شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » نماز جمعه لرستان در هفته ایی که گذشت

امام جمعه خرم آباد: تیم مذاکره کننده هسته ای به هر نتیجه ای برسداقتدار جمهوری اسلامی ایران در آن نمایان است
 
بقای نظام جمهوری اسلامی از برکت خون شهیدان است
 

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت :تیم مذاکره کننده هسته ای به هر نتیجه ای برسداقتدار جمهوری اسلامی ایران در آن نمایان است.به گزارش بلوطستان به نقل از ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد افزود: تیم مذاکره کننده هسته ای در برابر ۶ استکبار دنیا در حال مذاکره است و مذاکرات هسته ای همچنان در راس خبر ها قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه نتیجه مذاکرات تاکنون موجب عزت مندی ملت بزرگ ایران اسلامی شده است، اظهار داشت :تیم مذاکره کننده هسته ای با تمام قدرت در مقابل سردمداران با شجاعت و غیرت ایستادگی کرده است.حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی تصریح کرد :هوش و درایت مقام معظم رهبری و رهنمودهای ایشان به تیم مذاکره کننده هسته ای بی نظیر است.وی در بخش دیگری از سخنان خود جامعه امروز اسلام را نیازمند پیروی از سیره حضرت علی (ع) دانست و افزود :وضیعت جهان اسلام بسیار اسفناک است چونکه درگیری،اختلاف،تحریم ،فشار،نسل کشی را شاهد هستیم.
وی با اشاره به اینکه شیعه نماها در انگلیس صدای تفرقه پخش می کنند و سنی نماها نیز در آمریکا صدای نا حق خود را به گوش عالم می رسانند، اظهار داشت :جهان اسلام امروز نیازمند وحدت است و سنی و شیعه باید در کنار هم باشند .وی با اشاره به اینکه تجربه شکست آمریکا در حمله نظامی به افغانستان و عراق نشان از توطئه آمریکابرای ایجاد تفرقه افکنی است ،اظهار داشت:: امروز غرب و استکبار جنگ داخلی و عقیدتی در بین جهان اسلام رواج داده است.
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از مردم فهیم لرستان که در هوای گرم و سوزان در راهپیمایی روز قدس شرکت نمودند آفزود : روز قدس روز حمایت از مظلومان و نشان دهنده نفرت و انزجار از ستمگران است.وی این روز را یادگار جاودانه و از ابتکارات دور اندیشانه امام راحل دانست و تصریح کرد :امت فلسطین در برابر ظلم و استکبار ایستادگی میکند و پیروزی نهایی برای ملت مظلوم فلسطین با وحدت و اتحاد بوجود خواهد آمد.
امام جمعه خرم آباد رژیم اشغالگر صهیونیستی را حاصل توطئه استکبار خواند و افزود :در سال ۴۸ میلادی دشمن بدنبال توطئه ای بود تا سرزمین مقدس فلسطین را به کشوری صهیونیسمی تبدیل نماید.وی با اشاره به اثرات این راهپیمایی با شکوه اشاره کرد و افزود :ایجاد نور امید ،اعتماد به نفس،مقاومت و ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی با برگزاری این راهپیمایی شکوهمند در دل مردم فلسطین بیدار گردید.
وی افزود :صهیونیسم بداند که فریاد الله اکبر روزه داران در روز جهانی قدس رژیم صهیونیستی را از صفحه روزگار محو خواهد نمود.وی حملات وحشیانه آل صعود به سرزمین یمن و بیش از ۱۰۰ روز بمباران ،نسل کشی، کودک کشی هوایی را نشانه ایجاد خسارت و ضرر زدن به جهان اسلام دانست و افزود : وضعیت یمن را بسیار بحرانی و اسفبار می باشد و سکوت مجامع بین المللی و سازمان ملل در خاطر ملت مسلملنان جهان فراموش نخواهد شد.
نماینده ولی فقیه در لرستان توطئه و کشف حجاب و برهنگی را از اهداف شبیخون فرهنگی دشمن خواند و افزود : امروز ابزار تهاجم فرهنگی به راحتی در دسترس عموم مردم حتی نوجوانان قرار دارد و بد حجابی منشا فرو پاشی بنیان خانواده ها است لذا باید بطور جدی مراقبت و پی گیری شود.
امام جمعه بروجرد: روز قدس روز همبستگی ملت های مسلمان جهان است

امام جمعه بروجرد نامگذاری روز جهانی قدس را نشات گرفته از تیزبینی و آینده نگری حضرت امام خمینی(ره) دانست و گفت: روز قدس، روز همبستگی ملت های مسلمان جهان است.به گزارش بلوطستان به نقل از ایرنا حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بروجرد در مسجد امام خمینی(ره) این شهر افزود: روز جهانی قدس یادگار ماندگار امام خمینی(ره) از فراموشی نام فلسطین و قدس در جهان جلوگیری می کند.

وی با اشاره به تلاش ۶۷ ساله رژیم صهیونیستی و آمریکا برای فراموش شدن نام قدس و فلسطین گفت: تمام توطئه های دشمنان برای محو فلسطین و قدس شریف با درایت و هوشمندی امام خمینی(ره) در نامگذاری روز جهانی قدس بی نتیجه مانده است.امام جمعه بروجرد افزود: آمریکا و اسرائیل با حمایت گروه های تروریستی تکفیری مانند داعش سعی دارند مساله فلسطین و قدس را به حاشیه بکشانند و اهداف شوم و شیطانی خود را عملی کنند.
وی حمله آل سعود به مردم مظلوم و بی دفاع یمن را یادآور شد و گفت: آل سعود در ۱۰۷ روز گذشته به سرکردگی آمریکا و اسراییل مردم مظلوم و بی دفاع یمن را به خاک و خون کشیده است.حجت الاسلام و المسلمین ترابی افزود: آل سعود همگام با رژیم صهیونیستی تلاش می کند با تشکیل گروه های تکفیری و داعش، افکار عمومی جهان را از مساله فلسطین منحرف کند.
وی با اشاره به شعار امسال روز جهانی قدس که تجلی آرمان فلسطین و فریاد وحدت امت اسلامی بر علیه جاهلیت مدرن از غزه تا یمن است، گفت: مظلومیت یمن دست کمی از مظلومیت مردم فلسطین ندارد.
امام جمعه بروجرد افزود: گروه تروریستی تکفیری داعش به رغم یدک کشیدن نام اسلام هیچ اراده ای برای ضربه زدن به رژیم اسراییل ندارد زیرا دست پرورده خود اسراییل و آمریکا است.
وی با بیان اینکه حمایت های ملت ایران از مظلومان جهان روزی به بار خواهد نشست، اظهار کرد: ملت های مظلوم فلسطین، یمن، عراق، لبنان و افغانستان به حمایت های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران چشم دوخته اند.
خطیب جمعه بروجرد در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱ + ۵ گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای ایران محکم بر سر مواضع نظام ایستاده است.
وی افزود: تیم مذاکره کننده ایران فرزندان نظام هستند و برای دستیابی به توافق خوب مدنظر ملت و رهبری، محکم و استوار ایستاده اند ولی طرف مقابل بارها ثابت کرده که قابل اطمینان نیست.حجت الاسلام و المسلمین ترابی گفت: ملت ایران درصورت رسیدن یا نرسیدن به توافق پیروز میدان است زیرا افکار عمومی جهان به خوبی می دانند که در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات طرف مقابل مقصر واقعی است.
وی افزود: آمریکا و همدستانش از سر ضعف و ناتوانی پای میز مذاکره با ایران آمده اند.امام جمعه بروجرد با اشاره به ۲۱ تیرماه روز حجاب و عفاف اظهار کرد: حجاب از ضروریات دین مبین اسلام و از نشانه های جامعه دیندار است.
وی با تاکید بر لزوم توجه دولتمردان به مساله حجاب در کشور افزود: متاسفانه بدحجابی و بی بندوباری هر روز در جامعه افزایش می یابد و همه ما در قبال این ابتذال فرهنگی مسوولیم.
حجت الاسلام و المسلمین ترابی اظهار داشت: ۲۶ دستگاه طبق قانون در مورد حجاب و عفاف مسوولیت دارند ولی متاسفانه هیچ یک از آنها به خوبی به وظیفه خود عمل نکرده اند.وی ترویج بی حجابی و بدحجابی در کشور را از توطئه های شوم دشمنان خواند و گفت: بی حجابی و بد حجابی امینت اخلاقی جامعه را به خطر می اندازد و باعث ترویج فرهنگ مبتذل غربی در جامعه می شود.
امام جمعه پلدختر:مدیران باید با برنامه ریزی زمینه را برای بهره مندی همه کشاورزان از منابع آب فراهم کنند
۱۷۴۹۴۲۰
به گزارش بلوطستان امام جمعه پلدختر در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: امنیت اسرائیل محور تمامی تصمیمات غرب و حامیان اسرائیل است. حجت الاسلام محمد سوری افزود: اختلاف افکنی و جنگ های نیابتی در سطح منطقه تنها با هدف تامین امنیت اسرائیل صورت می گیرد.
امام جمعه پلدختر اضافه کرد: اسرائیل مصداق بارز ظلم است که در سطح منطقه اختلاف افکنی و ناامنی کرده است.وی به خشک شدن رودخانه کشکان اشاره کرده و گفت: باغات انجیرب ن لار و زیودار بر اثر خشک شدن مادیان رود در خطر خشک شدن قرار دارند که مدیران باید با برنامه ریزی زمینه را برای بهره مندی همه کشاورزان از منابع آب فراهم کنند.
حجت الاسلام سوری افزود: کاهش ۲۵ درصدی بارندگی نسبت به سال زراعی گذشته، خشکسالی، کشت نامناسب محصولات آب دوست، برداشت غیر مجاز آب از کشکان و وجود بیش از ۱۳۰۰ موتور تلمبه غیر مجاز در حریم رودخانه و استمرار خشکسالیها در بوجودآمدن این وضعیت و خشک شدن کشکان دخیل بوده اند.
امام جمعه پلدختر گفت: همه این عوامل مانع نمی شویم که نگوییم مسئولین استان و شهرستان دربوجود آمدن این مساله دخیل نبوده اند ، اگر قبلا تصمیم گیری می شد بحران کنترل می شد.وی بر پدیده مصرف آب پشت کنتوری و ممانعت از ورود کشاورزان مهاجر به شهرستان و آگاهی بخشی به مردم در الگوی مصرف آب تاکید کرد.
امام جمعه موقت الشتر:انقلاب اسلامی ایران همواره پشتیبان ملت مظلوم فلسطین بوده است

خطیب جمعه الشتر ادامه داد: امروز کسانی در دنیا مدعی طرفداری از حقوق بشر هستند که در کارنامه سیاه خود علیه بشریت، سابقه کشتار وسیع مردم با استفاده از سلاح‌های اتمی را دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: هیچ امیدی به کشورهای مرعوب استکبار جهانی برای آزادسازی قدس شریف و نیز مقابله با نسل‌کشی در این منطقه نیست.حجت الاسلام صالحی با بیان اینکه تنها راه حل مسئله فلسطین، مقاومت است ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران در این مسیر از مردم فلسطین دفاع و در جهت آزادی قدس شریف حمایت خواهد کرد.

امام جمعه موقت الشتر با اشاره به حمایت‌های مستمر ملت ایران از فلسطین افزود: مردم با بصیرت ایران اسلامی از اول انقلاب همراه و حامی ملت مظلوم فلسطین و انتفاضه فلسطین بوده و اینگونه حمایت‌ها باعث دلگرمی و قوت قلب مردم فلسطین است.

وی افزود: امروز گروهک‌های تروریستی به نام اسلام و در حقیقت علیه اسلام فعالیت می‌کنند و با حمایت استکبار جهانی، موج اسلام‌هراسی را به راه انداخته‌اند.

حجت‌الاسلام صالحی تصریح کرد: مستکبرین با حمایت از امثال داعش، به نام اسلام با اصل اسلام مقابله می کند و این جبهه که سرکردگان آنها، اسرائیل و آمریکا و به سرسپردگی کشورهای عربی به اصطلاح مسلمان است، از کشتار وحشیانه و قتل عام مسلمانان حمایت می‌کنند.

امام جمعه دورود : مردم  برای دفاع از مظلوم به صحنه آمدند

به گزارش بلوطستان به نقل از فارس امام جمعه شهرستان دورود گفت: مردم امروز برای دفاع از مظلوم به صحنه آمدند.حجت‌الاسلام رضا حقیان امام جمعه دورود  حضور مردم در راهپیمایی روز قدس را بیعت مجدد مردم با آرمان‌های انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بیان کرد و اظهار داشت: مردم امروز برای دفاع از مظلوم به خیابان‌ها آمده‌اند.وی ادامه داد: دیگر پیام حضور مردم فراموش نشدن فرامین حضرت امام و شکوه ایده‌های حضرت امام امروز بهتر از دیروز است.

امام جمعه شهرستان دورود با اشاره به نامگذاری روز قدس توسط حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: فلسفه نامگذاری این روز این بود که مظلومیت مردم فلسطین از یک مسئله قومی عربی به یک موضوع جهانی تبدیل شود که امروز شاهد این رویداد هستیم و در روز قدس همه مسلمین به فرمان حضرت امام و لبیک به این ایده بسیار ارزشمند به دفاع از مردم مظلوم فلسطین می‌پردازند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان