شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » نماز جمعه لرستان درهفته ای که گذشت

امام جمعه خرم آباد:کشتار شیعیان نیجریه قلب مسلمانان جهان را جریحه دار کرد

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: کشتار شیعیان نیجریه مصیبتی بزرگ و زخمی شدید بر پیکره جهان اسلام وارد کرد که قلب مسلمانان جهان را جریحه دار کرده است.

به گزارش بلوطستان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی در جمع نمازگزاران شهرستان خرم آباد ضمن محکوم کردن کشتار شیعیان نیجریه گفت: عربستان سعودی با تبلیغات گسترده رسانه ای خود به ارتش و دولت نیجریه فهماند که شیعیان برای آنها خطرناک هستند و با ایجاد موجی از اسلام هراسی و شیعیه هراسی در آنجا باعث کشتار شیعیان مظلوم نیجریه شد.

وی اضافه کرد: این در حالی است که هر کجا که شیعیان حضور دارند صلح و اخوت و وحدت و پیشرفت وبرادری حاکم است و در مقابل هر جایی که وهابیون هستند در آنجا تعصب و خشونت و افراطی گری رواج دارد.امام جمعه شهرستان خرم آباد با بیان اینکه عربستان سعودی سالانه میلیاردها دلار صرف جریان ضد شیعه می کند و جای تاسف است که مجامع بین المللی اعمال عربستان را محکوم نکردند افزود: خون شیعیان مظلوم و بیگناه نیجریه دامن تفرقه افکنان، دامن آل سعود و استکبار جهانی را خواهد گرفت و همه آنها را نابود خواهد کرد.
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به نامگذاری جمعه ۲۷ آذر ماه به روز مبارزه ملی با خشونت و افراطی گری گفت: خشونت و افراطی گری نتیجه تعصب جاهلانه وهابیون و همچنین نتیجه سیاست تفرقه افکنانه استکبار جهانی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بسته شدن پرونده پی ام دی در خصوص برنامه هسته ای ایران و صدور قطعنامه ای از سوی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: ۱۲ سال ظلم ، تحریم ظالمانه و فشار و این همه مصیبت بر سر ملت ایران آورند که جا دارد از آنها مطالبه شود که شما به چه حقی این همه سال مردم ایران را تحت فشار و تحریم قرار دادید.
وی افزود: امروز باید آزادیخواهان و کسانیکه فکر آزاد دارند آمریکا و اروپا را به محاکمه بکشانند که این ۱۲ سال این همه ظلم و فشار و تحریم چرا بر مردم ایران وارد کردید.
امام جمعه شهرستان خرم آباد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه گفت: اصل وحدت و همدلی یک ضرورت شرعی و عقلی است و این وحدت و همدلی بین ملت و دولت و بین حوزه و دانشگاه اهمیت بسیار بالایی دارد که می تواند بر کل جامعه تاثیر گذار باشد.وی با بیان اینکه اینگونه وحدت باعث اقتدار ملی می شود گفت: وحدت بین دانشگاهیان و حوزویان و وحدت بین نخبگان جامعه باعث پویایی و نشاط و آرامش وخودباوری ، دور اندیشی، علم آموزی و گسترش فرهنک و علم در جامعه می شود.
امام جمعه بروجرد: کشتار شیعیان نیجریه مصداق نسل کشی است

 امام جمعه بروجرد با اشاره به کشتار شیعیان نیجریه توسط ارتش این کشور گفت: این کشتار مصداق نسل کشی شیعیان است.حجت الاسلام و المسلمین حسن ترابی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بروجرد افزود: مثلث صهیونیستی، وهابی و آمریکایی با کشتار شیعیان مظلوم نیجریه دست به جنایت بزرگی زد.

وی با بیان اینکه وهابیت نقش زیادی در این کشتار داشت، اظهار کرد: ارتش نیجریه با یورش به منزل شیخ زکزاکی بیش از یکهزار تن از شیعیان این کشور از جمله همسر، پسر و قائم مقام این شیخ را به شهادت رساند.وی با بیان اینکه بیش از پنج میلیون شیعه در شهر زاریای نیجریه به مناسبت اربعین حسینی گرد هم آمدند، گفت: دشمن از این تجمع عظیم وحشت کرده بود و برای انتقام گیری دست به کشتار شیعیان و دستگیری شیخ زکزاکی زد.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی افزود: متاسفانه بعد از کشتار شیعیان نیجریه هیچ یک از مجامع بین المللی و سازمان های حقوق بشر اعتراض نکردند در حالیکه پس از واقعه پاریس بیانیه های مختلف در محکومیت آن اقدام تروریستی صادر شد.
وی تقسیم ملت های جهان به شهروندان درجه یک و ۲ را سیاست غرب بویژه آمریکا دانست و اظهار کرد: از دید بان کی مون خون یک شیعه اهل نیجریه ارزشی ندارد.
امام جمعه بروجرد یکی از اهداف کشتار شیعیان در نیجریه را منحرف کردن جریان بیداری اسلامی خواند و افزود: ایران هراسی و شیعه ستیزی اصلی ترین سیاست آمریکا در منطقه است و کشورهایی چون قطر، ترکیه و عربستان و گروه های تروریستی تکفیری به عنوان ابزار برای رسیدن به این هدف تلاش می کنند.
خطیب جمعه بروجرد در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه به صدور قطعنامه شورای حکام در خصوص پرونده هسته ای ایران اشاره کرد و گفت: شورای حکام با توجه به شرط ایران در توافق هسته ای مبنی بر بسته شدن PMD مجبور به این کار شد.وی افزود: مسئولان کشور باید مراقب موزی گری آمریکا باشند زیرا اخیرا مصوبه ای مبنی بر ایجاد محدودیت برای سرمایه گذاران آمریکایی در تردد به ایران در کنگره این کشور جریان دارد که در صورت تصویب نقض برجام تلقی می شود.
حجت الاسلام و المسلمین ترابی اضافه کرد: این مصوبه در صورت تبدیل شدن به قانون موجب می شود بسیاری از سرمایه گذاران از سرمایه گذاری در ایران منصرف شوند.
وی ۲۷ آذرماه سالروز شهادت شهید محمد مفتح را یادآور شد و گفت: این روز به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.امام جمعه بروجرد وحدت نخبگان را از عوامل مهم نشاط و حیات جامعه دانست و افزود: مهمترین مصداق وحدت نخبگان در ایران اسلامی وحدت حوزویان و دانشگاهیان است.
وی تصریح کرد: حوزویان و دانشگاهیان پایه فکری، سازندگی و تربیتی جامعه را تشکیل می دهند لذا دشمن همواره به دنبال ایجاد تفرقه بین قشرها است.حجت الاسلام و المسلمین ترابی انسجام اجتماعی را برآمده از وحدت نخبگان دانست و افزود: اختلاف میان حوزه و دانشگاه موجب نفوذ دشمن در کشور می شود.

امام جمعه الشتر:کشتار شیعیان در نیجریه یک جنایت تاریخی بود

وی افزود: سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی که مدعی طرفداری از حقوق بشر هستند، چرا در قبال این جنایت سکوت کرده‌اند؟خطیب جمعه الشتر ادامه داد: کشورهای غربی و سازمان‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر با سکوت در قبال کشتار شیعیان نیجریه در حقیقت از این عملکرد غیرانسانی حمایت کردند.امام جمعه الشتر خاطرنشان ساخت: این حرکت دولت نیجریه، حمایت از وهابی‌های تکفیری، داعشی‌ها و رژیم صهیونیستی است.

وی در ادامه با تبریک ۱۲ربیع‌الاول، فرارسیدن سالروز ولادت پیامبر اعظم(ص) به اختلاف تاریخی ذکر شده در سالروز ولادت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام حضرت محمد(ص) اشاره و بیان داشت: اگر در بین محدثین، مورخین و راویان حدیث اختلاف وجود داشته یا دارد، امری طبیعی است اما استکبار سعی دارد تا از این اختلافات نهایت استفاده را برای ایجاد نفرقه بین مسلمانان داشته باشد.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه ایجاد وحدت بین مسلمانان از اهمیت و جایگاه حساسی برخوردار است تصریح کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) با درایت و هوشیاری، فاصله ۱۲ ربیع الاول تا هفدهم همین ماه را به نام هفته وحدت نامگذاری کردند چرا که می‌دانستند استکبار سعی دارد تا از هر روزنه‌ای جهت ضربه زدن به اسلام و ایجاد تفرقه بین مسلمانان بهره‌برداری کند.

وی ابراز داشت: آغاز هفته وحدت، یک فرصت است تا همه مسلمانان در برابر توطئه دشمنان دین کاملا هوشیار باشند و از تفرقه بپرهیزند.

امام جمعه الشتر به ۲۷آذر، سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره و ابراز داشت: رمز موفقیت در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، توجه ویژه به حوزه و دانشگاه است لذا شایسته است تا متولیان امر به دور از هرگونه شعار و انجام برنامه‌های تکراری و کلیشه‌ای، در زمینه ایجاد وحدت ارزشمند که موفقیت و پیشرفت همه‌جانبه انقلاب اسلامی را به همراه دارد، تلاش نمایند.وی تأکید کرد: دو بال تخصص و تعهد می‌تواند آرمان‌های والای انقلاب اسلامی را به سرانجام برساند.حجت‌الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: امیدواریم با عنایات خداوند متعال و توجهات حضرت بقیت‌الله(عج)، این دو مجموعه ارزشمند بتوانند در راستای منویات رهبر معظم انقلاب، پرچمدار حرکت‌های دینی و عمرانی در کشور باشند.

امام جمعه الیگودرز تاکید کرد:رعایت تقوا به ویژه در ایام تبلیغات انتخابات

امام جمعه الیگودرز با تاکید بر لزوم رعایت تقوا به ویژه در ایام تبلیغات انتخابات گفت: در این سال‌ها نمایندگان بسیاری داشته‌ایم که قبل از ورود به مجلس وعده و و عیدهای بسیاری دادند.

به گزارش بلوطستان به نقل از خبرگزاری فارس از الیگودرز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی ارزنده  در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در الیگودرز با اشاره به آغاز ثبت نام از داوطلبان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اظهار کرد: یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزاری انتخابات آزاد و دخالت مستقیم مردم در تعیین سرنوشت خود است.وی افزود: داوطلبان باید دقت کنید، به صرف اینکه عده‌ای برای ثبت‌نام بر او تکلیف کنند، صلاحیت نمی‌آورد و یقینا کسانی که در خود صلاحیت نمایندگی مردم را نمی‌بینند در انتخابات ثبت نام نکنند.امام جمعه الیگودرز با اشاره به اینکه تمام انسان‌ها خود فروش هستند، افزود: شهدا، مومنان و صالحین خود را به خدا فروختند، اما عده‌ای خود را به دنیا ارزانی داشته و بدتر از همه کسانی هستند که آخرت خود را به دنیای دیگران می‌فروشند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت تقوا به ویژه در ایام تبلیغات انتخابات گفت: در این سال‌ها نمایندگان بسیاری داشته‌ایم که قبل از ورود به مجلس وعده و و عیدهای بسیاری دادند و پس از پیروزی در انتخابات تمام وعده‌ها و حتی مردم را فراموش کرده‌اند.

خطیب نماز جمعه شهرستان الیگودرز با اشاره به اینکه شورای شهر، مجلس و ریاست جمهوری گرداب هستند، افزود: داوطلبان مراقب باشند، اگر  صلاحیت نداشته باشند در این گرداب غرق می‌شوند.وی با تاکید بر پرهیز از قبیله‌گرایی و حزب‌گرایی گفت: داوطلبان ‌نباید به خاطر اثبات خود دیگران را تخریب کرده و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی را زیر سئوال ببرند.

امام جمعه الیگودرز با تاکید بر اینکه یکی از راه‌های شناخت داوطلبان اعلام نظر آنها در رابطه با فتنه است، افزود: مردم مراقب باشند که اگر کسی به هر دلیلی فاصله مسیر خود را با انقلاب و رهبری‌افزایش داد و به کجی رفت و اصل نظام را زیر سئوال برد، شایسته این مسئولیت‌ها نیست.وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته به ادامه پرونده هسته‌ای ایران و پی ام دی اشاره کرد و ادامه داد: گزارش آژانس که عده‌ای را شادمان کرد و گمان کردند، فتح‌الفتوح شده است، ‌با عنوان اینکه ایران تا سال ۲۰۰۰ برای ساخت بمب اتم تلاش کرده است در نهایت مسئولان کشور ما را به دروغگویی متهم کرد.

امام جمعه الیگودرز با اشاره به بی‌اثر بودن لغو تحریم‌ها گفت: سخن مقام معظم رهبری در رابطه با مشت آهنی در دستکش مخملی آمریکا هر روز کارکرد، بیشتری پیدا می‌کند و مصوبه اخیر نمایندگان مجلس آمریکا که در نهایت ایجاد موانع برای هرگونه اقدام اقتصادی سرمایه‌گذاران در ایران را قانونی کرده نشان داد که دشمنان صداقت ندارند و مسئولان ما باید به جای کدخدا با توکل به خدا نگاه خود را به ظرفیت‌های درون کشور معطوف دارند.

ارزنده به لاف‌زنی کارشناسان سعودی در رابطه با حمله به ایران و اعتراف ژنرال آمریکایی به قدرت جمهوری اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: در حالی که دنیا به قدرت ایران اعتراف دارد، برخی مسئولان همچنان از نقطه ضعف اظهار نظر کرده و سخنان نسنجیده بر زبان می‌آورند.

امام جمعه ازنا:برخی وعده‌های کاندیداها دروغ است

امام جمعه ازنا گفت: برخی وعده‌های کاندیدها دروغ و فقط برای رای جمع کردن است، بنابراین مردم باید حواسشان جمع باشد، به چه کسی رای می‌دهند.حجت‌الاسلام علی‌رضا هراتی مطلق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران ازنایی اظهار داشت: انسان‌ها باید خیلی مراقب زبان خود باشند و این زبان است که می‌تواند بزرگی و شخصیت هر انسان را نشان دهد.وی در ادامه گفت: امروزه خیلی از مردم مراقب زبان خود نیستند، همین حرفی که از زبان خارج می‌شود، می‌تواند گاهی اوقات دنیایی را به هم بریزد و گاهی اوقات همین زبان یک خانواده یا شهری را به هم بریزد، زبان بیان‌گر عقل است، باید خیلی مراقب زبان خود باشیم و سعی کنیم از این زبان همیشه در راه خدا و کار خیر استفاده کنیم.

هراتی مطلق در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: باید حوزه و دانشگاه از تجربیات یک‌دیگر استفاده نمایند، اگر حوزه و دانشگاه با یک‌دیگر متحد باشند، علم و دین مردم تامین می‌‌شود.امام جمعه ازنا در ادامه گفت: دانشگاه نباید سیاست زده و ابزار دست سیاسیون باشند، دانشگاه و حوزه باید پا به پای یکدیگر حرکت کنند و با کمک یک‌دیگر به مردم کمک کنند و زندگی علم و دین مردم را تامین کنند.

هراتی مطلق تصریح کرد: در بعضی از دانشگاه‌های ایران اساتیدی تدریس می‌کنند که خودشان به چیزی اعتقاد ندارند و این یک مشکل بزرگ در دانشگاه‌های ایران است و باید از این افراد و این تدریس کنندگان در دانشگاه‌ها جلوگیری شود، چون دانشگاه جمهوری اسلامی ایران این چنین نیست و این نوع افراد نباید در دانشگاه‌ها ایران تدریس کنند.

امام جمعه ازنا در ادامه حمله‌ای که به کشور نیجریه شده است، اشاره کرد، گفت: واقعا این حمله به شیعیان نیجریه ظلم بزرگی به حق این مردم است و دور از انصاف واقعا از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم تکلیف این کشور و مردم شیعه این کشور را روشن کنند و به داد مردم برسند.وی در دیگر صحبت‌های خود به انتخابات نماینده مجلس گفت: ثبت نام نماینده‌های مجلس از فردا شروع می‌شود، تمامی مردم باید توجه داشته باشند که چه کسی را انتخاب می‌کنند، مردم باید شخصی را انتخاب کنند که شایسته نمایندگی مردم را در مجلس داشته باشد.

این مسئول افزود: این روزهای افرادی که می‌خواهند برای نماینده مردم در مجلس شرکت کنند، با وعده‌های دروغی که چه کارهایی می‌کنند و این حرف‌ها دروغ است، مردم نباید گول این حرف‌ها را بخورند، این افراد فقط برای جمع‌کردن رای این صحبت‌های دروغین را انجام می‌دهندامام جمعه ازنا افزود: مردم نباید چشم بسته رای دهند و باید با تفکر کامل نماینده خود را انتخاب کنند، چون ما مسئول هستیم در پیش خداوند متعال و کسی را باید انتخاب کنیم که دلسوز مردم و لایق این انقلاب باشد و به او رای بدهیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان