شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » نماز جمعه لرستان در هفته ایی که گذشت

امام جمعه خرم آباد: شور عاشورایی نیاز همیشگی جامعه ایران اسلامی است
 

 

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تسلیت فرارسیدن تاسوعا وعاشورای حسینی گفت:شور حسینی و عاشورایی نیاز همیشگی جامعه ایران اسلامی است.به گزارش بلوطستان به نقل از  ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میرعمادی درخطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد افزود: عاشورا زمینه ساز نهضت مهدوی است و پرچم عاشورا باید به پرچم مهدویت متصل شود.

وی ظلم ستیزی و عدالت خواهی را از جنبه های مهم واقعه عاشورا برشمرد و اظهار داشت: عاشورا فریاد مظلوم بر سر ظالم است و بنا بر فرموده امام راحل (ره) خلاصه تعالیم اسلامی در دو عبارت ظلم نکردن و زیربار ظلم نرفتن بوده که عاشورا تحقق این دو عبارت است.
وی با تاکید بر اینکه شور و شعور حسینی باید زنده نگه داشته شود گفت: دشمن از عزاداری های مناسبتی به ویژه عزاداری سرور و سالار شهیدان می ترسد.وی ادامه داد: عزاداری مردم لرستان در دهه اول محرم با راه اندازی دسته جات سینه زنی و زنجیر زنی بسیار با شکوه و استقبال عموم به ویژه جوانان از مراسم عزاداری بی نظیر بوده است.
خطیب جمعه خرم آباد همچنین با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر زنده ماندن فاجعه منا گفت: کشته شدن بیش از هشت هزار رائر در حرم امن الهی بسیار دردناک بوده اما سکوت کشورهای اسلامی و مدعیان حقوق بشر دردناک تر از این حادثه است.
حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی فاجعه منا را مایه ننگ آل سعود دانست و افزود: آل سعود در حادثه منا کوتاهی داشته و در قتل حاجیان شریک است.
وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن سالروز اعتراض و افشاگری تاریخی امام راحل در برابر قانون کاپیتولاسیون گفت: افشاگری امام موجب شد کاپیتولاسیون آنگونه که برنامه ریزی شده بود اجرایی نشود که این مهم مایه عبرت گیری نسل جوان برای حفظ استقلال کشور است.
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد همچنین با اشاره به نامه مهم و تاریخی رهبری به رییس جمهوری در خصوص برجام گفت: رهبری ضمن تایید برجام ، تکالیفی را نیزمشخص فرمودند.
حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی تصریح کرد: موافقان و مخالفان برجام نامه رهبری را فصل الخطاب قرار دهند و دستور رهبری در این خصوص را اطاعت کنند.وی اضافه کرد: این نامه نقشه راه و منشور هسته ای ایران به شمار می آید که علاوه بر ایجاد همدلی تکلیف شرعی وقانونی همه را مشخص کرده است.
وی گفت: این نامه بندهای فراوانی دارد که باید به مرور زمان توسط محققان، اساتید و نویسندگان به عنوان سند ماندگار مورد توجه واقع شود.حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی همچنین با انتقاد از عدم اجرای نظارت کافی بر طرح تحول سلامت در استان افزود: نبود پزشک متخصص و ایجاد صف های طولانی برای دریافت نوبت ویزیت از جمله مشکلات بهداشت و درمان لرستان است.
امام جمعه بروجرد:خلف وعده در لغو تحریم‌ها به‌معنای نقض صریح برجام است
۸۱۵۹۶۱۰۱-۶۴۳۱۳۹۳

امام جمعه بروجرد گفت: خلف وعده طرف‌های مذاکره‌کننده با ایران در لغو تحریم‌ها به‌معنای نقض صریح و آشکار توافقنامه برجام است.به گزارش بلوطستان به نقل از  فارس از بروجرد، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن ترابی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه در جمع نمازگزاران بروجردی، اظهار کرد: دوام و بقای اسلام با قیام کربلا و خون‌های پاکی به‌وجود آمد که در راستای حفظ و احیای آن ریخته شده است.

وی با تاکید بر لزوم اقامه فریضه نماز ظهر عاشورا عنوان کرد: شیعیان واقعی امام حسین(ع) اهل نماز هستند و به این مهم توجه فوق‌العاده‌ای دارند چراکه امام حسین(ع) کسی است که نماز را در رأس امور خود در دوران حیات بابرکت خود قرار داده بنابراین شایسته است مومنین نسبت به انجام این فریضه الهی در ظهر عاشورا توجه ویژه‌ای داشته باشند.

امام جمعه بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامه اخیر مقام معظم رهبری به رئیس جمهور در خصوص رفع ابهامات متن توافقنامه برجام تصریح کرد: این نامه در حقیقت یک نقشه راه و دستورالعمل غیرقابل تخطی برای مسئولان کشور تعیین کرده است که باید جزء به جزء به مفاد آن عمل شود، تا منافع ملی و مصالح عالی کشور تامین شود و نباید این‌گونه باشد که مسئولان تنها از این نامه تعریف و تمجید کرده و در مقام عمل جدیت و انگیزه لازم برای عمل به مفاد آن را نداشته باشند.

ترابی با بیان اینکه همه مسئولان موظفند به مفاد ذکر شده در این نامه عمل کنند، ادامه داد: مفاد ذکر شده در این نامه مهم تنها مطالبه رهبری نیست، بلکه مطالبه و خواست تمامی ملت بزرگ، ولایتمدار و انقلابی ایران اسلامی است که پس از مدتی آن را از دولت جمهوری اسلامی مطالبه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هدف از انجام مذاکرات لغو یک‌باره و بی‌چون‌و‌چرای تحریم‌ها بوده است، افزود: حال که به توافقی در این زمینه دست یافته‌ایم، انتظار می‌رود، طرف‌های مذاکره‌کننده به قول و قرار خود در این خصوص عمل کنند، بنابراین ضرورت دارد، نظارت قوی و مستمری در زمینه انجام تعهدات ایجاد شود که آیا غرب و آمریکا به تعهدات خود در این زمینه عمل می‌کنند یا خیر، بنابراین رهبر معظم انقلاب در نامه خود تاکید کردند، باید یک هیئت آگاه متشکل از نمایندگان سه قوه و مذاکره کنندگان بر حُسن دقیق اجرای آن نظارت داشته باشند.

خطیب جمعه بروجرد خاطرنشان کرد: کشورهای مذاکره کننده همواره وعده‌های بسیاری به ایران داده‌اند، اما تجربه ثابت کرده است که این کشورها قابل اعتماد نیستند، چراکه آمریکا دشمن درجه یک جمهوری اسلامی ایران است و ۳۶ سال علیه ایران دست به شرارت می‌زند.

ترابی بیان کرد: آنها هیچ گاه به عهد و پیمان خود عمل نکرده‌اند، گواه آن نیز اعترافات اخیر سفیر کوبا است که اظهار کرده بود تمام وعده‌های آمریکا در خصوص لغو تحریم‌های کوبا دروغ از آب درآمد.وی با اشاره به بند دیگری از نامه مقام معظم رهبری اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه خود فرمودند که برای عمل به وعده‌های آنها و لغو تحریم‌ها یک تضمین قوی می‌خواهیم و باید سازمان ملل متحد به صورت کتبی ضمانت اجرای این وعده‌ها را برعهده گیرد.

امام جمعه بروجرد عنوان کرد: ما نمی‌توانیم تمام سایت‌های هسته‌ای را جمع کنیم و بعد ساختار تحریم‌ها به قوت خود باقی بماند که اگر چنین شود، به گفته مقام معظم رهبری و براساس بند سه مصوبه مجلس شورای اسلامی، دولت باید توافقات برجام را متوقف کند.

امام جمعه پل دختر:سینه زن امام حسین باید تعصبات جاهلانه را در عزاداری ها کنار بگذارد

صوره_۲۰۱۵۱۰۲۳_۱۲۱۵۴۷

امام جمعه پلدختر گفت:نامگذاری تاسوعا بنام علمدار رشید کربلا برای بیان ویژگیها ی برجسته حضرت عباس علیه السلام بوده است. به گزارش بلوطستان حجت الاسلام والمسلمین محمد سوری در خطبه های نماز جمعه این شهر افزود: اطاعت پذیری ابوالفضل العباس “ع”از حضرت امام حسین علیه السلام به خاطر برادری با آن حضرت نبوده بلکه این اطاعت پذیری ناشی از شناخت و ولایت مداری علمدار کربلا بوده است.
وی با اشاره به ویژگیهای بارز حضرت ابوالفضل العباس گفت: اطاعت پذیری از امام زمان خود،عدم اعتماد به دشمن،وفاداری و شجاعت از شاخصه های حضرت عباس علیه السلام است.
امام جمعه پل دختر با اشاره به نامه شمر به ابوالفضل “ع”تصریح کرد: حضرت عباس با بصیرت تمام ایستاد و دست رد بر سینه دشمن غیر قابل اعتماد خود زد.وی گفت: دشمن ما نیز غیر قابل اعتماد است و آمریکا می خواهد با نفوذ در سطوح فرهنگی،سیاسی،اقتصادی و امنیتی ما را فلج کند.
حجت الاسلام سوری افزود: آمریکا با نفوذ در فرهنگ می خواهد حسین علیه السلام و محرم را از ما بگیرد . وی گفت: آمریکا نماد شیطان است و نباید به آن اعتماد کرد زیرا کشور ما سزای اعتماد به آمریکا را قبل از انقلاب با کاپیتولاسیون دیده است.
وی با تاکید بر شاخصه وفاداری حضرت عباس گفت: باید به نظام و رهبری وفادار باشیم و با شناخت که لازمه ولایت پذیری است ارزشها را حفظ کنیم.امام جمعه پل دختر خاطر نشان کرد: باید با درس گرفتن از قیام امام حسین و بصیرت ابوالفضل علیهما السلام با تمام قدرت نقشه دشمنان را نقش بر آب کنیم.
حجت الاسلام سوری تصریح کرد: همه یاران و اصحاب حسین علیه السلام یک معیار وشاخص داشته و نژاد و طایفه و قوم جایگاهی نداشت و بنابراین سینه زن امام حسین نیز باید تعصبات جاهلانه را در عزاداری ها کنار بگذارد .
وی با اشاره به تاییدئ برجام توسط مقام معظم رهبری گفت:رهبر انقلاب ضمن تشکر از دولت و مجلس و منتقدین بر ازوم هوشیاری دولت در مقابل طرف مذاکره کننده تا رفع تمامی تحریم ها تاکید کرده و باید دولت در زمینه هوشیارانه حرکت کند .

 
 
تصاویر نماز جمعه پلدختر به روایت بلوطستان
 
 
 
صوره_۲۰۱۵۱۰۲۳_۱۲۲۰۴۸
صوره_۲۰۱۵۱۰۲۳_۱۲۲۱۰۰
۲۰۱۵۱۰۲۳_۱۲۴۸۴۸
۲۰۱۵۱۰۲۳_۱۲۴۸۳۰
۲۰۱۵۱۰۲۳_۱۲۴۶۴۴
۲۰۱۵۱۰۲۳_۱۲۴۹۵۰
۲۰۱۵۱۰۲۳_۱۲۴۹۳۷
۲۰۱۵۱۰۲۳_۱۲۴۴۵۵
۲۰۱۵۱۰۲۳_۱۲۴۵۴۲
۲۰۱۵۱۰۲۳_۱۲۴۶۳۴
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان