شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » نماز جمعه لرستان در هفته ایی که گذشت

امام جمعه خرم‌آباد:نمازجمعه سنگر دفاع از دین و ولایت است
 http://arjanews.ir/wp-content/uploads/2014/09/%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%AC%D9%85%D8%B9%D9%87-%D8%AE%D8%B1%D9%85-%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D8%AF.jpg

امام جمعه خرم‌آباد گفت: امروز حقوق بشر ابزاری در دست استعمار و استکبار جهانی شده است و هر کجا می‌خواهد از این ابزار استفاده می‌کند.

به گزارش بلوطستان به نقل از فارس حجت‌الاسلام والسلیمن سیداحمد میرعمادی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به سالروز نخستین اقامه نمازجمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسط آیت‌الله طالقانی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شخصیت بزرگ اظهار داشت: امروز نمازجمعه این شجره طیبه گسترش یافته به طوری که ۸۳۰ نمازجمعه در سراسر کشور اقامه می‌شود.وی با اشاره به اینکه نمازجمعه یک واجب فوق‌العاده تأثیرگذار است، عنوان داشت: بیش از ۲۰۰ حدیث درباره واجبات نمازجمعه آورده شده، از این رو نمازجمعه بسیار مهم و با اهمیت است.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: نمازجمعه سنگر دفاع از دین، ولایت، بصیرت، هوشیاری، وحدت و همدلی حکومت اسلامی است.میرعمادی تصریح کرد: نمازجمعه پایگاه قدرت نرم حکومت اسلامی در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان است.

امام جمعه خرم‌آباد یادآور شد: نمازجمعه باعث می‌شود که توطئه دشمنان خنثی شود و امام جمعه نیز با بیان توطئه‌های دشمنان و قضایای سیاسی، مردم را بیدار و به آنها بصیرت می‌بخشند.وی خاطرنشان کرد: اثر نمازجمعه بسیار بالاست و باید گفت نمازجمعه تجلیگاه وحدت و انسجام حکومت اسلامی است، از این رو باید آن را حفظ کنیم.

میرعمادی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۷ نمازجمعه باشکوه در سراسر لرستان برگزار می‌شود، تصریح کرد: از صدا و سیما، خبرگزاری‌ها، نشریات، مطبوعات، ائمه جمعه موقت و تمام کسانی که نمازجمعه را پشتیبانی کرده‌اند به ویژه استاندار محترم، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و استان باید تقدیر و تشکر کنیم.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه به ۱۱ مرداد سالروز شهادت شیخ فضل‌الله نوری اشاره کرد و گفت: شیخ فضل‌الله نوری یک عالم مجاهد بصیر و دشمن‌شناس بود که در زمان خود نقش اساسی در دفاع از اسلام داشته است.میرعمادی افزود: چیزهایی که باعث شد نهضت مشروطه منحرف شود، روشنفکران غرب‌زده، بی‌بصیرتی خواص و کنار گذاشتن علما از سیاست بوده است.امام جمعه خرم‌آباد در ادامه به روز حقوق بشر و کرامت انسانی اشاره کرد و گفت: امروز حقوق بشر ابزاری در دست استعمار و استکبار جهانی شده است و هر کجا می‌خواهد از این ابزار استفاده می‌کند.وی یادآور شد: آمریکایی‌ها از تروریست‌ها حمایت کرده و آنها را به وجود آورده‌اند، از این رو دم از حقوق بشر می‌زنند.

وی افزود: بعد از گذشت چند سال، امروز آمریکا اعتراف می‌‌کند که ایران اسلامی دنبال سلاح هسته‌ای نبوده، بلکه دنبال دانش هسته‌ای است.میرعمادی خاطرنشان کرد: مذاکرات هسته‌ای باعث شد که ایران دانش هسته‌ای خود را حفظ کند و این دانش هسته‌ای در طول این مدت ثابت شد که به واسطه تحریم و تهدید از بین نمی‌رود.امام جمعه خرم‌آباد گفت: ایران اسلامی از روز اول مذاکرات صادقانه برخورد کرد، اما آمریکایی‌ها در طول تاریخ هیچ‌گاه صادق نبوده‌اند و در مجلس سنای آمریکا و کنگره آن، رئیس‌جمهور آمریکا و وزیر خارجه آنها حرف‌های متناقضی زدند.

وی یادآور شد: ما به دنبال دانش هسته‌ای بوده‌ایم و امروز هم دانش هسته‌ای خود را حفظ می‌کنیم.وی در ادامه به سالروز رحلت آیت‌الله بروجردی مرجع شیعیان جهان اشاره کرد و گفت: آیت‌الله بروجردی از افتخارات لرستان و جهان تشیع است، از این رو ما افتخار می‌کنیم که استان لرستان یک شخصیتی مانند آیت‌الله بروجردی را تحویل جهان اسلام داده است.

امام جمعه بروجرد : روحانیت همواره حافظ منافع ملت و کشور بوده و هرگز به مردم پشت نکرده است

به گزارش بلوطستان به نقل از ایرنا حجت الاسلام و المسلمین حسن ترابی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بروجرد در مصلی امام خمینی(ره) این شهر گفت: شکست حزب عدالت و توسعه ترکیه و تمایل به مداخله نظامی در سوریه از دیگر اهداف ترکیه برای حمله به مواضع داعش و پ ک ک می باشند.

امام جمعه بروجرد عملیات نظامی ترکیه در سوریه را بسیار شبیه به عملیات نظامی ائتلاف آمریکا علیه داعش دانست و افزود: بعید است اردوغان بتواند شکست های داخلی خود را با این اقدامات جبران کند.وی گفت: ترکیه خود را در موقعیتی مشابه آل سعود قرار داده و وارد جنگی شده که پایان آن معلوم نیست.
حجت الاسلام و المسلمین ترابی به نقش آمریکا در جنگ آل سعود علیه یمن و عملیات نظامی ترکیه در سوریه اشاره کرد و افزود: اردوغان و آل سعود جنگ های خود را با هماهنگی آمریکا آغاز کرده اند.
خطیب جمعه بروجرد در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه ۱۱ مرداد سالروز شهادت آیت الله شیخ فضل الله نوری را یادآور شد و اظهار کرد: این عالم فقید نماد روحانیت مجاهد و بصیر و کشته جهل، تفرقه و ساده لوحی است.
وی با بیان نقش آیت الله نوری در نهضت مشروطه افزود: این شهید والامقام مخالف روشنفکران غرب زده و خواهان مشروطه منطبق با اسلام بود.
امام جمعه بروجرد افزود: آیت الله شیخ فضل الله نوری تلاش کرد از قرار گرفتن ملی گرایی به جای اسلام گرایی و حاکم شدن بی بندو باری غربی در جامعه اسلامی جلوگیری کند.
وی با اشاره به نحوه دستگیری و اعدام آیت الله نوری گفت: طبق پیش بینی شیخ فضل الله نوری حکومت دیکتاتوری رضا خان از دل مشروطه بیرون آمد و به کشف حجاب پرداخت.وی اظهار کرد: روحانیت همواره حافظ منافع ملت و کشور بوده و هرگز به مردم پشت نکرده است.حجت الاسلام و المسلمین ترابی افزود: مردم باید هوشیار باشند و با پشتیبانی از روحانیت از رسیدن دشمن به اهدافش جلوگیری کنند.
وی به وفات آیت الله العظمی بروجردی در ۱۳ شوال ۱۳۸۰ هجری قمری اشاره کرد و گفت: این مرجع عالیقدر تمام عمر با برکت خود را در راه اعتلای اسلام و قرآن کریم سپری کرد.امام جمعه بروجرد افزود: ۵۴ سال قبل خبر وفات این عالم برجسته تمام ایران را در شوک فرو برد و پرچم های کشورهای مختلف جهان به همین مناسبت به حالت عزا نیمه افراشته شدند.
وی تجلیل از شخصیت این مرجع بزرگوار را تجلیل از مقام علم، دانش و فقه دانست و گفت: آیت الله بروجردی از مفاخر بروجرد، لرستان و ایران و موجب افتخار جهان تشیع است.

امام جمعه پلدختر:شیخ فضل الله نوری با مجاهدتهای خود مشروعه را در قوانین مشروطه گنجاند

img_6264

امام جمعه پلدختر در خطبه های نماز جمعه به سالروز شهادت حجاج ایرانی به دست مزدوران سعودی اشاره کرد و گفت: درنهم مردادماه ۱۳۶۶شمسی برابر با ششم ذی الحجه سال ۱۴۰۷هزاران زائر ایرانی وتعدادی از زائران کشورهای اسلامی درمکه معظمه در حال انجام فریضه الهی برائت از مشرکین بودند که به دست ماموران رژیم وهابی عربستان مورد تهاجم وحشیانه قرارگرفتند .

حجت الاسلام و المسلمین سوری گفت: متاسفانه در آن سال ۴۰۰ نفراز زائران ایرانی شهید و۱۰۰۰ نفر نیز زخمی شدند.وی برائت از مشرکین را برائت ازنمادظلم و فسادکه آمریکا و صهیونیست دانست و افزود:هرساله این کار در حج صورت می گیرد.

وی با تحلیل از مجاهدت های شهید شیخ فضل اله نوری اظهار داشت: شهید شیخ فضل الله نوری با مجاهدتهای خود مشروعه را در قوانین مشروطه گنجاند و یکی از عالمان برجسته دینی بود که برای دفاع از دین و حفظ جایگاه احکام شرعی در تصویب قوانین مجاهدتهای زیادی کرده و در این راه نیز با استقامت و پایداری در مقابل دشمنان دین و غرب زدگان به شهادت رسید.

حجت الاسلام سوری گفت: استعمار در دورران مشروطه سعی داشت با فریب مردم، مسیر انقلاب را منحرف کند ولی آیت الله شیخ فضل اله نوری با مجاهدت و ایستادگی از این انحراف جلوگیری و توطئه های انگلیس را خنثی کرد.

ویافزود: نقش مبارزاتی این عالم مجتهد بر جایگاه علمی و فقهی وی سایه انداخته بود اماوی عالمی ربانی و مجتهد و از بارزترین نمادهای پایداری در تاریخ سیاسی ایران و اسلام بشمار می رود.

امام جمعه پلدختر با اشاره به سالگرد بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی زاپن توسط آمریکا  ادعای آمریکا و غرب در دفاع از حقوق بشر را خنده آور توصیف کرد و اضافه کرد: امروز کسانی مدعی دفاع از حقوق بشر شده اند که خود بانی جنایات زیادی در سطح جهان و منطقه بود و این ادعای آنها مبنی بر دفاع از حقوق بشر خنده آور و مضحک است.

امام جمعه موقت الیگودرز:نمایندگان منافع ملی را بر خواست‌های سیاسی ترجیح دهند

امام جمعه موقت الیگودرز گفت: نمایندگان مجلس در رسیدگی به متن برجام منافع ملی را به خواسته‌های سیاسی ترجیح دهند.به گزارش بلوطستان به نقل از فارس از الیگودرز، حجت‌الاسلام سهراب ترکی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به بحث توافق هسته‌ای اشاره کرد و افزود: در ۱۰۰ سال گذشته قراردادهای بسیاری بین ایران و کشورهای جهانی امضا شده که همگی به زیان کشور ما بوده است.

وی با برشمردن این قراردادها گفت: آمریکا با توجه به جنایاتی که انجام داده همواره ثابت کرده که قابل اعتماد نیست و به همین جهت نمایندگان مجلس باید به خواست مردم توجه نموده و به دقت برجام را مورد بررسی قرار دهند.

ترکی گفت: بعضا مشاهده می‌شود که برخی نمایندگان مخالف و موافق متن منافع و مصالح ملی را فدای مسائل سیاسی می‌کنند در حالی که  مردم انتظار دارند در رسیدگی به متن برجام منافع ملی را به خواسته‌های سیاسی ترجیح دهند.

وی با اشاره به نقاط مثبت و منفی برجام گفت: بالاخره در این برجام برخی خطوط قرمز مدنظر نظام رعایت نشده و در مقابل ایران عامل امنیت و ثبات در منطقه خواهد شد.خطیب نماز جمعه به وظایف دولت و همچنین لزوم شایسته‌سالاری پس از توافق اشاره نمود و گفت: دولت باید راه‌اندازی اجرای طرح‌های تعطیل شده را در اولویت فعالیت‌های خود پس از توافق قرار دهد و  وابستگی به واردات را کاهش دهد.وی با اشاره به اینکه تنها ۲۰ درصد مشکلات کشور ناشی از تحریم‌ها است، افزود: همان‌گونه که حضرت آقا فرمودند از جمله راه حل‌های مهم رفع مشکلات، توسعه و پیشرفت اقتصادی تحقق اقتصاد مقاومتی است که دولت باید به آن توجه ویژه‌ای کند.

امام جمعه کوهنانی: تحت پوشش قرار گرفتن روستاهای کوهنانی به شبکه دیجیتال عملیاتی شود

به گزارش بلوطستان حجت الاسلام آروانی  امام جمعه کوهنانی در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: روستاهای بخش کوهنانی محروم هستند و از اتصال به شبکه دیجیتال برخوردار نیستند. وی افزود:مصوبه شورای اداری شهرستان و استان در مورد تحت پوشش قرار گرفتن روستاهای این بخش به شبکه دیجیتال عملیاتی شود و  باید توسعه و تقویت دیجیتال در این منطقه در دستور کارمسئولین قرار گیرد.

امام جمعه کوهنانی با اشاره به آمار بالای استفاده از شبکه های ماهواره ای گفت: این افزایش آمار به علت نبود شبکه دیجیتال و عدم پوشش مناسب در این منطقه است و  لذا ما باید مضرات ماهواره را برای مردم مطرح کنیم وبه مردم بگوییم از این ابزار جادویی دشمن استفاده نکنند.

وی همچنین با توجه بحث علم آموزی و آموزش ،خواستار توجه بیشتر مسئولین ،فرهنگیان ،خانواده ها در راستای بالا بردن کیفیت آموزشی دانش آموزان منطقه شد و اظهار داشت: شناسایی وحمایت از استعدادها ونخبگان  این بخش برای تولید علم و فراهم کردن مهم و موثر خواهد بود.

امام جمعه موقت سلسله:حقوق بشر توسط مدعیان آن زیر پا گذاشته شده است

به گزارش بلوطستان به نقل از لرسو؛ حجت‌الاسلام والمسلمین «صالحی»، با بیان اینکه اسلام جامع‌ترین دستورات را درباره رعایت حقوق بشر دارد تصریح کرد: دین مبین اسلام کامل‌ترین دستورات را در مورد رعایت حقوق بشر دارد و این در حالی است که استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا، ابتدایی‌ترین حق بشر که همان حق حیات است را از آنان گرفته‌اند.

وی افزود: امروز در یمن، غزه، بحرین و عراق ما شاهد کشتار زنان و کودکان مظلومی هستیم که با حمایت مدعیان دروغین حقوق بشر صورت می‌گیرد.خطیب جمعه الشتر ادامه داد: آمریکا بزرگترین حامی رژیم کودک‌کش صهیونیستی است که جنایات این رژیم جعلی در حق بشریت، در طول تاریخ کم‌نظیر بوده است.

وی ممنوعیت ورود افراد محجبه به مدارس و دانشگاه‌های فرانسه را نمونه‌ای بارز از تضییع حقوق بشر توسط کشورهای غربی عنوان و تصریح کرد: این کشورها چگونه می‌توانند مدعی طرفداری از حقوق بشر باشند در حالی که با فشار و اجبار، رعایت حجاب توسط زنان و دختران را ممنوع کرده‌اند؟

حجت‌الاسلام صالحی ادعای برخی مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه ایران را از دست‌یابی به سلاح اتمی باز داشته‌اند گفت: آنها در سخنانی مضحک مدعی هستند که ایران را از دست‌یابی به سلاح اتمی باز داشته‌اند این در حالی است که ایران اسلامی مطابق دستورات اسلامی و فتوای راهبر معظم انقلاب، هیچ‌گاه به دنبال ساخت یا نگهداری سلاح اتمی نبوده و نیست.

وی خاطر نشان کرد: مقامات کاخ سفید در حالی مدعی تلاش ایران برای دست‌یابی به سلاح اتمی هستند که خودشان سابقه ننگینی در کشتار مردم با سلاح اتمی را در کارنامه دارند که نمونه بارز آن، کشتار وسیع مردم در هیروشیما و ناکازاکی توسط آمریکا است.خطیب جمعه الشتر افزود: حمایت سران کاخ سفید از صدام در جنگ تحمیلی هشت‌ساله و استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه ایران نیز نمونه دیگری از جنایات آمریکا در حق بشریت است که ملت مقاوم ایران اسلامی هرگز اینگونه ظلم‌ها را فراموش نخواهند کرد.

حجت‌الاسلام صالحی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت توجه هرچه بیشتر به ورزش همگانی پرداخت و ابراز داشت: توجه به ورزش عامل تندرستی و نشاط در جامعه است لذا زیرساخت‌های این مهم نیز توسط مسئولین و متولیان امر نیز باید فراهم گردد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان