شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » نماز جمعه لرستان در هفته ایی که گذشت

امام جمعه خرم آباد: منطق مخالفت با مذاکره با آمریکا در موارد غیرهسته ای منطق امام حسین(ع) در مذاکره بایزید است

۸۱۶۶۹۱۷۳-۷۰۰۱۱۲۷۷

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت : منطق مخالفت با مذاکره با آمریکا در موارد غیرهسته ای نشات گرفته از منطق امام حسین(ع) در مذاکره بایزید است.به گزارش بلوطستان به نقل از ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میر عمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد با بیان اینکه امام حسین (ع)تبیین حقایق را برای مردم زمانه انجام داد افزود: در حال حاضر نیز مقام معظم رهبری در موضوعات سیاسی و و کلی نظام وظیفه مردم و مسوولان را مشخص می کنند و این در حقیقت پیروی از سیره امام حسین (ع)است .
وی گفت : مقام معظم رهبری برای حفظ منافع و مصالح کشور اجازه مذاکره هسته ای را دادند اما بعد از آن مذاکره با امریکا را در موضوعات دیگر ممنوع کردند .وی اظهار کرد : این در حالی است که آمریکا به دنبال شیطنت و بازگرداندن منافع خود و مقابله با انقلاب اسلامی است .
وی تصریح کرد : برخی افراد ساده لوح به بهانه های واهی زمینه نفوذ آمریکا را فراهم می کنند و اینگونه نشان می دهند که اگر با آمریکا مذاکره نشود اقتصاد به جایی نخواهد رسید و مردم را مایوس می کنند .
وی گفت : این افراد باید آگاه باشند که آمریکا شیطان است و منطق مخالفت با مذاکرات غیر هسته ای با آمریکا در حقیقت منطق امام حسین (ع)در مذاکره با یزید است .حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی همچنین گفت : محرم ماه حماسه ،فداکاری و پیروزی خون بر شمشیر و سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) است.
وی با اشاره به اینکه فلسفه این عزاداری پی بردن به شخصیت امام حسین (ع) به عنوان الگو ،امام و انسان کامل است اظهار کرد :سید الشهداء برای حفظ دین به شهادت رسید ند و نباید عزاداریها تنها محدود به راه افتادن هیات ها و دسته جات در خیابانها محدود باشد .
وی تصریح کرد : عزاداری این ایام باید توام باسخنرانی و موعظه و اخلاق و رفتار و معرفت حسینی باشد .نماینده ولی فقیه در لرستان در فرازی دیگر از خطبه های این هفته نماز جمعه گفت : امروز خطر اصلی برای کشور گروه اندک ساده لوح و نا آگاه هستند که چشم به بیگانگان و آمریکا دارند که به طورحتم روزی پشیمان خواهند شد .
همچنین وی در ادامه با اشاره به شهادت سردار شهید حسین همدانی گفت : این شهید بزگوار رزمنده ای به تمام معنا و مدافع حریم و حبیب انقلاب اسلامی بود .

امام جمعه بروجرد:فجایع فلسطین اشغالی در سایه سکوت مجامع بین‌المللی تشدید می‌شود
۸۱۵۹۶۱۰۱-۶۴۳۱۳۹۳

امام جمعه بروجرد گفت: سکوت مرگ‌بار مجامع بین‌المللی، فجایع رخ داده توسط رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی را افزایش داده است.به گزارش بلوطستان به نقل از فارس از بروجرد، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن ترابی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در جمع نمازگزاران بروجردی، اظهار کرد: کشته و زخمی شدن شمار بسیاری از جوانان و ملت غیرفلسطین در دفاع از قبله‌گاه نخستین مسلمانان نشان‌دهنده، سکوت مرگبار مجامع بین‌المللی در دفاع از حقوق ملت ستمدیده فلسطین است.
وی به آزمایش موفقیت‌آمیز موشک بالستیک اشاره کرد و افزود: جدیدترین موشک بالستیک جمهوری اسلامی ایران در هفته اخیر آزمایش شده و با موفقیت به هدف مورد نظر اصابت کرد.
امام جمعه بروجرد با بیان راهبرد نظام در آزمایش این موشک افزود: تقویت توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران برای حراست و حفاظت از استقلال و تمامیت ارضی کشور از جمله اهداف آزمایش این موشک است.
ترابی بیان کرد: نیروهای مسلح برای حراست و حفاظت از استقلال و تمامیت ارضی کشور همواره باید در اوج آمادگی به سر برند.
وی آزماش موفقیت آمیز موشک بالستیک امام را حاوی پیام‌هایی برای دشمنان دانست و یادآور شد: آزمایش موفقیت‌آمیز موشک بالستیک امام پیام روشنی برای قدرت‌های سلطه‌گر جهان به ویژه آمریکا دارد تا آنها تصور نکنند که در قالب موافقت‌نامه برجام قادر به کنترل قدرت نظامی و مهار توان نظامی ایران هستند.
امام جمعه بروجرد اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال افزایش توان نظامی و موشکی خود برای دفاع مشروع از مواضع خود و کشور است و به هیچ قدرتی اجازه نفوذ و دخالت در امور داخلی خود را نمی‌دهد.ترابی با اشاره به نگرانی برخی قدرت‌های منطقه از آزمایش موفقیت‌آمیز این موشک خاطرنشان کرد: برخی مرتجعین عرب منطقه از آزمایش این موشک ابراز نگرانی کرده‌اند در حالی که به فرموده مقام معظم رهبری ایران اسلامی هیچگاه آغازگر جنگ نبوده و درآینده هم نخواهد بود، اما برای دفاع از آب و خاک خود در اوج آمادگی دفاعی به سر می‌برد.
وی با اشاره به شهادت سردار سرلشگر حسن همدانی در هفته گذشته عنوان کرد: وی از فرماندهان عالی‌رتبه سپاه و یکی از مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه بود که انجام وظیفه می‌کرد و نقش تعیین‌کننده‌ای در تقویت جبهه مقاومت داشت.

انتقاد امام جمعه پل دختر از نبود پزشکی قانونی در پلدختر
 

img_6264

امام جمعه پلدختربر برپایی باشکوه عزاداری محرم در این شهرستان تاکید کرد. به گزارش بلوطستان حجت الاسلام سوری در خطبه های نماز جمعه افزود: محرم امسال باید هم شور داشته باشد، هم شعورو بنابراین مسئولان هیئت مذهبیدر برپایی مراسمات رعایت حال دیگران را نیز بکنند.
سوری با تاکید بر اینکه مداحان از الفاظ صحیح استفاده نکنند ،گفت: هیئت‌ها حتی‌الامکان از روحانی و منبر در مراسمات عزاداری محرم استفاده کنند.
وی با اشاره به توجه هیات های مذهبی به نماز به ویژه نماز ظهر عاشورا تصریح کرد: عزادار و هیاتی که نسبت به نماز بی‌تفاوت است، فایده‌ای ندارد. سوری ادامه داد: مسئولان هیئت‌های مذهبی عزاداران را به برپایی نماز و به خصوص شرکت در نماز ظهر عاشورا ترغیب کنند.
امام جمعه پل دختر با انتقاد شدید از نبود پزشکی قانونی در این شهرستان گفت: برایشهرستان پلدختر با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت زیبنده نیست که پزشک قانونی نداشته باشد. وی افزود: مسئولین نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند و اگر می‌توانند مشکل پزشک فعلی را حل کنند و اگر هم قابل حل نیست از طریق دانشگاه علوم پزشکی یک پزشک جدید به این شهرستان مامور کنند.
وی با تاکید براینکه به خاطر یک کار جزئی در حیطه پزشکی قانونی این مردم به صورت مستمر مصافت ۱۱۰کیلومتری پلدختر تا مرکز استان را طی می کنندکه زیبنده نیست.وی با تاکید بر محرومیت زدایی در شهرستان پلدختر ،خاطر نشان کرد:: مسئولان ما باید امکانات خوبی را به مناطق محروم بدهند تا از مهاجرت مردم به مرکز استان جلوگیری شود. وی گفت: اگر به این شکل جلو برویم، مرکز استان لرستان گنجایش این همه جمعیت را ندارد.

امام جمعه کوهنانی : پیام بزرگ عاشورا ظلم ستیزی و ایستادگی ومقاومت بوده است

حجت الاسلام آروانی در خطبه های نماز جمعه کوهنانی گفت: توکل و استغفار از جلوه های تقوی است. امام جمعه کوهنانی افزود: پیام بزرگ عاشورا ظلم ستیزی و ایستادگی ومقاومت بوده است.
وی با اشاره به آثار استغفار طبق آیات و روایات گفت: نزول رحمت الهی ،گشایش رزق ودفع عذاب و بلا در جامعه و آرامش و نشاط معنوی ورفع غم اندوه از جمله این آثار است.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره انار در بزرگترین انارستان متمرکز کشور در بخش کوهنانی بر توجه به رفع مشکلات باغداران و برند سازی ،معرفی وصادرات انار این منطقه تاکید کرد.
وی افزود: در اینده نزدیک مجمع ریش سفیدان و معتمدان برای توافق در راستای برداشتن برخی رسوم غلط در منطقه برگزار خواهد شد.حجت الاسلام آروانی حمایت ایران از جبهه مقاومت را در راستای تامین منافع ملی و امنیت دانست و گفت: ایران اسلامی با حمایت از جبهه مقاومت مانع سقوط بغداد و دمشق وهمجوار شدن ایران با داعش و تروریستها شد.
امام جمعه کوهنانی همچنین ازمایش موشکهای عماد را نشانه قدرت و اقتدار نظام اسلامی و پاسخی به هرگونه تهدید از ناحیه دشمنان دانست.

امام جمعه الشتر:اگر مسئولان در امر فرهنگ غفلت کنند مدیون خون شهدا هستند
حجت الاسلام موسوی امام جمعه الشتر

خطیب جمعه الشتر تصریح کرد: این برانگیخته شدن احساسات در بین مردم، یک نوع شور است که می‌بایست با شعور حسینی آمیخته گردد.وی با  تشکر از مردم سلسله به خاطر حضور پرشور در ایام و مناسبت‌های مختلف سال ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به زیبایی بیان فرموده‌اند که غیرت و نجابت قوم لر، شنیدنی نیست، بلکه دیدنی است.

حجت‌الاسلام موسوی خاطر نشان کرد: ارادت دیدنی و مثال زدنی قوم لر به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را بایستی از نزدیک بخصوص در ایام محرم و صفر دید.وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب و دغدغه ایشان نسبت به مسأله فرهنگ گفت: بارها مقام معظم رهبری در سخنرانی‌ها و دیدارهایی که داشته‌اند بر اهمیت موضوع فرهنگ تأکید کرده‌اند اما ما باید با خود بیاندیشیم که در این راستا چگونه عمل کرده‌ایم.

امام جمعه الشتر افزود: اگر امروز نسبت به مسأله فرهنگ از سوی مسئولین غفلت صورت گیرد، آنها مدیون خون شهدا و مدیون اهل بیت عصمت و طهارت(ع) خواهند بود.وی با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری در مورد خطر نفوذ آمریکا تصریح کرد: آمریکا به دنبال نفوذ فرهنگی و سیاسی در جامعه است تا بلکه به زعم خودشان بتوانند ماهیت و سیرت جمهوری اسلامی ایران را تغییر دهند اما به برکت هدایت‌های پیامبرگونه مقام معظم رهبری و نیز بصیرت ملت ایران اسلامی، اینگونه توطئه‌ها نقش بر آب خواهد شد و دشمن از این امر نتیجه‌ای نخواهد گرفت.

امام جمعه سلسله ادامه داد: دشمن می‌خواهد کاری کند که با نفوذ فرهنگی و سیاسی، بر کشور تسلط یابد و امروز بر همه مسئولان و متولیان امر فرهنگ است تا نسبت به آنچه رهبر معظم انقلاب در موضوع فرهنگ تأکید داشته‌اند، حساسیت داشته باشند و می‌بایست در این مسیر، از کارهای کلیشه‌ای و تکراری خودداری شود.وی ابراز داشت: دشمن برای نفوذ فرهنگی در کشور با برنامه از پیش تعیین شده عمل کرده است اما ما برای مقابله با این نفوذ همه جانبه چه کرده‌ایم؟

حجت الاسلام موسوی بیان داشت: ایام محرم و صفر بهترین و بزرگترین همایش برای مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن است که می‌بایست از این فرصت به نحو احسن استفاده شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان