شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » نماز جمعه لرستان در هفته ایی که گذشت

امام جمعه موقت خرم‌آباد:آل‌سعود حقوق بشر آمریکایی را در یمن به نمایش درآورده است

امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: آل‌سعود حقوق بشر آمریکایی را در یمن به نمایش درآورده است.به گزارش بلوطستان به نقل از خبرگزاری فارس، از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم متقی‌نیا در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد به سالگرد برگزاری اولین نماز جمعه بعد از انقلاب در مردادماه توسط آیت‌الله طالقانی اشاره کرد و گفت: ‌نماز جمعه هم مرکز عبادت است و هم مرکز آگاهی معنوی و سیاسی افراد و محلی است که مانع اثرگذاری تهاجم فرهنگی دشمن می‌شود.

وی به سالگرد عملیات مرصاد که ۶۶ روز پس از پذیرفته شدن قطعنامه ۵۹۸ توسط ایران امضا شد، اشاره کرد و ادامه داد: رژیم بعثی عراق با پشتوانه رژیم صهیونیستی، آمریکا، کشورهای استکباری و متجاوز منطقه بار دیگر تا گرفتن مجدد خرمشهر پیش آمد و علاوه بر آن منافقین نیز برای گرفتن تهران از مرزهای غربی ایران حرکت خود را شروع کردند که با هوشیاری رزمندگان اسلام همه آنها تارومار شدند و اگر منافقین را مانند یک افعی بدانیم، به واقع رزمندگان لرستانی سر این افعی را نابود کردند.

امام جمعه موقت خرم‌آباد همچنین به ۸ شوال و سالگرد تخریب حرم ائمه در قبرستان بقیع توسط رژیم مرتجع آل‌سعود اشاره و عنوان کرد: به گفته امام خمینی(ره)، آل‌سعود به دنبال ابوسفیانی، اسلام‌نمایی و به‌ واقع اسلام آمریکایی است؛ آل‌سعود ظالمین را تکیه‌گاه خود کرده‌اند و یقیناً عذاب الهی نصیب‌شان خواهد شد و امیدواریم به زودی زود شاهد نابودی رژیم آل‌سعود و یهود باشیم.

متقی‌نیا خاطرنشان کرد: آل‌سعود در یمن حقوق بشر آمریکایی را به نمایش می‌گذارد و قتلگاه کودکان یمن به نمایشگاهی برای نشان دادن حقوق بشر آمریکایی تبدیل شده است و آنها کودکان را می‌کشند تا به گفته خودشان جلوی نفوذ ایران را در یمن بگیرند.

وی به مذاکرات هسته‌ای اشاره و بیان کرد: اظهارنظرهای مقامات رسمی ۱+۵ در رابطه با دستاوردهای این توافق‌نامه توأم با گستاخی است و می‌بینیم که انگلیسی‌ها به دنبال باز کردن سفارت‌شان در ایران هستند و برای این کار عجله می‌کنند، اما ما یک رهبر آگاه، بابینش و یک دستگاه دیپلماسی خوب داریم که با آگاهی همه چیز را رصد کرده و به‌موقع عمل می‌کند و ملت مقاوم ایران نیز همچون گذشته در مقابل زیاده‌خواهی آنها ایستادگی دارد.

امام جمعه موقت خرم‌آباد تأکید کرد: گذشته دولت‌های استکباری نشان می‌دهد که این کشورها بدعهد هستند،‌ اما ملت ما همدل است و ما نباید همدیگر را متهم کنیم و در مورد توافق بسیار خوب یا بسیار بد چیزی بگوییم؛ هرچند این توافق عالی هم نبوده، اما در شرایط حاضر بهترین کاری که می‌شد انجام همین توافق‌نامه بود.

متقی‌نیا یادآور شد: باید بدانیم آنچه حاصل شده است، نتیجه فداکاری مردم، خون شهدا، ایثارگران و هدایت‌های مقام معظم رهبری در کنار تلاش‌های نمایندگان ایران در مذاکرات هسته‌ای طی ۱۲ سال گذشته است و به‌ واقع توافق هسته‌ای یک موفقیت ملی است که به گروهی خاص تعلق ندارد.وی اظهار داشت: آمریکایی‌ها روز گذشته اعتراف کردند که تسلیم کامل ایران یک خیال‌ خام است و نمی‌توانیم دانش هسته‌ای ایران را با بمباران از بین ببریم و این اعترافی است که دشمن کرده و نشان‌دهنده قدرت و حقانیت جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه موقت خرم‌آباد در پایان به آتش‌سوزی‌های رخ‌ داده طی چند وقت اخیر در جنگل‌های لرستان اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از آتش‌سوزی جنگل‌های لرستان نیاز به یک برنامه کلان و کامل است، در غیراینصورت آسیب‌هایی که به جنگل‌ها می‌رسد جبران‌ناپذیر است، بنابراین از تمام ادارات و مسئولان ذیربط می‌خواهیم طبق وظیفه قانونی خود از این منابع به خوبی حفاظت کنند.

امام جمعه بروجرد: تیم مذاکره کننده هسته ای از هیچ تلاشی برای حفظ منافع ملی دریغ نکرد
 
 

 
 

 امام جمعه بروجرد با اشاره به جمع بندی مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای ایران از هیچ تلاشی برای حفظ منافع ملی ایران دریغ نکرده است.به گزارش بلوطستان به نقل از ایرنا حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بروجرد با بیان اینکه باید از افراط و تفریط در داخل کشور در موضوع هسته ای خودداری شود، گفت: اظهارنظرهای مخالفین و موافقین در هر شرایطی نباید باعث اختلاف شود.

وی با تاکید بر تحقق شعار امسال مقام معظم رهبری در خصوص مساله هسته ای اظهار کرد: هرگونه اظهارنظری که باعث به وجود آمدن فضای دو قطبی در کشور شود باعث ضرر و زیان است.امام جمغه بروجرد در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه به فرا رسیدن پنجم مردادماه سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه کشور در تهران اشاره کرد و گفت: نماز جمعه یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است.
وی برگزاری نماز جمعه در ۸۰۰ شهر کشور را یادآور شد و افزود: نماز جمعه یک کنگره بزرگ عبادی و سیاسی است که بعد از فریضه حج بزرگترین اجتماع هفتگی مسلمانان جهان به شمار می رود.حجت الاسلام و المسلمین ترابی گفت: نماز جمعه باعث تقویت پایه های وحدت امت اسلامی و نمایش اتحاد مسلمانان جهان می شود.
وی نماز جمعه را پایگاهی برای روشنگری، آگاهی بخشی و بصیرت افزایی دانست و افزود: امت اسلامی با شرکت در نماز جمعه با ترفندهای دشمنان داخلی و خارجی آشنا می شوند.وی با اشاره به هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع توسط وهابیون اظهار کرد: ۹۰ سال پیش وهابیت به دستور استکبار جهانی قبور ائمه بقیع را تخریب و قلوب مسلمانان جهان را شکست.
وی افزود: این حادثه عظیم خسارت جبران ناپذیری به پیکره اسلام وارد کرد و مسمانان جهان بویژه شیعیان ائمه اطهار ضمن محکوم کردن این اقدام خشم و انزجار خود را نسبت به وهابیت نشان دادند.
حجت الاسلام و المسلمین ترابی گفت: مسلمانان جهان باید مراقب تفرقه افکنی دشمنان باشند ولی متاسفانه با مدیریت استکبار جهانی شاهد برادر کشی مسلمانان در اقصی نقاط جهان هستیم.امام جمعه بروجرد افزود: امروز داعش، وهابیت، طالبان و بسیاری از فرقه های دیگر ابزار دست صهیونیست ها شده اند تا به اهداف شوم خود برسند.وی گفت: یکی از راهکارهای مفید برای غلبه بر توطئه های شوم دشمنان، بیداری و هوشیاری جهان اسلام و وحدت و یکپارچگی آنان است.

امام جمعه پلدختر: نماز جمعه وابسته و قائم به شخص نیست

img_6264

امام جمعه پلدختر در خطبه های نماز جمعه این هفته پلدختر گفت: نمازجمعه از مناسک اجتماعی اسلامی است.حجت الاسلام سوری با اشاره به پنجم مرداد ماه، سالروز نخستین اقامه نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب توسط آیت الله طالقانی افزود: ماز جمعه یک پایگاه مردمی و ایمانی برای مسلمانان است که از سوی ائمه اطهار و امام خمینی “ره” و همچنین مقام معظم رهبری بر اهمیت آن تاکید شده است.
وی برگزاری با شکوه نماز جمعه را موجب تقویت ارزش های اسلامی در جامعه و رشد و توسعه  ارزیابی کرد و گفت: نمازجمعه پشتوانه نظام اسلامی و یک سنگر مردمی است که باید آحاد جامعه اعم از مردم و مسئولین در آن شرکت کنند.حجت الاسلام و المسلمین سوری گفت: نماز جمعه وابسته و قائم به شخص نیست و از آنجا که دین ما منحصر به فرد خاصی نیست افراد نیز حقیقی بوده و این جایگاهها هستند که ماندگارترند نه افراد.

امام جمعه پلدختربا اشاره به مذاکرات هسته ایی نیز افزود: هدایت و نصایح رهبری پشتوانه مذاکره کنندگان کشورمان در مذاکرات هسته ایی بود و همین مواضع رهبری و ایستادگی ملت ایران  حقانیت ایران را در عرصه بین المللی به جهانیان ثابت کرد.

امام جمعه پلدختر به اشاره  تخریب حرم و بارگاه ائمه بقیع توسط وهابیت در نود سال پیش گفت: این گروه انحرافی با تفکر و باورهای غلط به جنگ شیعه آمده اند.وی وهابیت را دشمن تشیع دانست و اظهار داشت:ک وهابیت یک مکتب ملحد و کافر است و اعتقادی به دین رسول الله نداشته و ظاهر را گرفته و اصول را از بین برده اند.

حجت الاسلام محمد سوری اضافه کرد:نود سال پیش وهابیت با تخریب مرقد امام حسین علیه السلام و غارت آن حمام خون را در کربلا به راه انداخته و در مدینه نیز بقیع را تخریب کردند.

امام جمعه الشتر:از زحمات تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تشکر می‌کنیم

وی افزود: ال سعود، بیشترین خدمت را به گروه‌های تروریستی کرده است.امام جمعه الشتر ادامه داد: رفتار چندگانه غربی و عربی و در رأس آنها، رفتار غیر انسانی ال سعود در منطقه موجب خسارت به جهان اسلام شده است و در این زمینه همه مسلمانان باید بیدار باشند و فریب توطئه دشمنان را نخورند.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه حمایت‌های آمریکا و ال سعود از گروه‌های تروریستی علیه مسلمانان بخصوص عراق، سوریه و یمن کم نشده تصریح کرد: منافع آمریکا و ال سعود در ایجاد ناامنی در منطقه است و متأسفانه روز به روز شاهد گسترش جنایات و وحشیگری‌های گروهک‌های تروریستی با حمایت استکبار و ال سعود در منطقه هستیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید سعید فطر ابراز داشت: از تلاش‌های تیم مذاکره کننده و از زحماتی که در این مسیر طاقت‌فرسا متحمل شده‌اند تشکر می‌کنیم.خطیب جمعه الشتر با هشدار نسبت به ایجاد دو دستگی در جامعه در موضوع توافق هسته‌ای بیان داشت: نباید درباره موضوع توافق هسته‌ای و مسیری که برای رسیدن به آن طی شده است، در بین جامعه اختلاف ایجاد شود که این همان خواست دشمنان است.

وی تأکید کرد: باید از ایجاد شکاف و دو دستگی در جامعه جلوگیری کرد و اجازه داد تا روند بررسی توافق هسته‌ای از طریق قانونی انجام گیرد.وی خاطر نشان ساخت: ملت ایران اسلامی با مقاومت خود و نیز هدایت‌ها و پشتیبانی مقام معظم رهبری توانستند به این نقطه برسند و می‌بایست در مراحل بعدی اجرای این توافقنامه، مواظب حیله دشمن باشیم چرا که آنها در طول تاریخ نشان داده‌اند که با ملت ما مزورانه برخورد کرده‌اند.

امام جمعه کوهنانی: نماز جمعه متعلق به همه مردم  ،امام ،انقلاب و رهبری  است

حجت الاسلام ابولحسن آروانی در خطبه های این هفته نمازجمعه کوهنانی با اشاره به ۶ مرداد روز کار آفرینی خواستار توجه بیشتردولت وبخش خصوصی برای رونق اقتصادی و هدایت سرمایه گذاران کار آفرین به این بخش محروم با توجه به نیروی انسانی بالا وپتانسیل این بخش جهت توسعه و اشتغال زایی شد.

امام جمعه کوهنانی  همچنین  با تاکید بر اینکه کسانی تلاش نکنند که امام جمعه را به جناح و گروه خاصی نسبت دهند تصریح کرد: امام جمعه  متعلق و وابسته به حزب و جریان خاصی نیست بلکه متعلق به همه مردم  ،امام ،انقلاب و رهبری  است .امام جمعه کوهنانی  به اهمیت نمازجمعه اشاره کرد وگفت نمازجمعه حج فقرا ومساکین است.

وی با اشاره به نتایج مذاکرات هسته ایی آنرا حاصل تدابیر و فرامین رهبری و ایستادگی ملت ایران و تیم مذاکره کننده هسته ایی ارزیابی کرد و گفت: ملت ایران ملتی مقاوم و حامی انقلاب و رهبری است و پشت سر انقلاب ایستاده است.

امام جمعه  رومشکان:حزب فقط حزب الله است و ما هیچ حزب دیگری را قبول نداریم 

SAM_0354

امام جمعه  رومشکان در خطبه های نماز جمعه گفت:  آنچه که دارای سختی است و انسانی که تکلیف دارد باید یک سری کار ها را انجام دهد و در واقع همه مشکلات مال از بی تقوایی است و اگر کسی تقوال داشته باشد مشکلی در زندگی ندارد .

حجت الاسلام جمیاری افزود:  تهمت گناه کبیره و یک آفت اجتماعی است و به فرموده حضرت سجاد علیه السلام عظمت آبروی یک مومن از خانه کعبه بیشتر است.وی تصریح کرد: این حزب اللهی ها هستند که با اشاره مقام عظمای ولایت و مرجعیت قادرند استکبار را به زانو در آورند . وی با اشاره به استقامت تفکر حزب الهی در مقابل قدرت های جهانی ۱+۵گفت: حزب فقط حزب الله است و ما هیچ حزب دیگری را قبول نداریم .

جمیاری خاطر نشان کرد: با توجه به بودجه ۱۶ میلیارد تومانی که به شهرستان تخصیص داده شده است شایسته است مسئولین  نسبت به آبادانی مصلی و مسجد شهر چغابل نیز توجه ویژه ای داشته باشند و پیمانکاری را جهت این مهم در نظر بگیرند .وی با گرامیداشت سالروز عملیات مرصاد افزود: پنجم مرداد روزی است که منافقین کوردل به خیال حال خود قصد تصرف قسمتی از اراضی غرب را داشتند اما با مقاومت و جانفشانی رزمندگان ایران  شکست سختی خوردند.

  1. شهرک نشینان مسکن مهر کوهدشت

    ما اهالی مسکن مهر از مسولان تقاضا ی رسیدگی به مشکلات این شهرک دور از چشم انها داریم ، چرا نباید یک کیوسک کلانتری داشته باشیم ، چرا نباید حداقل یک دبستان دوکلا سه داشته باشیم مگر دبستان از مسجد هم واجب تر نبود، خیابان منتهی به شهرک یک ویرانه بیش نیست

  2. ناشناس

    منظور مسگن مهر کوهدشت بوده نه جایی دیگر

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان