرت دینی بود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که مسئولان به مانند دیده بان فرهنگی از فرهنگ جامعه پاسداری کنند تصریح کرد: مسئولان باید در برابر ولنگاری های فرهنگی پاسخگو باشند.
حجت الاسلام متقی نیا در ادامه ضمن تقدیر از حضور هیات های مذهبی در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) کشتار اخیر مردم یمن توسط آل سعود را نیز محکوم کرد.

امام جمعه بروجرد : نماز ظهر عاشورا در گوشه گوشه ایران اسلامی اقتدار پیروان اهل بیت علیهم‎السلام را به نماش گذاشت

امام جمعه بروجرد گفت: آل‌سعود در حمله به یمن و کشتار فجیعانه مسلمانان بی‎گناه این کشور نتوانست، به اهداف شوم خود از این جنایت دست یابد.به گزارش بلوطستان به نقل از فارس حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ترابی در خطبه‎های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: آل‌سعود به حمایت و پشیبانی آمریکا و صهیونیسم بین‎الملل در مدت یک سال و نیم حمله به مسلمانان مظلوم یمن علاوه بر به خاک و خون کشیدن هزاران یمنی زیرساخت‎های این کشور اعم از بیمارستان‎ها، مساجد، مدارس، نیروگاه‎ها و حتی منازل مسکونی را تخریب کرد.
وی عنوان کرد: آل‌سعود در مدت یک و نیم ساله حمله به یمن در سایه سکوت حمایت‎آمیز اتحادیه اروپا و سازمان ملل جنایت بسیار فجیع و دردناکی را رقم زده است.
خطیب جمعه بروجرد ادامه داد: در روزهای اخیر جنگنده‎های متجاوز سعودی در سایه حمایت‎های بین‎المللی و با تجهیزات نظامی و بمب‎های ساخت آمریکا، انگلیس و غرب با یورش به یک مجلس ختم بیش از ۹۰۰ نفر را به خاک و خون کشیدند.
ترابی خاطر نشان کرد: متاسفانه سازمان‎های بین‎المللی دفاع از حقوق بشر نیز به سادگی و با اکتفا به اظهار تأسف از کنار این جنایت هولناک گذشتند، حال آنکه همین مجامع بین‎المللی با هدف قرار دادن کشورهای غیر همسو به بهانه‎های واهی و دروغین نقض حقوق بشر جنایات بیشماری را در کشورهای مختلف رقم می‎زنند.
وی به جبهه‎گیری آمریکا در قبال جنایت اخیر سعودی‎ها اشاره و تاکید کرد: این در حالی است که همه دنیا می‎دانند که سعودی در مدت یک و نیم ساله حمله به یمن با چراغ سبز آمریکا به این ملت تجاوز کرده و با حمایت‎ها، پشتیبانی‎ها و سلاح‎های آنها مسلمانان مظلوم و بی‎گناه زیادی را به خاک و خون کشیده‎اند.
امام جمعه بروجرد اضافه کرد: آمریکایی‎ها که پس از یک و نیم سال جنایت و کشتار مردم یمن به اهداف خود در این کشور دست نیافته و با مقاومت جانانه ملت غیور این کشور مواجه شدند، خود مستقیما وارد جنگ با یمن شده‎اند.
ترابی با اشاره به اینکه پیروز این میدان جبهه مقاومت و ملت شجاع و مقاوم یمن است، تصریح کرد: جبهه مقاومت و انصار الله یمن به زودی پاسخ کوبنده‎ای به این جنایات می‎دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری باشکوه و عظیم آئین عزاداری امام حسین‌ (ع) در جای جای ایران اسلامی اشاره و اظهار کرد: توجه به فلسفه قیام کربلا و اهداف آن حضرت از نهضت عاشورا در اشعار و مرثیه‎های مداحان مشهود بود.
خطیب جمعه بروجرد با متجلی خواندن جلوه نماز خصوصا نماز ظهر عاشورا در آئین‎های عزاداری کشور خصوصا در شهرستان بروجرد خاطر نشان کرد: برپایی نماز ظهر عاشورا در گوشه گوشه ایران اسلامی اقتدار پیروان اهل بیت علیهم‎السلام را به نماش گذاشت.
ترابی با شایسته و با شکوه خواندن آئین عزاداری عاشورای حسینی در شهرستان بروجرد بیان کرد: مراسم شیرخوارگان حسینی و تجمع عظیم هیأت‎های مذهبی و مردم عزادار این شهرستان در عصر روز عاشورا از شبکه‎های استانی و کشوری به صورت مستقیم پخش شد.
وی برچیدن طبل‎های بزرگ هیأت‎های عزاداری را یکی دیگر از نکات برجسته عزاداری دهه محرم امسال در شهرستان بروجرد خواند و عنوان کرد: حضور اقشار مردم عزادار خصوصا حضور چشمگیر بانوان در نماز ظهر عاشورا از دیگر ویژگی‎های در خور توجه عزاداری امسال بود.

امام جمعه الشتر:آل‌سعود دست و بازوی استکبار است

امام جمعه الشتر گفت: آل‌سعود فاسد نشان داد که به هیچ اصول انسانی پایبند نیست و تنها مجری سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است.به گزارش بلوطستان به نقل از خبرنگار لرسو؛ حجت‌الاسلام «سید سجاد موسوی» ضمن تسلیت ایام محرم و سالروز شهادت امام زین‌العابدین(ع)، اظهار داشت: زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی، یک ضرورت برای جامعه است.
وی با اشاره اینکه امروز در دنیا دو تفکر حسینی(ع) و نیز تفکر یزیدی و بنی‌امیه‌ای وجود دارد، ادامه داد: هیچ تفکری جز تفکر منسوب به مکتب ابی‌عبدالله‌الحسن(ع) نمی‌تواند فکر و اندیشه بنی‌امیه‌ای را از بین ببرد.خطیب جمعه الشتر با اشاره به جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله لبنان، بیان داشت: آن چیزی که موجب پیروزی حزب‌الله لبنان در مقابل ارتش تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی گردید، تکیه بر مکتب امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورا بود.
وی ابراز داشت: جوانان حزب‌الله لبنان با ایمان و اراده و با تفکر حسینی توانستند در جنگی نابرابر رژیم نامشروع اسرائیل را زمین‌گیر کنند.حجت‌الاسلام موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۲۴ مهرماه، روز پیوند اولیاء و مربیان، تصریح کرد: جامعه آموزش و پرورش نمی‌تواند بدون همکاری اولیاء به مقصود خود برسد.
وی در این رابطه افزود: جامعه هدف که متشکل از سه ضلع اولیاء، مربیان و دانش‌آموزان می‌باشند، بایستی در کنار هم قرار داشته باشند تا اندیشه‌های دینی و پرورشی شکل بگیرد.
وی در ادامه با اشاره به جنایات آل‌سعود در یمن، گفت: کشتار وحشیانه مردم بی‌گناه و مظلوم یمن توسط نیروهای نظامی سعودی، نشان دهنده خوی حیوانی حکام عربستان است.امام جمعه الشتر با بیان اینکه آل‌سعود فاسد نشان داد که به هیچ اصول انسانی پایبند نیست، افزود: رژیم عربستان سعودی مجری سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است.
وی ادامه داد: بیش از ۷۰۰ نفر از مردم یمن قربانی خشونت آل‌سعود شده‌اند و این حرکت وحشیانه از آل‌سعود انتظار می‌رفت چرا که حکومت آنان، حکومت طاغوت و غیر الله است.خطیب جمعه الشتر آل‌سعود را دست و بازوی استکبار خواند و اضافه کرد: استکبار جهانی، سگ درنده‌ای به نام آل‌سعود را در منطقه رها کرده‌اند که دست به هر جنایتی بزند.
وی در پایان خاطرنشان ساخت: به فضل پروردگار، خون‌های بی‌گناهی که بر زمین ریخته شده است، بزودی دامن جنایتکاران را خواهد گرفت و عاملان اینگونه جنایات سیلی محکمی از ملت‌های آزادی‌خواه خواهند خورد.

امام جمعه دورود: مهمترین درس عاشورا تبدیل تهدید دشمن به فرصت است

امام جمعه دورود گفت: مهمترین درس نهضت عاشورا تبدیل تهدید دشمن به فرصت است که در واقعه کربلا توسط حضرت زینب (س) این کار انجام شد.به گزارش بلوطستان به نقل از ایرنا،حجت الاسلام رضا حقیان در خطبه های نمازجمعه این هفته دورود افزود:هیات های مذهبی ، روحانیون و مداحان نیز می بایست ایام عزاداری امام حسین(ع) را به فرصت در جهت وحدت و انسجام مردم و بویژه هدایت نسل جوان و همچنین دشمن شناسی و بیان توطئه های آنها تبدیل کنند تا راه حضرت زینب (س) ادامه پیدا کند.
وی در ادامه با قدردانی از شرکت مردم در مجالس عزاداری امام حسین(ع) بیان کرد: امروزه در شهرهای مختلف کشور آیین عزاداری در یک نقطه مشخص و با تجمع بزرگ مردم برگزار می شود اما در شهرستان دورود این موضوع رعایت نمی شود.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به خنثی سازی عملیات تروریستی در استان فارس افزود: گروه تکفیری داعش در پی شکست های پیاپی در منطقه بویژه در سوریه و عراق امروز بدنبال نفوذ در کشور ایران هستند.
وی با بیان اینکه تاکنون عملیات های تروریستی توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) ، نیروهای انتظامی و سپاه خنثی شده ، خاطرنشان کرد:مردم ایران اسلامی باید قدردان زحمات این عزیزان باشند.

امام جمعه پلدختر : مسئولان و دولت‌ها نسبت به بحث فرهنگ مواظب باشند

امام جمعه پلدختر گفت: مسئولان و دولت‌ها نسبت به بحث فرهنگ مواظب باشند که فرهنگ زیربنای تمام مسائل بوده و همه کارها در ابتدا نیاز به فرهنگ‌سازی دارد. حجت الاسلام والمسلمین سوری در خطبه های نماز جمعه پلدختر افزود: دشمن فرهنگ ما را نشانه گرفته است و باید مراقب توطئه های دشمنان در بحث فرهنگی باشیم.
امام‌جمعه پلدختر اظهار داشت: یکسری افراد که به دنبال مسائل شهوانی خود بودند به‌عنوان رزمنده فرهنگ دفاع مقدس را موردحمله قراردادند به صورتی که این‌گونه مسائل بافرهنگ جامعه اسلامی ما سازگار نیست اما در این راستا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این حرکات را محکوم نکرد و از فرهنگ دفاع مقدس حمایت نکرد.
وی افزود: این حرکت در استان لرستان یک حرکت ضد فرهنگی است و زیبنده نیست و همه با هر سلیقه و تفکری باید از فرهنگ دفاع کنند .حجت الاسلام محمد سوری تصریح کرد: در استان لرستان خانواده‌ای نیست که رزمنده‌ای نداشته باشد همه سلایق در همه‌جا باهم ازجمله فرهنگ اتحاد دارند هرچند ممکن است افرادی از روی جهل بخواهند فرهنگ ما که برگرفته از فرهنگ دینی است خدشه‌دار کنند.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه حمله عربستان به یمن را نمونه بارزی از رفتار اموی دانست و گفت: امام جمعه پلدختر گفت: رژیم آل سعود با جنایت های وحشیانه علیه ملت مسلمان یمن نشان داده که ادامه دهنده تفکر اموی است.
وی گفت: کشتار وحشیانه مردم بی دفاع بار دیگر چهره منفور عربستان سعودی را برای همگان روشن نمود.امام جمعه پلدختر از حضور پرشکوه مردم عاشورایی و مسوولان شهرستان پلدختر در اجتماع بزرگ عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی و اقامه نماز ظهر عاشورا قدردانی کرد و گفت: از همه‌کسانی که در دهه اول ماه محرم برای برقراری نظم و انضباط در اقامه عزای امام حسین (ع) تلاش کردند تشکر می‌کنم.

امام جمعه الیگودرز: سرنوشت نامهلوم قیر سهمیه ای شهرداری الیگودرز را بررسی کنید 

امام جمعه الیگودرز گفت: مسؤولین سرنوشت نامعلوم قیر سهمیه شهرداری را بررسی و اگر خائنی وجود دارد او را به مردم معرفی نمایند.به گزارش بلوطستان به نقل از یافته حجت‌الاسلام «محمدعلی ارزنده»  در جمع نمازگزاران این شهر به مشکلات و معضلاتی که فضای مجازی برای جامعه به وجود آورده اشاره نمود و افزود: متأسفانه فضاهای مجازی علاوه بر مباحث مفسده انگیز به محلی برای وارد نمودن اتهام به مردم و مسؤولین تبدیل شده است و چندی پیش مطلب و عکسی در رابطه با عروسی فرزند یکی از مسؤولین در فضای مجازی منتشر شد که مشخص شد صحت ندارد.
وی افزود: در روزهای اخیر هم مباحثی در رابطه با سرنوشت نامعلوم مقداری قیر سهمیه شهرداری در فضاهای مجازی مطرح و در پی آن اتهاماتی هم به دیگران وارد شده است.
وی با اشاره به اینکه ما نمی‌توانیم در این مورد قضاوت نماییم افزود: مراجع ذیصلاح موضوع را بررسی و اگر خائن و یا خائنینی به مردم وجود دارد آن‌ها را به مردم معرفی نمایند.ارزنده گفت: من در رابطه با موضوع تحقیق نموده‌ام و گویا برخی در زمان مسؤولیت خود مقداری قیر برده‌اند و فروختند که مسؤولین باید بررسی نمایند و اگر چیزی هست به مردم شفاف بگویند و اگر هم نیست بازهم به مردم بگویند.
وی افزود: متأسفانه در این کشور برخی مدیران بالایی به دنبال لاپوشانی و مخفی کردن موضوعات هستند.ارزنده گفت: در بحث حقوق‌های نجومی حضرت آقا بارها تأکید نمود که این مباحث باعث بدبینی مردم می‌شود و باید برخورد شود اما برخی دولتی‌ها درصدد تطهیر آن‌ها هستند.وی افزود: باعث تأسف است که مردم به خاطر اسلام و خون شهدا مشکلات را تحمل می‌نمایند درحالی‌که یک عده‌ای مفت‌خور، می‌خورند و می‌چرند.
خطیب نماز جمعه ضمن قدردانی از حضور مردم و هیئت‌های مذهبی در مراسم عزاداری دهه محرم و تلاش حافظان امنیت در شهرستان گفت: توجه به نماز ظهر عاشورا از اهمیت بالایی برخورداراست که مورد بی‌توجهی برخی هیئت‌ها قرار گرفت در حالی که امام به خاطر نماز شهید شد.

  1. رضا

    خیلی قشنگ انتقاد امام جمعه محترم از مدیر کل ارشاد سانسور شد، و مورد خطاب امام جمعه میتواند هر دستگاهی باشد.این است رسالت یک بوم و دو هوای رسانه ای.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان