شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » سفرهای سریالی مدیرکل آموزش و پرورش به شهرستان ها

photo_2017-02-08_19-00-34

خدانظر دریکوندمدیر کل  آموزش و پرورش لرستان دیروز چهارشنبه بیستم بهمن ماه  به منظور هم اندیشی با فرهنگیان در قالب نشست با مدیران مدارس و گروههای آموزشی به پلدختر سفر کردند . برای بنده به دلایلی میسر نشد در این نشست حضور داشته باشم اما از اینکه امروز شهرستان پلدختر میزبان این برادر عزیز و فرهیخته بود و در ان تنگناهای نظام اموزشی شهرستان بررسی شد به آینده امیدوار هستم.
جناب اقای دریکوند در این نشست مباحث بسیار خوبی مطرح کرده که ایجاد فضای وحدت و همدلی ، پرهیز از نگرش منفی به همدیگر ،ضرورت ایجاد عزم راسخ و همگانی برای پیشرفت و بالندگی ،مسئولیت پذیری و نقد خود ،پرهیز ازتعلیم و تربیت هیچ گاه در فضای رعب و وحشت ، بدبینی ، کینه و تفرقه ،ضرورت حمایت قاطبه فرهنگیان از برنامه های آموزش و پرورش و شنیدن حرف فرهنگیان ، بیان تنگناهای نظام آموزشی ،وجدان کاری ،هدف مشترک تمام نیروهای صف و ستاد و ضرورت کار گروهی ، روابط انسانی و احترام متقابل در میان فرهنگیان ،اعتماد به نفس ، ظرفیت بالقوه دیدن وجود دیدگاههای متنوع برای دستگاه تعلیم و تربیت، نقدپذیری و سعه صدر،پذیرش ضعف از سوی مدیر و ایجاد فرهنگ عذرخواهی فبیان شاخص های مدیریتی ،تاکید برجلوگیری از ورود نظرات و سلائق شخصی بر سلایق حرفه ای ،تربیت دانش آموز در تراز جمهوری اسلامی بوده و باور داشتن به آرمان ملی و دینی باور ،لزوم مشارکت های مردمی در نظام تعلیم و تربیت و..بخش های مهمی از سخنان وی به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش لرستان بوده است.
بدون شک برپایی چنین نشست های فاصله نیروهای صف و ستاد را از بین برده و زمینه را برای نشاط آموزشی و پررنگ شدن سه عنصر مدرسه ،دانش آموز و معلم به عنوان رکن رکین آموزش و پرورش در لرستان فراهم خواهد کرد.
خدانظر دریکوند در دو حوزه سیاسی و اموزشی شخصیتی قابل اتکاست فاو در منظر سیاسی چهره ایی شاخص از اصلاح طلبان نسل دوم است که در بین همه سیاسیون اصلاح طلب و حامیان دولت جایگاهی ارزنده دارد و در حوزه آموزشی نیز به همان میزان و شاید بیشتر از منزلتی خوب در میان فرهنگیان برخوردار بوده و دارای سوابق آموزشی متعددی در حوزه آموزش و پرورش است .
وی دغدغه تعالی نظام آموزشی لرستان را دارد و می خواهد تحولی شگرف در این حوزه ایجاد کند . او در حوزه کاری و حوزه سیاسی فشارهایی را احساس می کند از یک سو میراث دار آموزش و پرورشی است که برای تعالی و کیفیت بخشی به فعالیت هایش نیازمند اعتبار است و البته او بواسطه چند ماه فعالیت در حوزه معاونت پشتیبانی می داند که آموزش و پرورش آهی ندارد که با سودا ناله کند!!!.
دریکوند معتقد به کیفیت آموزشی است و همانطور که در سخنان امروزش در پلدختر نیز ملموس است می خواهد کاری ماندگار انجام دهد،او مرد آموزش است و می داند اکثر خانواده ها اعتقاد دارند که بهترین زمان برای تربیت دانش آموزان ، زمان حضور آنها در مدرسه است و اغلب خانواده ها علاقه مند هستند ، تمام برنامه های تربیتی دانش آموزان در مدارس صورت گیرد و لذا برای تغییر این آهنگ باید به تعریف سیستمی جدید تحت عنوان تعامل نزدیک آموزش و پرورش و خانواده ها ارائه دهد تا به سرمنزل مقصود برسد. اگر آموزش و پرورش در طراز مطلوب می خواهیم باید برنامه ریزی کرد تا خانواده ها بدانند که معلم دارای جایگاه ویژه در جامعه است. دانش آموزان بر اساس سند تحول بنیادین باید اهل تفکر ، پژوهش و مراکز خلاقیت باشند که معلمان باید این مهم را تحقق بخشند.
باید آموزش و پرورش لرستان به جایی برسد که در آن به معلم به عنوان یک کارمند نگاه نشود که در این صورت آنروز نقطه اوج آموزش و پرورش است .خدانظر دریکوند برای این مهم مردانی کارکشته و دلبسته به کار آموزشی و تربیتی می خواهد نه کسانی که برای خشنودی اصحاب قدرت در پی تبدیل این نهاد آموزشی و تربیتی به حیات خلوت سیاسی و مجری اوامر و ماشین صدور ابلاغ های انتخاباتی باشند. دریکوند پله پله مدارج را طی کرده و از محبوبیت خوبی نیز نزذ اصلاح طلبان برخوردار است و از این منظر می تواند از میدان مین گذاری شده برای خود معبری امن بسازد که او را ضمن چهره ای محبوب به چهره ای محبوب و مقبول تبدیل کند. محبوب های زیادی داشته ایم که مقبول نبودند اما او باید در این وادی با انتخاب هایی که متناسب با دیدگاهایش باشند تحول را در فضای تئوری به حوزه عمل سوق دهد.

عباس دارایی/سردبیر پایگاه بلوطستان

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان